۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴

ایسنا نوشت:

دسترسي به شبکه‌هاي اطلاع‌رساني، حضور مجازي در کلاس‌هاي آموزشي، دريافت انواع خدمات بانکي، مطبوعاتي، پزشکي، بيمه و جا به جايي زمان در پخش برنامه‌هاي تلويزيوني تنها بخشي از انواع خدماتي است که از طريق زيرساخت‌هاي مخابراتي و پروژه IPTV قابل دريافت است.

‌مجري طرح IPTV شرکت مخابرات ايران با اشاره به اهداف برگزاري کارگاه آموزشي آشنايي با خدمات IPTV و عملياتي شدن نهايي اين طرح اظهار كرد: پس از انعقاد قرارداد با شرکت تکتا به نمايندگي از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران که مسؤوليت توليد محتوا را برعهده دارد، مقرر شد براي توسعه اين خدمات به تمامي شرکت‌هاي مخابراتي استان‌ها و آشنايي مديران و کارشناسان با مباني نظري و فني IPTV کارگاهي آموزشي برگزار شود.

صابري‌وند تصريح کرد: در اين کارگاه آموزشي که با حضور نمايندگان شرکت تکتا و مديران و کارشناسان مخابرات استان‌هاي تهران، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي وکارشناسان حوزه معاونت IT مخابرات ايران و مرکز توسعه فن‌آوري اطلاعات تشکيل شد، شرکت کنندگان از تجهيزات و سامانه هاي Headend نصب شده در سايت صدا و سيما بازديد کردند.

مشاور مدير عامل و مجري طرح IPTV گفت: در يک نشست فني، کارشناسان دو شرکت هواوي و ZTE که تجهيزاتي را به صورت پايلوت در برخي مناطق نصب کرده بودند، گزارش فني مفصلي از توانمند‌ي‌هاي IPTV ارائه کردند و درنهايت توافقاتي براي راه‌اندازي سريع اين سرويس در 2 استان صورت گرفت.

خدمات قابل ارايه از طريق IPTV عبارتند از:

پخش شبکه‌هاي تلويزيوني Live TV؛

اين رسانه به شما کمک مي‌کند تا تمامي شبکه‌هاي تلويزيوني مورد علاقه را مشاهده کنيد. اگر دوست داشتيد آن را متوقف و در زمان دلخواه تماشا کنيد.

جابجايي زمان Time Shift؛

با اين ويژگي مي‌توانيد به برنامه‌هايي که زمان ديدن آن‌ها سپري شده است، مجدداً دستور نمايش دهيد. از آنجايي که سيستم بطور خودکار برنامه‌ها را ذخيره مي‌كند کاربران قادر خواهند بود تا به برنامه‌هايي که فرصت ديدن آن‌ها را نداشته‌اند، دسترسي مجدد يابند. شما مي‌توانيد برنامه‌هاي پخش شده را تا هفت روز قبل انتخاب و تماشا کنيد.

برنامه تلويزيوني درخواستي Catch-Up TV؛

با اين برنامه کاربران مي‌توانند برنامه‌هايي را که ممکن است از دست داده‌اند را تماشا کنند. از آنجا که سيستم بطور خودکار برنامه‌ها را ذخيره مي‌کند، کاربران مي‌توانند به برنامه‌هايي که از دست داده‌اند، دسترسي داشته باشند.

ضبط شخصي برنامه PVR؛

با ضبط ويديوي شخصي (PVR)، کاربران مي‌توانند برنامه‌هاي مورد علاقه‌شان را ضبط و در فرصت مناسب تماشا کنند.

خريد تلويزيوني TV Shopping؛

از طريق شبکه منحصر بفرد خريد تلويزيوني، کاربران مي‌توانند خريدشان را از بين سبد محصولات بسيار متنوع انتخاب و از طريق تلويزيون خريداري کنند.

پرداخت لحظه‌اي iPPV؛

با ويژگي پرداخت لحظه‌اي هر تماشا (iPPV) مشترکان مي‌توانند برنامه خاصي از کانال را تماشا کنند حتي اگر مشترک آن کانال نباشند. کاربران مي‌توانند از ويژگي اين سرويس براي خريد و استفاده تنها براي برنامه انتخاب شده هزينه بپردازند.

نظارت والدين Control Parental؛

با استفاده از رسانه شيما مي‌توان برنامه‌هاي ارائه شده را مديريت کرد. براي مثال برخي فيلم‌ها براي کودکان مناسب نيست، در صورت نياز مي‌توانيد دسترسي آنان را مديريت کنيد.

خدمات پزشکي Health TV؛

اطلاعات بهداشتي، پزشکي و درماني: شما مي‌توانيد با استفاده از اين امکان با جديدترين اخبار پزشکي، درماني و يافته‌هاي روز دنيا درباره سلامتي آشنا شويد.

خريد بليت TV Ticketing؛

ارايه انواع بليت‌هاي مسافرتي، سينما و تئاتر، مراکز ورزشي و تفريحي و ...

خدمات کتابخانه‌يي TV Library؛

دسترسي به کليه کتابخانه‌ها، دايره‌المعارف‌ها و بنگاه‌هاي تحقيقاتي و ارايه خدمات متنوع.

دنياي تصوير و صدا VOD & AOD؛

مي‌توانيد فيلم، سريال، موسيقي و ديگر محصولات صوتي و تصويري مورد علاقه را از پيشخوان اين رسانه انتخاب و مشاهده کنيد.

اطلاع‌رساني Walled Garden؛

رسانه شيما، سرويس‌هاي اطلاع‌رساني ارزشمند ديگري نيز که شامل دسترسي به آخرين اطلاعات آب و هوايي، ترافيک، ورزش، خبر و ... مي‌شود را براي مشترکان برروي صفحه تلويزيون فراهم مي‌کند.

پنجره کودک Channel Themathic؛

ايجاد و ارائه بسته‌هاي موضوعي هم‌چون کودک، نوجوان، خانواده، فيلم، سريال و ... براساس نظر شما، از جمله امکانات ويژه‌اي است که در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

بازي Game TV؛

از ميان بازي‌هاي جذاب پيشنهادي مي‌توانيد بازي مورد علاقه خود را انتخاب و به‌صورت انفرادي، چند نفره و يا گروهي بازي کنيد. شما جذابيت اين بازي‌ها را به‌صورت شبکه‌اي با خانواده بزرگ اعضاي شيما تجربه خواهيد کرد.

تصوير در تصوير PIP؛

با استفاده از ويژگي تصوير در تصوير (PIP)، مشترکان مي‌توانند همزمان دو شبکه را تماشا کنند. يک برنامه در کل صفحه و برنامه ديگر در صفحه کوچکتر.

پنجره آموزشي TV Learning؛

از جمله مسائل آموزشي تعامل دوسويه با دانشجو است که شبکه با امکاناتي نو به شما کمک مي کند بدون صرف زمان در کلاس حاضر شده و امتحان خود را برگزار کنيد.

خدمات بانکي TV Banking؛

دسترسي به کليه خدمات بانکداري الکترونيک همچون انتقال وجه خريد کالا و خدمات، پرداخت قبوض، دريافت صورتحساب و... از طريق رسانه شيما.

خدمات مطبوعاتي TV Newspaper؛

دسترسي به کليه کتابخانه‌ها، دايره‌المعارف‌ها و بنگاه‌هاي تحقيقاتي و ارايه خدمات متنوع.

خدمات آگهي، نيازمندي TV Yellow Page؛

دسترسي به اطلاعات مربوط به آگهي با موضوعات مختلفي چون بيمه، خودرو، لوازم خانگي، فناوري اطلاعات، ساختمان، آموزشگاه و ... است.

رسانه شيما، نخستين تلويزيون تعاملي است که شرکت مخابرات استان تهران با شماره 3838 آن را پشتيباني خواهد کرد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =