عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید در حفاظت از دانشمندان کشور باید مسائل داخلی را بار دیگر مرور کنیم و روش های حفاظت را متناسب با شرایط تغییر دهیم.

  جواد کریمی در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص راهکار حفاظت از جان دانشمندان هسته ای، گفت: با اتفاقاتی که پیش آمده ما متوجه یک رخنه حفاظتی در سیستم اطلاعاتی مان شدیم. به این معنا که ممکن است اطلاعات شهید روشن یا از طریق بازرسان آژانس یا سرویس های جاسوسی در داخل به بیرون انتقال یافته باشد. چرا که برخی از گروه ها تنها وظیفه شان شناسایی است و کار اطلاعاتی انجام نمی دهند.
وی با بیان اینکه باید از داخل مراقب بود که سرپل‌های رخنه اطلاعاتی کجاست که مشخصات دانشمندان ما منتشر می شود، گفت: در مورد شهید علی محمدی هم براساس گزارش وزارت اطلاعات طراحی آن در رژیم صهیونیستی انجام شد. لذا ما در حفاظت از دانشمندانمان مسائل داخلی را باید بار دیگر مرور کنیم و روش های حفاظت متناسب با شرایط امروز تغییر دهیم تا بتوانیم بازی آنها را به هم بزنیم.
کریمی با بیان اینکه در حفاظت از دانشمندان حفاظت فقط محدود به حفاظت فیزیکی نیست، تصریح کرد: شاید اسکورت گذاشتن و محافظان زیاد در حالت عادی کمی مشکل باشد و آنچه مهم است پرداختن به این موضوع است که حفاظت سیستم و اسناد و مدارک در کار حفاظت فیزیکی توامان مورد توجه قرار بگیرد.
نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به برخی از ترفندهای سیستم های جاسوسی در کسب اطلاعات، افزود: این سرویس ها معمولا نه به صورت مستقیم بلکه از طریق دوستان و خانواده این اطلاعات را کسب کنند و ممکن است کسی که اطلاعات می دهد، متوجه جنبه اطلاعاتی این مساله نباشد و فرضا بگوید فلان شخص در اقوام ما در حوزه هسته ای فعالیت می کند. همین امر کفایت می کند تا این خبر درز پیدا کند.
/27212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =