ایرنا نوشت:

مرکز تجسس و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: عدم توجه ناخدای شناور مسافربری به هشدارها موجب غرق آن در مسیر هرمز به بندرعباس شد.
یک فروند شناور اتوبوس دریایی با 20 سرنشین که صبح شنبه اول بهمن ماه، گروهی از گردشگران را به مقصد جزیره هرمز انتقال داده بود بعد از ظهر همین روز در زمان برگشت دچار حادثه شد.
این مرکز در گزارش خود افزود: این حادثه زمانی رخ داد که اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به دلیل توفانی بودن هوا، شرایط اضطراری اعلام کرده بود.
بر اساس این نمابر، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز پس از اعلام اضطرار از سوی مرکز هواشناسی هرمزگان، مقارن ساعت21و 45 دقیقه تردد شناورها را ممنوع اعلام کرده بود.
در این نمابر آمده است: این شناور که حامل تعدادی گردشگر بود، پیش از اعلام اضطرار از اسکله حقانی خارج شده بود و در ادامه و برگشت، شرایط اضطراری را در نظر نگرفته بود.
مرکز تجسس و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در نمابر خود افزوده است: ساعت 16 و 15 دقیقه بعد از ظهر شنبه اول بهمن ماه، ناخدای شناور با تماس با مرکز کنترل اعلام کرد که موتور شناور از کار افتاده و درخواست کمک کرد.
گزارش مرکز تجسس و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان حاکیست: این شناور 15 دقیقه بعد از خروج از جزیره هرمز دچار حادثه شد و با اعلام اضطرار شناور،گروه های امداد بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند تا شناور را در هوای توفانی یاری دهند.
این مرکز در نمابر خود تصریح کرد: این حادثه به دلیل عدم توجه ناخدای اتوبوس دریایی و همچنین اصرار مسافران رخ داد و پس از حضور گروه های امدادی پنج نفر نجات یافتند.
بر اساس آخرین گزارشها، غواصان ناجی تاکنون اجساد 16 نفر از مسافران اتوبوس دریایی را از دریا بیرون کشیده اند و تلاش برای یافتن یک جسد مفقود شده همچنان ادامه دارد.
یک فروند شناور از نوع اتوبوس دریایی با 22سرنشین (یک نفر ناخدا و همراه وی و 20 مسافر)، حدود ساعت 17روز شنبه اول بهمن ماه در مسیر جزیره هرمز به سمت بندرعباس دچار حادثه شد.
282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    4 4
    ناخدا چی شد زنده مونده یا مثل اون کاپتان کشتی ایتالیائی چند روز قبل از فاجعه زنده در رفت
  • marineniki IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    29 1
    بالاخره اتفاقی که نباید می افتاد، افتاد و باز هم خبری که این روزها همه از کنار آن بی تفاوت عبور می کنیم: مرگ 15، 10، 8 و .... از هموطنانمان! تصادف کامیون با اتوبوس، پراید با پژو، هوو با دکه روزنامه فروشی و .... دیگر این خبرها عادی شده و هیچ کس هم حوصله پیدا کردن مقصر را ندارد!! اما می خواهم بگویم که به نظر من این حادثه دریایی علاوه بر مقصرهای اجرایی مانند مسئول اسکله و ناخدا و سازنده اتوبوس بی کیفیت بدون استاندارد قدیمی آبروریز دریایی، مقصر دیگری نیز دارد، هموطنان هرمزی یا گردشگرانی که جان خود را از دست داده اند! من بارها در این مسیر با قایق و اتوبوس دریایی سفر کرده ام، گاهی اوقات که دریا مواج است و اسکله تعطیل، مردم می گویند ما صدها با ر در این هوا قایق سوار شده ایم و اتفاقی.. (ادامه دا
  • marineniki IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    21 0
    اتفاقی نیفتاده است، البته خود من هم جزء همان مردمی که می گویند بودم، اما غافل از اینکه اتفاق یک بار می افتد و برای همه می افتد، ای کاش که همه ما از این اتفاقات درس بگیریم و از این ماجراجوئی های بی فایده دست بکشیم، و ای کاش مسئولان ناوگان حمل و نقل (که بیشتر حمل و قتل برازنده آن است) علاوه بر جاده (که لاک پشت وار مشکلاتش را حل می کنند) به فکر مسیر های پرخطر دریایی و مردم عزیز هرمز و قشم و .... نیز باشند و چاره ای بیندیشند. و البته ما مردم نیز اندکی از حوادث درس بگیریم.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    4 1
    زمان رسیدگی به درخواست کمک باید بررسی بشه و درصورت سهل انگاری مسئلین مربوطه حتما باید رسیدگی بشه
  • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    0 2
    عامل اصلي فوت سرنشينان اتوبوس دريايي قايق ناجي بود اتوبوس دريايي موقع غرق شدن به قايق ناجي وصل بوده است اين اظهارات ناخداي قايقي بود كه تا لحظه رسيدن كمك كنار اتوبوس بوده وبعد از وصل شدن اتوبوس به قايق نجات از انها جدا شده بود
  • کاپیتان IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    10 1
    نکاتی هست که امیدوارم مسولان سازمان بنادر جوابگو باشند. 1-اطمینان داریدکه شناورقبل از اعلام هشدار خارج شده؟؟؟ یا این بخاطر از زیر بار در رفتنه تا کنترل اسکله زیر سوال نره؟؟؟ 2-سرعت شناورهای ناجی 42 مایل در ساعت بود... خب اگه بلافاصله حرکت کرده باشه فاصله اسکله شهید رجایی تا منطقه عملیات نجات حداکثر 20 دقیقه.... مسافرها هم که جلیقه داشتن...پس چطور غرق شدن؟؟؟؟ **یک چیزهایی لنگ میزنه** --ایا سرعت شناورهای ناجی با سرویسهای متناوب و نظارت مستمر حفظ شده؟ یا با اهمال کاری و دادن به شرکتهای پیمانکاری که با لابی برنده مناقصه ها میشن موتورهاشون فسیل شدن؟؟؟ قیمت اون شناورها میلیاردیه !!! --ایا شناور ناجی بموقع و بدون تاخیر از اسکله جدا شده و رفته یا تاخیر داشته؟؟؟ -- ایا باندازه همه جلیقه نجات داشته؟؟؟
  • کاپیتان IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    6 2
    نکته قابل تذکر اینکه: شناورهای ناجی اصلا غواص ندارن...! امیدوارم سازمان بنادر از این عزیزان قدردانی کنن که جانشان را برای نجات مردم بخطر می اندازند. نه اینکه خودشونو پشت این عملتاتها قایم کنن و مصاحبه پشت مصاحبه جهت معروفیت.....!!!!
  • شهریار IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    10 1
    مسافرا شهرستانی بودن و به شرایط اضطراری و خطر توجه نکردن .ناخدا که بچه ی دریا بوده دیگه چرا !!!
  • بدون نام IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 1
    مگه در جزیره هرمز شناوری که قادر به حرکت در چنین شرایطی باشه یا اقامتگاهی برای مسافران وجود نداشته که این چنین هموطنان مان خودشونو به آب زدند و جانشون رو از دست دادند
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    8 1
    ما دو هفته قیل در مسیر کیش به بندر چارک به همراه خانواده سوار اتوبوس دریایی شدیم . اتوبوس دریایی به دلیل لرزش بسیار زیاد موتور فاصله یک ساعته کیش به بندر چارک را دو ساعته طی کرد و در تاریکی شب به بندر رسیدیم، لرزش شدید موتور کل بدنه را می لرزاند . ناخدا 6 مسافر هم اضافه سوار کرده بود و بدلیل نبود جای خالی و اعتراض مسافرین آن شش نفر را روی صندلی های فضای باز کشتی و نوک دماغه نشاند . ظاهرا هیچ گونه نظارتی بر سالم بودن کشتیها وجود ندارد و ناخدا ها برای انجام یک سرویس اضافه با هر شرایطی به دریا میزنند . در ضمن در آن کشتی خبری از جلیزقه نجات نبود .
  • بدون نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 0
    یک ناجی 4 یا حداکثر 5 نفر سرنشین داره وبه علت تحریم فاقد بعضی از امکاناته وقتی در اون شرایط قرار نداریم خیلی راحته که قضاوت کنیم برای نجات 22 نفر احتیاج به چندین ناجی هست متاسفانه ما ایرانی ها در همه موارد صاحب نظریم و مثل اینکه در این قضیه هیچ دیواری کوتاه تر از دیوار ناجی نیست