خبرگزاری فارس گزارش داد که یک نویسنده از تدوین کتاب «اینجا آلونک ننه علی» خبر داده،کتابی درباره مادر شهید علی رخشانی است که سال‌ها در بهشت زهرا زندگی می‌کرده است.

 

 

سیاوش امیری در گفت‌وگو با فارس از شروع تدوین کتابی درباره ننه علی داد و گفت: ننه علی مادر شهید رخشانی است که در قطعه 24 بهشت زهرا نزدیک قبر شهید فهمیده دفن شده است و مادر این شهید از سال 59 که شهیدش دفن شده یک اتاقک با حلبی و چوب روی قبر پسرش علم کرده و تا چند سال پیش در آن زندگی می‌کرد.

 


وی افزود: این آلونک که به آلونک «ننه علی» معروف بود و سال‌ها زیارتگاه خانواده‌های شهدا و افراد ارزشی از سراسر ایران و حتی خارج از کشور بود تا اینکه 3 سال پیش مقام معظم رهبری نامه‌ای به ننه علی داد با این مضمون که الان به خانه برو و ایثار و مقاومت را در منزل دنبال کن.


امیری گفت: بعد از اینکه ننه علی به خانه دخترش رفته، یک سال و نیم است که بیمار شده و در این مدت از مسئولان و خانواده‌های شهدا به دیدنش رفته‌اند.

این نویسنده گفت: من سال 83 مصاحبه‌ای با این خانم داشتم و عجایبی دیدم مثلا اینکه با اینکه بی سواد بود تمام قرآن را در حافظه داشت و سند هم اینکه قرآن را سر و ته دست گرفته بود. یا احترام و علاقه عجیبی به پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی داشت و خود را موظف به شستن پرچم‌های سر مزار شهدا به صورت هفتگی کرده بود.


وی افزود: آلونک ننه علی پر از دیوار نوشته‌ها و یادگارهایی است که ما تصاویر این دیوار نوشته‌ها را به همراه متن تایپ شده در کتاب خواهیم آورد. همچنین این کتاب 70-80 صفحه‌ای گلچینی از عکس‌های این مادر شهید در بهشت زهرا و در زمان بیماری خواهد داشت. البته ننه علی تنها نیست و در بهشت زهرا حداقل 10 ننه علی داریم که پاگیر قبر پسرشان هستند.

امیری در پاسخ به این سئوال که تدوین کتاب در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: جمع آوری تصاویر و نوشتن مقدمه بر کتاب انجام شده و بقیه مطالب به همراه گفت‌و گو با افرادی که ننه علی را می شناختند به تدریج تا پایان بهمن آماده و برای چاپ تحویل داده خواهد شد.
وی افزود: هم سازمان بهشت زهرا و هم بنیاد شهید از این طرح استقبال کرده‌اند و قول مساعد برای همکاری داده‌اند و امیدواریم کتاب به نمایشگاه کتاب امسال برسد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =