روزنامه تهران امروز در سرمقاله خود با عنوان« تو قهرمان نیستی خواب بودی!» نوشت:

*بالاخره پس از آنکه سونامی قیمت ارز و سکه تمام بازارهای پیرامونی را درنوردید، شک بی‌سابقه‌ای به زندگی مردم وارد کرد و خوراک بسیاری برای دشمنان انقلاب پخت، سخنگوی اقتصادی دولت آقای دکتر سیدشمس‌الدین حسینی وارد شد و در مصاحبه‌های پیاپی از تدابیر دولت برای کنترل بازار سخن گفت ولی باز هم مثل همیشه کوچک‌ترین اشاره‌ای به وظیفه و مسئولیت مغفول مانده خود و سایر دولتمردان نکرد. حتی یک عذرخواهی ساده از مردم بابت بی‌سروسامانی صورت گرفته انجام نداد اما در عوض، همانند برخی دولتمردان از «مافیای پنهان» و «دست‌های ناپیدا» سخن گفت و در کمال حیرت کارشناسان، مسئولیت تلاطمات هفت ـ هشت ماهه بازار ارز و سکه را به گردن یک خبرگزاری و پیامک‌هایی که در ایام تعطیلی چند روز گذشته از سوی این خبرگزاری ارسال شده، انداخت.
*آقای وزیر اقتصاد اما توضیح نداد این چه‌جور مدیریت اقتصادی کشور است که با یک پیامک زیر و رو می‌شود و یک خبر ساده تمام امنیت روانی فعالان و خیل گسترده‌ای از مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ارزش پول ملی را تا بدین پایه به سقوط نزدیک می‌سازد؟
*آقای حسینی که عادت دارد از مردم عذرخواهی نکند؛ چه بزرگ‌ترین اختلاس بانکی باشد، چه بزرگ‌ترین افسارگسیختگی قیمت طلا و چه بی‌ارزش‌سازی پول ملی؛ به‌گونه‌ای سخن گفته که انگار تمام نوسانات ارز و سکه در همین چند روز و یکی دو هفته اخیر رخ داده است. اقتصاد ایران از ابتدای سال جاری که سود سپرده‌های بانکی کاهش یافت، پیش‌لرزه‌های خود را عیان ساخت و اکنون بیش از هشت ماه است که بازار با تبعات هجوم نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کند و دیگر به قدری آش‌ شور شده که دشمنان را نیز به سرور و خوشحالی رسانده و تو گویی از منظر آنان همه آنچه رخ داده دلالتی بر تاثیر قدرت تحریم‌ها بر اقتصاد ایران است...
*آنچه رخ داده است مصداق شعب ابی‌طالب نیست، گویای شعب بی‌کفایتی و بی‌تدبیری برخی ساده‌اندیشان یا فریب‌خوردگانی است که پیش از هر نبردی دست‌ها را برای تسلیم بالا برده‌اند.
*مردم می‌دانند و واقفند اگر با این روش مدیریت هشت ماهه سکه و ارز قرار بود هشت سال جنگ را مدیریت کرد، قطعا بسیاری از پیروزی‌ها نصیب ملت ایران نمی‌شد و ای بسا سرنوشت به‌گونه‌ای دیگر نوشته می‌شد.
*نه اینکه چون خواب‌ماندگان رویازده پس از هشت ماه غفلت و دست روی دست گذاشتن در برابر میکروفن‌ها چهره قهرمانانه گرفته و این و آن دست پنهان را به مقاومت نشانه رفته و یکسره قصورها را گردن دیگران انداخته و آنگاه از تدابیر خویش برای کنترل و سامان‌دهی بازار سخن بگویند.
/31217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    249 5
    چه عجب حرف حسابی زده شد.آیا گوش شنوایی هم هست؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    180 6
    احسنت
    • با نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
      41 0
      آفرین
  • یک سرکار IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    150 4
    بدرستیکه آقای حسینی و سایر دست اندرکاران اقتصادی دولت و بانک مرکزی، قهرمانند چراکه در برابر تمامی اصول و نظریه‌های علم اقتصاد ایستاده و کمر خم نکرده‌اند و توانسته اند آن را در کشور بومی کرده و زیر سوال ببرند و در نهایت مدیریت کنند. البته علم مدیریت هم در این مصاف بی بهره نبوده و در برابر ایشان به زانو درامده به شکلی که معنی و مفهوم جدیدی پیدا کرده است. پس چرا آنها را قهرمان نخوانیم حتی اگر در خواب به چنین توفیقاتی نائل شده باشند.
  • بدون نام AU ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    93 4
    کار این اقایون سعی در اشتباه است واقعا تاسف اوره
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    126 3
    8 سال جنگ خیلی خوب اومده..
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    84 4
    درود بر نگارنده.....
  • سيد رضا مصطفوي IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    25 0
    از اغاز تابستان افسار قيمت در مسكن و اجاره بها به يك باره از دست دولت خارج شد دولت با مدارا خواست به اين مسئله برخورد كند اما تلاش بي حاصل دولت چيزي جز افزايش اجاره بها و افزايش قيمت زمين و مسكن نبود سونامي اغاز شده ارام ارام به سمت بازار سكه و طلا راهي شد و سپس بازار ارز را به اشوب كشاند تيم اقتصادي احمدي نژاد دچار تشت ارا بودند و اينك كه اخرين تصميم دولت براي تثبيت قيمت دلار و طلا گرفته شده است تنها مسكني است تا پايان انتخابات مجلس اما به فرض ثابت ماندن قيمت ارز وسكه ايا سكه اي كه در ابتداي سال سي صد هزار تومان معامله مي شد حال هشتصد هزار تومان قيمت مناسبي است اگرچه افزايش قيمت ها در بازار جهاني بر اين كالا اثر گذاشته اما مي توان به جرات گفت اين افزايش قيمت معادل پانصد هزار تومان نيست
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    20 43
    مردم ریختن سکه میخرن ، طلا میخرن، ارز میخرن .. واقعا سودی که یک شبه کسی از اینجور خرید و فروشها می بره حلاله؟ واقعا برا این سود زحمتی کشیده میشه؟... چرا فتوا نمیدن مردم نکنید این کار رو؟ چرا فتوا نمیدن اینجور سرمایه گذاریها واقعا حرامه و مشکل شرعی داره؟
  • کامران IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    42 1
    نمردیم و یکی حرف دل مارو زد...
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    38 0
    درود بر شما و روزنامه تهران امروز
  • بدون نام US ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    16 1
    خواب تشریف نداشتند مثل اینکه می خواستند با سکوت به مردم بگویند اگر دولت نرخ ارز را مدیریت نکند دلال ها ارز را به کجا می کشانند.
    • بدون نام IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
      3 1
      اگر دولت مدیریت کند بازار خوب پیش می رود اگر دولت مدیریت نکند بازار کاملا آزاد راه خود را به خوبی پیدا می کند مشکل در ناکارآمدی دولت است
  • علی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    25 1
    یک لحظه احساس کردم جایی هم هست حرف مردم ، حرف دل مردم گفته شه .. دمت گرم..
  • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    5 0
    از مسوليين محترم سايت خواهش ميكنم حذف نفرماييد. فقط ميخواستم بگم اگر روزي ثابت شد مقصر وپديد اورنده مسايل اخير بصورت كاملا عمدي وبا برنامه قبلي ازبدنه همين ذستگاه اقتصادي رسمي باشد حكم چيست؟فقط يك لحظه فكر كنيد وبه خود جواب دهيد
  • حسین IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    1 4
    متاسفانه مشگلات چند ماه گذشته باعث خوشحالی دشمنان نظام و یاس و نا امیدی دوستداران انقلاب گردید وهمچنین شایعات زیادی را در سطح جامعه بوجود اورد وموجب بی ثباتی قیمتها و تورم نیز شد/ ولی مسئولین مربوطه یا خواب بوده و یا با اظهار نظر های گوناگون غیر کار شناسی والبته متناقض خود نه تنها کمکی به حل ماجرا نکردند بلکه به مشگلات فوق دامن زدند تو گویی که نظام اقتصادی و بانکی کشور فاقد متوالی میباشد ؟ / بهرحال تصمیم دیر هنگام ولی مفید (تک نرخرخی شدن ارز وافزایش سود بانکی) را بایستی به فا ل نیک گرفت وامیدوار بود که اینگونه تصمیم ها مقطعی نبوده و همواره نیز با دقت وسرعت ادامه پیدا کند بویزه بعد از این اختلاص کم نظیر و عظیم بانکی میبایستی با عملکرد دقیق خود اعتماد از دست رفته احاد مردم را جبران نمایند و..
  • بدون نام US ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    4 0
    آقای وزیر لطفا قیمت کالاهای مغازه ها را هم درست بفرمایید . خبر دارید که ! نزدید که دوبرابر کرده اند.
  • علی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    4 0
    فکر می کنم سیاست دولت این بوده تا هم با گران شدن ارز کسری بودجه را تامین کند از طرفی یک گوش مالی به سودجویان بدهد که تا زمانی که بوی گرانی می آید سریع احتکار نکنند
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    2 0
    آفرین به جرات نویسنده اگر چند تا از این نویسنده ها دیگه داشته باشیم به زندگی امیدوار میشویم
  • نریمان IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    2 0
    چه عجب یک رسانه پیدا شد حرف زد دارم خواب میبینم