مهر نوشت:

رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح ابعاد مختلف ایده اینترنت پاک و برنامه های ایران در همراه کردن مجامع بین المللی برای اجرای این طرح پرداخت و تاکید کرد: پیاده سازی اینترنت پاک از ایران شروع می شود اما موفقیت آن در گرو این است که دیگران هم به این طرح بپیوندند تا این ایده بتواند یک جریان کامل منطقه ای و بین المللی را شکل دهد.

 

اهداف انسانی اینترنت را با "اینترنت پاک" توسعه می دهیم
وی با تاکید براینکه اهداف انسانی اینترنت را توسعه خواهیم داد گفت: تمامی تلاشمان این است که این کسب و کارهای کثیف را از این شبکه کنار بگذاریم که در این صورت مطمئن خواهیم شد آن علم نافع و سودمند در این شبکه برای بشر به جریان خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه امروزه بحث اطلاع رسانی که بحث وسیعی است متاسفانه با این کسب و کارها مخلوط شده و به ویژه طبقات کم تجربه مانند کودکان و نوجوانان و بعضا جوانان را دام خود کشیده است، افزود: این امر سبب شده اینترنت در کنار مزایای علمی و پژوهشی خود از نظر اتلاف وقت و تحمیل بار اجتماعی و مشغولیتهای ذهنی ضرر و زیانهایی برای اقشار مختلف جامعه به همراه داشته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هدف اینترنت پاک را ارائه شبکه‌ای عاری از این آسیب‌ها برای مردم دنیا عنوان کرد.

بحث "اینترنت پاک" بحث "فیلترینگ" نیست
تقی پور در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا سیستم فعلی فیلترینگ اینترنت در ایران پاسخگوی نیازها نبوده که ایده اینترنت پاک مطرح شده است، تاکید کرد: اساسا بحث اینترنت پاک بحث فیلترینگ نیست بلکه بحث تولید محتوای سودمند، دانشی و ارزشی است به این معنی که ما از جنبه اثباتی و نه جنبه نفی به موضوع نگاه خواهیم کرد.
وی گفت: در معارف ما نیز گفته شده که انسان باید دنبال علم نافع برود نه هرعلمی که باعث اتلاف وقت و منابع شود؛ از این منظر ما بحث اینترنت پاک را مطرح کردیم و امروز خوشبختانه می بینیم که در مجامع مختلف نیز از این ایده استقبال می شود.
 

اندونزی برای پیاده سازی "اینترنت پاک" با ایران همگام می شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: دعوتی از کشور اندونزی برای پیاده سازی این ایده داشتیم که قرار شد همکاران ما در این زمینه ایده و تجربیات خود را به این کشور انتقال دهند.
تقی پور با تاکید براینکه اندونزی بعد از این ایران اولین کشوری خواهد بود که "اینترنت پاک" را عملیاتی می کند، خاطرنشان کرد: ما بنا داریم که در نشستهای آتی این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و اقدامات عملیاتی آن را هم انجام داده ایم؛ در عین حال از نظر تبدیل این ایده به برنامه های اجرایی فعالیتهای زیادی صورت گرفته و جلسات کارشناسی و اتاق فکرها تا به حال تشکیل شده و کار از نظر تئوری در مرحله خوبی پیش رفته که امید می رود بتوان بخشهای زیادی از آن را هم درعمل در ایران و اندونزی پیاده کرد.

تلاش برای اجماع جهانی در پیاده سازی اینترنت پاک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ایده اینترنت پاک در مجامعی که به ارزشها بها می دهند و می خواهند ارزشهای ملی خود را در مقابل آنچه که کسب و کارهای کثیف هدف گرفته اند حفظ کنند مورد استقبال قرار گرفته و به طور قطع در این رابطه، روزی اجماع جهانی صورت خواهد گرفت.
وی گفت: تعیین زمان عملیاتی کردن اینترنت پاک بستگی دارد به اینکه چقدر بتوانیم مجامع بین المللی و منطقه ای را در این ایده با خودمان همراه کنیم بنابراین الان یک زمان مشخصی را برای این موضوع پیش بینی نمی کنیم و این بستگی دارد که این نشستها چه زمانی به نتیجه برسد.
تقی پور افزود: از نظر اجرایی دنبال تولید محتوای مفید، سودمند و دانشی هستیم که در این رابطه هم به حداقل به یک اجماع منطقه ای نیاز است که باید همه شهروندان یک منطقه در تولید این محتوا کمک کنند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صنم KW ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    91 4
    چرا فكر مي كنيم محتواي ارزشمندي داريم كه حالا بخواهيم اون رو براي جهان توسعه بديم؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    82 4
    حالا چرا اينقدر اين وزير ارتباطات مصاحبه مي كنه، بسه ديگه قطع كنيداينترنتو بره پي كارش ديگه تبليغ نداره.
  • بدون نام ES ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    50 4
    کلا اینترنت چیز بیفایده ای هست،اصلا چه معنی داره بفهمه دنیا چه خبره؟همونی درسته که آقایون میگن!میگی نه از 118 بپرس!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    27 3
    باز هم خدا رو شکر که اینترنت نداریم اگه مثل کره جنوبی بودیم چکار میکرید
  • بدون نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    23 0
    واقعا مگه ما اينترنت داريم من براي باز كردن يك فايل ضميمه ايميل در حدود 1 مگا بيش از 45 دقيقه با ايميلم ور رفتم در يك سازمان دولتي ده سال پيش كه تو هند درس مي خونديم و روزهاي گسترش اوليه آن در آن كشور بود سرعت اينترنت بيشتر از امروز ايران بود وقتي يك فايل كتاب ساده مي خواهي بگيري بايد ده تا سايت را چك كني كه شايد يكي فيلتر نشده باشد واقعا در حال حاضر اينترنتي در كشور وجود ندارد
  • محمد IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    2 35
    اینترنت تیشه به ریشه ی غیرت زده.... ما فرهنگمون با جاهای دیگه فرق فوکوله.اینترنت باید پاکسازی شود.
    • گرفتار IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      10 1
      حتما حق با شماست با غیرت!!!! اصلا بنده پیشنهاد میدم دستور بدن سایتها قبل از لود شدن یه یااللهی چیزی بگن نا محرم دور و بر نباشه!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    34 1
    به نظر من اگر برق را كلاً قطع كنيد هم اينترنت قطع ميشد هم ماهواره اصلاً چطوره مردم را بفرستيد تو غار كه خيالتون راحت باشد
  • نامدار IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    28 2
    امید وار بود آدمی به خیر کسان مرا زخیر تو هیچ امید نیست شر مرسان
  • بدون نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    24 1
    تا پاک رو چه جوری تعریف کنیم / مثل بانکداری اسلامی مون ؟!
  • بدون نام GB ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    9 0
    ...کاش وزیرمون یه مقدار فکر میکرد و با بالابردن سرعت اینترنت، ایران رو به دنیای امروز نزدیک میکرد براش متاسفم ...
  • رضا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    12 0
    به کسی چه مربوطه که من تو اینترنت کجا میرم؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    3 1
    کشور خوب و پیشرفته ای انتخاب نمودید.
  • زهرا IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    4 0
    و چقدر زیبا میتوان با کلمات بازی کرد تا مردم را بازی داد