پگاه آهنگرانی این روز‌ها ترجیح می‌دهد به جای بازی مقابل دوربین روی صحنه تئاتر به ایفای نقش بپردازد.

به گزارش خبر آنلاین ، این بازیگر سینما که از چهار شنبه هفته گذشته با نمایش «شرق شرق است » با کارگردانی مسعود رایگان در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته ، امروز (یک شنبه ) نیز در دو اجرای جشنواره‌ای نمایش «پاورقی » از احمد کچه چیان بازی خواهد کرد .
آهنگرانی که از سال گذشته بازی در تئاتر را با کاری از داود رشیدی با نام «منهای دو » شروع کرد و آن را با نقش آفرینی در نمایش «متولد 1361» با کارگردانی پیام دهکردی ادامه داد ، در حال حاضر بیشتر مایل است به جای سینما در حوزه هنرهای نمایشی و موسیقی فعال باشد .

 


این بازیگر در توضیح کناره گیری‌اش از سینما می گوید : «سال‌های قبل، در فصل پاییز که اوج کلید خوردن فیلم‌هاست ، 10 تا 15 پیشنهاد کار داشتم که در آن میان حداقل 5 فیلمنامه خوب قرار داشت و من می‌توانستم دست به انتخاب بزنم . اما در دو سال اخیر کمتر فیلمنامه‌ای به دستم رسیده است که مرا برای کار راضی کند .»
آهنگرانی با تاکید بر این که سینما حال و روز خوشی ندارد و در حال تعلیق است ، می افزاید : «وقتی بسیاری از کارگردانان کهنه کار به حاشیه رانده می‌شوند ، تعداد فیلمنامه‌های خوب که مجوز می‌گیرند کاهش می‌یابد و به طورکلی شرایط کار در سینما سخت تر می‌‌شود ، بسیاری از اهالی هنر هفتم از جمله من ترجیح می‌دهند به تئاتر روی بیاورند .»
وی ادامه می‌دهد :« در وضعیت فعلی ترجیح می‌دهم یا در تئاتر کار کنم یا در گروه‌های موسیقی ویلن سل بزنم . این دو عرصه هنری مرا راضی می‌کند، به من آرامش می‌بخشد و این حس را به من می‌دهد که دارم کار مفیدی را انجام می‌دهم.»
پگاه آهنگرانی که در 6 سالگی با فیلم « گربه آوازخوان » بازیگری را آغاز کرد ، با نقش تداعی در فیلم « دختری با کفش های کتانی » خوش درخشید و به خاطر آن جایزه‌هایی از چن جشنواره داخلی و خارجی برد .
«زندان زنان» ، «آتش سبز» ، «راه آبی ابریشم »، «ورود آقایان ممنوع» و«آقا یوسف» از دیگر آثار سینمایی است که این بازیگر در آن ها به ایفای نقش پرداخته است . آهنگرانی علاوه بر بازیگری ، مستند‌هایی چون« سیب»،« تماشاخانه»، «محاکات غزاله علیزاده» و« ده‌نمکی‌ها» را نیز کارگردانی کرده است.

57245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =