علی مطهری گفت: اینطور که از آقای ابوترابی شنیده‌ام آیت‌الله مهدوی کنی از حذف بنده آقای کاتوزیان و عباس‌پور اظهار تأسف کردند.

به گزارش خبرآنلاين، نماينده مردم تهران و رئيس جبهه منتقدان دولت در جمع خبرنگاران پارلماني در خصوص پيش‌بيني‌اش از اقبال مردم به اين ليست انتخاباتي، گفت: اگر مشاركت مردم در تهران بالا باشد ليست ما برنده انتخابات خواهد بود. اما اگر مشاركت پايين باشد، ليست‌هاي مشابه ما مثل جبهه پايداري و جبهه متحد آراي بيشتري را كسب خواهند كرد. توصيه من به مردم اين است كه به طور گسترده در انتخابات شركت كنند تا از ورود افراد تند‌رو به مجلس جلوگيري شود.
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره دليل حذفش از جبهه متحد، گفت: در اين زمينه اطلاع ندارم كه آيا دشمني‌هاي شخصي در حذف ما نقش داشته است يا خير؟، اما پرونده ما براي بررسي به شوراي داوري رفته ولي در اثر غيبت يكي از اعضا، راي ما كم شده است. در حالي كه اگر آن شخص حضور داشت، احتمالاً شرايط به گونه‌اي ديگر مي‌شد.
نماينده تهران با بيان اينكه به هر حال برخي مايل نبودند ما در فهرست جبهه متحد باشيم، تصريح كرد: آنها احساس مي‌كردند وجود ما با توجه به تبليغاتي كه عليه بنده شده است، باعث آزادي بخشي از افراد مي‌شود.
مطهري در پاسخ به پرسش ديگري درباره اينكه آيا تفكر نو‌انديشان اصولگرا ادامه پيدا خواهد كرد؟، گفت: نمي‌توان در اين زمينه 100 درصد اظهار‌نظر كرد. همه چيز بستگي به حمايت مردم دارد و اگر افكار عمومي از اين جريان حمايت كند، منتقدان دولت مي‌توانند در آينده سياسي كشور نقش مؤثر‌تري داشته باشند.
نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به پرسش ديگري درباره اينكه امكان ائتلاف جبهه منتقدان دولت با اصلاح‌طلبان وجود دارد، گفت: اصلاً چنين قراري نيست.
ليست منتقدان دولت و تعداد افرادي كه در آن قرار مي‌گيرند ديگر سئوالي بود كه وي درباره آن گفت هنوز در اين زمينه چيزي مشخص نيست.
نقش جمعيت رهپويان در آينده سياسي كشور و مجلس نهم پرسش ديگري بود كه مطهري درباره آن گفت: به‌هرحال جمعيت ايثار‌گران و رهپويان نقش پر‌رنگ‌تري در ليست جبهه متحد داشتند و اين قابل بحث است كه خود كانديدا‌ها هم مي‌توانند عضو كميته 7+8 باشند يا خير.
او كه مي‌گفت اين موضوع از بحث‌هاي مهمي است كه براي آينده بايد درباره آن تصميم‌گيري شود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 5 نفر از اعضاي كميته مركزي جبهه متحد خودشان كانديدا هستند و در ليست هم قرار گرفته‌اند.
مطهري درباره احتمال اتلاف با ليست اصولگرايان تحت مديريت شهاب‌الدين صدر هم گفت: هنوز در اين زمينه بحثي نكرده‌ايم.
وي درباره بي‌اخلاقي‌هاي سياسي در آستانه انتخابات اظهار داشت: اگر احساس كنند ليست ما راي خوبي دارد، اين تخريب‌ها افزايش خواهد يافت ولي بنده معتقدم و تجربه هم نشان داده كه اين تخريب‌ها نتيجه عكس دارد.
نماينده مردم تهران و سر‌ليست جبهه منتقدان دولت همچنين از رايزني با حسن غفوري‌فرد از نمايندگان مجلس خبر داد و گفت: در اين زمينه صحبت كرديم و چون بايد در مجموعه ما پنج نفر در اين زمينه نظر بدهند هنوز به نتيجه مشخصي نرسيده‌ايم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    6 12
    علی مطهری نژاد
  • مهدی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    11 13
    امیدوارم علی مطهری اقای ابوترابی رو به عنوان سرلیست معرفی کنه