زامبیا توانست در ضربات پنالتی ساحل عاج را شکست دهد و قهرمان جام ملت های آفریقا شود.

به گزارش خبرآنلاین؛تیم فوتبال زامبیا موفق شد با شکست دادن ساحل عاج برای نخستین بار قهرمان جام ملت های آفریقا شود.در این دیدار حساس که شب بامداد دوشنبه به وقت تهران در لیبروویل برگزار شد دو تیم در پایان نود دقیقه و البته وقت های اضافه به نتیجه تساوی بدون گل دست یافتند تا ضربات پنالتی تعیین کننده قهرمان این دوره از رقابت ها باشد.
ساحل عاجی ها که یک پنالتی را در دقیقه 69 توسط دیدیه دروگبا از دست دادند امید زیادی داشتند تا بتوانند با شکست دادن زامبیا دومین قهرمانی خود در جام ملت های آفریقا را جشن بگیرند اما کابوس ضربات پنالتی و شکست با نتیجه هشت بر هفت در این ماراتن بی رحم باعث شد تا فقط حسرت بالا بردن کاپ برای بازیکنان این تیم باقی بماند. تیم ملی ساحل عاج برای اولین و آخرین بار تاکنون یک بار به عنوان قهرمانی جام ملت های آفریقا رسیده است و به این ترتیب نسل کنونی این تیم همچون دیدیه دروگبا و یحیی توره در سطح ملی هیچ افتخاری در این زمینه کسب نکرده اند.
در طرف مقابل زامبیایی ها که شگفتی ساز این مسابقات لقب گرفته بودند قبل از آغاز بازی هم قسم شدند تا به یاد عزیزان از دست رفته شان در سال 1993،ساحل عاج را شکست دهند.در این سال بر اثر سقوط هواپیما، هجده نفر از اعضای تیم ملی فوتبال آن زمان زامبیا جان خود را از دست دادند.این حادثه در چند کیلومتری لیبروویل رخ داد و اعضای کنونی تیم ملی فوتبال زامبیا یاد بازیکنان سابق تیم ملی کشورشان را گرامی داشتند.
در دیدار رده بندی جام ملت‌های آفریقا دو تیم مالی و غنا به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با برتری 2- صفر به نفع مالی به پایان رسید.
در این مسابقه، دیاباته در دقایق 23 و 80 دو گل مالی را وارد دروازه حریف کرد. همچنین، اسحاق فورساه مدافع تیم غنا در دقیقه 63 این دیدار با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =