پس از «طوفان دیگری در راه است» و «سقای آب و ادب» جدیدترین رمان سیدمهدی شجاعی با عنوان «کمی دیرتر» نگاهی ادبی - انتقادی به مدعیان انتظار از اول اسفند در بازار نشر کشور توزیع می​شود.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «کمی دیرتر» سید مهدی شجاعی  از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده و نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز. رمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می‌شود، جشن نیمه‌شعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سرداده‌اند... در این میان جوانی و فریادی که: «آقا نیا...»


این شروع جذاب ما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌کند که همه مدعی‌ انتظارند اما وقتی هنگام عمل می‌رسد و هنگامه عمل به شعارها می‌رسد، آن نمی‌کنند که می‌گفتند. رمان در فضایی مکاشفه‌گونه و بی‌زمان پیش می‌رود و مواجهه همه آدم‌ها با قصه ظهور تصویر می شود و کشف چرایی «آقا نیا»ی جوان.


شجاعی در این رمان به شکلی ظریف همه اقشار جامعه را با بهانه‌هایشان برای نخواستن امر ظهور، معرفی می‌کند. تا آنجاکه حتی به راوی هم رحم نمی‌کند و در فضایی بدیع،‌ خودش را هم در معرض این امتحان می‌گذارد.


نویسنده «سقای آب و ادب» روایت داستانی تولد تا شهادت حضرت عباس ابن علی(ع) در «کمی‌ دیرتر» همه آفت‌های انتظار را با شخصیت‌های قصه‌اش برای مخاطب روایت نمی‌کند، بلکه به تصویر می‌کشد و نشانش می‌دهد. به عبارتی نویسنده انسان‌های مدعی انتظار و منتظر ظهور را آدم هایی قابل لمس در اطراف خودمان معرفی می کند و وقتی از هر قشر و صنف و گروهی یک نمونه آورده با مصادیق کار ندارد و در پی اثبات شمول ادعایش است.

 


نویسنده در پایان همه موشکافی‌هایش در نقد منتظران به دنبال آن است که مخاطب منتظر واقعی را بشناسد و ببیند که انتظار به فریادهای بلند «آقا بیا» نیست؛ به دلی است که برای حضرت می‌تپد و اخلاصی که میان زندگی جاری است و آقایی که خودش به دیدار منتظرانش می‌آید...


این کتاب که توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است، 272 صفحه و 7500 تومان قیمت دارد.

 

بنابراین گزارش، چاپ هشتم رمان «طوفان دیگری در راه است» و چاپ ششم «سقای آب و ادب» از همین نویسنده به بازار کتاب عرضه شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب می توانند «از اول اسفند»‌  با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =