سردار اسماعیل احمدی مقدم می گوید امسال با وجود افزایش تهدیدات امن‌ترین سال طی دو سه سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم پلیس را در اوج قدرت خود دانست و تصریح کرد:‌ امروز توانسته‌ایم نسبت به 33 سال گذشته در اوج قرار بگیریم ضمن اینکه براساس آمارهای دقیق امسال امن‌ترین سال جمهوری اسلامی است این در حالی است که تهدیدها بر علیه کشور در اوج خود قرار دارد.
فرمانده نیروی انتظامی در بیست و هشتمین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی با اعلام اینکه نوع تهدیدات نسبت به گذشته متفاوت است، اظهار داشت: تهدیدات امروز با گذشته تفاوت‌‌های بسیاری دارد و از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است. امروزه در عرصه سایبر و رسانه‌ها تحولات عظیمی رخ داده است که توانست دنیا را متحول کند. امروزه فریب افکار عمومی به شدت افزایش یافته است و ما باید متناسب با این تحولات پیش رویم در غیر این صورت قادر به نقش آفرینی نیستیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش بخشی از خدمت نیروهای پلیس است و افرادی که وارد خدمت می‌شوند باید آماده ایجاد نظم، امنیت و حفاظت از جامعه باشند اظهار داشت: پلیس باید در ماموریت‌های خود دارای ظاهری خشن و مقتدر باشد و اقتدار و نرمش هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند. ماموران پلیس باید در برخورد با قانون شکنان با اقتدار برخورد کنند و در برابر مردم داری رحمت و رأفت باشند.
به گزارش خبرآنلاین وی ادامه داد: پلیس باید الگو باشد چرا که اگر با مردم با نرمش برخورد شود پلیس کانون و پشتوانه مردم می‌شود. مظلومان و همه شهروندان باید پلیس را تکیه گاهی محکم در برابر حملات بدانند . اگر با مردم با مدارا برخورد نشود از ما فاصله می‌گیرند اما رضایت و اعتماد آنها شاخص بزرگی برای نیروی انتظامی است.
احمدی‌مقدم افزود: ممکن است فردی فریب بخورد یا در برابر ماموران پلیس عصبانی شود اما باید از او گذشت کرد و برایش طلب مغفرت کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه پلیس ساز و کارهای اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است تاکید کرد:‌ مرکز نظارت همگانی و افکارسنجی برای شناخت درست مطالبات مردم و پیشنهادات آنها راه اندازی شده است. باید بتوانیم نیازهای آنها را بدانیم تا پاسخ مناسبی به آنها بدهیم. پلیس نباید به جای مردم فکر کند چرا که مردم باهوش و عاقل هستند و ما باید سلایق و نیازهای آنها را بشنویم و به آنها پاسخ دهیم.
احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه سنت‌ها تغییرناپذیر هستند، تاکید کرد: نیروی انتظامی همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مجاهد فی‌سبیل‌الله است و قرآن‌ و اسلام الگوی آن است. نیروهای پلیس باید بدانند که بزرگترین الگوی عملی آنها پیامبر(ص) است.
وی با اشاره به رفتار پلیس کشورهای غربی با شهروندان گفت:‌ وجه تمایز نیروی انتظامی با سایر پلیس‌ها دین و اخلاق است. هنگامی که در انگلیس عرصه بر پلیس این کشور در پی اعتراض‌های مردمی تنگ آمد آنها بدترین خشونت‌ها را اعمال کردند و با بی‌قانونی اقدام به تبعید شهروندان کردند. در این کشورها افکار عمومی رسانه‌ها را فریب می‌دهند در صورتی که پلیس ما مردمی و اجتماعی است.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =