جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی ایران و هیئت مدیره و مدیر عامل خانه سینما در پیام‌های جداگانه موفقیت «جدایی نادر از سیمین» در جوایز اسکار را تبریک گفتند.

 به گزارش خبرآنلاین، متن پیام جواد شمقدری به شرح زیر است:

«با موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» در اخذ اسکار ذائقه جامعه سینمای ایران که در جشنواره سی ام فجر شیرین شده بود کامل شد.

این جایزه گواهی دیگر بر آغاز فصل جدید سینمای ایران است که در قالب سازمان سینمایی به افق های بلندتری می‌اندیشد.

قضاوت آمریکایی در مقابل فرهنگ ایرانی سر تعظیم فرود آورد و رای دهندگان آکادمی اسکار در مقابل لابی صهیونیستی که بر طبل جنگ می‌کوبد واکنش متفاوتی نشان دادند و این ترک آغاز فروپاشی استیلای لابی صهیونیستی بر جامعه و همه نهادهای آمریکایی است.

امروز غرب تشنه چشیدن معنویت و طعم اخلاق و تجربه محبت، عاطفه و رفتار انسانی است. زخم های شیطانی نیاز به مرهم الهی دارد و سینمای ایران در پرتو فرهنگ اسلامی پاسخگوی این نیاز است.

موفقیت آقای فرهادی در دریافت جایزه اسکار حلقه‌ای از موفقیت‌های ملت بزرگ ایران است که آن را به وی و گروه همکارش و سینمای ایران و همه سینمادوستان ایرانی تبریک می‌گویم.»
 
هیئت مدیره و مدیر عامل خانه سینما نیز در پیامی موفقیت فیلم فرهادی را در جوایز اسکار تبریک گفتند. متن پیام به این شرح است:

«آقای اصغر فرهادی، کارگردان ارزشمند سینمای ایران

دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی از هشتاد و چهارمین دوره مراسم آکادمی را به شما، همکاران هنرمندتان، خانواده سینمای ایران و ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوییم.

شادی توصیف‌ناپذیر ما نه فقط از دریافت این جایزه که از ادب هنرمندانه شما در تقدیم آن به مردم دوست‌داشتنی و صلح‌دوست ایران است که چنین هنرمندان بزرگی را در دامن فرهنگ و معرفت خویش پرورده است.

مشتاقانه در انتظار بازگشت شما به سرزمین غنی از فرهنگ کهنی هستیم که دستمایه‌های اصلی آثارتان را از سرچشمه های آن بر می‌گیرید.»

«جدایی نادر از سیمین» دوشنبه صبح در جوایز اسکار 2012 برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.
5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارسا GB ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    93 6
    منم تبریک میگم به اصغر و همه
  • ب IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    84 4
    آفرین به اصغر فرهادی سر بلندمون کردی
  • من IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    2 0
    ما تشنه تر از غربيم.