براباس با تیونینگ مرسدس بنز C63 AMG و استفاده از موتور بازطراحی شده S 600 موفق به تولید ابرخودرویی شده که با توان خروجی 788 اسب‌بخار و گشتاورنیرویی برابر بوگاتی می‌تواند تنها در 3.7 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد.

محبوبه عمیدی: کوپه تازه براباس با رنگ سیاه مات شاید در نگاه اول چندان جالب‌توجه به نظر نرسد اما زمانی که بدانید زیر کاپوت آن یک موتور دوتوربویی 12 سیلندر با توان خروجی 788 اسب‌بخار جا خوش کرده که می‌تواند گشتاور نیرویی برابر بوگاتی تولید کند و سرعت این خودرو را تنها در 3.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتربرساعت برساند، همه چیز عوض خواهد شد.

به گزارش گیزمگ، این کوپه قدرتمند که حاصل تیونینگ C63 AMG است، می‌تواند در 9.8 ثانیه به سرعت 200 کیلومتربرساعت و در 23.8 ثانیه به سرعت 300 کیلومتربرساعت برسد. سرعت نهایی این براباس 370 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

برای رسیدن به چنین قدرتی موتور 8 سیلندر و 6.3 لیتری مرسدس بنز با موتور 12 سیلندر دو توربویی براباس که در حقیقت یک موتور S 600 بازطراحی شده است که می‌تواند 300 اسب‌بخار توان بیشتر تولید کند، جایگزین‌شده است.

موتور 6.233 لیتری این براباس که محفظه احتراقی با سه دریچه دارد، می‌تواند گشتاور نیرویی برابر بوگاتی و معادل 1420 نیوتن‌متر تولید کند. این گشتاور برای حفظ بخش‌های عملیاتی خودرو و تایرها به صورت الکترونیکی به 1100 نیوتن‌متر در دورهای موتور بالای 2100 دوردردقیقه محدود شده است.

برای این نمونه جعبه‌دنده خودکار هفت‌سرعته تقویت‌شده طراحی شده که می‌تواند به صورت دستی یا اتوماتیک و به کمک پدال ها یا کنترل کنار فرمان عمل کند. برای کنترل خودرو در شرایط گوناگون ترمز ضد قفلABS و سیستم ترمز ASR یا Acceleration Slip Regulator استفاده شده که در جاده‌های یخ‌زده و زمستانی می‌تواند با ترکیب ترمز ABS و استفاده از قدرت موتور به راننده کمک کند تا خودرو را به سادگی کنترل و متوقف کند. علاوه بر این خودرو به ESP یا برنامه الکترونیکی ثبات خودرو مجهز است که به طور هوشمند و مستمر وضعیت خودرو و جاده را بررسی و مناسب‌ترین شرایط و سیستم ترمز موجود در خودرو را با توجه به وضعیت جاده انتخاب خواهد کرد.

این ابرخودرو که به زودی در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درخواهد آمد، برای ورود به بازارهای اروپایی و آمریکا حدود نیم‌میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است
53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    23 11
    ای بابا اینا عجب دلخوشیهایی دارند واسه چه چیزایی پول دارن واسشون چیا میسازن ما چی؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    62 1
    پراید هم با 58 اسب بخار در خیابان های تهران هم چنان می تازد...
    • ایمان IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
      1 2
      پراید 63 اسب بخاره و 206 تیپ 2 75،
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    49 0
    اگر قطعه سازا و خودروسازا ماشيني فقط چنين تودوزي مي ساختند گوش فلك رو كر مي كردند الان وانت نيسان و پيكان مي سازند اين طور القامي كنند و ادعا مي كنند كه در حد بنز يا تويوتا خودرو مي ساند در صورتي كه در دنيا توليداتشان هيچ شخصيتي نداره و فقط قيمتي از نمونه مشابه ژاپني و الماني گرانتر هستند و كيفيتي برابر با استاندارد هاي 30 سال پيش هم ندارند و كيفيت و ايمني مهمترني مقوله توليد خودرو هستش كه توليداتشان بويي نبرده
  • مرتضی نوح پیشه IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    34 0
    به پای سمند ایران خودرو و پراید سایپا که نمی رسه. بنز اینارو ببینه کارخونشو تعطیل میکنه.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    38 1
    آْقايون مسوول تصميم نداريد تعرفه ي واردات را كم كنيد ما به جاي .... يه ماشين درست حسابي سوار شويم ؟
    • غریبه IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
      15 0
      راست میگی مگه فقط آقا زاده ها میتونن سوار ماشین 6 میلیارد تومن بشن ما دل نداریم وفقط باید عکسشو ببینیم وحسرت بخوریم
    • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
      8 0
      عزیز دلم گفتی چی؟؟؟ مسئول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • داد ماس IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    21 0
    من عاااااااااااااااشقه این ماشینم.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    20 0
    تو عزیز دلمی .....
  • مرتضی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    18 0
    چشم انذاز خودروسازهای ما اینه که چطور قیمت تمام شده ی ماشینو زیر دو تومن بیارند ولی با قیمت بالای ۱۲ تومن بفزوشند
  • بدون نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    17 1
    تو عزیز دلمی دل انگیز اگر تعرفه گمرک دست ما رو از پشت نبسته بود...
    • حسین IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
      3 0
      ایول!
    • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
      3 0
      چه باید گفت که ...فقط باید حسرت بخوریم
    • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
      0 1
      نه عزيز برادر حسرت چرا شما ماست تو بخور نمي خواد حسرت بخوري
  • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    7 1
    این ها را موقعی عالی است اطلاع رسانی شما که مردم غیر خاص و تاجر زیر پله ای !!! بتوانند اندازه وسع تهیه کننند و هوشیار شوند نه اینکه نمک بر جگر زخم شده آنها بریزید !!! باای صنعت عهد بوق !!!
  • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    7 0
    خدایا به این اجبار در خریدن خودرو عهد بوق چی می گن ؟؟؟ این به ظاهر دو تولید کننده اگر مونتاژ خودرو به صرفه نیست واسشون دلیل نداره ما جانمان و زندگیمان و پولمان را به زور به اینها تقدیم کنیم چون دوست داریم یک خودرو داشته باشیم. بابا تعطیلش کنید عقده ای شدیم با همین پول که به اینها می دیم میشه بهترین ماشینهای دنیا را خرید یعنس ما از این کشورهای حاشیه خلیج فارس کمتریم سالها با پیکان آزارمان دادند حالا با پراید و پژو که مجبوریم میایونها تومان بدهیم تا یک 4 چرخه سوار شیم ارزش ما از مردم دنیا کمتره متاسفم واسه همتون که به ظلم می کنید ما هم گردنمان مثل همیشه از مو باریکتر
  • بدون نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    2 0
    اونایی که 3 میلیارد دلار دارن، چند تا از ماشینا می تونن بخرن؟
    • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
      0 0
      زياد
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    1 0
    آقایون آنقدر نگاه این بنز و بی ام و ها نکنید بگید به به عجب شتابی .عجب قدرتی .ما از لحاظ خودرو ضعیف هستیم ..ما ها اکثرا چی داریم؟ پراید ،پژو، سمند واز این دسته ها .که این ها هم به لطف سایپا و ایران خودرو از نظر کیفیت پیش رفت که نمی کنند هیچ مزخرف تر هم میشوند.آقایون ، مسئولین اگر می خواهید تولید ملی و حمایت از کار و سر مایه ی ایرانی رو عملی کنید باید اعتماد مردم ایران رو به دست بیارید نه اینکه .... همه ی مردم میدانند که این دو شرکت که شرکت های بزرگ ایران هم هستند ....وقتی تبلیغ پراید توی تلویزیون میشه ... می خندیم چون که آقایون سایپا محصولاتشون ابتدایی و پیش پا افتاده است ایران خودرو هم دست کمی از این ها ندارد تولید ملی همکاری میخاد
  • بدون نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    0 0
    عجب موتوری