پلیس راهنمایی و رانندگی تاکنون گواهینامه 3820 راننده را توقیف کرده است. چون 30 امتیاز منفی در کارنامه آنها ثبت شده است. حدود 3 هزار راننده دیگر هم در آستانه محرومیت سه ماهه قرار دارند.

امید کریمی: پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است این راننده ها کافی است تنها یک سرعت یا سبقت غیر مجاز داشته باشند تا در لیست سیاه قرار بگیرند.

سرهنگ مرتضی دهقانی، رئیس پلیس اجرائیات راهور دراین باره به مهر گفته است: "هم اکنون دو هزار و 865 راننده بین 25 تا 29 نمره منفی دارند که با ارتکاب تخلفات دارای نمره منفی مانند سرعت یا سبقت غیرمجاز نمره آنها به 30 می رسد و گواهینامه شان برای مدت سه ماه از سوی پلیس توقیف می شود."

به گفته او این راننده ها یک راه برای پاک شدن نمره منفی دارند؛ 6 ماه بدون تخلف رانندگی کنند: "این رانندگان در صورتی که تا 6 ماه مرتکب تخلفات حادثه ساز و دارای نمره منفی نشوند به صورت خودکار نمرات منفی آنها صفر و از سیستم پاک می شود."

سرهنگ دهقانی آمار تعداد راننده های با نمره منفی بالا را این چنین اعلام کرده است:

نمره منفی تعداد متخلفان
25 903 نفر
26 745 نفر
27 119 نفر
28 485 نفر
29 396 نفر

 سرهنگ دهقانی پیش از این هشدارهایی هم درباره جلوگیری از تردد خودروهای با بیش از یک میلیون تومان جریمه داده بود: "خودروهایی که جرایم بالای یک میلیون دارند در صورت عدم پرداخت از تردد آنها در جاده‌های کشور خودداری خواهد شد و تا زمانی که مبلغ مورد نظر پرداخت نشود خودرو آنها توقیف خواهد ماند. وی هم چنین کسانی که 5 ماه از تخلف آنها گذشته و هنوز اقدام به پرداخت جرایم خود نکرده‌اند پلاک خودروی آنها توقیف و گواهینامه فرد ضبط خواهد شد تا زمانی که فرد جرایم خود را صفر کند."

برای پی بردن به میزان نمره منفی، شماره گواهینامه خود و همچنین برای پی بردن به میزان جریمه، شماره VIN خودرو را به 30005151 پیامک کنید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    5 16
    هزار تاایده دارم برای رفع ترافیک، کم کردن تخلفات و تصادفات، به کی بگم؟16
  • علي IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    8 4
    من يه پرايد دارم كه همه فاميل سوار ميشوند و پلاك خودرو به نام من چرا هر موقع كه انها تخلفي انجام بدهند دوربينها ثبت كنند گواهينامه من بايد نمره منفي بخورد ما كه مثل افراد مرفه نمي توانيم نفري يه ماشين بخريم اين خيلي بي عدالتي است
  • حامد IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    3 1
    به آقای رئیس جمهور باید گفت که 80-70 هزار تومان کدوم هزینه مسافرت را پوشش میدهد که اگر نباشد مردم نمیتوانند به سفر بروند؟