دکتر سجادپور به خبرآنلاین گفت: لفاظی های امریکا و اسرائیل در زمینه جنگ علیه ایران حق صلح مردم ایران را به طور واضح مورد خدشه قرار می دهد.

محمدرضا نوروزپور
یک استاد دانشگاه با اشاره به فراگیر شدن گفتمان حمله به ایران گفت: بدون تردید موضوع حمله به ایران که به یکی از اصلی ترین مسائل سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده در واقع موضوعی اسرائیلی است.

دکتر سیدمحمدکاظم سجادپور درحاشیه پنل تخصصی " حقوق بشر و تحریم ها" درژنو در گفتگو با خبرآنلاین گفت: بدون تردید موضوع حمله به ایران که به یکی از اصلی ترین مسائل سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده در واقع موضوعی اسرائیلی است و برای مصرف داخلی در آمریکا و اسرائیل ساخته و پرداخته شده است اما نمی توان نسبت به پیامدهای حقوق بشری این سخنان در نقض حقوق طبیعی ملت ایران بی توجه بود.

این استاد دانشگاه گفتمان جنگ و حمله به ایران را که از سوی رژیم صهونیستی و دوستان آمریکایی شان فراگیر شده را یکی از موارد نقض حقوق بشر علیه ایران دانست و گفت: آنها دائما درباره حمله به ایران سخن می گویند و اینکه امروز حمله کنیم یا فردا و یا اسرائیل مستقلا به ایران حمله کند یا به همراهی امریکا و بحث هایی از این قبیل. هرچند که ایرانی ها پیوسته از سرزمین خود دفاع کرده و می کنند اما از منظر حقوق بشر این سخنان جنگ طلبانه نقض حق شناخته شده بین المللی زندگی صلح آمیز مردم ایران است.

به گفته سجادپور لفاظی های امریکا و اسرائیل در زمینه جنگ علیه ایران حق صلح مردم ایران را به طور واضح مورد خدشه قرار می دهد.
این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که هدف اصلی اسرائیل و آمریکا از رواج گفتمان جنگ در صحنه بین المللی چیست گفت: باید در نظر داشت که یکی از اهداف اصلی آمریکا و اسرائیل از طرح بحث حلمه به ایران به حاشیه بردن مسئله فلسطین در خاورمیانه است. اسرائیل و دوستان آمریکایی اش در پی تحریف افکار عمومی در مسئله مزمن و زخم کهن نقض حقوق بشر فلسطینیان هستند.
دکتر سجاد پور همچنین با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: پیش از هرچیز تحریم کنندگان باید بدانند که مردم ایران مقاومت کرده و بازهم مقاومت خواهند کرد. ایرانی ها به صورت تاریخی مردمی مقاوم بوده اند و به همین دلیل ملت های زیادی در تاریخ آمده و رفته اند اما ملت ایران همچنان پابرجای مانده است، لذا چالش های مختلف را مدیریت خواهند کرد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره اصلی ترین هدف آمریکا از دست یازیدن به تحریم های یک جانبه علیه ایران گفت: نیت تحریم کنندگان ایران از جمله ایالات متحده جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران است. آنها به هیچ عنوان حاضر به پذیرش ایران پیشرفته و قدرتمند نیستند.

دکتر سجادپور در ادامه به تنیدگی بحث تحریم ها و حقوق بشر اشاره کرده و گفت: سه نکته درباره تحریم ها وجود دارد و اینکه اولا تحریم ها موضوعی سیاسی هستند، دوم بدون تردید تاثیرات منفی حقوق بشری دارند و سوم این تاثیرات بلند مدت بوده و حتی بر نسل های آینده نیز اثرات نامطلوب خود را برجای می گذارند. از این منظر تاثیرات منفی حقوق بشری تحریم ها بر ملت ها به نسل های بعدی آنها نیز منتقل می شود و نمونه بارز آن تحریم های عراق پس از حمله این کشور به کویت است که هنوز پس از گذشته دو دهه آثار مخرب آن بر ملت عراق باقی مانده و قابل رویت است.

 

4951
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    7 4
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست ارض خود میبری و زحمت ما میداری ایران اسلامی سرفراز خواهد ماندو پیروز.
  • بنیامین IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    2 0
    از اینکه اسرائیل عددی نیست که بخواهد به ایران حمله نظامی کند وحتی امریکا هم جرات چنین کاری را ندارد اما یک نکته حائز اهمیت است اینکه اسرائیل در لبه پرتگاه قرار گرفته بنابر این با چنگ ودندان میخواهد موجودیت خود را حفظ نماید یک ادم دیوانه میتوتند کارهای واثرات شایسته هزاران ادم عاقل و خردمند را در یک لحظه به چالش بکشد و نابود نماید مثل اسرائیل دیوانه و...