تابناک نوشت:

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران تفهیم اتهام شد.

 مرتضوی که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، در زمینه‌های «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» تفهیم اتهام شده است و احتمالا به زودی به محاکمه خواهد رسید.

این در حالی است که دادستان سابق تهران و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، در تیرماه سال جاری خبر از برائت خود در اتهامات این پرونده داده بود اما اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.

 پس از گذشت یک‌سال {بیش از دو سال} از حادثه کهریزک (که در آن زمان به عنوان بازداشتگاه نیروی انتظامی، برای نگهداری اراذل و اوباش، مورد استفاده قرار می‌گرفت) و کشته شدن سه تن و شکنجه شماری از بازداشت شدگان، سعید مرتضوی که در آن زمان دادستان تهران بود، با حکم شعبه یک دادگاه انتظامی قضات، از سمت خود عزل شد و ادامه کار وی به حالت تعلیق در آمد.

از آن زمان به بعد، وی بار‌ها در صدد رفع اتهام خود بر آمد و حتی پس از قرائت گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از حادثه دلخراش کهریزک، سعی کرد که با انتشار یک جوابیه، از اتهامات خود تبرئه بجوید اما دستگاه قضایی دفاعیات وی را نپذیرفت و به عقیده ناظران حقوقی، صدور حکم تعلیق برای وی، این تعبیر را در پی داشت که او نخستین متهم حادثه کهریزک شناخته شده‌ است.

29302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    17 0
    ای بابا به این زودی بعد از دوسال قراره !!! صبر میکردین بازنشسته بشه سر فرصت که کار خاصی نداره حالا رسیدگی میشد این همه عجله برای چی ؟
  • بدون نام US ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    18 0
    اگر حکم تعلیق داه بودند پس چرا تا زمان محاکمه باز هم به ایشان پست دادند؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    17 0
    ای بابا٬ حیف شد!!! پس سازمان تامین اجتماعی چی می شه؟‌