مصطفی کیایی کارگردان فیلم «ضدگلوله» از درخواست دستمزد 150 میلیون تومانی یکی از بازیگران سینمای ایران برای بازی در این فیلم خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، کارگردان فیلم «ضد گلوله» که در جشنواره فجر برنده دو جایزه شد، با اشاره به تغییر فیلمنامه به خاطر کمبود بازیگر گفت: «بعد از اینکه به نتیجه نرسیدیم به یک نفر فکر کردم که او هم مشغول کار بود. دورادور صحبت‌هایی هم درباره دستمزدش شد که خیلی عجیب بود و اصلا چنین چیزی را نپذیرفتم. تحت هیچ شرایطی دوست ندارم که وقتی پول فیلمنامه 15 تا 20 میلیون تومان است، دور از ذهن است بازیگری 150 میلیون تومان دستمزد بگیرد. این قیمت‌ها را کسی می‌پردازد که نه فیلمنامه خوبی داشته باشد و نه به خودش اعتماد. خیلی بعضی از کارگردان‌ها هستند که بازیگر چهره می‌آورند تا کارشان با اسم آن بازیگر بفروشد. سر ساخت «ضد گلوله» تصمیم گرفته بودم به هیچ وجه باج‌های اینچنینی ندهم.»

وی ادامه داد: «ما فیلمنامه را برای آقای هاشمی فرستادیم. دستیارم تماس گرفت و با خانم آدینه صحبت کرد و ایشان هم گفت آقای هاشمی مسافرت است. خانم آدینه گفته بود اصلا فکرش را نکنید آقای هاشمی این فیلم را بازی کند. چون اولا فیلم جنگی کار نمی‌کند و نمی‌تواند سختی کار این فیلم‌ها زیاد است. بعد هم خیلی سر فیلمنامه سختگیر است و بر اساس سیمرغ بازیگری که سال گذشته گرفته با حساسیت زیادی فیلمنامه‌ها را می‌خواندند.»

کیایی در خصوص همکاری با مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: «ما تقریبا نا‌امید شدیم، حتی به این هم فکر کردم که اصلا این فیلم را نسازم. از طرف تهیه‌کننده هم در فشار بودم چون کسانی را به من معرفی می‌کرد که هیچ تناسبی با شخصیت اصلی نداشتند و گزینه‌هایی که می‌گفتند با ذهنیت من خیلی متفاوت بود. تهیه کننده حتی گفت حاضر است سوپراستار هم بیاورد و مبلغش را هم می‌پردازد. آرام آرام سعی کردم او را متقاعد کنم که ساخت فیلم به تعویق بیافتد.»

کارگردان «بعدازظهر سگی سگی» همچنین عنوان کرد: «واقعا عجله‌ای هم برای ساخت فیلم نداشتم. واقعا اعتقاد داشتم که «ضد گلوله» باید از «بعدازظهر سگی سگی» بهتر باشد. در اوج ناامیدی بودیم که یک روز موبایل دستیارم زنگ خورد و آقای هاشمی پشت خط بود. از مسافرت آمده و فیلمنامه را خوانده و خوشش آمده بود.‌‌ همان روز ساعت سه بعدازظهر قرار گذاشتیم و آقای هاشمی آمد دفتر ما و گفت یک جورهایی می‌توانیم با هم کار کنیم.»

متن کامل گفت‌و‌گوی خبرآنلاین با مصطفی کیایی را اینجا بخوانید.
 

58246

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    8 33
    دستمزد 150 میلیونی اصلا زیاد نیست. یک بازیگر ممکن هست چند سالی یکبار یک نقش به پستش بخوره. دستمزد خیلی از بازیگر ها بیشتر از این هست.
  • حبیب -اغشت IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    13 3
    با سلام و عرض تبریک به آقای کیایی و آرزوی موفقیت های بیشتر
  • بدون نام US ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    0 6
    واسه بازیگری همچین هم پول زیادی نیست. انتظار دارین 200 میلیون خرج کنین واسه یه فیلم 2 میلیارد بفروشه براتون