کتاب «اسناد انتخابات مجلس شورای ملی در کرمانشاهان از دوره اول تا بیست و چهارم» منتشر شد که به گفته گردآورنده این اثر، اسناد این کتاب تقلب‌ها و دستکاری‌های انتخابات کرمانشاهان را نیز نشان می‌دهد.


علی ططری، مدیر انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد و مجلس شورای اسلامی و یکی از گردآورندگان این اثر، در گفت‌وگو با ایبنا از انتشار این اثر در آخرین روزهای سال 90 خبر داد.

وی اسناد موجود در کتابخانه مجلس شورای اسلامی مرتبط با انتخابات مجلس شورای ملی در کرمانشاهان را اصلی‌ترین منبع کتاب معرفی کرد و گفت: این اسناد، از دوره نخست مجلس شورای ملی در سال 1285 تا دوره بیست و چهارم آن در سال 1357 را شامل می‌شوند. من به همراه اردشیر کشاورز، از محققان تاریخ غرب، پژوهش و تدوین این اثر را که دو سال به طول انجامید بر عهده داشتیم.  به گفته ططری این اسناد، تقلب‌ها و دستکاری‌ها در انتخابات کرمانشاهان طی بیست و چهار دوره را نیز نشان می‌دهند.

 

گزیده ای از اظهارات ططری را در ادامه می خوانید:

- اسناد هر دوره از انتخابات مجلس شورای ملی در این کتاب به ترتیب تاریخی ارایه شده‌اند. اعتبارنامه‌ها و تصاویر برخی نمایندگان نیز در کتاب موجودند.

 

-  برای نخستین بار است که مجموعه‌ای از اسناد مربوط به انتخابات مجلس شورای ملی در حوزه ایالات و ولایات کشورمان منتشر می‌شوند. تاکنون درباره کرمانشاه اسناد کمی منتشر شده‌اند و به همین دلیل، این اثر می‌تواند به دانشجویان در نوشتن پایان‌نامه‌ها درباره این منطقه که با کمبود اسناد نیز مواجه‌اند کمک کند.

 

- فهرست نامزدهای انتخاباتی و میزان رای هر یک از آن‌ها، از جمله کمبودهایی تاریخی مجلس شورای ملی پیش از انقلاب است. 

 

 

 

کتاب «اسناد انتخابات مجلس شورای ملی در کرمانشاهان از دوره اول تا بیست و چهارم» با 860 صفحه و به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر شده است.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    3 7
    کرمانشاهان دیگر چه صیغه ای است؟! نام صحیح این استان کرمانشاه است لطفا اصلاح کنید.
  • الیاس IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    7 0
    اتفاقا کرمانشاهان صحیح است چون منظور استان کرمانشاه در دوره قاجار و پهلوی است