۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰

اگر سیاست را به همان معنایی که عامه مردم از آن مراد می‌کنند در نظر بگیریم باید بگویم محمود احمدی‌نژاد یکی از سیاستمدارترین انسان‌های روزگار ماست.

سياستمداري زيرك و باهوش كه مي‌داند چگونه رفتار كند و سخن بگويد تا بهترين نتيجه ممكن را به دست آورد. آخرين نمونه‌اش همين چيزي است كه درباره حكيم ابوالقاسم فردوسي فرموده و داد خلقي را درآورده. آقاي احمدي‌نژاد چيز زيادي از ادبيات فارسي نمي‌داند و اگرچه در اين سال‌ها آقاي علي معلم دامغاني و هادي سعيدي كياسري تخصصي‌ترين سخنراني‌ها را درباره شعر فارسي به نام ايشان نوشته‌اند اما حقيقت امر همين است كه مي‌گويم. به قصد تحقير و تخفيف هم نمي‌گويم. مگر رئيس‌جمهور بايد حتما ادبيات بداند؟
رئيس‌جمهور خوب رئيس‌جمهوريست كه امكان‌ها و اختياراتش را خوب بشناسد، كشورش را دوست داشته باشد و بتواند از نيروهايش براي ساخت و آباداني كشور به بهترين شكل استفاده كند. چنين رئيس‌جمهوري شايد از خواندن «توانا بود هركه دانا بود» عاجز باشد اما هيچ‌كس چنين موضوعي را نشانه نقص و عيب يك رئيس‌جمهور نمي‌داند. آقاي احمدي‌نژاد هم البته دعوي شعر و ادبيات ندارد. دعوي تاريخ و اسلام‌شناسي هم ندارد. او اين جملات را به قصد و غرض خاصي مي‌گويد. او مي‌داند با گفتن اين جمله كه فردوسي رسالت پيامبر را احيا كرده واكنش بسياري را برمي‌انگيزد. مشاوران آقاي احمدي‌نژاد به ايشان گفته‌اند در اين مشاجرات و منازعات پيروز ميدان آقاي رئيس‌جمهور است چون اغلب مخالفان براي رد سخن ايشان مجبورند مقداري- ولو اندك- متعرض فردوسي ‌شوند. متعرض فردوسي شدن همانا و در صف مخالفان ايران و ايراني قرار گرفتن همان. رندان كه مي‌دانستند قصد و غرض آقاي رئيس‌جمهور چيست خموشي پيشه كردند. من فقط در اين ميانه تعجبم از آقاي رسول جعفريان بود كه مثل يك معلم مهربان و دلسوز خواسته بود به آقاي احمدي‌نژاد بقبولاند كه اشتباه مي‌انديشد. من روي زدن گردنم شرط مي‌بندم آقاي احمدي‌نژاد حتي نمي‌تواند به مدت دو دقيقه درباره شاهنامه حرف معمولي و بدون اشتباه بزند چه رسد به اثبات دعوي گران و عجيبي مثل احياي سنت نبوي توسط فردوسي. او مي‌خواهد خود را به عنوان فردي دوستدار ايران و ايراني معرفي و مخالفانش را به ضديت با ايرانيان متهم كند. البته اگر اين حرف دربگيرد و مردم آقاي احمدي‌نژاد را باور كنند بدون شك آنچه در ذهن و ضمير آقاي رئيس‌جمهور مي‌گذرد تحقق پيدا خواهد كرد و صحنه سياست ايران شاهد اتفاقات غريب و بديعي خواهد شد. اما پرسش بنيادين همين است آيا كسي رئيس دولت دهم را باور مي‌كند؟
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    14 2
    موسوي جان چرا همه چي رو لو ميدي؟همه چي رو نبايد همه بدونن که،اي بابا
  • فرهنگ IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    15 2
    2ملت ایران ممکن است رئیس جمهور را ارج بگذارند و به آن افتخار کنند اما این دلیل نمی شود که مسخره کردن اسطوره های خویش را از زبان رئیس جمهور برتابند. حرف زدن افراد بی تخصص در موارد تخصصی عین تمسخر و ریشخند است ادبیات هم مقوله تخصصی است. گرچه رئیس جمهور باید و باید بر ادبیات و تاریخ کشورش تسلط و اشراف داشته باشد اما نظریه پردازی در مورد یک شاعر دیگر حوزه تخصصی اساتید ادبیات است و هرکس حق ورود و اظهار نظر سطحی در این زمینه را ندارد. مگر آنکه رئیس جمهور در این زمینه هم خود را کارشناس ارشد بداند! منی که از هوا و فضا و یا مهندسی اکتشاف معدن تخصصی ندارم نباید از اصطلاحات تخصصی آن به طور نادرست استفاده کنم و آنگاه تمام متخصصین را به خدمت بگیرم تا سخنان ناصوابم را توجیه کنند که این عین تمسخر است.
  • فرهنگ IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    8 2
    3 دفاع از فردوسی در این مورد خاص نفی اسلام نیست بلکه نشان دهنده ناشناخته بودن ادبیات توسط رئیس جمهور ونادیده گرفتن تلاش سی ساله یک ابرشاعر ایرانی است چه بسیار افرادی که پس از انتشار این مطلب در رد نظریه رئیس جمهور سخنها گفته و مطلب نگاشته اند. گرچه میتوان هر حرکت و پیشرفت علمی و تخصصی ادبی و هنری و حتی ورزشی را در جهان اسلام در راستای اعتلا بخشیدن به اسلام یاد کرد ولی صرفاً بیان این مطلب نوعی بی مهری کردن به تخصص و تلاش صورت گرفته را نشان میدهد کسی که اینگونه صحبت میکند انگار سالها تلاش و کوشش نوابغ و دانشمندان را فقط با درک خویش میخواهد توجیه و تفسیر کند. مانند آن است که بگوییم چون علت العلل خداوند است فقط او مالک تمام دست آورد های بشری است و این به نوعی نفی غرض است.
  • فرهنگ IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    11 1
    نکته آخر اینکه من هم ایران را دوست دارم ایرانی را دوست تر دارم و عاشق ذره ذره این مرزو بوم هستم ولی هیچگاه نمی خواهم رئیس جمهور باشم. دیگر چیزی برای باور کردن وجود ندارد.!!
  • علی سنجری IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 3
    بی ارتباط با این مطلب: بخش خبر ورزشی عصر شبکه خبر،نشان داد به مخاطب اندازه ارزن هم احترامی قائل نیستند بازی پوان استیلرز و تیم استرالیایی حدود نیمساعتی میشد تمام شده بود و خبرورزشی شبکه خبر شروع شد.گوینده-پیمان اسعدیان-خبر گفت بازی پوان و تیم استرالیایی تا دیقه 75بسود پوان است!!!
  • 4168 IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    13 0
    «سياستمداري زيرك و باهوش كه مي‌داند چگونه رفتار كند و سخن بگويد تا بهترين نتيجه ممكن را به دست آورد.» باور نمیکنم منظورتان رئیس جمهور باشد : سیاستمدار؟-زیرک؟ - باهوش؟ - میداند چگونه رفتار کند؟- میداند چگونه سخن بگوید؟- میداند چگونه بهترین نتیجه ممکن را بگیرد؟ نکند اشتباه تایپی است؟ یا شاید هم اشتباه تایپست؟!!!!