۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

برابر قانون جدید وظیفه عمومی، هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که در آن ماه به سن هجده سال تمام می‌رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی می‌ شود.

معاون احضار و اعزام سازمان سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره مهلت معرفی مشمولان برای تعیین تکلیف وضعیت مشمولیت و سن مشمولیت در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی، بیان داشت: برابر قانون جدید، هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که طی آن ماه به سن هجده سال تمام می‌رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است که باید برای تعیین وضعیت مشمولیت خویش به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه نماید به عنوان مثال مشمول متولد 15 خرداد 1373 از تاریخ اول خرداد 1391 وارد سن مشمولیت می شود.
به گزارش سایت پلیس سرهنگ رحمان علیدوست مهلت معرفی مشمولان با توجه به مدرک تحصیلی‌شان را این گونه شرح داد: مشمولانی که قبل از سن مشمولیت فارغ التحصیل شده ،انصراف داده ، ترک تحصیل کرده و یا اخراج شده پس از رسیدن به 18سال تمام حداکثر شش ماه فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خویش را مشخص کنندو همچنین مشمولانی که پس از ورود به سن مشمولیت (18سال تمام) فارغ التحصیل شده ، انصراف داده ، ترک تحصیل کرده و یا اخراج شده اند از تاریخ فراغت، انصراف، ترک تحصیل و یا اخراج حداکثر بمدت یکسال فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خویش را مشخص کنند.
وی افزود:مشمولانی که از 22 اردیبهشت 1390به بعددر مقاطع دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند از تاریخ فراغت از تحصیل یکسال مهلت دارند تا نسبت به معرفی خود اقدام نمایند و همچنین مشمولانی که از تاریخ 22 تیر 1390 به بعد از تحصیل در مقاطع دانشگاهی انصراف داده یا ترک تحصیل نموده و یا اخراج شده اند از تاریخ وقوع ، یکسال مهلت دارند تا خود را برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ، معرفی کنند.
45 232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    36 5
    این یعنی اگه دانشگاه (لیسانس) بگیریم و میتونیم یه امتحان ارشد و وقت خوندن داشته باشیم .درسته؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    12 95
    چه حال دارد دوران خدمت كه متاسفانه سربازي گذرد تو قدر نداني
  • بدون نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    65 16
    فلسفه سربازی چیست؟
  • بدون نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    36 8
    متأسفم که نیروی جوان با این جور مسائل به هدر میره
  • بدون نام PL ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    31 7
    وقت افراد بی خودی هدر می ره
  • امین IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    4 4
    آقا یه سوال تغییر رشته میخواستم بدم 4 ترم برق خوندم حالا میخوام برم حقوق با این قانونای جدید میتونم یا مشمولم؟ دی 70 تولدمه
  • حسین IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    9 0
    سلام دقیقا متوجه نشدم این یعنی این که من که متولد 1372.9.7 هستم و امسال همین تابستون فارغ التحصیل میشم می تونم سال آینده کنکور بدم ؟ لطفا جواب بدید ممنون .