۱ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

سال 91 پر از تغییرات برای سربازی بوده است. تغییراتی که ظاهرا چندان هم باب طبع مشمولان نیست.

امید کریمی: تغییرات قوانین سربازی از سال گذشته شروع شده است؛ در پاییز و پس از سالها، بالاخره قانون جدید نظام وظیفه عمومی ابلاغ شد و مسوولان هم گفتند تلاش کرده اند سربازی را خوشایند کنند. اما ظاهرا جوانان مشمول، با این تغییرات چندان خوشحال نشده اند. تغییراتی که به نوبت اجرا می شوند. (اینجــــا)

همه آنهایی که خبرهای سربازی را دنبال می کنند، خوب یادشان هست که اعتراض ها به قانون جدید سربازی از حذف معافیت کفالت پدر 59 سال شروع شد. قانونی که با استفاده از آن بسیاری از مشمولان معاف از سربازی شده بودند و البته بسیاری هم برای استفاده از آن تلاش کردند.

این قانون که قرار بود از نیمه بهمن ماه 90 اجرا شود، عملا تا پایان سال 90، به همان سبک پیش از آن اجرا شد و با این کار نظام وظیفه بسیاری از انتقادات را پاسخ داد.

هرچند که حذف معافیت 3 برادری هم کم انتقاد نداشت. به گفته معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، کسر خدمت مشمولان که از سابقه جبهه و جانبازی والدین آنان ناشی می‌شود و همچنین معافیت سه برادری که مصوب مقام‌معظم فرماندهی کل قوا است، تا پایان سال 90 مورد اقدام می شود و استمرار آن در سال 91 همانند سال‌های گذشته به تصمیم ستادکل نیروهای مسلح بستگی دارد. (اینجــــا)

نظام وظیفه اما در آخرین روز کاری اسفند 90 اعلام کرد قانون کفالت کهولت پدر، از 59 به 65 سال رسیده است و مشمولانی که پدر 65 ساله دارند، بدون حضور در کمیسیون پزشکی، از خدمت سربازی معاف می شوند. (اینجـــــا)

هرچند این بازگشتی نصفه و نیمه به قانون قبل بود، اما جوانان کمتر از آن استقبال کردند. دلیلهم کاملا مشخص است؛ کمتر پدر 65 ساله ای وجود دارد که فرزند مشمول داشته باشد. درواقع این قانون فراگیری چندانی ندارد.

این تغییر نشان داد که تصور حداقل گروهی از جوانان و سازمان نظام وظیفه، از سربازی تقاوت های آشکاری با هم دارد؛ جوانان سربازی نه تنها قسمتی از مسیر زندگی نمی دانند بلکه آن عاملی برای عقب افتادن از برنامه های زندگی شان تصور می کنند. اما مسوولان نظام وظیفه معتقدند سربازی یک امر واجب برای تمام پسران 18 سال به بالاست. چیزی مانند درس خواندن. آنها معتقدند قانون کفالت، به هیچ عنوان عادلانه نیست. (اینجــــا)

نکته ای که در این آخرین اطلاعیه نظام وظیفه در سال 90 وجود داشت، یک مهلت 5 روزه به متقاضیان معافیت کفالت بود؛ آنها تا 5 فروردین مهلت دارند تا مدارک خود را پست کنند؛ مهلتی که تمام آن در تعطیلات ابتدای سال بود. مهلتی که عملا هیچ فایده ای برای متقاضیان نداشت. 

اما در سال 91، تغییرات بیش از این بود و البته برخی از آنها با اعتراضاتی هم همراه؛ روز 15 فروردین رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت مشمولان غیرغایبی که یگانه مراقب و نگهدارنده خواهر تنی خود بوده و متقاضی معافیت کفالت خواهر فاقد پدر، شوهر یا فرزند پسرسالم باشند، می‌توانند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه کنند (اینجـــا)

همچنین اعلام شد برابر قانون جدید، هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که طی آن ماه به سن هجده سال تمام می‌رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است که باید برای تعیین وضعیت مشمولیت خویش به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه نماید به عنوان مثال مشمول متولد 15 خرداد 1373 از تاریخ اول خرداد 1391 وارد سن مشمولیت می شود (اینجــــا)

در زمستان 90 هم البته چنین اعلام شد؛ تمام مشمولین وظیفه به جای سن 18 سالگی در ماه تولد سالی که به سن 19 سالگی (18 سال تمام) می‌رسند برای خدمت فراخوانی می‌شوند و افراد زیر دیپلم 6 ماه فرصت دارند خود را معرفی کنند تا غیبت نخورند (اینجــــا)

این خبر را سردار موسی کمالی، انشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح داد. او همچنین از معافیت های دیگری هم خبر داد؛ تمام فرزندان شهدا و مفقودالاثرا از خدمت سربازی معاف شدند. همچنین به ازای هر شهید، آزاده با 14 ماه اسارت، جانباز با 25 درصد و مفقودالاثر فاقد فرزند یک برادر معاف می‌شود (اینجــــا)

همچنین سردار کمالی گفته بود که با اجرای قانون جدید نظام وظیفه، مهلتی قانونی برای بخشش مشمولان غایب اعلام می شود. اکنون و به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح این معافیت ها برای مشمولان غایب اجرا می شود؛
- تنبیهات مشمولان غایبی که تا سوم خرداد سال 1391 خود را برای انجام خدمت دوره ضرورت معرفی کنند بخشیده شده و این افراد بدون انجام اضافه خدمت پس از انجام خدمت دوره ضرورت قانونی ، از خدمت ترخیص می شوند.
- اضافه خدمت سنواتی همه کارکنان وظیفه (حین آموزش و در حال خدمت) بخشیده می شود.
- دو سوم اضافه خدمت کارکنان وظیفه دارای اضافه خدمت انضباطی که تا بیست و دوم بهمن ماه امسال تنبیه شده اند بخشیده می شود (اینجــــا)

اما همه این خبرهای خوش و مانند آنها نتوانست جایگزین ناخوشایند بودن افزایش مدت سربازی و حذف کسر خدمت های تحصیلی شود.

در 20 فروردین سازمان نظام وظیفه اعلام کرد کسرخدمت‌های ناشی از سابقه جبهه و جانبازی والدین و کسرخدمت مربوط به مدارک تحصیلی دانشگاهی برای مشمولان از امسال متوقف شد. دلیل هم این بود؛ از آنجایی که تمام معافیت‌ها و امتیازات مورد نظر در ارتباط با ایثارگران، امداد جویان و سایرگروه‌ها، در قانون جدید وظیفه عمومی (مصوب 22/8/90 مجلس شورای اسلامی) پیش بینی شده است لذا تصمیم بر این گرفته شد که همه معافیت‌ها و امتیازات سربازی برمبنای قانون جدید اجرایی شود. (اینجــــا)

در نتیجه کسرخدمت به سبب مدرک تحصیلی دانشگاهی در سال 1391 متوقف شده و صرفاً شامل مشمولانی می‌شود که تا پایان سال 1390 به خدمت اعزام شده‌اند

پیش از این مدرک تحصیلی تا چهار ماه کسری خدمت ب.رای مشمولان به همراه داشت.

یک روز بعد، سازمان نظام وظیفه از تغییر زمان سربازی از 24 ماه به 21 ماه خبر داد. اما این پیام را مشمولان بیشتر دریافت کردند؛ چند سالی هست که مدت سربازی 18 ماه تعیین شده و کمتر پسر چوانی، بیش از آن خدمت کرده است. اما سازمان نظام وظیفه اعلام کرد تمام مشمولانی که سال 91 اعزام می شوند، باید 21 ماه خدمت کنند (اینجــــا)

همین دو تغییر کافی بود تا جوانانی که امید داشتند می توانند 14 ماه خدمت کنند، اکنون باید 21 ماه به سربازی بروند؛ یعنی 7 ماه بیشتر؛ هیچ تفاوتی هم میان مشمولان پسر نیست؛ از زیر دیپلم تا دکتری و دکتری حرفه ای.

و همین با اعتراضات مشمولان مواجه شد. یکی از آنها برای خبرآنلاین یادداشتی نوشت و البته بسیاری هم در نظراتی که برای خبرآنلاین فرستادند، این نارضایتی را اعلام کردند (اینجــــا

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 170
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    شتریه که دم خونه بعضی پسرها میشینه...
    • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      297 3
      متاسفانه یه مدتیه داره رومون میشینه
    • بدون نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      76 5
      یعنی این لیسانس و فوق لیسانس به همین یه درد می خورد اونم ورداشتن :( :(
    • بدون نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      87 5
      آقا کسی روشی سراغ داره که بشه بی درد خودکشی کرد؟ به حضرت عباس راه دیگه‌ای برام نمونده.
    • میثاق IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      20 12
      البته نظر منم اینه که بین تحصیل کرده ها باید فرق بزارن ولی تو سربازی کسی که لیسانس داره عملا هیچ کاری هم انجام نمیده !! صبح تا ظهره!
    • بدون نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      24 11
      آآقامنبا34ساللسن ودوفرزند،خرج خانواده خودم و همسرم رامیدهم. مدرک تحصیلی لیسانس دارم و ماهی دومیلیون درآمذارم.برم سربازی؟شماباشی میری برادر عزیز؟تاکیبایدزور بگوییم؟
    • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      17 20
      آقایی که فرموده این با 34 سال سن و دو فرزند باید بری سربازی مگه سربازی رو یه شبه گذاشتن و خبرنداشتی که باید بری سربازی رفتی ازدواج کردی بهدش هم دو تا بچه درضمن منظور از خرج خانواده خودم و همسرم چیه دیگه مگخ همسر جزئی از خانواده نیست ماشالله درآمت هم خوبه فقط بدون داشتن سربازی این چه جور کاریه که ماهی دومیلیون درآمد داره
    • بدون نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      27 5
      آقای بدون نام من نمیدونم شما کاسه های داغ تر از آش از کجا میاین ؟ حالا این آقا به هزار و یک دلیل که هیچ کدومش هم ربطی به شما نداره نرفته سربازی و زن گرفته ببخشید که از شما اجازه نگرفته و بچه دار هم شده آدم که نکشته 11 سال غیبت کرده جورش هم کشیده آدم هم بکشی جرمش قانونی داره قوه قضاییه هم به هر مناسبتی یه عده مجرم رو میبخشه خود رهبر هم 10 سال پیش معافیت سنی داده حالا شما این وسط چرا دادت در میاد الله و اعلم !
  • مسعود IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    هیچ کس از قانون جدید راضی نیست یه کار بکنید.... به مجلس انتقال بدید.... توروخدا کاربران شما هم به این نظر مثبت بدید تا پیگیری شه
    • حقیقت گو IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      به نظرات منفی توجه نکنید، چون حتما دخترن!!!! یا اینکه ...
    • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      از نمایندگان بخواهید اجرای قانون جدید رو متوقف کنند قانون جدید کاملا ظالمانه است
    • محمد رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      موافقم
    • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      لااقل از آقای رییس جمهور و رییس مجلس بخواین اعلام کنن که این کامنت ها رو دیدن ما نماینده فرستادیم مجلس که از حق ما دفاع کنن
    • lمحمد IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      موافقم خبر آنلاین باید ثابت کنه که به حرف مخاطبنش اهمیت میده چطور در مورد فوتبال و... مجلس نظر میده ولی در مورد زندگی جوانان ساکته؟؟ باید با نمایندگان صحبت کنید اونا یه کاری بکنن طبق قانون 33 نمایندگان حق دارند در تمام امور داخلی وخارجی دخالت و اظهار نظر کنند ما منتظریم
    • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      27 3
      حقیقت امر فکر میکنم تو نظام وظیفه و ستاد کل ، هیچ اتفاق نظری وجود نداره و این وسط فقط دودش داره به چشم ما میره. همه چیز هم از لغو کفالت شروع شد
    • مجید IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      11 78
      اتفاقا قانون جدید کاملا عادلانه است. برداشتن کسری ها بهترین اتفاقی بود که برای سرباز ها اتفاق افتاد. فکر کن 17 ماه خدمت کرده باشی بعد یکی از راه برسه فقط به خاطر این که کسری داره نه حرف فرمانده رو گوش بده نه تو آسایشگاه همکاری کنه فقط به خاطر اینکه احتمالا 3 یا 4 ماه بیشتر خدمت نداره . فکر کن با دوست های آموزشی خودت وارد یه آسایشگاه بشی و بعد ببینی همه دارن یکی پس از دیگری زودتر از تو دارن ترخیص می شن. البته خیلی وقت ها اومدند سرباز هایی که 6 یا 7 ماه دیرتر از شما اومدند خدمت بعد می بینی زودتر از تو دارن می رن . به نظر شما این عادلانه بود ... اما وقتی همه 21 ماه خدمت کنن هم حس همکاری و البته دوستی بیشتر می شه هم سربازها بیشتر به قانون های پادگان احترام می گذران و ...
    • شقایق IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      41 2
      آقای محترم چرا فکر می کنید نظرات منفی حتما دختر هستند . مگر ما دلمان برای برادر ، نامزد و یا شوهرمان نمی سوزد دیدن اینکه تمام برنامه ریزی های زندگی آنها هر روز با اعلام قانون های سلیقه ای بر هم می خورد برای ما هم رنج آور است . سربازی رفتن شاید از بعضی جهات خوب باشد اما زمان زیاد آن تمام فرصت ها و موفقیتهای یک پسر را از او می گیرد و این به معنای آن است که پس از سربازی تازه باید از صفر شروع کرد .
  • توحید DE ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    278 7
    متاسفانه در اکثر تغییرات منطق ی وجود نداره! فقط به این نگاه میشه که سرباز کمه یا زیاده! بنده الان باید با 26 سال سن و فوق لیسانس به اندازه یک نفر که فوق دیپلم داره خدمت کنم. تا از دست اینا هم بیام بیرون و کار پیدا کنم شده 32 سال م! در مورد سن پدر که 60 ساله سردار کمالی کلی تجزیه تحلیل کرد که این قانون درست نیست و این قانون برداشته شد اما چند روز بعد دوباره این قانون تغییر کرد! و سن پدر شد 65 سال بدون نیاز به پرونده پزشکی! این نشون میده سردار حرف خودش رو هم نقض میکنه! معلوم نیست کدوم آقا زاده ای با این قانون به مشکل خورده بوده که سریع اصلاحش کردن....
    • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      144 3
      توحید جان حرف دل منو زدی ، دقیقا شرایطم مثل شماست و آشوبم !
    • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      147 8
      فوق لیسانس و دیپلم چیه آقاجان... شما بگو دکتر و پژوهشگر با کسی که خواندن و نوشتن احیاناً خوب نمیداند.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      101 7
      احسنت! بعد میگن چرا سن ازدواج رفته بالا!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      171 0
      نمی دونم چه اصراریه که ما در همه ی زمینه ها خلاف تجربیات جهانی حرکت کنیم. الآن در همه ی کشورها (به جز 7 تا) خدمت اجباری سربازی حذف شده و ارتش حرفه ای جایگزین شده. اونوقت آقایون تازه قانون تصویب می کنن زمان خدمت رو اضافه می کنن! یعنی همه ی دنیا نمی فهمن فقط ما می فهمیم. بابا اخه سربازی که احساس بطالت می کنه، توهین می شنوه، تحقیر میشه، فکر می کنه که تمام سالهای تحصیلش رو هدر داده، آینده ی روشنی نداره و ... به چه درد مملکت می خوره اخه!
    • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      110 5
      خوب من که 31 سال دارم و دکترا چی باید بگم
    • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      96 2
      همین سردار همین چند وقت پیش گفت برای افزایش مدت سربازی اواخر سال 92 تازه تصمیم پیری میکنیم!!!!!!!پس چی شد یهو؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    115 3
    هر دم از این باغ بری می رسد
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    متاسفانه علیرغم اهمیت ازدواج در دین اسلام به مشکلات سربازان متاهل هیچ توجهی نمی شود و کوچکترین تخفیف بری آنها منظور نم گردد ؟؟؟؟!!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      73 30
      من زمان خدمت مجرد بودم و تمام آخر هفته ها متاهل ها میرفتن مرخصی و ما جای اونها هم نگهبانی می دادیم و به ما مرخصی نمی دادند. کسی مگه به زور اسلحه مجبورشون کرده زن بگیرن بعد برن سربازی؟
    • حسین GB ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      75 29
      خدا شاهده که تو زمان سربازی از دست این سربازای متاهل ذله شده بودیم! هرروز مرخصی میخواستن و بار زحمتشون میفتاد رو دوش سربازای دیگه. آقا جان خوب اول سربازی برو بعدا زن بگیر.مگه مجبوری؟!!
  • مبارز IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    سلام واقعا متاسفم براي اين قانون پس فرق ما با كساني كه درس نخوندن يا در بسيج خدمت نكردن و پدرانشان جبهه نداشتن چيه؟از19سالگي رفتيم دانشگاه.5سال درس خونديم. ازدواج كرديم حالا بايد21 ماه بريم سربازي تازه بعدش بريم دنبال كار عجب جوانها رو درك ميكنن.واقعا دستشون درد نكنه اينطوري ميخوان براي ازدواج بموقع كمك كنند؟
  • بدون نام GB ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    91 61
    بابا اینهمه رهبری فرمودند از تخصص تحصیلکرده ها استفاده شه و به نخبه ها احترام گذاشته شه این بود؟ اینکه سربازی رو بکنید 24 ماه؟
  • رضا IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    85 0
    سلام . آقاي اميد کريمي ممنون به خاطر متن جامع و کامل و تنها ايرادش اين بود که خود سايتتون متن را انتشار داد که آمده بود از اواخر سال 92 افزايش وجود خواهد داشت.خيلي ها طبق همين حرف هاي مسئولين سال 90 دفترچه فرستادند؟؟؟؟!!!!!! من خودم سال 90 دفترچه فرستادم و 02/02 اعزامم اما چرا من که طبق قانون 90 دفترچه فرستادم ، قانون سال 91 به من تعلق مي گيره. واين هم در آخر بگوييم خيلي از دوستانم ديگر از دفترچه فرستادن منصرف شده اند که 21 ماه سربازي بروند.
  • AE IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    89 10
    تو این زمونه ای که اینقدر هزینه ها بالاست و سن ازدواج بالا رفته، اگه حداقل سه ماه برای ازدواج جوونا تخفیف بدن (نصف مدتی که به بسیجیا میدن) جوونا به ازدوج ترغیبب میشن. چرا که مدت زمان سربازی مزید بر علت شده تا جوونا ازدواجشون به تاخیر بیفته!
    • بدون نام US ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      61 4
      اخه میبینند امار طلاق رفته بالا
    • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      44 4
      راست میگه چرا ازدواج کنی که بعد طلاق بگیری؟ الان فکر کن کن ازدواج کردی بعد زنت رو هم طلاق دادی. خوشحال باش که مهریه هم نمیدی! ببین سربازی چقدر خوشایند شد
    • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      113 2
      شما که برای کلاه قرمزی و پسر خاله نظر سنجی میزارید یه نظر سنجی هم بزارید ببینید جامعه نظرش درباره قانون جدید چیه بعد به آمارشو رو به مجلس بدید ببینن چه آشی برا ما پختن با قانون جدید
  • صابر IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    166 6
    اهای کسانی که واسه من جوون تصمیم میگیرید به همون خدائی که شاهده بر اعمال من و تو اون دنیا جلوتونو میگیرم زمانی دارین میفرستینم سربازی که اوج پیشرفتو شکوفایی منه زمانی باید واسه فرمانده احترام بزارمو پا بکوبم که باید سر سفره عقد باشمو به فکر آیندم به خدا این رسمش نیست نمیگذرم ازتون شک نکنید
    • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      94 2
      منم نمیگذرم
    • امیر IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      82 2
      منم همین طور
    • بب IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      33 15
      میگم بهش
    • من IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      5 24
      بابا بیا بگذر حالا
  • ورامینی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    19 17
    ما که رفتیم؟ بای بای
  • بدون نام US ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    132 2
    این وسط یه چیزی خیلی بیشتر از این 21 ماه آدم ناراحت میکنه ! اینکه هیچ جایی یا هیچ کسی نیست که بخوای حرفت رو بهش بزنی ، بخوای اعتراضت رو بهش نشون بدی ، بخوای سوال کنی به چه دلیل با زندگی ما بازی می کنید ؟ یکی نیست بفهمه بابا به خدا ما هم برای آیندمون برنامه ریزی می کنیم ، ما هم آدمیم این که نشد زندگی شب بخوابی صبح بیدار شی همه قوانین تغییر کرده باشه ، بعدشم هر روز صد جور همایش میزارن چرا سن ازدواج رفته بالا ، چرا قشر جوان به زندگی امیدی نداره ، چرا فرار مغز ها داریم و هزارتا چیز دیگه ! برای وضیعت موجود چیز دیگه ایی نمیشه گفت ! خدا خودش به خیر کنه
    • دانیال IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
      15 0
      اینجا ایرانه. اگرصبح بیدارشدی گفتن سربازی شد48ماه تعجب نکن.اینجا ایرانه...
  • اشکان IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    82 5
    به خدا محض بی عدالتیه..یه کاری بکنید من الان فوق لیسانسم باید با کسی که زیر دیپلمه با یک شرایط خدمت کنم.......واقعا عدالت کجاست؟ به داد ما ها برسید اولا که یک سری قانون ها اوردند خیلی ها را معاف کردند الانم زورشون ما ما بدبختای که رفتیم دنبال تحصیل رسیده...
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    73 5
    من یک ماه پیش به امید امریه عقد کردم.. مدرکم فوق لیسانسه...حالا هر جا میرم میگن سهمیه امریه فوق لیسانسمونو کنسل کردند و باید 21 ماه برم سربازی.. واقعا این عدالته....ما باید به کی بگیم
    • بدون نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      13 83
      وقتی تشریف بردی اجباری و همون روز اول جارو دادن دست مبارکت و مجبور شدی بری منطقه نظافت کمی حالش رو ببری !!! دیگه به فکر زرنگ بازی نمی افتی جانم !!! خیلی ها زودتر از جناب عالی با همین مدرک های که الان یک ریال ارزش نداره سربازی رفتن و 16 ماه هم وقتشان تلف شد!! حال شما هم یکی دیگه !! هه هههه
  • حمید IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    49 2
    تمام این قوانین خوب است اما باید برای متولدین تازه مشمول اجرا میشد نه ما که 5ساله مشمولیم و برای اینده برنامه ریزی کرده بودیم. متاسفم. بزرگترین ضربه را من خوردم. فکر میکردم کفالت میگیرم و تغییر رشته میدم اما الان انصراف از تحصیل دادم که برم خدمت چون نمیتونم در کنکور شرکت کنم و به رشته دلخواهم بروم.
  • مهران IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    88 0
    آقا این اعتراض ما رو به گوش نمایندگان مجلس برسونید ... چرا هی زندیگی رو برای جونا سخت و سخت تر می کنید ... عوض اینکه به جونا کمک کنید اینطوری براشون مشکل ایجاد می کنید؟! نظر نمایندگان مجلس به این قانون چیه؟؟؟؟ لطفا با نمایندگان گفت و گو بگیرید .... کی به حرف ما گوش می کنه ... ؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    82 0
    خداروشکر معنی خوشایندسازی رو هم تو این مملکت فهمیدیم.
  • آشنا IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    73 0
    قانون تصويب شد كه حقوق سربازان اضافه شود ولي اجرا نشد و نميشود اما آنچه به ضرر سرباز است فوري اجرا مي شود مثل كاهش درجه سربازان تحصيلكرده. افزايش زمان سربازي در كجاي قانون نوشته شده كه يك سرباز آن هم تحصيلكرده وظيفه دارد ظرف هاي يك گروهبان كم سواد را بشورد ؟اما اجرا مي شود در دوره سربازي ارتش باز نشستگي را از حقوق سرباز كم مي كند ولي در موقع استخدام اين سابقه را به نظام بازنشستگي منتقل نمي كند و او بايد چندين هزار تومان بابت اين سابقه بپردازد خانواده سرباز مجبور است ماهي تا 50 هزار تومان يا بيشتر پول تو جيبي فرزندش را بپردازد چون سرباز با قانون سال 65 حقوق مي گيرد براي مراجعه به پليس 110 و معرفي خود بايد كلي هزينه بپردازد چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    87 0
    در سیستم نظام وظیفه، با مشمولین تحصیلکرده بسیار ناپسند رفتار میشه گویی فرد تحصیلکرده حقی از این جماعت تضییع کرده باشد..به شخصه با داشتن مدرک فوق لیسانس با اکراه کامل دارم میرم سربازی اجباری!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    65 4
    رفیق من با مدرک مهندسی کارش شده کشتن رتیل و عقرب!!! واقعا مچکریم
  • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    59 0
    از سایت وزین خبر آنلاین تقاضا داریم از آنجا که معترضان به قانون جدید هیچ تریبونی برای نظرات خویش ندارند، این نظرات را به نهادهای مربوطه گزارش دهد..هر چند آب در هاون کوبیدن است!
  • آرش IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    76 1
    سربازی اجباری با تورم وحشتناک و حقوق 45000 تومانی در اوج سنی بازده کاری یعنی ضایع و هدر شدن 2 سال از بهترین سالهای پسران ایران
  • علی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    27 0
    با عرض سلام . آیا قوانین جدید یعنی ۲۱ ماه شدن خدمت و حذف کسری ها در مورد کسانی که سابقه ی خدمت سالهای قبل از ۹۱ مثلا سابقه ی خدمت در سال ۹۰ یا ۸۸ را دارند و به دلیل قبولی در دانشگاه ترخیص شده و دوباره در سال ۹۱ برای ادامه ی خدمت اعزام میشوند ، هم اجرا میشود ؟ یا اینکه در مورد افراد دارای سابقه ی قبلی خدمت قوانین قدیمی پابرجاست ؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    61 3
    چه کسی مبنای این گونه تبعیضات گسترده است : مگر فردی که به درجات عالی تحصیلی رسیده، برای کشور و مردمش کمتر از نیروهای بسیج مفید است؟ حداکثر 3 ماه برای تحصیل کردگان کسر بود که برداشته شد ولی 6 ماه برای نیروهای بسیج به قوت خود باقیست.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      ببخشید باید همین بسیجیها که صبح تا شب جون میکنن توی پایگاه ها و خیلیهاشون هم مث جنابعالی دارن به درجات عالی تحصیلی میرسن با شما که شبا توی بستر گرم و نرم درس میخونین یک اندازه خدمت کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      91 4
      دوست عزيز شما هم شبا بگير تو خونه بخواب. كسي مجبورت كرده بير بيرون؟ در ضمن لطفا واسه ما فداكاري نكن! نوكرتم
    • بدون نام GB ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      42 2
      دوست عزیز میشه بگین شبا شما اونجا چی کار میکنین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      16 2
      هر کاری به جای خود ارزش دارد . اما این درست نیست زحمات کسانی را که تحصیل می کنند را نادیده گرفت . شما اگر به بسیج رفته اید به میل خودتان رفته اید شاید هم برای استفاده از همین سهمیه ها دارید به قول خودتان دارید فداکاری می کنید . در ضمن اگر کسی در این میان محقق تر باشد فرزندان شهدا ، جانبازان و یا ایثارگران هستند که پدرانشان بی هیچ ادعایی در جوانی برای دفاع از وطنمان تلاش کرده اند . پس جناب آقای بسیجی خود را محق تر از دیگران ندانید زیرا امروز دارید در سایه آرامشی که آنها ایجاد کرده اند از مزایای بسیجی بودن استفاده می کنید .
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    40 0
    خوشایند شد یا خوشایندترش کنم هان؟
  • frd IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    61 1
    قانون قانون ...این قانونا انگار فقط واسه ماست. واسه خودشون هر وقت دلشون خواست قانونو عوض می کنن تبصره یا ماده ای می زنن که کارشون راه بیوفته.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    85 4
    من الان 33 سالمه. امسال به احتمال زیاد با مدرک دکتری عمران فارغ التحصیل میشم. متاهل هم هستم. 13 ماه هم قبلا رفتم. با احتساب قانون قبلی فقط 2 ماه مونده بود که تموم بشه ولی حالا 8 ماه. تمام برنامه ریزی برای شغل و زندگیم 8 ماه به تاخیر میفته. چیزی که تو ایران نمیشه به هیچ وجه روش حساب کرد ، قانون مملکت هست که شب میخوابی، صبح پا میشی میبینی عوض شده. به خدا پشیمونم که چرا تو ایران دکتری خوندم، نه بخاطر خدمت سربازی که این فقط یک عاملش هست. بخاطر اینکه کلا نمیشه تو این مملکت برنامه ریزی داشت و به آینده امیدوار بود. امیدوارم نظرم منتشر بشه.
    • بدون نام IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      1 17
      دکتر جان آبرو ریزی نکن، متن خبرو ردست میخوندی متوجه میشی که شما با همان قانونی که اعزام شدی باید خدمت کنی، یعنی فقط دو ماه دیگه!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    53 0
    خبر آنلاین محترم! پس نظرسنجی صفحه اول چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پارسا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    45 0
    ممنون خبرآنلاین.عالی بود ممنون.مگه اینکه از طریق شما بتونیم صدامونو به یکی برسونیم هرچند...ماها مهم نیستیم آقازاده ها در اولویتن
  • رضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    40 1
    سردار كمالی بار دیگر تاكید كرد كه اگر در مورد خدمت سربازی تصمیمی گرفته شود در شرایط فعلی لازم الاجرا نخواهد بود بلكه از سال 1392 اجرایی خواهد شد. منبع http://irna.ir/News/30766575
  • اميني IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    47 2
    با سلام از خبر انلاين تقاضا دارم از طريق رساندن صداي جوانان به مجلس جلوي اين قوانيني كه مظهر بي عدالتي و ظلم است را بگيرد. با تشكر
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    46 0
    اگه میخواین عدالت رعایت بشه اول باید معافیت های سنی طبق 9 سال پیش تمدید بشه دوم باید کارتهای خرید خدمت باطل بشه اگه هم میخواین قانون اجرا بشه بند افزایش حقوق هم جزو قانونه اون رو هم اجرا کنید از جیب هم که نمیدین از پول نفت ومنابع همین مردم میدین دیگه نظام وظیفه شورش رو در اورده
  • عنایت IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    50 0
    خبر آنلاین عزیز ممنونم که داری ذجه های قشر سرباز و بلاخص تحصیلکرده ها رو منتشر میکنی! در عجب بودم که بعد از 3 4 روز چرا هیچ نهاد خبری پیگیر این موضوع نشده! کم کم داشت از این همه بدبختی گریه ام میگرفت! من نمیگم بابای من که 12 ماه جبهه داره و تمام جوونیشو صرف بازسازی مناطق جنگ زده کرده و خودم لیسانسم و بسیجی فعالم با کسی فرقی دارم ولی بخدا این 21 ماه ظلم، ظلمی که عاقبت خوبی نداره! هر مملکتی بر پایه جوانانش استواره ، بترسیم از روزی که این همه جوون به این خاک پاک پشت کنن.
    • یی IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      6 0
      موافقم
  • بدون نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    46 1
    راهنمایی کنید وعده خلاف مسئولین را به چه مرجعی شکایت کنیم
  • بدون نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    65 1
    اینها می خوان آمار بیکاری رو بیارن پایین این قانون ها رو گذاشتند... این طرفی غش کردند عوض اینکه مشکل رو حل کنند صورت مسئله رو پاک می کنند.... مدیریت جهان....
  • بدون نام US ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    51 3
    خبر آنلاین تو رو خدا دنبال قضیه رو بگیر...!
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    15 1
    خدارو شکر که ما با سه برادری معاف شدیم اما خداییش سربازی خیلی باعث عقب افتادن پسر ها از دخترها شده.
  • k IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    0 42
    بابا اینقدر لیسانس لیسانس نکنید الان دیگه با این دانشگاههای پولی که کیلویی نمره و مدرک دارند هرکسی میتونه بره و یه لیسانسی فوق لیسانسی بگیره.قبل از شما هم خیلی ها رفتند سربازی و اومدن و سر کار هم رفتن و زن هم گرفتن پس فکر نکنید نوبرش رو آوردید با این اوضاع اشتغال پس فردا سربازی رو تموم کنید باید خیابونارو گز کنید حداقل این مدت رو برید سربازی که یه خدمتی کرده باشید.
    • بدون نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      11 0
      معلومه با این لحن صحبتت دو کلاس بیشتر نخوندی ....آدم با ادب
    • داود IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
      11 0
      آقا جون شما هم برو مدرک کیلویی بگیر کسی جلو تونو نگرفته.ولی لطفا کیلویی حرف نزن.کیلویی جمع نبند.کیلویی تصمیم گیری نکن. امان ازدست کسایی که معاف شدن چند سال پیش. خرشون از پل گذشته. وحالا سربازی رو برای بقیه واجب میدونن.بترسین که معاف های سالهای قبل فراخونده بشن.هیچ چیزی اینجا بعیدنیست.پس خودخواه نباش برادر
  • سعید IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    13 0
    اخه این چه وضعی؟چرا فکر میکنند ما برنامه ریزی نداریم؟چرا یهو همه ی حرفهای خودشون رو نقض می کنند؟ چرا دوست دارن جوون هارو عزاب بدن؟از این کار چه نفعی میبرند؟ ما گناه کردیم جوونی مون گذاشتیم واسه درس خواندن؟یعنی باید الان اعتراف کنم بگم اشتباه کردم 5 سال رفتم دانشگاه درس خوندم لیسانس گرفتم؟باید بگم ادامه تحصیل تو این کشور بی فایدس؟اخه پس ما چی کار کنیم چرا همه جا یه دیوار بزرگ جلومونه که مانع پیشرفتمونه؟ شما مسولین که هیچ برنامه ای ندارید لااقل برنامه ریزی مارو بهم نزنید. توروخدا یکی به داد ما برسه.خسته ایم از این همه بی عدالتی.
  • علی IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    16 0
    اون موقع که من دفترچه رو پست کردم 18 ماه نوشته بود الان چرا باید 21 ماه خدمت کنم؟ بی عدالتی تا کی؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    52 4
    خبرانلاین کمککککککککککککککککککک
    • بدون نام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      23 1
      عزیزم از خدا کمک بخواه امیدوارم خدا به همه مون کمک کنه انشا ا... که بشنوه و بیبینه این همه نا عدالتی رو
  • بدون نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    21 0
    وقتی عالیترین مقام اجرای مصوبه مجلس را سال 92 تعیین کرده است هرگونه تغییر بدون اطلاع رسانی قبلی تضییع حقوق مشمولین است که برای اعزام برنامه ریزی کردند لذا حق قانونی آنها ضایع و قابل پیگیری است
  • سعید IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    20 1
    مثل اینکه حق ماها نسل دهه 60 تو تمام مراحل زندگی همین جوره دبستان های شلوغ چند کلاس بعدش دیپلم گرفتیم برامون قانون گذاشتن باید یه کنکور دیگه هم بدی به نام کنکور پیش دانشگاهی که دو سال بعدش ول شد بعد کنکور اصلی شلوغ شلوغ با رتبه 2000 ریاضی حسابداری قبول شدیم ظرفیتا داغون شد فقط همون سال بهم ریخت وگرنه سال قبلش با 3000مهندسی شیراز قبول می شدن دیگه گفتن واسه استخدام باید آزمون استخدامی ادواری بدیم با یک سئوالات مسخره ای که دو سال بعدش ول شد از ترس اومدیم امتحان ارشد شلوغ ترو سخت تر شده بود کلی درس خوندیم یک سال وقت گذاشتیم قبول شدیم اومدیم آزمون دکتری از شانس خوش ما اونم متمرکز شد همه سئوالا تغییر کرد یه مدل خاصی شد بالاخره با کلی شب بیداری قبول شدیم حالا که بعد از 6 سال با هزار بدبختی
  • سعید IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    19 0
    و دربدری داریم دفاع می کنیم اومیدیم با هزار گرفتاری یه آپارتمان یکخوابه بخریم اینقد گرون شد که پول ما بدرد رهن یه آپارتمان نمی خوره چه برسه خرید و دو ماه دیگه مشمول قانون سه برادری معاف میشدیم همه چی تغییر کرد معافیت لغو و سربازی زیاد شد خدایا مگه ما چه گناهی کردیم که همه مراحل زندگیمون با تغییرات ناگهانی بدترش میکنی آهای سردار ، آهای مجلس ، آهای ریاست محترم جمهوری یه کمکی یه لطفی بدادمان برسید داریم میمیریم از اعصاب خوردی از فکر و از گرفتاری
  • امير IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    21 0
    اسم قانون مياد تنمون مي لرزه چون ديگه قانوني كه به نفع كسي باشه نمياد. ميگن قانون اومده قبل شنيدنش فقط ميگيم كاش شامل ما نشه. چاپ كه نمي كنين؟؟
  • ایرانی IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    19 0
    خبرآنلاین محترم؛ شما که رسانه پرطرفداری هستید متولد 55 هستم با یک پسر 13 ساله. فقط یک سوال دارم: چطور پدر مسن و خواهر مجرد و مادر فاقد شوهر مراقبت میخواد، ولی یه نوجوان 13 ساله مراقبت نمیخواد؟؟ من نمیگم که معافیت کفالت و پزشکی و ... نباید باشه، ولی حق متاهل هایی که خانواده تشکیل دادن نیست که 21 ماه برن سربازی. اگه قوانین همینجوری بمونه، 5 سال دیگه با پسرم میریم سربازی، اسم مون رو توی کتاب گینس ثبت کنن
    • بدون نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      11 0
      والله این برای من هم سواله . پدر مسن و خواهر مجرد و مادر فاقد شوهر ... فکر کن مادر طلاق گرفته بچه ش معاف می شه . بنده با خانوم محترمی ازدواج کردم که مطلقه بوده و سرپرستی فرزندش رو پذیرفتم ، اگر برم سربازی این دو عزیز چه جوری زندگی کنند ؟ پول نان و اجاره ی خونه و زندگی از کجا بیاد ؟ ... شرایط خاص معافیت نداره ؟ فکری به حال متاهل ها نمی کنید ؟ والله به خدا یک جوان تو سن خودش باید ازدواج کنه وقتی نیازش هست ... با این وضعیت جوان بدبخت کی سرکار بره کی ازدواج کنه اصلا کی بتونه دستش رو چلوی پدر پیرش دراز نکنه... فقط خدا خودش به دادمون برسه....
  • محمد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    7 1
    مگه ناخوشایند بوده؟!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    3 12
    این عدالته: همه باید برن سربازی چه پدر 58 سال چه 59 سال و چه 30 سال. چه 2 برادر داشته باشه چه 3 برادار و چی بی برادر. کسی که پدرش نظامی بوده و به زور به جنگ بردنش و خون هم از دماغش نیومده برتری نداره نسبت به کسی که پدرش کارگر شهرداری بوده و ماشین زده بهش و هیچ ارگانی هم بهش کمک نمیکنه. اما بخش دوم علالت اینه که سرباز انسان شمرده بشه. چه از نظر حقوق مادی و چه معنوی و انسانی که داره. چرا مسئولین مدام اخباری رو که در مورد بخش دوم و اهمیت به اون انتشار پیدا میکنه تکذیب می کنن.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    18 1
    تو رو خدا نظر مارو به مجلسی ها برسونید...پس رای دادیم که چی بشه؟
  • عباس IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    16 0
    اقای سردار دکتر فیروزابادی. به دادمون برس.جون هرکی دوست دارید خدمت لیسانس به بالارو کاهش بدید.
  • بدون نام GB ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    18 2
    از خبر آنلاین تقاضا دارم طوماری جهت ارسال به دفتر مقام معظم رهبری با امضای ما جوانان آماده کند شاید ایشان به داد ما برسند آخه اگه خدایی نکرده جنگی بخواد بشه ما چی کار می تونیم بکنیم به جز اینکه تیر ها رو هدر بدیم
  • بدون نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    18 1
    تقریبا در اکثر کشورها سربازی اجباری لغو شده وبه صورت حرفه وشغل درآمده وکسانی که تمایل وشرایطش را دارند سراغ سربازی میرن . با توجه به اینکه با آموزش 3 ماهه به یک نفر هرگز سربازی کارآمد ساخته نمیشه بهتره درجهت حذف اجباری بودن سربازی و داشتن نیروهای زبده وحرفه ای قدم برداشت. تا عمر عده ای تلف نشه وبرای کسانی که نظامی بودن را دوست دارن شغل مناسبی فراهم بشه .
  • بدون نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    13 0
    مسئولین که ادعای خوشایند سازی دوران سربازی را داشتنا امروز با اجرای قوانین جدید در این زمینه پاسخگو باشند. هرچند با نحوه اجرای این قانون مشخص شد که مسئولین به فکر اسان سازی نبوده و نیستند. کسی نیست پاسخگوی این خیل عظیم باشد. پیشنهاد می کنم خبر آنلاین نظرات بازدید کنندگان را در اختیار مسئولین نظام وظیفه قرار دهد.
  • 2 برادری IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    6 6
    اقا معافیت 2 برادری که مجلس تصویب کرده رو چرا اجرا نمی کنند
  • محمد IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    5 8
    آخ آخ که درد همتون رو یخوبی درک می کنم هیچکس نمیتونه بفهمه چی میکشید فقط هم درداتون... من که معاف شدم ولی خطر از بیخ گوشم رد شد نزدیک بود برم سربازی..
  • احسان DE ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    13 3
    خدایا کمک...
  • فرید IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    22 0
    من که خدمت رفتم و اتفاقا نیروی زمینی ارتش هم بود و البته در منطقه صفر مرزی فکه و دشت عباس توی گرمای 60 درجه و هزار شرایط سخت دیگه 19 ماه بدون حتی یک دقیقه اضافه خدمت و البته 3 روز زودتر هم کارت گرفتم میگم که خدا وکیلی خدمت اجباری زوره همه جای دنیا که اتفاقا ارتش های قوی هم دارن سربازی حرفه ای حقوق خوب می دن و هزار تا تسهیلات دیگه... خیلی ها هستن که ارتشی بودن رو دوست دارن مگه زمان پیامبر (ص) خدمت سربازی اجباری بوده آیا امام علی (ع) کسی به اجبار به جنگ می برده یا سربازی اجباری می گذاشتن... به خدا تاریخ گواهی می ده.بیان حقوق خوب بدن یا حداقل تخصصی کنن که مثلا کسی که یه رشته تحصیلی داره بره سر یه کار مرتبط اونایی هم که مثلا یه فنی دارن برن سرکار قبلیشون با یه حقوق خوب ...
  • امید IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    1 11
    عزیزان سرباز به دنبال امریه باشید تنها راه نجات همینه بس 7 ماه خدمت کردم بقیه اش با یک پروژه کسری گرفتم
  • علی IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    23 2
    روز 20 بهمن 90 نامه تسویه دانشگاهو گرفتم روز 22 دفترچه پست کردم از ترس اینکه قانون عوض نشه. حتی 1 روزم بیکار نموندم جوری که اطرافیان میگفتن چه خبرته حولی واسه خدمت رفتن.نشستیم برنامه ریختیم گفتیم 16-17 ماه تموم میشه.خلاصه بعدش برنامه ریختیم واسه زندگی .حالا شب خوابیدیم صبح پاشدیم انگار سیل امده همه برنامه هامونو برده.21 ماه که شده هیچی با سربازه صفر هم فرقی نداریم.بخدا داقونمون کردید ما هم انسانیم بهترین سالای عمرمونه مثلا.حداقل واسه اونا که برنامه ریختنو قبل 91 پست کردن مثل قبل حساب کنید.2 اردیبهشت باید برم.این همه حرفو برسونید به یکی که دلش میسوزه و کاری ازش بر میاد.خواهش میکنیم
  • جواد IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    21 0
    چرا منی که کارشناسی ارشد رو سال 90 گرفتم و همون سال 90 دفترچه رو ارسال کردم و همون سال 90 برگه اعزام به خدمت صادر شده باید قوانین عجیب سال 91 تعلق بگیره و 5 ماه به خدمتم اضافه بشه؟ مگه تو این مملکت با این همه مشکلات امیدی هم مونده؟
  • سید جواد از خرمشهر IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    25 0
    از مقام معظم رهبری ،نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همه دلسوزان جوانان این مرزو بوم تمنا دارم در جهت جلوگیری از قانون جدید خدمت وظیفه عمومی که به یکباره مثل سونامی تمامی برنامه های زندگی جوانان وبه خصوص متاهلین را در هم شکست،اقدام عاجل به عمل آورند.عزیزان ،دلهای شکسته جوانانی که این نظام را دوست دارند ولی احساس میکنند در حقشان اجحاف گردیده است را دریابید.پیامد اجرای اینچنین قوانینی به این اهمیت چیزی جز یاس و دلسردی و بی اعتمادی برای جوانان نیست.
  • بدون نام IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    12 3
    بابا این چه وضعیه اگه خودم بودم درستش می کردم .آقای احمدی نژاد یکم به فکر جونا باش.....
  • سید جواد از خرمشهر IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    19 0
    بنده هم اکنون متاهل و دانشجوی سال اول ارشد پیام نور هستم.17 خرداد امسال معافیت کفالت پدر بالای 59 سال شامل حالم میشد، که با اجرای بی برنامه و ناگهانی قانون جدید ،دو سال سربازی پیش بینی نشده پیش پای من گذاشته شد.در صورتیکه اگر از قبل میدانستیم که همه چیز یک شبه عوض میشود ،اول برای خدمت اقدام میکردم و بعد همزمان با خدمت در دانشگاه پیام نور درس میخواندم.حال چه کسی پاسخگوی این بی برنامگی محض و خسارات آن به زندگی و برنامه های تحصیلی و شغلی من است؟سربازی میهن باعث افتخار من است و لیکن خود قضاوت کنید که آیا شرایط زندگی من با دانستن قبلی اجرای این تغییرات اینچنین دچار به هم ریختگی میگردید؟
  • سرباز IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    26 0
    اگه قانون خوبه که همشو اجرا کنند چطور قانونه که حقوق یک سرباز یکسوم یه کادریه رو اجرا نمی کنن. خداییش اگه این بشه میشه بعنوان یه شغل کوتاه مدت قبولش کرد. نه آلان که به من فوق لیسانس 50 تومن میدن به بیسواد 37 تومن. تازه خوبه که قائل به عدالتیم
  • حمی رضا IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    31 1
    بدبختتتتتتتتت شدم رفتتتتت
  • محمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    32 2
    به خدا از وقتی این خبرو شنیدم دپرس شدم آخه چطور میتونن با سرنوشت این همه جوون بازی کنن.
    • نازنین IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
      5 0
      مث آب خوردن!!!!!!
  • مهدی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    13 0
    وقتی که مجلسی ها وظیفه قانون گذاری را به ارگان ستاد نیروهای مسلح واگذار کردن انتظاری بیشتر از این نمیره. من که سال قبل برای استفاده از معافیت سه برادری برنامه ریزی کرده بودم نه تنها به این معافیت نرسیدم بلکه باید سه 7 ماه بیشتر هم خدمت کنم. تورو خدا خبر آنلاین این بحث را بررسی کن.
  • یاس IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    16 1
    مگه هدف، آموزش نظامی برای آمادگی در مقابل دشمنان نیست؟؟؟؟؟ آموزش 21 ماه طول می کشه؟؟؟؟ در عرض 1 ماه میشه کلیات مسائل نظامی رو آموزش دید.
  • حمید00000000000 IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    14 0
    چرا زمانی که میخوان قانون جدید بزارن از قبل اطلاع رسانی نمیکنند من که برای کسری ایثارگران کلی برنامه ریزی کرده بودم.یعنی الان همش شده کشک.به خدا درست نیست اینطوری با آینده این همه جوان بازی کنید.مشکلات تحصیلی و بیکاری و بی پولی و ازدواج کم بود.این بدبختی هم بهش اضافه شد
  • حقی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    4 35
    من 2/2 اعزام میشم و لیسانس دارم. با تمام وجود حاضرم در نقطه صفر مرزی 24 ماه خدمت کنم یا در هر جای دیگه، چون برای کشورم و مردمم انجام میدم همون طور که شهید زین الدین رتبه تک رقمی دانشگاه تهران این کار رو کرد و خیلی های دیگه. ولی این اعتراض ها و غمی که همین الان خود من هم دارم اینه که در تصمیم گیری برای زندگی ما همه چیز مد نظر هست به غیر از ما و نظرات ما. انشا ا.. سرباز خوبی برای حکومت اسلامی باشیم تحت امر فرمانده کل قوا و انشاا.. لیاقت سربازی لشکر امام زمان هم نصیب همه ما بشود.
    • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      5 0
      شما که انقد دوست داری جای منم خدمت کن قربون دستت!!!!
    • بدون نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
      1 0
      دلت خوشه
  • علی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    21 0
    بازم یه خبری نوشتینو تموم شد رفت . پیگیری کنید لطفا شاید نتیجه بده
  • سامان IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    21 1
    من دانشجوی دکتری هستم و فعلاً برای خودم نگران رفتن به سربازی و چیزای دیگش نیستم. اصولاً آدمی هم نیستم که بگم در حد من نیست که با یک دیپلمه و لیسانسه و اینجور حرفا یک جا خدمت کنم.ولی از مسئولین میخوام که بشینن فکر کنن و ببینن که آیا کسی که مثلاً 4 سال 6 سال یا حتی 12-13 سال درس خونده و برای اینکه بهش کار بدن، بتونه ازدواج کنه و تمام این مدتی که داشته درس میخونده یه عده دیگه رفتن دنبال زندگیشون و از لحاظ اقتصادی به ثبات رسیدن انصافه که مثل بقیه 21 ماه خدمت کنه؟آیا این درسته با کسی که 30 سالشه و هیچ اندوخته ای نداره با کسی که 18 سالشه یکسان برخورد بشه.
  • سامان IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    25 0
    دوستان عزیزی که درس نخوندین من اصلاً قصدم این نیست که بگم اونایی که درس خوندن بهترن. یا حتی اونایی که فوق گرفتن بهتر از لیسانسه ها هستن و دکتراها از همه بهتر، نه. ولی فقط میخوام بهتون بگم که این سن بهترین دوران زندگی آدمه آیا شما قبول ندارین که یک جوون 18-19 ساله با یک جوون 23-24 ساله یا حتی 30-32 ساله حوصله شونم با هم فرق میکنه؟مخصوصاً وقتی میبینن که خیلی از دوستاشون که بیخیال درس شدن و رفتن کار کردن از اونا جلوترن.امیدوارم هرکی نظری میده خودشو بتونه جای بقیه هم بذاره و جوانب دیگه رو هم در نظر بگیره. به امید سلامتی و شادمانی و موفقیت تمام جوانان ایران زمین
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    19 0
    آقایان به فرزندان ودامادهاونوهای خود نگاه می کنن وقانون می نویسن که چه چیزی به نفع آنان است خوشا به حال آنهایی که مشمول فک فامیل هایشون قرار گیرن
  • پوریا PH ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    14 7
    الله هم عجل لولیکل فرج
    • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
      0 0
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سرباز IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    25 0
    به نام خدا. پسری هستم 27ساله. که در سن 15سالگی پدرم را از دست دادم.برادری دارم. که در شهرستان. کارمند رسمی دولتی است و به همراه همسر و فرزندان به لطف سیاست جدید دولت مردمی از انتقال به تهران محروم. ضمنا مادرم گرفتگی عروق قلبی به همراه دیابت دارند که شامل بهزیستی نمی شود. تنها در امد ما حقوق بازنشستگی پدرم و حقوق کم خودم می باشد. به علت ترس از عواقب از معافیت پزشکی منصرف شدم و به معافیت از رزم اکتفا کردم که بر خلاف اقا زاده ها و چون سکه ندادم با لیسانس مکانیک در دژبانی مشغول شدم. بعد از. گذشت مدتی. ارشد قبول شدم. بر اساس قانون قبلی باید 12.5ماه خدمت می کردم که حالا اضافه شد. خواستم از همین طریق از کلیه مسولان اجرایی و قانون گذار تشکر کنم.
  • کیان IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    40 1
    مسئولین خیر آنلاین نامردیه... شما واسه کلاه قرمزی نظر سنجی میزارید... یه نظر سنجی هم واسه قوانن جدید بزارید... ببینید کی موافقه و کی مخالف یه سخنگویی یا مسئولی هم دعوت کنین این حرفا رو بهش بگین اقا به ما بگن ه این دلیل تغییر کرده آخه هیچ دلیلی وجود ندارهههههههههههههه.... بی خودی با آینده ما دارن بازی میکنن بعد میگن چرا جوون ها از مملکت میرن.. من الان 27 سالمه فوق آی تی دارم بخوام 21 ماه برم پا جفت کنم ... میشه 29 سالو 10 ماه با خورده هاش.. بگو 30 سال... شما خودتون به یه آدم 30 ساله کار میدین تو دفترتون...؟ نه خداییش... نکنید به خدا این کارو با جوونا.... این بود عیدی جوونا تو سال 91 به خاطر این که 12 اسفند این جوری اومدن تو میدون واسه مملکتشون... پس چرا حالا مسئولین این مملکت .. ای خدا
  • بدون نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    12 0
    ای خدای بزرگ تو این بغض و گلایه ها را میبینی...
  • مهدي IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    16 1
    خبر آنلاين تا اينجاشما پيش اومدي از چه چيزي بايد بترسي؟ چرا نظرسنجي نمي زاري؟ يكم به فكر ما جوونا باشين.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    16 0
    هر کاری با زور باشه نا خوشاینده.هر کس باید با دل و جون برای وطن خدمت کنه .اگر دل و جون نداره باید با انگیزه باشه ......انگیزه یعنی بر جسته کردن خواسته های مردم ...با اینده ی روشن برای جوان .وقتی میبینه که اقا زاده ها سربازی نم روند او چرا بره
  • بدون نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    18 1
    در کشور با ید عدالت باشه .وقتی نیست .این میشه که هست
  • ارسلان IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    19 1
    به نظر من نظام وظیفه بجای اینکه این همه قانون بزاره بیآد سربازی رو بفروشه قول میدم همه میخرن چه پولدارش چه بی پولش اینجوری پول یارانه هاتون هم در میآد
  • مهرداد IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    2 43
    بابا میرید سربازی مرد میشید اه ....اه.......اه شما مردید.........گریه نکنید به نظر من در مورد افزایش زمان مدت سربازی ساست خوبی داشتند چون لازم بود. از خبر انلاینم متشکرم
    • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      4 0
      چرا؟؟؟شما خودت معاف شدی عزیز؟ عجب اخلاق زشتی داریم ما ایرانیا. اگه خطر از سر ما رفت گور بابای دیگران.آره؟؟؟ بابا آخر انسانیت هستیم ما. خیلی بد صفت شدیم
  • علی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    21 1
    بچه ها واسه نتیجه بهتر برید تو تماس با ما خبر انلاین واسه سر دبیر ایمیل بدید که پیگیری کنه و یه نظر سنجی بزاره.هرچی بیشتر ایمیل بدید امکانش بیشتره.
  • محپجپ IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    24 1
    ۱- افزایش مدت سربازی از ۱۸ به ۲۱ ماه (تناقض این امر با سخنان پیشین سردار کمالی مبنی بر عدم افزایش مدت خدمت سربازی تا اواخر سال ۱۳۹۲) ۲- حذف کسری خدمت ناشی از مدرک تحصیلی (افزایش فاصله زمانی ورود افراد با تحصیلات بالاتر نسبت به افرادی با تحصیلات پائین تر به بازار کار) ۳- حذف کسری خدمت فرزندان ایثارگر و اسرا (ایجاد تبعیض بین فرزندان ایثارگران و اسرا در مقاطع مختلف زمانی) ۴- سردرگمی افرادی که در سالهای پیش حین خدمت سربازی موفق به قبولی در دانشگاه شده اند و از معافیت تحصیلی حین خدمت استفاده کرده اند و اکنون با اتمام دوران معافیت تحصیلی خود، خواهان انجام مقدار باقیمانده از خدمت سربازی خود می باشند (این افراد باید مطابق کدام قوانین و به چه مدت به خدمت خود ادامه دهند؟!) ۵- سردرگمی افرادی که در سال
    • اسكان IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      10 0
      بابا لا اقل وقتي يه قانوني مي ذارين بگين از 3 يا 6 ماه ديگه اجرا مي شه. نه اينكه 20 فروردين بگين از اول امسال! فرق من فوق ليسانس كه قبل از عيد سرم شلوغ بود واسه ارسال دفتر چه با اوني كه قبل عيد پست كرده شد 5 ماه. اين انصافه؟
  • بدون نام IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    33 1
    دیگه خسته شدم. همین.
    • بدون نام IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      17 1
      به خدا گاهی دیوونه میشم خودمو خلاص کنم...این همه درس خوندیم ارشد و گرفتیم ....با دیپلم هیچ فرقی نداریم
  • میلاد IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    21 1
    با اضافه کردن خدمت 3 هزار میلیارد رو میخواین جبران کنین؟ خیلی نامردین.خیلییییییییییییییییییییییی
  • سرباز غایب IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    19 0
    نظر سنجی بزارید تا معلوم بشه.30 سالمه 21 ماه هم برم خدمت . . کی ازدواج کنم .. تو این گرونی ول کنم برم خدمت؟سن ازدواج چی نمیره بالا؟ممنون از دلسوزی شما
  • میثم IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    24 0
    اقا بیاین طومار جمع کنیم بفرستیم رییس مجلس و رییس جمهور و بیت رهبری. شاید کمکمون کردن این قانون غلط رو درست کردن. به قول مارتین لوترکینگ قانونی که عادلانه نباشه قانون نیست.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    20 2
    لا اقل وقتي يه قانوني مي ذارين بگين از 3 يا 6 ماه ديگه اجرا مي شه. نه اينكه 20 فروردين بگين از اول امسال! فرق سربازي من فوق ليسانس كه قبل از عيد سرم شلوغ بود واسه ارسال دفتر چه با اوني كه قبل عيد پست كرده شد 5 ماه. اين انصافه؟
    • اسی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      12 0
      حالا من چی بگم که سر حذف معافیتتحصیلی 5 ماه اضافه خوردم وسر حذف سابقه جبهه پدر 6 ماه اضافه خوردم تازه من بهمن دفترچه رو فرستادم اردیبهشت اعزامم8ماه دیگه ام معا فیت سه برادری بهم می خورد شما همه چوب بد شانسی منو می خورید دارم فک می کنم سربازی نرم خیلی بهتره چون کاری ام نیست کار ازاد می کنیم بی عدالتی بی عدالتی
  • بدون نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    17 1
    خبر آنلاین .تو رو خدا یه کاری بکنین. دست ما به جایی نمیرسه. بعد خدا تنها امیدمون به سایت شماست. حداقل معافیت تحصیلی رو حذف نکنن. با یکی از آقایون مصاحبه کنین. درد دل ما رو بهشون انتقال بدین. عاجزانه ازتون خواهش میکنم
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    21 0
    خبر آنلاین چرا نظرها رو سانسور میکنی؟! مگه حرف بدی زدم؟ گفتم اگه میتونین یه مصاحبه ترتیب بدین و درد دل مارو به یکی بگین شاید دلشون سوخت...این سانسور داشت؟!
  • غایب 35 ساله :( IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    9 0
    مشمولین غایب با بیش از 30 سال سن دچار مشکلات زیادی هستن و درگیر زن و بچه و زندگی چرا معافیت سنی رهبری جدید اعمال نمیشه ؟ اگر بد بوده چرا 9 سال پیش اعلام شده ؟ من 6 ماه از 54 فاصله دارم ولی الان 9 ساله که منتظرم معاف بشم ! آقا خدمت نرفتم زجرشم کشیدم به خدا اگه 5 سال پیش بود حاضر بودم 30 ماه خدمت کنم انقدر محرومیت و تو سری نخورم بابا خواهشا اقلا دست از سر ماها بردارین ! من با این سن و سالم نه جایی استخدام میشم نه توان سربازی دارم میام اونجا سکته میکنم زن و بچم یتیم میشن خوبه ؟
  • کیان IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    14 0
    مسئولین خبر آنلاین.... نکنید این کارو با ما......... چرا جوابگوی این همه خواهش و التماس های ما نیستید..... پس نظر سنجی و مصاحبه چی شد... شما دیگه مارو فراموش نکنید.......
  • بدون نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    14 1
    وقت جوانان و برنامه ریزی آنها برای تشکیل زندگی و خدمت صادقانه در این سرزمین هیچ ارزشی برای آقایان ندارد، هیچ ارزشی... به قول مسعود شصت چی: از آن اول هم جای ما اشتباهی بود
    • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      1 0
      این ایمیل نظام وظیفه است با ارسال ایمیل به این موضوع اعتراض کنیم khedmat-moghaddas@police.ir
  • رضا MY ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    16 0
    من مدت 3 ماه خدمت کردم و بعد برای دکتری پذیرفته شدم. اون زمان 18 ماه بود و الان شد 21 ماه. از طرفی میتونستم بعد از مدتی کفیل پدرم هم بشم. اگر زودتر اطلاع میدادن حضرات من سربازی را تمام میکردم بعد میرفتم دنبال درس. کلی با این قانون جدید لطمه به زندگی من زدن. من دوستای پاکستانی یا بنگلادشی هم زیاد دارم کشورهای اونا به مراتب از نظر امنیتی از ایران بدتره ولی سربازی اجباری نیست و کسی هم که به ارتش ملحق میشم حقوق مناسبی دارن.چه اصراریه با ماهی 30 تومن جوونا را به بیگاری بکشن و بگن کشور در خطره؟کاش از تخصص این جوونا تو ارگانای مربوط استفاده میشد تا ازدواج میکردن و امنیت و شکوفایی به همراه می آورد فساد کم میشد.متاسفم که ایرانی هستم که اینقدر باید زجر بکشم قانونگذاری بی بصیرت.عمرما هدر کردین
  • سعيد IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    20 0
    تنها راه حل ممكن ارسال نامه به مجلس هستش.تا از حق جوانها دفاع بشه. بايد 1 نفر چه از مردم چه خود خبر آنلاين اينكار رو انجام بده تا بقيه هم تاييدش كنند اون وقت مي تونيم حقمون رو بگيريم.
  • سعيد IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    25 0
    تنها راه حل ممكن ارسال نامه به مجلس هستش.تا از حق جوانها دفاع بشه. بايد 1 نفر چه از مردم چه خود خبر آنلاين اينكار رو انجام بده تا بقيه هم تاييدش كنند اون وقت مي تونيم حقمون رو بگيريم.
  • کیان IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    20 0
    سلام به همه دوستان از این خبر آنلاین هم تنوری برای ما گرم نشد..... این آدرس ایمیل سازمان نظام وظیفه کشور.... به اینجا ایمیل بزنیم... شاید خدا خواست و ورق برگشت.... khedmat-moghaddas@police.ir
  • علی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    23 0
    از خبرآنلاین چیزی بدست نیامد خبرآنلاین تنها همین دو مطلب رو زدی چرا مشکل ما رو به مسئولین نمی گویید چرا با یکی از مسئولین مصاحبه ای انجام نمی دهید چرا؟ واقعا که خبرانلاین هم هیچ باید خودمان کاری کنیم برای خبرانلاین متاسفم
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    20 1
    من فکر خودمو برای سربازی 17 ماهه اماده کرده بودم نه 21 ماهه :( امیدوارم کسری خدمت دوباره اعمال بشه هم تحصیلی و هم جبهه و جانبازی
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    23 0
    خبر آنلاین هدفت از این کارا چیه....اونجا نشستین و به ریش ما جوونا فقط خندیدین؟ آره؟ واقعا دست شما درد نکنه
  • هومان IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    14 0
    خبرآنلاین عاجزانه میخوام یه کاری بکنین...از دست ما کاری برنمیاد
  • ایمان IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    17 0
    خبرآنلاین تا چند روز دیگه اعزامم. جان هر کسی که دوست داری از نظام وظیفه بپرس من که دفترچه رو اسفند 90 فرستادم چرا باید بجای 17 ماه 21 ماه خدمت کنم؟ نه واقعا چرا؟ من که هر چقدر تو سایت نظام وظیفه نظر دادم نتیجه ای نگرفتم. خواهشا شما یه کمکی به ما سربازهای بیچاره بکنید. 1 روز سربازی کلی آدم رو اذیت میکنه چه برسه به 4 ماه اضافه تر. خدایا خودت شاهدی این ها عمر و جوونی ما رو ازمون دارن می گیرن. نجاتمون بده خدا...
  • بدون نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    20 1
    خاک بر سر نسل ما...چه بدبختی بودیم ما دهه شصتی ها. شما خبر آنلاینی ها هم بشینین به ما بخندین. چه انتظار بیجایی از شما داشتیم. اصلا بکنن سی ماه. آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب. با فوق لیسانس بریم به اندازه دیپلم خدمت کنیم. واقعا عدالت به این میگن؟. ای خدا به داد ما برس. دریغ از یه ذره عدالت
  • امیر CA ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    10 0
    انقد در تایید نظران سخت گیری نکنید که آدم دلزده بشه از سایتتون
  • reza IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    10 0
    به خدا دارم دیوانه میشم اگه از قبل اقایون میگفتن که از ۹۱ خدمت ۲۱ماه میشه من که ۱۵ اسفند ۹۰ با مدرک کارشناسی اقدام کردم ودر بهمن دانشگاه رو تموم کردم در دی ماه اقدام میکردم با مدرک کاردانی و ۱ اسفند اعزام میشدم فوقش ۳ ماه اضافه خدمت میخوردم که تمام اضافه خدمت ها بخشیده شدند و ۱۸ ما ه خدمت میکردم و ۵ماه جلو می افتادم از اعزامم که اردیبهشت هست دفترچه را با ۱۷ماه خدمت امضا کن وانگشت بزن بفرست وبعد ۲۱ ماه خدمت کن
  • س.ب IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    8 0
    آقایون من فقط به خاطر سربازی ادامه تحصیل دادم که قانون کفالت رو امسال شامل می شدم اونم بر داشتن دیگه دکتری خوندن ارزشی نداره بیخیال بریم سربازی یکم عمرمون تلف شه اینا که عمرآ قانونارو عوض کنن.
  • رضا IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    7 0
    کاری کردین با دل خون بریم اموزشی و همش به خودمون لعنت بفرستیم و بپرسیم چرااااااااا؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    4 0
    این ایمیل نظام وظیفه است با ارسال ایمیل به این موضوع اعتراض کنیم khedmat-moghaddas@police.ir
  • علی IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    0 1
    سلام لطفا به مسئولان بگین برای کسانی که کسری خدمت ایثارگران گرفتن ولی دانشجو هستن فکری کنند.من تاپیارسال فقط بایدآموزشی میرفتم ولی چون دانشجو ترم 1بودم بهم مرخصی ندادن نتونستم استفاده کنم . طبق قانون سال 1390 - 8 ماه کسری گرفتم واکنون برای اینکه دوباره از بین نره مجبورم برای ترم4 کارشناسی ترک تحصیل کنم و آینده خودم رو به خطر بندازم و بعد ازخدمت دوباره درگیر مشکلات پشت کنکوری وترک تحصیل بشم .درضمن دوترم بیشتر مرخصی تحصیلی صادر نمیشه ومن 13 ماه باید به خدمت برم. خواهش میکنم پیگیری کنین تا همه برنامه ریزی ها و وقت وهزینه هام واز همه مهمتر آیندم به تباهی کشیده نشه صمیمانه تشکر میکنم
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    5 0
    من هیجدهم اردیبهشت اعزام دارم.فکرکنم بااین قانونا تاخدمتم تموم شه 65 سالم شده باشه بازبرم واسه بچم معافی کفالت بگیرم
  • مهدی IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    10 0
    من خیلی عصبانی هستم . اگر کشور نیاز به سرباز داره حداقل بیشتر از 4 ماه زمان سربازی رو نزارید. این سربازی رفتن شده یه پروسه برای پرکردن بیکاری جوان ها . اول برید لیسانس بگیرید خب کار نبود برید فوق لیسانس بگیرد خب کار نبود برید دکتری بگیرید . حالا برید دو سال سربازی با سن 30 سال برگردید . به شما تبریک می گوییم .شما پا به سن میانسالی گذاشتید. دیگه براتون کار هست ولی زندگی نیست.
  • امیر IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    5 1
    این قانون قبلی سال هاست که اجرا میشده و تقریبا همه به اون عادت کرده بودن اخه فقط تو زمان جنگ بود که سربازی زیاد شد و 24 ماه شد الان که جنگ نیست من حرفم اینه این قانون قبلی خوب و یا بد خیلیا استفاده کردن نباید دیگه تغییر میدادن خدایی نباید فرقی بین کسی که عمرشو به تحصیل پرداخته با اونی که دیپلم هم نگرفته باشه !! کسر خدمت ها نباید مثل قبل اجرا بشه !! قانون عادلانه ای نیست
  • هومان IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    8 0
    دوستان منم یکی هستم مثل شما. این 21 ماه و حذف معافیتها یک طرف. نمیدونم دفترچه 91 خوندین یا نه؟ تو بخش معافیت تحصیلی یه تبصره گذاشتن که هضمش واقع سخته.! نوشتن" سربازان در حین خدمت وظیفه چنانچه حداکثر ظرف مدت یکسال از تاریخ فراغت قبلی در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند برای ادامه تحصیل ترخیص میشوند" واقعا این انصافه؟ یکی تو سربازی بشینه با سختی های زیاد درس بخونه اگه فرضا بعد گذشتن بیش از یک سال از فارغ التحصیلی مقطع قبلی قبول بشه نمیذارن ثبت نام کنه!!؟ از طرفی میگن واسه معرفی یکسال وقت دارین. این دوتا قانون با هم در تناقضه. اگه کسی اطلاعی داره لطفا کمک کنه . من خودم واسه کنکور دکترا میخواستم سال بعد در حین خدمت آماده شم. با این حساب همه چی تعطیل. اگه میشه یه خورده منصفانه قانون بذارین.
  • 12 IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    8 0
    تمام فرزندان شهدا و مفقودالاثرا از خدمت سربازی معاف شدند. همچنین به ازای هر شهید، آزاده با 14 ماه اسارت، جانباز با 25 درصد و مفقودالاثر فاقد فرزند یک برادر معاف می‌شود واقعا چقدر عادلانه است این قانون جدید سربازی!!!!!!! ما چه گناهی کردیم که فرزند شهید نشدیم؟ آیا این قانون عادلانه است? شهیدان نسبت به نظام انجام وظیفه کرده اند آیا فرزنداشان هم به انقلاب خدمت کرده اند؟ یا فقط از منافع فرزند شهید شدن استفاده می کنند?
  • بدون نام IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    9 0
    به خاطر این بی عدالتی ها باید اون دنیا جوابگو باشید.
  • محمد IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    1 0
    چقدر ما بد بختیم که امسال پیش دانشگاهی دادیم حالا نمیتونم سال 92 کنور بدم چون از خرداد 91تا 6 ماه فرصت داریم که خودمون معرفی کنیم این ظلم نیست !!!!!!!!!!!
  • mohsen IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    1 0
    با سلام و عرض احترام من پارسال با هزار برنامه ریزی وبا توجه به حرف سردار کمالی که گفتند قانون سربازی سال 92 تغییر میکنددفترچه سربازی را فرستادم و امسال اعزام شدم و با توجه به کسری جبهه و مدرک تحصیلی داشتم میخوندم برای ارشد اما یک دفعه کسری جبهه برداشته شد و کلا قانون تغییر کرد وخدمت 21 ماه شد مرخصی ها 1 روز شد کسری مدرک تحصیلی برداشته شد.کسری جبهه متوقف شد البته من حق میدم ولی اینگونه تغییر کلی قانون آن هم در یک بازه زمانی کم فکر میکنم درست نباشد .ولی حداقل کسری جبهه را برای اعزامی 91 یه مهلتی بدید که بتونیم بگیریم. از شما ملتمسانه و عاجزانه میخواهم تر به خدا تر به خون امام حسین تر به حرمت خون شهدا و رزمندگان اسلام مهلتی برای گرفتن کسری جبهه برای اعزامیهای 91 بدید.