در پی سفر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به جزیره بوموسی، وزیر امور خارجه امارات در اظهاراتی گستاخانه این اقدام را تجاوز به حریم کشور امارات خواند.

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در چهار چوب دور چهارم سفر استانی به استان هرمزگان به جزیره ابوموسی رفت. پس از این سفر وزیر امور خارجه امارات متحده عربی که کشورش ادعاهای واهی درباره ای جزیره دارد به این اقدام رییس جمهور کشورمان واکنش نشان داده و سفیر خود را از تهران فراخواند. اما مسئولان کشورمان همواره با رد ادعای این کشور کوچک عربی بر تمامیت ارضی ایران تاکید کرده اند.
خبرآنلاین درباره این اقدام دولت امارات و مواضع مسئولان ایرانی تا کنون چندین خبر را منتشر کرده است. در مجموع کاربران خبرآنلاین نزدیک به 300 نظر در ذیل همه این اخبار ثبت کرده اند.
احسان یکی از کاربران خبرآنلاین نوشته است: وقتی امارات با سرمایه گذاری های دولت و مردم ایران شده امارات، وقتی اسناد تاریخی و عکس ها در 50 سال پیش امارات رو یک دهات کوره نشون می دهد ،بیخود می کنند صدا شون رو برای ما زیاد می کنند ،جوابشون قطع روابط و خارج کردن سرمایه های ایرانی از اونجاست. تعداد زیادی از کاربران خبرآنلاین نیز کامنت هایی مشابه احسان دارند و از ایرانیان خواسته اند به جای سفر به امارات این کشور را تحریم کنند.
فرید هم پیشنهاد داده: خداوکیلی بیائید یک صدا قسم بخوریم همه، چه توریست چه تاجر و ... فقط یکسال هیچ ایرانی پاشو تو امارات نذاره ببینید چطور سر سال شیخ زاید به غلط کردن میافته. خدا وکیلی باید سفر به امارات تحریم بشه......بجاش بریم کیش یا اصلا دولت، ابوموسی را بندر آزاد کنه همه بریم ابوموسی عیدا در نگین خلیج همیشه فارس صفا به کوری هرچی خود فروخته انگلسیه.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    96 3
    من با نظر این هموطن عزیزمون موافقم که یه طوری بشه عین قشم وکیش بریم عید وتعطیلات همین جزاریر سه گانه واسه تفریح تاکور بشه چشم اماراتی های پاپتی جداً از دولت توقع دارمی بسرعت این کاررو انجام بده من خودم سر اینکه حرص امارت عوضی رو دربیار بخدا میرم جزایر
    • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      20 48
      یک کشور اندازه ایران به خاک ایران اضافه بشه، به خوشحالی من و تو اضافه نمیشه. سوییس دو وجب خاک داره و جمعیت 7 میلیونی، از ایران 80 میلیونی اقتصاد بزرگتری داره و بیش از 10 دانشگاه تو لیست 500 دانشگاه برتر دنیا داره. ولی کشور من در 3 دهه گذشته وقتشو با دعواهای سیاسی و ایدئولوژیک تلف کرده. همین امارات روی بیابان یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا را ساخته. اصلا هم واسم مهم نیست یک جزیره بند انگشتی ما ایران هست یا نه. این همه خاک داریم، چه گلی به سر اونا زدین ؟. من باید مراقب پدرم باشم که به خاطر آلودگی غیر قابل کنترل شهر تهران، بیماری قلبی گرفته.
    • بدون نام US ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      27 0
      چرا اسم خیابان ظفر(محل سفارت امارات) را به خیابان خلیج فارس تعغییر ندیم تا هرکسی که خواست مکاتبه کند همچنین خود سفارت امارات هم الزاما نام خلیج فارس رو تو مکاتباتش استفاده کنه و اداره پست هم الزاما تنها مرسولاتی رو به نشانی مذکور برسونه که نشانی صحیح رو نگاشته باشند و الباقی مرسولات به علت عدم شناسای نشانی گیرنده عودت داده شوند.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    62 7
    امارات عددی نیست که بخواد عرض اندام کنه یه جو غیرت میخواد تا از پا در بیاد اینا ظرفیت زندگی شهری رو ندارن باید برن همون بیابون گردی وجدانا خبر آنلاین هم باید حداقل هفته ای یک بار از این اطلاع رسانی ها به مردم بکنه تا تداوم داشته باشه
    • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      12 38
      عزیزم میبنی که هست . مثل ادمهایی حرف نزن که فکر میکنند همه جا سرکوچشونه و هر چی دلشون خواست می گن.
  • رضا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    38 1
    باسلام طرح این سوال شاید کمی نادرست باشد . چرا که هر ایرانی به واسطه ایرانی بودن و وطن پرستی قویا این اقدام امارات را نفی و محکوم کرده و از تمامیت ارضی کشور خود را محافظت خواهد کرد. بنابراین این مطلب را به مورخان ، سیاستمداران آگاه و قضات با هوش واگذار کنید تا نسخه ای عالی در این وضعیت بحرانی کشور بپیچند تا اماراتی ها ادب شوند . با تشکر
  • بدون نام MY ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    25 27
    آخه این هم شد تحریم؟ حداقل 200 سال طول میکشه که ابوموسی بشه دبی حال حاضر. البته ترس من از این است که اونها ایران را تحریم نکنند. که نتیجش میشه افزایش نرخ دلار
  • پيمان IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    78 2
    اين اقدام غير ديپلماتيك امارات واكنش ؟آنها به شكست هاي روز افزونشان در عرصه هاي مختلف از ايران است مثل فرتبال ملي ، باشگاهي و ... جا دارد مردم عزيزمان اين قصبه عربي را تحريم كنيم تا ديگر اجازه خود نمايي نداشته باشه.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    90 15
    امارات را له میکنم اگر حرف زیادی بزنه
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    37 4
    چه غلطها
  • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    32 50
    وضعیت کشور جوریه که خیلی از اقشار اجتماعی برای تفریح جایی جز امارات یا ترکیه سراغ ندارند (که ظاهرا جفتشون باید تحریم بشن) و تجار هم با این وضع قاراشمیش اقتصادکشور ترجیح میدند با شیخ زاید کار کنند. حالا ما باید امارات رو تحریم کنیم؟
    • علي IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      43 2
      متاسفانه بايد بگم داري درست ميگي. ولي با تمام اين حرفا به نظرم بايد يك بار براي هميشه تكليف امارات رو با اين توهماتش روشن كنيم تا درس عبرتي بشه واسه بقيه ي شيوخ شكم پرست و فاسد منطقه. البته اين كار با همكاري دولت و تمام ايراني ها مقدور خواهد بود. به نظرم ما بايد يكي از جزاير رو صرفا براي رقابت و سرنگوني اقتصاد توريستي-بازرگاني دبي به گونه اي طراحي كنيم كه درصد زيادي از سرمايه هاي موجود در دبي رو (كه مقدار زياديش متعلق به ايرانياست) به اين جزيره بكشونيم. اينو هم بگم كه صرفا با دادو بيداد چيزي درست نميشه. خواهش مي كنم مسولين به فكر راه حل عملي باشن. تنها راهش هم اينه كه دبي رو از لحاظ اقتصادي به زانو در آورد.
  • امیر IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    33 3
    اماراتی ها گول غربی هارو مخصوصا انگلیس میخوره و یک ضرب المثلی دارن که انگلیسیها می گن تفرقه بندازو حکومت کن واین عربهای نادان دارن همسو با اربابشون این ندونم کاریهارو می کنن
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    27 17
    چه چيزي داريم كه به امارات بدهيم كه تحريمش كنيم . ؟ پولمان كه بي ارزش كرده اند . رابطه بانكي هم كه انها قطع كرده اند . فعلا كه انها ما را تحريم كرده اند . چرا فكر نكرده از روي نا اگاهي حرف ميزنيد.
    • محمدرضا IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      2 3
      آخه این اماراتی ها از پول ما به اینجا رسیدند قول می دم اگه دیگه ایران از امارات جنس نخره یه کشور فقیر و بیچاره می شند . کارشناس ها هم به این امر اعتقاد دارند.
  • جواد IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    29 2
    تقصیر خودمان است که باید یک شهر کوچیک عربی اینقدر از دهانش بزرگتر حرف بزند . اگر ما به اونها میدون ندیم اینجوری نمیشه . آخه یکی نیست به اینها بگه آخه شما به غیر پول چی دارید !!!!! حالا دست ما زیر سنگ ولی اینجوری که نمیمونه خیلی دلم میخواد یه روزی بتونم جواب سختی به این پول پرست های شکم کنده بد ریخت بدم . خدایا روزگار مارو ببین .............
  • بدون نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    10 5
    پيشنهاد "يكي" از مخاطبان خبر آنلاين. تيتر را اصلاح كنيد لطفا
  • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    14 6
    واقعیت این است که ایران سومین کشوری است که امارات به آن جنس صادر میکند با این حال این رقم تنها 6 درصد صادرات امارات است. در حالی که ایران اصلا در زمره کشورهای مهم صادرکننده به امارات نیست و امارات چیزی از ایران وارد نمیکند. با این وضع وخیم و با رشد اقتصادی بالای امارات که جی دی پی اش بیش از 3 درصد در سال افزایش دارد و حالا با مقایسه ی این همه با ایران دیگر چه حرفی میماند؟
  • محمود IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    24 4
    ازمسئولین کشور خواهش می کنم هرگونه ورود به به امارات را قطع کنید . نسبت به این گستاخیها عکس العمل جدی ودندانشکن نشان بدهید .
  • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    36 2
    کشور فسقلی امارات را همون ایرانیهای مقیم امارات میتونن له کنن بابا نباید به این جوجه ها رو داد تورخدا جواب دندون شکنی بهشون بدین
  • بدون نام CH ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    45 1
    به خدا خنده داره امارات اندازه یکی از محله های تهرانم نیست . زنده باد ایران از دریای خزر تا تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی . این ویژگی عربهاست خودمون ریختیم تو شکمشون الان هار شدن
  • رضا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    28 1
    بعد از حل کردن مشکلات هسته ای، باید به مسئله این سه جزیره خودمان برسیم و قبل از هر اقدامی از سوی امارات، از آنان به دلیل ادعای بی مورد شکایت کنیم و خسارت دریافت کنیم. این کار مستلزم تعامل بیشتر با کشورهای صاحب نفوذ است.
  • Arvin US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    24 24
    خیلی امارات به ایران وابسته هست؟؟که میخوایم امارات رو تحریم کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • فرشاد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    41 3
    مثل اینکه این شیخ های اماراتی یادشون رفته 50 سال پیش کشتی های ایرانی براشون غذا پرت می کردند
    • محمد غفور IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      10 3
      مطمئنا" یادشون نرفته اگر به اینصورت باشیم اقتصاد راکه از ما گرفتن نجنبیم جزایر هم میگیرن همینطور که شاهد برپائی سالگرد افتخارات علمی قرنهای پیش در کشورهای منطقه هستیم
    • رضا IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      3 15
      نژاد پرست ....... !!! خوبه 70% زبان فارسي عربيه!!!
  • سياوش US ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    23 4
    جاي تاسف داره اين ضعف سيستم ديپلماتيک نشون ميده که تو چند سال اخير بعضي از کشورها جرات مطرح کردن هميچين مسائلي به خودشون ميدن همه عربها اداي عرب بودن بو علي سينا را دارن
  • Mohsen US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    20 1
    آقا چرا نمیان کیش رو بندر آزاد اعلام کنن و تمام تاجرها ی ایرانی رو از دبی به کیش بیارن و برای تاجرها مزایا قائل بشن تا دبی به یه شهر سوت و کور تبدیل بشه تا این عربها بفهمن اگر ما ایرانی ها نباشیم اونها هیچی نیستن.
    • بدون نام IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      3 1
      کیش که منطقه آزاد تجاری هست، ولی نیاز به امکانات بیشتر داره، الان بعضی از جزایر مصنوعی که داره امارات میزنه با استفاده از نوعی خاک خاص هست که ما بهش میگیم گل سرشور و از خود ایران داره مفت مفت میخره و میکندش جزایر مصنوعی و هزاران برابر از پول ایرانی ها استفاده میکنه، کی گفته که ما نمیتونیم تحریمشون کنیم، ما عاقلانه رفتار کنیم خودش کفایت میکنه واسه تحریمشون
  • كاظم IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    19 2
    براي اين حاكمان حلقه به گوش بايد كلاس تاريخ برگزاركردخصوصا تاريخ معاصر.ازسرنوشت اونهايي كه چشم به خاك ايران داشتندوخيلي گردن كلفت ترازشما بودندعبرت بگيريد.نام اين سرزمين ايران است.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    16 2
    لطفآ یه نظر سنجی در مورد تحریم امارات بذارین و نتیجش رو هم به مسئولین انعکاس بدید البته اگه واقعاً حرف اول رو مردم میزنن!!!
  • سلمان US ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    14 6
    من 6 سال پیش رفتم دبی اینا جز پول نفت حتی یه دستمال کاغذیم از خودشون ندارن گول این برجاو ساختمونای بلندشونم نخورید ببینید اینا کاسه لیس غربیان مگه فکر میکنید اینا کم باج و خراج میدن که مملکتشون شده این تازه خبریم نیست والا گیرمم ابوموسی جزیره ای باشه که مال اوناست زورمون زیاده گرفتیمش الانم دنبال نفس کشیم
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    7 14
    برای من این سئوال مطرح است که چرا در مقطع فعلی باید سرمان به مسئله امارات گرم بشه؟ چه کاسه ای زیر نیم کاسه است؟رسانه های ایران هم بیاموزند که اینجا ایران است و امریکا نیست و نمی تونن افکار مردم رو هدایت کنن.
  • مهدی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    12 6
    تنها راه ممکن و عملی دولت اینه که منطقه آزاد اعلام کنه . دولت هیچ وقت امارات رو تحریم نمیکه چون مسایل اقتصادی و استراتژیک منطقه اجازه همچنین این کارو نمیده و البته خیلی ها در ایران هستند که اجازه این کارو نمیدن چون سرمایشون تو اماراته. لطفا احساساتی برخورد نکنید.
  • محمد غفور IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    14 2
    امارات را ما ایرانیها گنده اش کردیم یکی از راههای نابود کردنش اصلا ح ارتباط با دنیا ست وقتی قران توصیه میکند که تاریخ بخونیم تا عبرت بگیریم از گذشته گان تاریخ اسلام وحکومت پیلامبر (ص) وارتباط با مشرکین مکه ---صلح امام حسن (ع) ---سکوت23 ساله امام علی(ع) بیایم اقتصاد وتجارت را در مناطق آزاد وبنادر رشد بدیم دست از شعار وبرخوردهای احساسی برداریم واقعی تر اقدام کنیم تا سهم ما دراقتصاد دنیا محفوظ بماند وسوءاستفاده گران تلاش به بر هم زدن مناسبات ما با دنیا نداشته باشند
  • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    9 6
    اکثر کسایی که نظر دادند به همه چیز فکر کردن بجز اینکه چرا امارات باید این حرف رو بزنه؟؟؟ همچین میگید تحریم کنیم که انگار ایران بزرگترین صادر کننده اجناس غیر نفتی به دنیاست
    • محمد غفور IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      0 0
      مطمئن باشید تاثیر خیلی زیادی داره .
    • محمد غفور IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      0 0
      دوست عزیز یکی از راه های ترانزیت کالا به کشورهای شمال ایران کشور ماست که کالاهای خریداری شده از کشور مقصد به دبی فرستاده میشود وبعد ازطریق دریا به بنادر ایران ارسال میشود تا به کشورهای مقصد فرستاده شود . اگر مناسبت های تجاری اصلاح شود و مناطق آزاد تجاری کشور وظایف خود را به صورت جدی عمل نمایند. یکی از واسطه های تجاری کم شده و کالا در کمترین زمان و با هزینه کمتر ترانزیت میشود. خود بخود درآمد امارات کاهش پیدا میکند . سهم ما افزایش وسود امارات در واسطه گری کاهش می نماید وتجار کشورهای دیگر راضی وکالاها با قیمت مناسبتر .
  • فدایی وطن IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    9 2
    بابا اینقدر این کشور رو بزرگش نکید.این بد بخت ها یه غلطی کردن یه.....خوردن.این کارو کردن که بگن ما هم هستیم تا یه خورده مطرح بشن.در کل امارات مال این صحبتا نیست الانم کلی دارن حال می کنند که معروف شدن
  • دختر ایران IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    15 1
    واقعا باید امارات رو تحریم کنیم...من خودم به شخصه میخواستم تابستون برم دوبی. اما دیگه امککککان نداره پامو بزارم اونجا...سیاست یه بام و دو هوا که نمیشه!! از یه طرف غر میزنیم که چرا عربا دارن حقمون رو میخورن از یه طرف دیگه کرور کرور از جیب و سرمایه کشورِ خودموُ میریزیم تو جیبِ امارتی ها و دار و دسته شون! یا دیگه باید پیه همه چی رو به تنمون بمالیم و اجازه بدیم که علنا به خاکِ کشورمون تجاوز کنن یا اینکه یه حرکتی انجام بدیم !!! تو رو خدا دیگه نریم دوبی....:( این کمترین کاریِ که میتونیم به عنوانِ شهروندِ عادی انجام بدیم. بقیه مسئولیت به عهده ی سیاستمدارامونِ.
  • مجید IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    13 1
    سلام. اگر در جزیره کیش برای واردات وصادرات به اندازه دبی امکانات فراهم بود و ازادی هم بیشتر بود ما چه نیازی به یک کشور واسطه داشتیم که به عنوان یک محل برای معاملات باشد ویا به خاطر تفریح مجبور بشوند که به انجا بروند . ایا امارات بغیر از یک واسطه ارزش دیگری دارد .یا مگر ما خودمان با یک تغییر در قانونهایمان نمی توانیم ماشین وارد کشور کنیم که واسطهای عربی چند درصد کمیسون بگیرند . انها خودشان هم می دانند که جزیرها متعلق به ایران هستند ولی می خواهند ببینند عکس العمل ایران چی هست .
  • بدون نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    0 0
    سلام در ادبیات ایرانی داریم کلوخ انداز را پاداش سنگ است و همیطور با یک گل بهار نمیشه پس در بهار ملی که 77میلیون گل بهاری دراره تولید ملی قدم بر میدارند به بهار عربی یاری برسانیم و گلهای این بهار را افزایش دهیم با بودن هفت اقلیم و امرا وولایات هفت گانه امارات عربی انقلاب هفت گانه ای را در انجا استارتش را بزنیم ؛در عالم سیاست این شدنی و محقق می شود ...العاقل و فی الاشاره...این کافی است و دیگر هیچ
  • رامین IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    8 2
    آقا راستی چرا اسم جزیره "ابوموسی" رو عوض نمیکنن و به جاش یه اسم ایرانی نمیزارن؟ اسم این جزیره ایرانی برای چی باید ع ر ب ی باشه؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    5 2
    بودیم بودیم تمام شد الان اونا کجا هستن وماگجا هستیم جواب این مساله هم با سیاستمدارن است ن با ما ملت عادی به فکر نون باشین خربزه آبه خبر ان لاین مدونم منتشر نمیکنی فقط حیف وقتی که مذارم و واست نظر تایب میکنم
  • فرید ( وطن یعنی خلیج تا ابد فارس) IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    4 1
    به خدا اگه دولت یه سال اجازه سفر به امارات رو نده سر سال برادرای اماراتی دوباره میرن شتر سواری . امتحان کنین
  • سید IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    0 0
    اخه این فسقلی چی میگه؟ يه کشور يه وجبي بيشتر نيستا
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    2 0
    راستی در این گونه موارد مطهری وعلیخانی وکواکبیان در مجلس هیچگونه اظهار نظری نکرده اند چرا ؟
  • قاسم IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    ملت ما باید مواظب این سرگرمی ها باشند.چون غرب داره ما رو از مسائل اصلی به مسائل فرعی سوق میده.چون خود اماراتی ها میدونند ادعاشون واهیه ولی چون نون اونا رو(انگلیسیها و آمریکاییها) میخورند مجبورند براشون کارکنند.
  • یاسر محبوب IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    2 0
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود میبری و زحمت ما میداری