۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹

پاسخ به این پرسش که آیا فردوسی شیعه بوده است در مشهورترین اثر زند‌ه‌یاد حجت‌الاسلام ابوالحسنی(منذر) با چاپ جدید در نمایشگاه کتاب رو نمایی می شود.

رواابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با ارسال خبری به خبرآنلاین اعلام کرد : کتاب «بوسه بر خاک پی حیدر» بحثی در آرمان و ایمان فردوسی و پرتوگیری شاهنامه از قرآن و احادیث معصومین همراه با نقد نظریات و آرای برخی از شاهنامه‌پژوهان معاصر منتشر شد و همزمان با بیست‌و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار نشر می‌شود.

این کتاب به قلم زند‌ه‌یاد حجت‌الاسلام ابوالحسنی(منذر) در شمارگان دو هزار نسخه و با قیمت 200هزار ریال توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی (مُنذِر) روز سوم اسفندماه 1390 در سن 56 سالگی بر اثر عارضه قلبی به دیار باقی شتافت. وی از نویسندگان و مورخان فعال بود که پس از گذراندن تحصیلات کلاسیک و ورود به دانشگاه در تهران، با تشویق اطرافیان خود تحصیلات در حوزه علمیه قم را برای فعالیت‌های علمی خود برگزید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    24 12
    اکثر اساطیر علمی ، ادبی و فرهنگی تا قبل از صفویه همه سنی مذهب بودند و این کاملا برای علما و فقها و تاریخدانان واضح و آشکار است !!! نامدارانی چون حافظ، سعدی، فردوسی، ابن سینا، عطار، ابوریحان بیرونی، مولوی و .......
    • بدون نام US ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      5 10
      شخص بدون نام ، ایرانیان از بدو ورود اسلام به ایران اکثرا شیعه بوده اند چرا که محبت اهل بیت همه را مجذوب خویش می کند و این مساله هیج ربطی نه به حکومت صفویه و نه هیچ حکومتی ندارد در قلب ملت جای دارد.مساله ای که صفویان خوب متوجه آن شدند این بود که با احترام گذاشتن به دین مردم است که می شود پیشرفت کرد و توانستد از این طریق پیشرفت کنند ولی پهلوی اول و دوم هیچ وقت متوجه آن نشدند و اینگونه به زباله دان تاریخ پیوستند.
    • نیما DE ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      3 1
      قبل ار صفویه اکثریت ایرانیان سنی بوده اند ، نویسنده پاسخ اول بهتر است تعصبات را کنار بگذارند
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    13 19
    بله. یک دلیلش هم این است که شیعه ها را مسلمان نمی دانستند و اجازه دفن فردوسی در قبرستان مسلمین را ندادند.در نتیجه او را در باغ خودش یا دخترش دفن کردند که همین محل فعلی باشد
  • امیر IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    35 8
    چه فرقی می کند که فردوسی شیعه باشد یا نباشد. فردوسی انسان است و ایرانی و حتما مسلمان، چه فرقی می کند که شیعه باشد یا نباشد. چرا این اندازه بر طبل شیعیزم تاریخی هم می کوبید بدون ملاحظه منافع ملی. ما هموطنان سنی داریم، مسلمانند مثل ما، چه برتری برخی از شیعیان امروزی ما، مثلا خود من بر سنی ها داریم؟
  • داود IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    33 4
    اگرفردوسی مذهبی غیراز شیعه داشت یاهرمذهب دیگر ازارزش کار بزرگ اوکاسته می شد؟؟؟؟؟؟.......
  • ایرانی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    25 4
    که چی اونوقت؟یعنی ایرانی بودن فقط در همین خلاصه میشه؟خبر انلاین میدونم نمیذاری ولی حداقل تو بدون که خودتون واین طور نوشته ها واخبار باعث تفرقه وایجاد دو دستگی میشه اونم زمانی که ما بیشتر از هر زمانی به وحدت نیاز داریم.عزبزان فردوسی شاعر پارسی گوی سرزمین پارس است .........خدایا کی میشه مردم ما.......بخدا هرچی بسرمون میاد تقصیر خودمونه خبر انلاین
  • بدون نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    39 9
    1- خداوند انسان را آزد آفرید حتی در انتخاب دین خود 2-اگر حجت الاسلامی کتابی 200000 ریالی بنویسد نمیتواند شاهدی بر شیعه بودن فردوسی باشد 3- فکر میکنید فردوسی نمیتوانست در منظومه خود نقلی از این موضوع قرار دهد. ضمنا" اگر او تعصبی روی دین خود داشت( آن هم در آن برحه از زمان )کل شاهنامه را به عربی می نوشت وبرای زنده نگه داشتن زبان پارسی به خود چنین رنجی نمی داد همچنانکه بعد از انقلاب این حجت الاسلامها در نادیده گرفتن آداب و سنن پارسی به خود رنجها دادند.