پایگاه اطلاع رسانی آیت الله بهجت نوشت:

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله بهجت در پاسخ به پرسشی آورده است: جدیدا دربعضی نشریات و سایتهای اینترنتی منتشرشده حضرت آیت الله بهجت (رحمت الله علیه) با خواندن فلسفه مخالف بوده اند، درست است یاخیر؟

بسمه تعالی:

حضرت آقا از استاد خود مرحوم آیت الله غروی(ره) کمپانی نقل می‌فرمودند که بدون خواندن فلسفه، کتاب کفایة الاصول فهمیده نمی شود.

وهمچنین معظم له می‌فرمودند :

یک روز استاد(ره) درس اصول را خیلی عمیق و دقیق بیان فرمودند، به حدی که موجب اعتراض شاگردها گردید که متوجه نشده اند، بعد از درس درحالیکه همراهشان بودم به بنده فرمودند عمداً دقیق وارد بحث شدم تا اقلاً منظومه راخوب بخوانند !

البته حضرت آیت الله العظمی بهجت(قدس سره) می‌فرمودند برای تحصیل فلسفه ابتدا تعلّم علم کلام و بررسی روایات ، سپس اشتغال به فلسفه نمایند، خصوصاً آنانکه استعداد بیشتری برای تعلّم فلسفه دارند. ولی کسانیکه استعداد و ذوق تحصیل آنرا ندارند ادامه آن برای ایشان مفید نیست.

لذا باتوجه به مطالب مذکور، شایعات پیرامون مخالفت معظم له با یادگیری فلسفه صحیح نمی باشد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    11 7
    ولا خيليها شاگرد نويسنده كفايه الصول بودن و فلسفه نخوندن و خيلي هم خوب كفايه رو فهميدن
  • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    8 7
    اینها که نظر استادشان آقای کمپانی بود که نظرش درباره فلسفه اظهر من الشمس است . نقل قول استاد که نظر آقای بهجهت را نمی رساند. علاوه بر اینکه همین توصیه ی خواندن کلام و روایات خطر فلسفه را از نظر ایشان به خوبی نشان می دهد.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    5 5
    اتفاقا این فرمایشات نشان از مخالفت ضمنی ایشان با فلسفه دارد...دقت کنید در چه پارادایمی این حرفها را زدند...پارادایمی که بر هر طلبه ای خواندن فلسفه فرض دانسته می شود...ایشان فلسفه را به فهم کفایه تقلیل دادند...همه می دانند که مرحوم آخوند در کفایه اصول را با تفسیر و فلسفه ممزوج کرده...لذا فقط برای فهم کفایه فلسفه لازم است و نه سایر کتب اصولی و فقهی
  • روح اله IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    فیلم نظر آیت الله بهجت درمورد فلسفه وعرفان