وقتی فیلم‌های غمگینی با موضوع عشق و علاقه تماشا می‌کنیم،‌ به یاد افراد مورد علاقه خود می‌افتیم. همین افکار و یادآوری روابط خوبی که داریم باعث می‌شود در پایان فیلم خوشحال‌تر باشیم.

بهنوش خرم‌روز: وقتی یک فیلم غمگین تماشا می‌کنید چه احساسی پیدا می‌کنید؟ معمولا افراد فکر می‌کنند تماشای فیلم‌های غمگین آن‌ها را غمگین و ناراحت‌ می‌کند، ‌اما به نظر دانشمندان کاملا برعکس است و افراد بعد از تماشای یک فیلم غمگین خوشحال‌تر هم می‌شوند!
به گزارش هلث‌دی، سیلویا نوبلاخ وسترویک،‌ استادیار ارتباطات در دانشگاه ایالت اوهایو در مطالعه جدید خود به این نتیجه رسیده و در این مورد می‌گوید:‌ «داستان‌های غمگین معمولا روی موضوعات مربوط به عشق‌های جاودان تمرکز می‌کنند. این امر باعث می‌شود که بیننده به یاد فرد مورد علاقه خود بیافتد و خوبی آن‌ها را به یاد بیاورد.»
درمطالعه وی 361 دانشجو شرکت داشتند که نسخه کوتاه فیلم جبران را تماشا کردند. فیلم در مورد دو جوان عاشق است که در جنگ جهانی دوم از هم جدا می‌شوند و می‌میرند. قبل و بعد از تماشای فیلم شرکت کنندگان در مطالعه، به سوالاتی پاسخ می‌دادند که نشان می‌داد چه‌قدر در زندگی خود خوشحال هستند.
نتایج مطالعه حاکی از آن است که هرچه فیلم بیشتر باعث شود که فرد به شخص مورد علاقه خود فکر کند، میزان افزایش خوشحالی او بعد از تماشای فیلم هم بیشتر می‌شود. این در حالی است که افرادی که در طول تماشای فیلم افکارشان بیشتر متمرکز بر خودشان است، مثلا این که زندگی من به بدی زندگی شخصیت‌های این فیلم نیست، این افزایش در میزان خوشحالی را بعد از فیلم تجربه نمی‌کنند.
نوبلاخ وسترویک در توضیح می‌گوید: «به نظر می‌رسد که مردم از داستان‌های غم‌انگیز به عنوان بازتابی برای روابط مهم زندگی خود استفاده می‌کنند تا خوبی این روابط را به خاطر بیاورند. شاید همین امر توضیح خوبی باشد برای این که چرا فیلم‌های غم‌انگیز در بین مخاطبین بسیار پرطرفدار هستند،‌ علیرغم غمی که مردم در طول تماشای فیلم شاهد آن هستند.» 
 53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ...تی وی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    44 2
    بابا نگید این چیزارو الان سیروس خان مقدم این خبرو میخونه زودی پامیشه میره ستایش 2 رو میسازه به اندازه کافی افسرده هستیم
    • امین IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      10 12
      سیروس مقدم دورسته که خیلی فیلم غمگین می سازه اما فیلم هایی مثل پایتخت از او بسیار خوب و دیدنی بودند
    • سیما DE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      8 0
      خدمت اون دوست عزیزمون عرض کنم سریال ستایش ساخته ی آقای سلطانی بود نه آقای مقدم ! شاید هم منظور شما سریال تا ثریا بوده ! من واقعا در عجبم ما که می گیم همه ی فیلم ها و سریال ها تلخ و افسرده کننده شدن ... آخه این سریال های طنزی هم که الان می سازن کجاشون قشنگه ؟ اکثرن بی معنی هستن نمونه اش همین مسیر انحرافی که شب ها از شبکه 3 پخش می شه ....
  • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    36 2
    این نوشته در حمایت از سریال های سیاه تلویزیون است؟!!!
    • omid IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      17 3
      پ ن پ
    • مصطفی IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      18 2
      فکر نمی کنم این مساله در مورد سریال های غمگین صدق کنه چون دنباله داره و ذهن آدمو برای یه مدت طولانی مشغول میکنه ولی فیلمای سینمایی نه.
  • علی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    18 0
    این موضوع فقط برای فیلم صادق هست نه سریال
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    24 0
    خدا وکیلی این خبرا از کجا پیدا می کنین
  • مرتضی US ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    28 1
    این مسئله در مورد سریال های غربی درسته چون لحظه به لحظه فیلم با فکر و تئوری جلو میره که شاید توی اون لحظه متوجه نباشیم ولی در آخر فیلم تاثیر زیادی داره ولی فیلم و سریال های ایرانی (اکثراً) بدون هدف و فیلم نامه مشخصی ساخته میشه و در آخر به پوچی میرسی!!!
    • مجمدعلی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      9 2
      گل گفتی...