رئیس سازمان وظیفه عمومی ناحا از معافیت فرزندان شهدا و ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ به گفته سردار صدرالسادات، مطابق قانون جدید خدمت وظیفه عمومی، تمامی فرزندان ذکور شهدا و جاویدالاثران از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند: "ظبق قانون جدید خدمت وظیفه عمومی به ازای هر 24 ماه آزادگی، 25 درصد جانبازی و 30 ماه ســابقه حضور درجبهه هر یک از والدین نیز یکی از فرزندان ذکور آنان معاف می‌شوند و در مورد معافیت کسانی که مدت حضور در جبهه یا مدت آزادگی و اسارت آنان به تنهایی در حد معافیت یک فرزند ذکور آنها نیست، درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه و مدت اسارت آنان تجمیع و محاسبه می‌شود."

پیش از این سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرده بود: "با توجه به اینکه برخی مصوبات مربوط به ایثارگران از قبیل کسرخدمت به سبب سابقه جبهه و جانبازی والدین و همچنین کسرخدمت مربوط به مدارک تحصیلی دانشگاهی مشمولان، در قانون جدید وظیفه عمومی ذکر نشده است لذا در سال جاری، این نوع کسرخدمت‌ها اجرایی نخواهند شد و صرفاً افرادی می‌توانند از امتیازات مذکور بهره‌مند شوند که در شمول مصوبه سال 1390 قرار داشته باشند."

اما با توجه به سخنان تازه سردار صدرالسادات، کسر خدمت های ایثارگران دوباره بازگشته است.

او همچنین گفت: "در این قانون به ازای هر شهید یا جاویدالاثر یک برادر می تواند از خدمت دوره ضرورت معاف شود و همچنین آزادگان با حداقل 24 ماه اسارت یا جانبازان با حداقل 25 درصد جانباری که فاقد فرزند پسر هستند نیز می‌توانند یک برادر خود را از انجام خدمت دوره ضرورت معاف کنند. فرزند خوانده قانونی ذکور جانبازانی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران صاحب فرزند نمی‌شوند از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند."

 

شرایط مشمولان خارح از کشور مانند گذشته

در عین حال سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه ای برای مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور اعلام کرد: "برابر اعلام ستادکل نیروهای مسلح مقررات مربوط به مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور اعم از تردد و معافیت ریالی تا اطلاع ثانوی برابر مقررات سال 1390 ادامه دارد."

پیش از این اعلام شده بود مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور درصورت داشتن شرایطی و با پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان می‌توانند از معافیت خدمت وظیفه عمومی استفاده کنند.

شرایط اولیه اینها بود؛ 

1- قبل از تاریخ 29/12/1382 از کشور خارج شده باشند.

2- حداقل دوسال در خارج از کشور اقامت و سکونت داشته باشند.

3- در هر مرحله حداقل 9ماه در خارج از کشور سکونت داشته باشند.
 

برای دیدن شرایط معافیت مشمولان خارج از کشور، اینجا را کلیک کنید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 92
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    237 6
    هیچ جای دنیا مثل ایران هروز قانون عوض نمیشه.
    • رضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
      30 9
      معافیت دو برادری چی شد ؟
    • بدون نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
      20 5
      خداییش همینجوریه........
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    178 5
    این نشون میده، بدون یه ذره فکر کردن در مورد یه قانون اون رو تصویب میکنن و دوباره لغوش میکنن. اینجا فقط ما قربانی میشیم و بس!!
  • بدون نام ES ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    192 9
    پس اونایی که تحصیلات دانشگاهی دارن تکلیفشون چی میشه این وسط بازم که بی عدالتیه
    • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      مثل اینکه فقط تحصیل کرده ها تو این کشور ارزشی ندارن .
    • علی پ GB ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      21 69
      چه ربطی داره؟ شما لیسانسه که میری خدمت درجه دار میشی از خیلی کارهایی که دیپلمه ها و زیر دیپلمه ها انجام میدن معاف هستید مثل پاسداریهای طاقت فرسا و شستن توالت و... باز هم بگم؟ خیلی رو دارید به خدا
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    130 4
    دوستان قانون گذار امشب که میخوابن خواهشا" یه خواب درست درمون ببینم یه قانون خوب فردا نصیبمون بشه
  • ساسان IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    126 7
    واي بر ما كه زندگيمون اسير تصميمات غلطه..21 ماه خدمت صرف هدر دادن عمر بدون ذره اي يادگيري..!!! خدا هم مونده تو وضع ما كه زندگيمون دست آقايونه مسئوله!!!!
    • شایان IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
      33 3
      دوست عزیز لطفا از واژه اجباری به جای واژه خدمت استفاده کن خدمت چیهههههه مگه خدمتم اجباری میشه ؟؟؟؟؟
  • مسعود IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    51 5
    سلام بر دوستان ببخشید من با خوندن این مطلب نگرفتم چی شده یعنی اگه پدر من سابقه جبهه داشته باشته از خدمته من کم میشه یا نه و اینکه این قانون تا کی هستش !؟
    • فرهاد IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      75 25
      بابام21ماه سابقه ی جبهه دارد ایا با قانون جدید از خدمت سربازی من کسر میشود در صورت جواب مثبت چه کاری باید انجام بدهم
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    23 15
    تیترت اشتباست خبرانلاین. چون کسری خدمت دیگه برنمی گرده.
  • مجید AE ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    13 4
    چرا قانون خارج از کشور تاریخ شو عوض نمی کنن؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    49 3
    مسئولین گاها کارهایی می گنند که نتجیه اش می شود فاجعه. با اجرای این قوانین این حق را به جامعه بدهید که نگاهشان به خانواده شهدا و بسیج و.. تغییر پیدا کند، آن هم در حالی که اغلب این گونه خانواده ها و افراد، خود راضی به این گونه اقدامات تبعیض آمیز نیستند. چرا کاری می کنیم که به جایگاه والای این عزیزان خدشه وارد شود. ما منکر ویژگی های این قشر نیستیم، اما در این کشور شهروندان دیگری نیز زندگی می کنند آیا تا به حال به گوش مسئولین اسم معضلات و مشکلاتی همچون اشتغال، ازدواج ، مسکن، سرخوردگی و ..خورده است. چرا شفاف سازی نمی کنیم، چرا نمی گوییم افزایش خدمت بر چه اساسی است؟ چرا ما در دانشگاه را به روی عموم باز می کنیم اما دیگر با باقی ماجرا کار نداریم.لغو کسرخدمت مدارک تحصیلی با چه توجیهی صورت گرفت؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    57 3
    از همون برخورد داخل پادگان ها با افراد تحصیل کرده مشخص است که چقدر تحصیلات ارزش داره ...دیگه کسر خدمت برای تحصیلات که پیشکش...
  • مهران IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    38 4
    جناب ،اقا، سرور، این قد با اعصاب ما بازی نکن.
  • علی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    30 4
    هر کشوری اگه خدمت سربازی زیاده بجاش امکانات و حقوق زیاده. مثلا در ترکمنستان هر فرد 5 سال بدون هیچ تبصره معافی باید به اجبار در اختیار کشورش باشه و سرباز باشه اما مزابا و حقوق و امکانات رو هم فرهم میکنند. در کشور ما نمیتونند همین قانون ساده هر کس تو شهر خودش خدمت کنه رو اجرا کنن .بقیش پیش کش.واقعا جایه تاسفه واسه مسئولان کشوری
  • بدون نام GB ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    32 1
    اقا شما مطمئنید که این خبر درسته؟اخه خیلی وقته اینا دارن تاکید می کنن که همه ی اینا لغو شده.دیشب هم شبکه جام جم که راجع به سربازی بود دوباره جناب سرهنگ گفتش که لغو شده.یعنی 24 ساعت از اون برنامه و اون حرفا نگذشته!حالا دوباره میگن برگشته.یه خورده عجیبه ولی خوب....برا ما ایرانیا این چیزا عادی شده!
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    62 4
    خواهشا به وضعیت کسر خدمت فارغ التحصیلان دانشگاهی رسیدگی کنید..........
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    38 5
    پس بقیه آدم نیسنتد؟
    • کرمان IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      11 3
      سلام من دانشجوی ارشد هستم سه ماه آموزشی رو رفتم پدرم 20 درصد جانبازی و 8 ماه جبهه ای داره میخواستم بدونم چقدر کسری شامل من میشه آخه وقتی من رفتم خدمت کسری ها نبودن شنیدم جدیدا برگشتن
  • بدون نام GB ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    58 2
    تنها ارزشی که تو این مملکت برای تحصیلات قائل بودن چند ماه کسر خدمت بود که الان اون هم برداشتن.
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    13 17
    معافیت سه برادری چی شد ؟ ای خدا کسی داد ما رو نمیشنوه
  • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    31 6
    چرا کسانی که خارج هستند،خونشون از ما رنگین تره،آیا از ما بالاترند،اون ها که راحت رفت و آمد میکنند،معافی دیگه چیه؟ چرا در قانون تبعیض قائل میشید،اون موقع سربازی را می فروختید گفتید این کار تبعیض آمیزه و...، ولی الان کسانی که خارج بوده اند به راحتی معاف می شوند این کار که تبعیض آمیزتره،این فقط شامل حال گروه کوچکتری میشه،اون موقع تبعیض سر این بود که اون که پول داره معاف میشه و بقیه می روند سربازی ولی حالا چون که ما ایران زندگی کردیم باید سربازی بریم ولی یک نفر چون خارج بوده با پرداخت پولی معاف میشه،این کار تبعیض در تبعیض است،شما بگید.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    9 96
    چرا کسی نمی خواد باور کنه که سربازی یه بخشیه از زندگی که باید هر پسری بره؟ برای مسوولا این پدیرفته شده. به همین خاطره که اونا با خونسردی کامل زمانشو کم و زیاد می کنن. سردار کمالی که با خبرآنلاین حرف زده بودُ‌اولش گفته بود که باید همه پسرا برن سربازی
    • بدون نام ES ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      48 15
      متاسفم واسه طرز تفکرت
    • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      40 6
      شما که اصلا سربازی واست مهم نشست خواهشا نظر نده معلومه یا آغا زاده بودی که معاف شدی یا اینکه دختری
  • ایمان IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    36 4
    خواهشا یه نفر از این مسئولان نظام وظیفه مرد و مردونه بیاد توضیح بده دقیقا چه خبره؟ من دیگه قاطی کردم! هر روز یه قانون جدید، یعنی الان کسر خدمت فرزندان جانباز دوباره برگشته اما کسر خدمت مدرک تحصیلی نه؟ بخدا دق کردم تو این مملکت، خیلی جالبه من شنبه اعزامم ولی هنوز نمی دونم چندماه باید خدمت کنم. دفترچه رو سال 90 یعنی موقعی که خدمتم 17 ماه بود فرستادم اما حالا باید مشمول قانونی بشم که تو سال 91 اومده و باید 21 ماه خدمت کنم! خدایا پس کجایی؟
  • ایمان IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    35 3
    کسری تحصیلی چی شد پس ؟ اونهایی که سابقه ی خدمت قبلی دارن چی ؟ جون مادرتون برگردونین به حالت سابق راحتمون کنین دیگه .
    • سروش IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      8 2
      کسری خدمت برای لیسانسه ها یک ماه . برای فوق لیسانسه ها 2 ماه و به همین ترتیب یک ماه یک ماه بالا میره . قانونش هم تا همین مهر سال 91 هنوز هست .
  • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    26 1
    واقعا این همه سوال بی جواب؟کسی نیست که بگه چرا یه شبه قانونا عوض میشه؟؟؟؟.باید بر چه اساسی برنامه ریخت.واقعا به قشر تحصیل کرده جامعه وجوانهای این سزرمین که اینده سازای جامعه هستند اینقدر بی اعتنایی میشه،ادم نا امید میشه؟؟؟؟؟شما پیگیری کنید بلکه شاید رسیدگی بشه
  • محسن IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    28 4
    آیا باید یک فرق بین تحصیل کرده وبی سواد باشد یا خیر که معافیت مدرک تحصیی را برداشته اید؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    25 3
    چرا شما عدالت را رعایت نمی کنید و کسر خدمت جبهه را به سال 90 ها و... می دهید وبه 91 ها نمی دهید تازه سربازی را هم از 18 به 21 تغییر می دهیدوکسر خدمت مدرک تحصیلی را هم بر میدارید چه بس شغل هم برای افراد تحصیل کرده هم گیر میاید؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    5 10
    این قانون رو تو دفترچه جدید هم آورده شده صفحه 16 تا 17 که چاپ فروردین 1391.فک کنم کسر خدمتارو برداشتن فقط ما که معاف شدیم :)
  • محمد ت IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    27 0
    دوستان یکی به من بگه که این مدرکی که داریم کلا به درد چی میخوره ؟ من خودم لیسانس مخابرات دارم اما مخابرات رو کردن ارثی یعنی پدر بازنشسته شد پسر میره جاش حالا جای ما کجاست ؟ واقعا کسی واسه حرفا تره خورد میکنه؟
    • من IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      7 0
      ای بسا عامی مستغنی خوش خفته به ناز زان که معیار دگر دانش و آگاهی نیست
  • بدون نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    29 0
    واقعا بااين همه مشكل گراني تورم فشار كمي هم به فكر افراد متاهل داراي بچه باشيد خرج وخوراك واقساط بانكي وبدهيها چي ميشه
  • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    22 0
    جالبه که هیچ کس پاسخگو نیست..ا
  • مهدي IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    32 0
    والا نمي دونيم چي بگيم. اين قانون رو گذاشتين كه امثال ما تحصيلكرده ها رو بسزونين.دوباره يه سردار ديگه حرف زده.از اين حرفا زياد مي زنن.وقتي امثال من كه 10 سال درس خوندن يكسره تا دكترا بگيرن بجاي 14 ماه بايد 21 ماه خدمت كنيم ديگه چه حرفي داريم. آقاي سردار كمالي،خبر آنلين اين حرفا، حرفاي جوناي خودم و دوروبرمه. نكنين كاري كه جوونا رو فراري بدين.نكنين كاري كه جوونا از اين نظام روي برگردونن.خبر آنلاين لابي زيادي داري از قدرتت كه مردم هستند استفاده كن.نذار برنامه هاي تلويزيون هاي بي بي سي . اينا كار تو رو انجام بدن.
  • احمد IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    28 0
    یک سؤال دارم؛ اگر قراره آقایون هر روز یک قانون جدید وضع کنند و این قانون رو بردارند و اون یکی قانون رو برگردونند، پس این مجلس قانون گذاری این وسط چیکاره ست؟ واقعا نمی فهمم اگه اینها تا این اندازه تو جرح و تعدیل قانون اختیار دارند، پس واسه چی روی همین قانون وظیفه عمومی این همه تو مجلس بحث کردند و وقت خودشون و ملت رو گرفتند؟ یکسره یه خط می نوشتند: «فلان سازمان و فلان نهاد می تواند هر جور که عشقش کشید با مشمولین بی اختیارِ بیچاره برخورد نماید، ما هم حمایت می کنیم. والسلام!»
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    9 0
    آیا می شود سن پدر را برای معافیت کفالت تک پسران تا چند سالی همان 59 دسال در نظر بگیرید؟ گناه افرادی که در دهۀ 60 به دنیا آمده و اینک پدرانشان وارد 60 سالگی می شوند چیست؟ چرا اینها باید یا از معافیت محروم شوند یا بعضیهیشان شانس آورده و تا 6 سال دیگر صبر کنند؟ لطف کنید از ظلم به عده ای جلو گیری کنید
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    11 1
    آیا این درست است کسی که در خارج از کشور دارد فوق دکتری می خواند و می توانسته تا چند روز دیگر معاف شود یک باره با شرایطی روبرو شود که یا باید پژوهشهایش را رها کند و بیاید برود سربازی یا بماند در خارج و غایب محسوبشود و معلوم نیست کی بتواند به کشور برگردد؟ خواهش می شود سن پدر برای معافیت کفالت همچنان 59 سال بشود
    • بدون نام SE ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      9 0
      ظاهرا فوق دکتری قبلا هم معافیت نداشت . . .
  • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    3 4
    چند سال است که شرایط خرید سربازی کسانی که خارج از کشورند تغییر نکرده و همچنان شامل کسانی است که قبا از سال 1382 از کشور خارج شده اند. لطف کنید شرایط جدیدی اعلام کنید که افرادی را که تا 4-5 سال بعد هم خارج شده اند شامل شود تا با خیال راحت تحصیل کنند و وارد کشور شوند
    • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      1 2
      الان بدون کارت معافی میتونی 3 ماه در سال را میتوانی در ایران باشی،معافیت لازم نداری،تا اینجاش هم یه یک عده کارت معافی دادند،بی خودی بوده،بی خود دنبالش نگرد،چون باید لغوش کنند،چون نوعی تبعیضه؟
    • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      4 2
      این ها همش حرفه 1-معافی تحصیلی داری 2- 3 ماه در سال را میتتونی ایران باشی این حرف هم غیر منطقیه که حالا طرف چون خارج بوده معافش کنیم،آخه چرا؟ بعدشم این اعث میشه هرکس بخواد ازسربازی دربره@2 سال از کشور خارج بشه بعد بگه معافم کنید
  • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    15 0
    به داد کسانی برسید که به امید معافیت کفالت برای آیندۀ خود برنامه ریزی کرده اند و با مقررات جدید بایدیا بروند سربازی یا غیبت کنند و از حقوق مدنی محروم شوند. والله سن 59 سالگی برای معافیت کفالت خوب بود
  • بدون نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    13 1
    ظاهراً قانون جدید وظیفۀ عمومی در بارۀ سن پدر برای معافیت کفالت ساکت است و بعداً در بخش نامه سن کهولت 65 در نظر گرفته شده است. واقعاً مسءولان محترم بر چه اساس یکباره سن کهولت را از 59 سالگی به 65 سالگی رسانده اند؟ آن هم در شرایطی که روح و جسم افراد بیشتر از گذشته در حال فرسوده شدن است. لطفاً تجدید نظر فرموده سن معافیت کفلت همچنان 59 سال باشد
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    3 1
    به سردبیر محترم خواهشمند است بحث ونظر سنجی در مورد اعطای معافیت به ککسانی که خارج از کشور است را ایجاد کنید تا ببینیم چند درصد موافق و چند درصد مخالف این قانون هستند؟
  • بدون نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    6 0
    مسولان چیکار دارن میکنن
  • محمود US ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    11 0
    با سلام-منظور از این خبر یعنی اینکه میزان کسری ها هم همان میزان قبلی است یا کسری ها هم تغییر کرده است؟
    • بدون نام IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
      16 0
      سلام کسری تغییر کرده و تغییرشم اینه که اگه به اندازه معافی برسه که معافی ولی اگر حتی یک روز هم کمتر باشه و معاف نشی باید کل دوره خدمت رو بدون حتی یک رو کسری بری مثلا طرف 30 ماه پدرش جبهه بوده معاف میشه ویکی دیگه 29 ماه و 15 روز پدرش جبهه بوده حتی یکروز هم کسر خدمت گیرش نمیات و این به نظر من اخر بی انصافیه
  • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    9 4
    میزان کسر ی همون قبلی ها است. ولی در صورتی قابل احتساب است که مجموع کسری ها منجر به معافیت شود به عنوان مثال 15 درصد جانبازی همراه 15 حضور در جبه منجر به معافیت میشود ولی تنها 15 درصد جانبازی باعث کسری خدمت نیست و فرد باید همان 21 کامل خدمت کند
  • الهه ی ایرانی IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    12 6
    ما جانباز ما ایثارگر پس سهم ما کو؟ کسر خدمت فرزند ایثارگران بابت حضور ایثارگر به ازای هر ماه در جبهه چند روز است؟ جواب:صفر روز کسر خدمت فرزند جانباز بابت ازای هر درصد جانبازی چند روز است؟ جواب:صفر روز فرزند جانباز و ایثارگر از این پس برای اعتراض به این قانون به سربازی نمیرود
  • سینا IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    17 2
    الان که اینطوری شد عمرا سربازی برم. شما ها برید من نمیرم باید مدت رو کم کنند تا تشویق بشیم نه زیاد کنند من با 13 میلیون از مرز ترکیه فرار میکنم....بعدش یونان...بعدشم المان...پناهنده میشم همونجا هم با مدرک فوق لیسانسم میرم سر کار چون متخصصم
  • مقدم IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    24 1
    یعنی با این حساب کسانی که ‍‍والدین آنها بیست ونه ماه وبیست ونه روز جبهه داشته باشند باید تمام خدمت سربازی را بگذرانند ولی اگه کسی یک روز بیشتر جبهه داشته باشد از تمام خدمت سربازی معاف می شود.معادله است که نه در شرع نه در عقل نه در وجدان نه در عدالت وانصاف ونه در انسانیت نمی گنجد.
  • بهنام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    8 5
    بابا تو رو خدا یه کلمه جواب می خوام برم دنبال کسری یا ن
  • وحید IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    16 0
    این چه قانونیه اونی که 30ماه جبهه داره یک پسرش معافه 26ماه جبهه داره باید سربازیش کامل بره
  • محمد خاضعی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    9 0
    با سلام وخسته نباشید من با 3ماه آموزشی 30ماه جبهه دارم ولی برای معافی فرزندم که مراجعه کردم گفتند 3ماه آموزشی شما قبول نیست .آیا آموزشی که درپادگان چهل دختر بوده جز خدمت نمی شود لطفا جوابم را بدهید ممنون
    • محمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
      8 0
      سلام به نظر من سه ماه اموزشی هم باید جزءسابقه باشه چون درپادگان بوده آن هم زمان جنگ
  • اکبر IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    4 1
    با سلام من سال 90بابت سربازی پدرم 14 ماه کسری گرفتم و ثبت کردم ولی بابت مشکلی که برام پیش اومد نتونستم دفترچه رو بفرستم و سربازی برم من 192/2/1 باید برم سربازی ولی کسری من تو برگه اعزام نیست من سال 90پلیس 10 ثبت کرده بودم ودر نظام وظیفه هم مشخصات و شماره ملی من ثبت شده بود من باید نیرو زمینی خدمت کنم ایا می تونم از کسری استفاده کنم اگر می دونید راهنمایی ام کنید با تشکر
    • بهمن احمدی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
      9 0
      من سال 90بابت سربازی پدرم 8 ماه کسری گرفتم و ثبت کردم ولی بخاطر دانشگاه نتونستم دفترچه رو بفرستم و سربازی برم من اسفند 91 اعزام به سربازی شدم ولی کسری من تو برگه اعزام نیست من سال 90پلیس 10 ثبت کرده بودم ودر نظام وظیفه هم مشخصات و شماره ملی من ثبت شده ایا می تونم از کسری استفاده کنم ؟ با تشکر
  • mdf2012 IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    4 0
    مثل ارز ثانیه رو میزنه فقط کلاتو بگیر باد نبره!!!!!
  • مسعود IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    4 2
    خیلی خوشحال شدم من بابام24 ماه جبهه داره حساب کردم5 ماه باید خدمت کنم.ممنون بابت خبر!
    • حمید IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      3 0
      چطور حساب کردین؟ منم که همین شرایطو داشتم بهم فقط 8 ماه گسر خدمت دادن.یعنی به ازای هر ماه 10 روز!
  • محمد IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    5 1
    من در تاریخ 1/10/89 اعزام شدم وکسری خدمتمو ثبت کردم بعد از آموزشی اومدم دانشگاه و الان بعد از دانشگاه دوباره دفترچه اعزام گرفتم ولی کسریم داخل برگه سبز ثبت نشده مخواستم بدونم میتونم از کسری استفاده کنم؟ لطفا راهنماییم کنید
    • سید حمید رضا موسوی A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      14 7
      سلام .پدر من 26 ماه سابقه جبهه دارد و من هم متولد 72 هستم الان هم دانشجو هستم ایا میتوانم کسری خدمت بگیرم اگر به من کسری تعلق میگیرد چقدر تعلق میگیرد؟
  • علي IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    21 1
    من پدرم 24 ماه سابقه چبهه را دارد ولي يكروز هم نمي توانم از كسر خدمت استفاده كنم واقعا اين عدالت است ما كه ادعاي مسلماني داريم به اين صورت بايد فرق و تبيعض بگذاريم همه از اين قانون استفاده كرده اند وخيلي اندك حقشان پايمال گرديده خواهشمند است عدالت را رعايت فرمائيد
  • حسن IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    12 0
    اگر قانوني گذاشته مي شود بايد همه بصورت يكسان از آن بهره مند گردند نه اينكه شب بخوابيم و صبح كه بلند شديم يك قانون چديد وضع كنيم گناه ما چيست كه 24 ماه خالصانه جنگيديم و نمي توانيم از قانون كسر خدمت براي فرزندمان استفاده كنيم تورا به خدا يك كاري براي ما بكنيد تا حقمان پايمال نشود با تشكر
  • داريوش IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    12 0
    كساني كه اين بي عدالتي ها را درموردايثارگران رواميدارند يا خود فرزند ندارند يامرد جبهه و جنگ وايثارو شهادت نبودند اين حق بايد براي همه فرزندان ايثارگر محفوظ باش صد در صد كساني اينچنين تصميماتي را اتخاذ ميكنند كه ظاهرا بويي ازايثارو از جان گذشتگي نبرده اند
  • ایوب IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    5 1
    من فروردین سال 91 رفتم خدمت به امید 7 ماه کسری جبهه ‍‍‍‍‍‍پدرم رفتم اما لغوش کردن تازه خدمتم کردن 21 ماه خیلی روحیم ضعیف شد اینا رو شنیدم ولی تحمل کردم امیدوارم حداقل کسری رو دوباره قبول کنن ولی به نظر من همون 18 ماه میموند بهتر بود اکثرا میومدن خدمت ...
  • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    16 1
    من که 24 ماه خدمت کردم تکلیف فرزندم چی میشه چرا هر روز یک تصمیم می گیرید موقع خدمت بچه ی خودتان که میشه قوانین رو طوری تنظیم می کنید که معاف شوند من قسم می خورم در اینده اگر فرزند یکی از اقایون با 5ماه خدمت سربازی کسری بخورد مطمئن باشید دریغ نخواهند کرد و طوری قانون وضع کرده تا اقا زاده کمتر سربازی برند حتی شده ان قانون برای یک هفته اجرا شود .
    • حسن A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      1 0
      پدرم 24ماه جبهه داره خودم متولد76هستم معاف میشم آیا
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    2 0
    سلام اقا تو رو خدا این معافیتهاتون جمع کنید بزارید مردم تکلیفشونو بدوند یکی رو میسوزنید یکیو میسازید جمع کنید اقا.
  • محمد A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    2 0
    از سال چند تا سال چند شامل خدمت در زمان جبهه محسوب میشود؟
  • میثم IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    2 0
    با سلام پدر من سابقا ایثارگری داره اما من اون رو ثبت نکردم آیا می تونم از این قانون استفاده کنم من سال 89 رفتم دانشگاه الان هم دانشجو ام آیا میشه من از این قانون استفاده کنم؟
  • مهدی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    11 3
    پدر من 24 ماه سابقه جبهه داره ایا میشه اینو نصف کرد تا دو برادر استفاده کنیم؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    7 0
    پدر من 20 درصد جانبازی داره چقدر از خدمتم کم میشه؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    4 3
    سلام پدر من 20 درصد جانبازی با 6 ماه جبهه داره چقدر از خدمتم کم میشه؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    5 2
    مقدار کسری جبهه و جانبازی چقدر است؟
  • مصیب سپهوند A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    5 0
    سلام روزتون بخیر .پدر من بازنشسته ی ارتش جمهوری اسلامی است .ایشون دارای 46 ماه حضور در جبهه دارن برادرم با 30 ماه از این مدت معاف شدن حالا من میتونم از مدت 16 ماه باقیمانده کسر خدمت بگیرم یا نه .. اگه اره میزانش چقدره و چطور محاسبه میشه ممنون
  • مجید هادی پور A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    14 0
    سلام خسته نباشید.پدر من 54ماه جبهه داره.برادرم زمانیکه قانون یه فرزند 40 ماه بود معاف شده.الان من بخوام استفاده کنم 14 ماه میمونه یا 24 ماه.خدایی اگه 14 ماه بمونه بما خبلی ظلم میشه.الان دیگه خدمتم شانسی شده.اگه بگن قانونا عوض میشه هرروز و امکان ثبت هست حداقل ادم ضرر نمیکنه.معمولا باید طوری باشه که قوانین بنفع مردم تموم بشه نه که به ضرر.اگه بخوان داداشم رو 40 حساب کنن خب پس کسر خدمت من رو هم به همون زمان حساب کنن دیگه که هر ماه جبهه 18روز بوده نه الان که 9روز یا کمتر شده.خدایی دو طرف ضرر ظلمه دیگه.بابا ما هر ضرری میکنیم ازین درسه.
    • مسلم EU ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      2 2
      آقای هادی پور شرایط شما دقیقا با شرایط من یکسان است اگر جوابی برای سوالتون پیدا کردین لطفا به ایمیل من بفرستین
  • بابک سلماسی A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 0
    بنده به مدت 15 ماه کارت ایثار گری دارم و فرزندم بابک سلماسی متولد 69 در حال گذراندن خدمت سربازی میباشد.سوال بنده این است که چه مدارکی را برای ارائه به لشکر 58 تکاور ذولفقار شاهرود به دلیل طولانی بودن مسیر را باید به همراه داشته باشم؟ لطفا سریعا جواب بدهید.با آرزوی موفقیت برای شما
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    6 0
    سلام پدر من 24 ماه جبهه داره و زمانی که قانون کسرخدمت برای جبهه پدری بود من در حال تحصیل بودم دانشجو بودم الان که درسم تموم شده اون قانون برداشته شده خیلی ها از اون قانون استفاده کردن و معاف شدن و یا کسر خدمت گرفتن شما بگید فرق من با اونا چیه؟چرا من نباید ازون قانون استفاده کنم خب پدر منم جبه رفته مثل پدر اونا چرا انقد تبعیض قاول میشد اگه یه قانون میذارید همه باید بتونن ازون قانون استفاده کنن.تروخدا درست تصمیم گیری کنید.
  • اميد A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    3 0
    سلام به بی نام دوشنبه 8 مهر . قانون جبهه پدر تا سن1372 هنوز پابرجاست به بعد متولدهای 1372 کسری نمیدن. پدرتو بفرست یگان خدمتیش تا 8 ماه برات کسری بگیره.مدارکی که باید ببره : برگه سبز اعزام خودت-برگه نظام وظیفه دانشگاهت-کپی و اصل شناسنامه بابات خودت و اگه برادر داری مال اونم میخوان از تمام صفحات -اگر برادرت کارت پایان خدمت داره اونم باید بدی دست بابات تا ببره.5تا قطعه عکس سه در چهار از خودت و بابات -اصل کارت پایان خدمت بابات و هرچی داره از سربازیش-کارت ایثارگری اگه داره ببره - توجه توجه توجه کسری فقط یگان خدمتی پدر میده نه جای دیگه مثلا اگه پدرتون از نیروی ارتش کرمان رفته جبهه پس برای گرفتن کسری باید برین نیروی ارتش کرمان
  • حسن A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    8 3
    سلام . پدر من 18 ماه سابقه جبهه داره . من متولد 68 هستم و سال 86 رفتم دانشگاه . الان می خوام فارق التحصیل بشم . آیا کسری شامل من می شه یا نه . تو رو خدا جواب بدین .
  • بی نام EU ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    7 3
    پدر من مداک جانبازی خودش رو+ گم کرده ایا برای دوباره گرفتن مدارک راهی است
  • روح اله IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    10 2
    من بابام دوسال حضور در جبهه داره کارت هم داره رفتم کسرى بگىرم مىگه اگه متولد 73 بودى کم مىشد حالا من 74 هستم کم نمىشه پس اىن کارت چه فاىده برا ما داره شما بگىد
  • فرزاد A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    10 8
    پدرم 32 ماه جبه داره من معافم یا نه
  • hasan A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 4
    سلام پدرم 25درصد جانبازی و 48 ماه خدمت جبه داره برادرم معاف شد منم ایا معافم. ممنون......