تازه‌ترین رمان مهدی یزدانی‌خرم به‌زودی منتشر و در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «من منچستریونایتد را دوست دارم» دومین رمان یزدانی‌خرم قرار است و به‌ عنوان بیست ‌و ششمین رمانِ مجموعه‌ «کتاب‌های قفسه آبی» از سوی انتشارات چشمه منتشر شود. رمان 212 صفحه‌ای یزدانی‌خرم روایتی غریب‌ و تودرتو دارد، رمانی با بیش از 100 شخصیت که از سال‌های میانه‌ای دهه‌ 80 شروع و در دهه‌ بیست و سی روایت می‌شود.

 

یزدانی‌خرم پیش از این گفته بود: «من منچستریونایتد را دوست دارم» اثری است در هجو زمان و جعل تاریخ.» آنطور که سایت ناشر عنوان کرده، یزدانی‌خرم برای نوشتن این رمان نزدیک به چهار سال وقت صرف کرده و حاصل کار داستانی شده پرکشش با روایتی جذاب. رمان در «تکه‌ اول» با تصویری از دانشجوی تاریخ دانشگاه تهران آغاز می‌شود؛ در هوای ابری پاییز 83 در خیابان‌ انقلاب. بعد رفته‌رفته به گذشته می‌رود و با روایتی از چند دهه قبل‌تر و حمله‌ متفقین به ایران گره می‌خورد. این روند ادامه پیدا می‌کند تا «تکه‌ دوم»؛ تهران دهه‌ بیست و سی که پر شده از آدم‌های غریبی که می‌خواهند تکلیف دنیا را روشن کنند، احزاب سیاسی، نیروهای متفقین، لهستانی‌های مهاجر، فیلد مارشال اسطوره‌ای ارتش آلمان، شاعر ملی‌گرای ایرانی و...


یزدانی‌خرم این روزها مشغول نوشتن سومین رمانش، «خون» است که به‌زودی تحویل ناشر می‌دهد. «خون» رمانی است با 17 فصل که دغدغه‌های تاریخی و سیاسی نویسنده در آن برجسته است. این در حالی است که اولین رمان یزدانی‌خرم «به گزارش اداره‌ هواشناسی فردا این خورشید لعنتی» از سوی نشر ققنوس منتشر شده بود و به عنوان رمان برگزیده‌ جایزه واو (ادبیات متفاوت) انتخاب شد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هستی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    2 0
    می گویند رمان خاصی است این رمان.