۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی(ص) گفت: شبهاتی که علیه نبی مکرم اسلام(ص) انجام می‌شود، با قرآن، اسناد تاریخی و شخصیت پیامبر(ص) سازگار نیست و غربی ها و روشنفکران غرب زده تعریف درستی از شخصیت پیامبر خدا ندارند.

حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی، مدیر گروه تاریخ مجتمع آموزش عالی فقه در حاشیه نشست علمی «نقد و بررسی دیدگاه مستشرقان درباره ازدواج‌های پیامبر اعظم(ص)» به خبرنگار خبرآنلاین گفت: " در خصوص شخصیت و زندگی خصوصی پیامبر باید تلاش های فراوانی داشته باشیم تا مغرضان و دشمنان با شبهه های نادرست ذهنیت نسل جوان را تخریب نکنند." 

به گزارش خبرآنلاین وی در پاسخ به پرسشی درباره ازدواج های متعدد پیامبر گفت: همین مساله یکی از شاهد مثال های بنده است. برای نمونه،درباره ازدواج های پیامبر باید پاسخ های دقیق و مستدل ارائه شود. در دوران پیامبر(ص)، تعدد زوجات، موضوعی هنجارگونه شمرده می‌شد، به جز عایشه، همه زنان پیامبر(ص) بیوه بودند، در حالی که اگر قصد شهوت در بین بود، نباید ازدواج با بیوه‌ها انجام می‌گرفت. به اذعان دانشمندان و محققان مسیحی، پیامبر اکرم(ص) دارای شخصیتی منحصر به فرد و تأثرگذار در تاریخ بوده است، حال چگونه یک فرد تأثیرگذار دارای مقاصد دنیوی بوده است.بسیاری از ساعات شبانه‌روز پیامبر(ص) به عبادات اختصاص می‌یافت و در جنگ‌ها نیز سرپناه یارانش بود. چنین شخصی نمی‌تواند خود را مقید به امور دنیوی و هوای نفس کند. "

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی(ص) افزود: محققانی مانند ویل دورانت، در تحقیق خود اهداف مختلفی برای ازدواج متعدد پیامبر(ص) مانند سرپرستی از زنان و حمایت از آنها شمردند. اما در مقابل، به ناحق شاهد شبهات کورکورانه برخی از مستشرقان هستیم. لذا باید فلسفه ازدواج‌های پیامبر(ص) را بهتر و دقیق تر برای مردم تبیین کنیم و به درستی آنها را در بین مکتب‌های متنوع جهان تبلیغ کنیم تا شبهاتی که در این زمینه مطرح می‌شود، برطرف شود. "

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    47 25
    اللهم صل علي محمدا و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم
    • عثمانی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
      27 17
      خداهدایتشون کنه اونهایی که به درود وصلوات برپیامبرعظیم الشان اسلام منفی میدهند اگرقابل هدایتند واگرمغرضانه منفی میدهند خداعقوبتشان کنه هم دردنیا وهم دراخرت
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    49 1
    خوب اين شبهات رو كي بايد رفع كنه ؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    53 1
    بالاخره فلسفه اش چی بوده؟ایشون گفتند که باید بیشتر مطالعه بشه. یعنی پاسخی ندارند؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    16 27
    پیامبر گرامی اسلام 25 سال زندگی مشترک با خدیجه (س) داشتند. تعدد ازدواج پیامبر بعد از 53 سالگی ایشان بود. اغلب زنان پیر و سالخورده بودند.همه زنان از مکه بودند پیامبر ان زمان در مدینه بودند و اهالی شهر مکه با پیامبر عداوت داشتند با این ازدواج پیامبر میخواسته عداوت کم شود. دو تن از زنان پیامبر کنیز بودند که پیامبر ابتدا انها را ازاد سپس با انها ازدواج کردند.دیگر زن ایشان دختر ابوسفیان بودند که ایوسفیان دشمن شماره یک پیامبر بود.نتیجه1- پیامبر گرامی حامل ایات قران بودند.2-نماز شب بر پیامبر واجب بود.3-خانه پیامبر کوچک بود و وجود زنان متعدد ممکن نبود. 4- در مورد عایشه زن پیامبر اختلاف نظر در مورد سن او هست که در تاریخ از 9 سالگی عروسی_9سالگی عقد _14سالگی عروسی_14سالگی عقد_19سالگی عروسی در تاریخ هست
    • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
      7 5
      شما از مطالبی که ارائه کردید چطور توانستید اینگونه نتیجه گیری نمایید؟
    • سحر IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
      18 5
      با ادب اتفاقا سوال اینجاست که چرا بعد از تشکیل حکومت و داشتن قدرت ازدواج صورت گرفته (بعد از 53 سالگی) در ثانی برای حمایت از آنها روشهای دیگری نبوده ؟ خواهشا منتشر کن شاید این برادر بتونه جواب سوال ها را بده ؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    34 0
    مشكل ما ارائه شبهات ناحق نيست! مشكل سكوت آقايان در پاسخگويي سريع، مناسب و قانع كننده به شبهات است. كاري كه به نظر مي‌رسد در اولويت آقايان قرار ندارد!!
  • بدون نام DE ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    21 3
    مگه اولین قرآن با زبان انگلیسی بوده، که غربیها یا غرب زده ها آنرا برای ما تعریف کنند؟ خیر! بلکه تقصیر خود ما مسلمانان بوده که برای فراهم کردن آزادیهای کاذب، پشت سر هم شایعه و حدیث در مورد اسلام و پیامبر درست کرده ایم!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    37 1
    من نفهمیدم اخرش چی شد؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    18 4
    پس به گفته ايشان ازدواجهاي متعدد با زنهاي بيوه هوسراني نيست؟ خبر انلاين تو رو بخدا نما يش بده.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    8 0
    خوب تبین کن