۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵

روزنامه همشهری نوشت:

 یک نابغه روستایی با هک رمز اینترنتی حساب مشتریان بانک‌ها، میلیون‌ها تومان پول به جیب زد.

چندی پیش پرونده‌ای پیش روی بازپرس دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای تهران قرار گرفت که از دستبرد صدها میلیونی به حساب‌های بانکی حکایت داشت. در این پرونده افراد زیادی که با سرقت پول از حسابشان روبه‌رو شده بودند، با حضور در دادسرا به طرح شکایت پرداخته بودند. با اعلام این شکایت‌ها تحقیقات ویژه در این زمینه آغاز شد. شواهد حکایت از این داشت که سرقت‌ها از طریق اینترنت و در دنیای مجازی رخ داده و سارق با هک کردن رمز اینترنتی حساب افراد دست به سرقت زده است. با افشای این حقیقت تحقیقات ویژه ماموران پلیس فتا آغاز شد تا اینکه پس از مدتی ردی از یک هکر در روستایی در استان فارس به دست آمد. با این سرنخ کارآگاهان، جوان روستایی را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. ماموران در بررسی حساب بانکی پسر جوان متوجه شدند که او مبالغ هنگفتی پول از حساب طعمه‌هایش سرقت و به حساب خودش منتقل کرده است.

پسر جوان بعد از انتقال به اداره پلیس، در بازجویی‌ها گفت: از 4 سالگی علاقه خاصی به کار کردن با کامپیوتر داشتم و بعد از مدتی خانواده‌ام برایم یک دستگاه کامپیوتر خریدند و به‌صورت حرفه‌ای با آن کار می‌کردم. من از چند سال قبل به نرم افزارهای هک علاقه پیدا کرده و شروع به کار کردن با آنها کردم. پس از آن توانستم از طریق اینترنت حساب‌های بانکی افراد در شهرهای مختلف به‌ویژه در تهران را هک کنم و از این طریق دست به سرقت از حسابشان می‌زدم.

وی ادامه داد: در مدتی که حساب‌های افراد را هک می‌کردم و رمز اینترنتی آنها را به دست می‌آوردم، همه خریدهای مورد نیازم را به‌صورت اینترنتی و از حساب دیگران انجام می‌دادم. من حتی برای خرید کفش هم از اینترنت استفاده می‌کردم و هزینه آنها را از حساب دیگران پرداخت می‌کردم. من از همان کودکی علاقه زیادی به کار کردن با کامپیوتر داشتم و بیشتر اوقاتم را پای یادگیری نرم افزارهای مختلف می‌گذراندم. من نخستین بار توانستم حساب یکی از آشنایانمان را هک کنم و رمز اینترنتی آن را به دست بیاورم و پس از آن وسوسه شدم که حساب‌های دیگری را هم با شگردی که داشتم هک کنم.

بعد از اعترافات پسر جوان و شناسایی مالباخته‌ها، پول‌ها به حساب این افراد بازگردانده شد و تحقیقات درخصوص این پرونده و اینکه پسر جوان چگونه موفق به هک کردن رمز اینترنتی مالباخته‌ها می‌شد، ادامه دارد.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    23 2
    مگه چند ساله کامپیوتر در کشور ما همه گیر شده؟ اونم تو روستا؟!!!!!!!!!
  • bbb IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    27 1
    مرسی امنیت گلی به جمال اقای بهمنی
  • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    25 2
    پس چطور اين فرد با داشتن رمز كارت توانسته از حسابها پول برداشت كنه ؟ اما هكر اين هفته هاي اخير كه خيلي هم توي بوق و كرنا شد نميتونسته ؟و دائم مسعولين بانك ملي گفتند خيال مردم راحت باشه ؟
  • بچه مشد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    23 5
    دمش گرم، خوشا به حالت اي روستايي!!!!
    • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      5 5
      یعنی شما هم دوست داشتی دزد باشی دوست عزیز این آقا از حساب افرادی پول برداشت کرده که نمیدونسته خود آنها نیاز مندن یا دارا بهتر اینه که دزدی نکنیم و نگیم خوشا به حالت ای دزد
  • سکینه IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    32 2
    به نظر شما این جوان قابل بخشش وگذشت نیست؟ فکر می کنیدشناسایی نبوغ این فرد در مملکت ما بکار میاید؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    23 7
    ایول جوان ایرانی
    • م IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      16 1
      اگه از حساب شما پول برداشت بود هم باز میگفتی : ایول جوان ایرانی!!!
  • سورآو IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    5 4
    بنظرمن بایداول مجازاتش تعیین وبعداورابه کارگاه های آموزشی وابسته به زندان اعزام برای اینکه اگر به زندان منتقل شود راه های بیشتری یاد می گیرد واگر نبوغی درحوزه رایانه داشت اورا اصلاح کنند واز توانش درامر مثبت استفاده کنند. اسلام دین رحمت وگذشت است امااگر ازآن درست سرمشق بگیریم
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    3 1
    بايد حتما در قسمت انفورماتيك بانك يا ديگر مراكز بزرگ با حقوق مكفي استخدام شود.
  • مریم IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    8 2
    خواهشا باگفتن نابغه هندونه زیربغل اینجور ادمها نزارید.یه کم ازاون رفتگرکه یک میلیاردتومان روبه صاحبش پس داده بودیادبگیرید.
  • اکبر IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    7 0
    حیف که از فکرش در جای ناجوری استفاده می شود !!! واقعا دیگه از عابر بانک ها هم می ترسم پول برداشت کنم .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    3 1
    این قصه ای بیش نیست، سرعت اینترنت در کدامین روستا برای هک مناسب است؟!
  • شكيبا IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    1 1
    بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــابـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا دمــــــــــــــــــــــــش گــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرم ايــــــــــــــــــــــــــــــــــول
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    3 0
    میگم امنیت بانک توسط یه بچه روستایی زیر سوال رفته!_قصد توهین به رسوتاییان عزیز ندارم.چاکر همشون هم هستم)