تجدید چاپ دو کتاب خواندنی و مورد توجه «شب آفتابی» و «کتاب نیست» همراه با انتشار چاپ نخست «آقای پیپ» از سوی انتشارات آموت روانه بازار نشر شد؛ کتاب‌هایی که هر یک تصاویر جالب و قابل تاملی را به مخاطب ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم رمان «شب آفتابی» نوشته نسرین ثامنی روانه بازار نشر شد. یک رمان اجتماعی که بازهم بر اساس یک عشق خاص نوشته شده است. از انتشار اولین رمان نسرین ثامنی در سال 1361 تاکنون بیش از سه دهه می‌گذرد و حالا ناشر در توضیح نوع کار نویسنده معتقد است:«او طی این سال‌ها پرکارترین نویسنده‌ زن پس از انقلاب بوده است. جوانان دیروز که با خواندن آثاری چون «گلی در شوره‌زار» نوشته این نویسنده رمان‌خوان شده‌اند، اکنون در میانسالی به سر می‌برند. نسرین ثامنی آرزو دارد «نسرین ثامنی» باقی بماند و هرگز مانند دیگری نباشد. او راوی رنج‌های نهفته‌ انسان‌ها بوده است. می‌گوید: «زن و مرد ندارد، انسان با رنج به دنیا آمده و با رنج زندگی می‌کند و با رنج می‌میرد. ما فقط قصه‌ این رنج‌ها را می‌نویسیم.»»


«مهسا» عاشق و دلباخته «نیما» استاد نقاشی اش شده است. نیما که ده سال قبل همسر و فرزندش را در حادثه رانندگی از دست داده، همچنان به روح ِ همسر مهربانش وفادار مانده و حاضر نیست به عشق ِ داغ و ناپخته مهسا پاسخ مثبت بدهد. مهسا از نیما خواستگاری می کند اما نیما از او فرار می کند. نیما برای فرار از شرایط پیش آمده به دماوند می رود تا ...

 

«شب آفتابی» به گمان این نویسنده متفاوت‌ترین رمانش به لحاظ قصه و پاکیزه‌ترین رمانش از لحاظ زبان در میان آثار او به شمار می‌رود.


بر اساس این گزارش، اولین مجموعه‌شعر «علیرضا روشن» اندک زمانی پس از انتشار، معادلات بازار شعر را برهم زد و توانست در کمتر از یک ماه، نایاب شود. مجموعه شعر «کتاب نیست» نه تنها در نمایشگاه کتاب تهران، پرفروش ترین کتاب نشر آموت شد که به گزارش مجلات و روزنامه ها و کتابفروشی های معتبر، در لیست پرفروش ترین ها قرار گرفت.


این کتاب، همزمان با انتشار در ایران، با ترجمه «طیبه هاشمی» و «ژان رستم ناصر» به وسیله انتشارات «اِرس» در مجموعه کلکسیون «پو و پسی» در فرانسه به چاپ رسیده و باعث ستایش منتقدان اروپایی قرار گرفته است. «میشل مناسه» منتقد معروف اروپایی درباره شعرهای این کتاب نوشته است: اگر جسارت قیاس ذهنی را داشته باشیم در سنت فرانسه، این متون ما را به یاد آمیزش لطیفی از روح تلخ و شیرین ژول لافورگ و قریحه عاشقانه «پل الوار» می اندازد.


«کتابِ نیست» شامل حدود 200 قطعه شعر در سه دفتر است. «شمع گندم»، «کتاب تو» و «کتابِ نیست» عنوان سه دفتر این مجموعه هستند. این کتاب نامزد نهایی جایزه کتاب فصل است.
 

همچنین نشر آموت کتاب «آقای پیپ» نوشته «لوید جونز» با ترجمه «فریده اشرفی» را به تازگی منتشر کرده است. این داستان از رمان «آرزوهای بزرگ» چارلز دیکنز الهام گرفته و در میانه داستان، اثر مطرح دیکنز نقشی کلیدی می‌یابد. حوادث این رمان در جزیره‌ای واقع در شمال استرالیا روی می‌دهد و نویسنده مسایل مربوط به جنگ‌های داخلی و مشکلات این جزیره را در اوایل دهه 90 میلادی به نمایش می‌گذارد. نویسنده در این کتاب مشخصات جغرافیایی جزیره را با جزییات بیان می‌کند و در خلال روایت داستان به مسایل تاریخی هم اشاره دارد.


در این رمان آقای واتس در این جزیره‌ مشغول تدریس به کودکان بومی است و برایشان رمان «آرزوهای بزرگ» دیکنز را می‌خواند. به گفته اشرفی آقای واتس یک سفیدپوست اهل نیوزیلند است و بعد از ازدواج با یکی از اهالی آن جزیره از کشور خود مهاجرت کرده است.کودکان این جزیره، به خصوص شخصیت اصلی داستان به نام ماتیلدا، شیفته شخصیت‌ جوان این اثر داستانی می‌شوند. او که تمام عمر خود را در همان جزیره گذرانده با مادرش زندگی می‌کند.
نثر این نویسنده سلیس و جذاب است، اما در عین حال، موضوع داستان سنگین و آمیخته به طنز است؛ نویسنده دختربچه‌ای را به عنوان راوی برگزیده است و زیبایی کار او هماهنگی بین این موضوع کاملاً جدی و شورانگیز، با کلام یک نوجوان است که اثری بسیار جالب و خواندنی را پدید آورده است.
 

چاپ دوم رمان «شب ِ آفتابی» با قیمت 11000 تومان، چاپ چهارم مجموعه شعر «کتاب نیست» با قیمت 2500 تومان و رمان «آقای پیپ» با قیمت 8000 تومان منتشرشده است.


ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها(در صورت توزیع در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =