رییس سابق سازمان خصوصی سازی در رابطه با اتهاماتی که در دادگاه بررسی فساد 3 هزار میلیاردی به او وارد شد در گفت و گو با فارس توضیح داد.

 در جلسه دادگاه رسیدگی به فساد 3 هزار میلیاردی، نماینده دادستان مواردی را در رابطه با رئیس سابق سازمان خصوصی سازی و تشکیل پرونده ارتشا او طرح کرد.غلامرضا حیدری کردزنگنه، رئیس سابق سازمان خصوصی سازی  در این رابطه توضیح داد.

بخش هایی از گفت و گو با غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس سابق سازمان خصوصی سازی در رابطه با اتهامات وارده در جلسه دادگاه رسیدگی به فساد مالی موسوم به اختلاس 3 هزار میلیاردی به شرح زیر است:

*براساس مدارک و مستنداتی که دارم و شما هم می‌بینید باید بگویم در جریان واگذاری خط و ابنیه راه آهن ( تراورس) در سال 88 دو گروه شرکت کردند و قیمت پیشنهادی را مکتوب اعلام کردند. یک گروه قیمت بیش از 65 میلیارد تومانی و گروه امیر منصور آریا هم قیمت 130 میلیارد تومانی.

*این شرکت سه بار آگهی مزایده شد اما خریداری نداشت. بار چهارم با قیمت پایه 110 میلیارد تومان عرضه شد.

* قیمت‌گذاری همه شرکت‌ها علاوه بر اینکه توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شد در هیئت واگذاری هم بررسی و در نهایت تصویب می‌شد. از طرف دیگر علاوه بر کارشناسان رسمی دادگستری، شرکت‌مان مشمول واگذاری مجددا" توسط برخی موسسه‌های حسابرسی هم قیمت‌گذاری می‌شد.

*مطمئنا بحث ارزان فروشی و گران فروشی مطرح نبود. چون اگر شرکتی در نوبت اول یا دوم به فروش نمی‌رفت تجدید ارزیابی آن مجددا انجام می‌شد. از طرف دیگر ما همه کاره نبودیم و قیمت شرکت‌ها توسط هیئت واگذاری انجام و تصویب می‌شد. حتی روش فروش شرکت‌ها از طریق مزایده، بورس یا مذاکره به همراه شرایط نقد و اقساط و شرایط فروش هم توسط این هیئت تصویب می‌شد.

*کلیه کارها در نهایت صحت و سلامت و در چارچوب قوانین انجام شده است. اگر سر سوزنی در واگذاری شرکت ها مسئله‌ای باشد من مسئولم. یعنی این قدر با اطمینان می‌گویم. سالمترین و بهترین خصوصی‌سازی ممکن در دنیا و ایران را انجام داده‌ام و بارها این موضوع را برای 75 میلیون ایرانی در تلویزیون گفته‌ام. هیچ مدیری هم جراتی ندارد چنین موضوعی را بیان کند.

* در مورد واگذاری شرکت خط ابینه راه آهن مسائل پیمان ها و سوء استفاده از پیمانکارها و درباره گروه ملی فولاد هم سوء استفاده از سیستم بانکی و جعل گشایش اعتبار داخلی در دادگاه مطرح است. این در حالی است که تا کنون هیچ کسی در مورد خصوصی سازی و خدای ناخواسته سوء استفاده مسئله ای را مطرح نکرده است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    22 2
    بنظر می رسد که ایشان در حوزه کاری خود دچار تخلف نشده و تراورس را به شرکتی داده که بیشترین قیمت را پیشنهاد کرده. ولی چرا گروه آریا این شرکت را بیش از مبلغ کارشناسی شده خریده جای بحث است.
    • m IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
      5 2
      ولی به نظر من 110 میلیارد تومن برای شرکتی که مسئول نگهداری هزاران کیلومتر خط راه آهن رو به عهده داره ، واقعا ارزونه و احتمالا با فروش اجناس انبار شده تامین میشه.