در آستانه مذاکرات هسته​ای ایران و 1+5، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که امیدوار است مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز باشد.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که 11 روز به آغاز مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در بغداد باقی مانده است، مسئول سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا پس از امضای  توافقنامه همکاری اتحادیه اروپا با هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: هدف من این است که به  پایان برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران دست یابیم! من با جدیت تمام و با عزم راسخ جلو خواهم رفت و امیدوارم که شاهد آغاز موفقیت باشیم.
 دو طرف مذاکره از دور نخست مذاکرات خود در استانبول راضی هستند و همین امر تاثیر خود را در بازار سکه، ارز و بورس گذاشته است. به گونه ای که در دو هفته اخیر قیمت سکه در بازار های داخلی با کاهش روبرو شده است.
به نوشته ایسنا، اشتون، به جزییات و محتوای مذاکرات ایران و 1+5 اشاره‌ای نکرد.  هر چند او پیش از این با سفر به سرزمین های اشغالی جزئیات نشست ایران و 1+5 را در اختیار صهیونیست ها قرار داده بود.
زیباری وزیر خارجه عراق هم که اشتون از وی به خاطر پذیرش میزبانی دور دوم مذاکرات تشکر کرد در اظهاراتش در جمع خبرنگاران از جانبداری از یکی از دو طرف مذاکرات خودداری کرد و گفت: موفقیت آمیز بودن این مذاکرات به نفع عراق است.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    5 0
    انشاالله همه چی به خیر و خوشی باشه و قیمت مواد اولیه زندگی و ضروری زندگی مثل روغن و گوشت و برنج و نان و مرغ هم ارزان و ازانبشود بنزین ارزان شود کارخانجات رونق یابند و صادرات و واردات از کشورهای اروپایی و به اروپا دوباره از سر بگیرد.