+ A - دوشنبه 1 خرداد 1391 - 15:50:00 چاپ
امتیاز به مطلب 9 نفر

کارمندان منتظر بمانند؛ افزایش 15 درصدی حقوق‌ها فعلا منتفی است

اقتصاد > بازارکار - ایسنا نوشت:

با تصويب بودجه افزايش حقوق كارمندان كمتر از بودجه پيشنهادي دولت، دولت بايد ضريب ريالي افزايش حقوق را تعيين كند. تاكنون دولت براي متمم پيش بيني نكرده و كارمندان بايد در انتظار نظر دولت براي افزايش حقوق‌ها باشند.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي نظارت راهبردي رييس‌جمهوري اظهار كرد: هنگام تنظيم لايحه بودجه در جلساتي كه خدمت رييس جمهوري داشتيم، آقاي احمدي نژاد تاكيد كرد كه به نحوي كه اعتبارات مربوط به حقوق و مزايا ديده شود كه بتوان تا 15 درصد ضريب ريالي را براي افزايش حقوق كارمندان اعمال كرد. بر همين اساس هم لايحه بودجه تهيه و سپس تقديم مجلس شد.

ممبيني ادامه داد: بعد از تقديم لايحه به مجلس در راستاي اجراي قانون مديريت خدمات كشوري مواردي مثل بدي آب و هوا به دستگاه‌ها براي كل كاركنان دولت ابلاغ شد كه در حقوق بعضا در بهمن و عمدتا در اسفند ماه اعمال كردند. اين موارد كه در راستاي اجراي قانون مديريت كشوري بوده با احتساب اعمال 15 درصد ضريب ريالي با توجه به افزايش‌هايي كه در اسفند عمل شد، حدود پنج هزار ميليارد تومان ديگر نياز به اعتبار داشتيم.

اين مقام مسوول با تاكيد بر اين‌كه نياز به بودجه پنج هزار ميليارد تومان در كميسيون تلفيق توسط دولت مطرح شد، گفت: به هر دليل اين مورد تصويب نشد. با توجه به اين مطلب پيش بيني ما اين است كه حدود پنج هزار ميليارد تومان براي اعمال ضريب 15 درصد براي حقوق و مزايا اعتبار نياز است. تلاش زيادي براي افزودن اين رقم به اعتبارات حقوق و مزايا در مجلس شد اما با وجود مثبت بودن اراده جمعي، به هر دليل مقدور نشد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي نظارت راهبردي رييس جمهوري در پاسخ به اين پرسش كه آيا با توجه به نرخ تورم افزايش 15 درصدي حقوق منطقي است؟ تصريح كرد:‌ برابر قانون برنامه پنجم توسعه اعمال ضريب ريالي توسط دولت در چارچوب اعتبارات مصوب به همين دليل خيلي تلاش كرديم كه اين اعتبارات افزايش پيدا كند، اما نشد.

ممبيني درباره توان اقتصادي كارمندان در سال جاري گفت:‌ توان اقتصادي كارمندان متفاوت است و توان برخي از كارمندان مثل هيات علمي استاد خوب است. كاركنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته هستند. به استناد قانون برنامه توسعه تعيين ضريب ريالي براي افزايش حقوق در چارچوب اعتبارات مصوب است. خارج از اعتبارات مصوب كاري نمي‌توان كرد.

وي در پاسخ به ادعاي مجلس مبني بر اينكه دولت با تصويب بودجه 30 درصدي به مجلس آمده و در ابتدا پيشنهاد افزايش حقوق به ميزان هشت درصد را داده است، تاكيد كرد: اين موضوع صحت ندارد. آنچه كه در لايحه به مجلس داديم پيش بيني تا 15 درصد افزايش ضريب ريالي بوده است اما پنج هزار ميليارد تومان مذكور بعد از تقديم لايحه بودجه در مجلس مطرح شد با توجه به افزايش‌هايي كه در اسفند ماه در راستاي قانون مديريت خدمات كشوري مثل بدي آب و هوا و حق جذب در مورد كاركنان بهداشت و درمان اعمال شد، براي ادامه روند اعمال 15 درصد افزايش ضريب كه بايد هم ادامه يابد نياز به اعتبار جديد داشتيم. در مجلس اين موضوع را بسيار پيگيري كرديم اما به هر دليل تصويب نشد.

وي با اشاره به اظهارات يكي از نمايندگان مجلس اظهار كرد: اين نماينده در مصاحبه‌اي گفته كه دولت اين موضوع را مطرح نكرد؛ خوشبينانه اين است كه گمان كنيم اين كه وي در آن جلسه‌اي كه دولت مطرح كرد، احتمالا حضور نداشته است. دولت موضوع را مطرح كرد و پيشنهاد داد اما تصويب نشد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي نظارت راهبردي رييس جمهوري درباره پرداخت معقوات از فروردين ماه به ميزان 15 درصد به كارمندان گفت:‌ پيش بيني ما در لايحه آن قدر بوده اما به دليل كسري حدود پنج هزار ميليارد تومان تعيين ضريب برعهده دولت است. بايد ببينيم دولت ضريب چه ميزان تعيين مي‌كند.

وي درباره ادعاي مجلس مبني بر عزم دولت براي افزايش حقوق به ميزان 15 درصد خاطرنشان كرد: با مجلس صحبت كرديم و گفتيم پنج هزار ميليارد تومان كسري است، تامين شود و سپس اعمال ضريب 15 درصد ممكن است. الان براي 15 درصد واقعا پنج هزار ميليارد تومان كسري موجود است.

ممبيني در واكنش به اين موضوع كه نمايندگان مي‌گويند كه دولت قول داده است از طريق متمم، كسري را جبران كند، يادآور شد: ما الان نمي توانيم پيش بيني ممتم كنيم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه پيش بيني شما براي افزايش ضريب حقوق چقدر است؟ گفت: الان نمي‌توان پيش بيني كرد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي نظارت راهبردي رييس جمهوري درباره زمان اعلام ضريب افزايش حقوق كارمندان گفت:‌ دولت در اولين فرصت ضريب ريالي را اعلام مي‌كند. از طرف دولت نمي‌توانم اظهارنظر كنم اما معمولا در اولين روزها پس از ابلاغ بودجه اين اقدام صورت مي‌گيرد.

ممبيني در پايان درباره بودجه مصوب شده در سالجاري اظهار كرد:‌ بودجه بايد در ابعاد مختلف مورد بررسي قرار گيرد. لايحه‌اي كه دولت تنظيم و تقديم مجلس كرد مبتني بر برنامه پنجم توسعه بوده است. برنامه پنجم توسعه 9 فصل در موضوعات فرهنگي، علمي و فن‌آوري، اجتماعي، اقتصادي (به ويژه توليدي ) و ... دارد. بودجه را بايد با توجه به هر كدام از اين موضوع‌ها نگاه كرد.

/3131

کلید واژه ها: نیروی کار - دستمزد -
نظرات 53
  • کارمند دولت دوشنبه 1 خرداد 1391 - 16:11:52
    138 1 پاسخ به این نظر
    ما کارمندان میتونیم یه مبلغی هم به دولت کمک کنیم!!!!!!!تا کی دولت جیبش پر میشه که یه کمی هم به کارمندان بده"خجالت هم نمیکشن که با مردم این کار رو میکنن.
    • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 22:55:46
      14 0
      خوش به حال دلال و کاسب هر چقدر بهش فشار میاد میکشه رو جنسش بی منت سودش رو میگیره!
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 16:14:20
    100 1 پاسخ به این نظر
    برای افزایش حقوق برای کارمندان سخته کار"ولی برای حذف امتیازات و تسهیلات برای کارکنان ضرب الاجل اقدام میکنن"
  • شمالی دوشنبه 1 خرداد 1391 - 16:34:45
    93 1 پاسخ به این نظر
    بدبخت کارمند و حقوق بگیر . با این افزایش تورم باید چشم به دست دولت باشد تاشای......د باافزایش حقوق موافقت کند . این حق هر کارمند است چرا حق مردم را با منت میدهید برای کارگران و دیگراقشار هم همینطور است .
  • نيما دوشنبه 1 خرداد 1391 - 16:02:53
    88 1 پاسخ به این نظر
    احتمالا" منتظر هستند بعد از نشست ايران و 5 1 در بغداد تصميمشون را نهايي كنند .
  • بی طرف دوشنبه 1 خرداد 1391 - 16:42:16
    78 1 پاسخ به این نظر
    با این کارها توقع هم دارند که کارمند و کارگر اختلاس نکند
  • رز دوشنبه 1 خرداد 1391 - 16:46:39
    72 1 پاسخ به این نظر
    چيزي كه منتظرش بوديم، منتفي يه (افزايش حقوق اونم ناچيز) چيزي كه منتظرش نبوديم و لي مي دونستيم همينجوري اتوماتيك وار مي ياد، اوكي شد (گراني و تورم و ...)
  • فرزین دوشنبه 1 خرداد 1391 - 16:47:12
    53 1 پاسخ به این نظر
    سلام.. این افزایش حقوقها به درد خودشون میخوره! از طرفی بدی آب و هوا رو هم دارن قطع میکنن!!! یعنی عملا افزایش حقوق در کار نیست..
  • بیطرف دوشنبه 1 خرداد 1391 - 16:47:16
    46 1 پاسخ به این نظر
    حتما نمی خواهد 15 درصد افزرایش دهند مثل پارسال 6 درصد است
  • محمد دوشنبه 1 خرداد 1391 - 17:12:12
    46 1 پاسخ به این نظر
    حقوق من کارمند با مدرک دکترای تخصصی تنها 37 هزار تومان از همکار لیسانسم بیشتر است. با این اوصاف از شاگرد راننده اتوبوس که روزانه 15 هزار تومان حقوق به همراه وعده غذایی رایگان دارد کمتر حقوق می گیرم.
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 17:20:31
    39 5 پاسخ به این نظر
    کارکنان وزارت بهداشت و ...... حق جذب دریافت کردند الان بااین حساب من معلم با مدرک لیسانس طبقه 10 شغلی و20 سال سابقه از آبدارچی دیپلم وزارت بهداشت با کمتر از 15سال سابقه کمتر حقوق می گیرم بعلاوه اینکه آن آبدارچی محترم در ماه 120 ساعت اضافه کار: حق ایاب وذهاب :حق مسکن و..... دریافت می کند که هیچ کدام شامل بنده نمی شود . به مقدسات قسم سانسور نکنید شاید ممبینی نامی پاسخ دهد .
    • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 18:41:11
      29 28
      آقای معلم محترم واقعا شمادیگه ازدولت چی میخواهید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! اتفاقا شما تقریبا به اندازه یک هیئت علمی حقوق میگیرید ، هرچیزی اضافه میشه به معلم ها میدن ، من چندتن ازاعضای خانواده ام آموزش وپرورشی هستند تقریبا باهمین سابقه شما تقریبا حقوقشان یک میلیون ودویست تومان حکمشان است ، 4یا 5 ماه درسال که تعطیل هستید ، اگرکمی بادبیاد یا هواابری بشه یا گردوخاک بشه یا برف بیاد یا گرم بشه و.... مدارس تعطیلن حالا حقوق من بااین افزایش فوق العاده جذب شده 670 هزارتومان به نظر شما خیلی زیاده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • کارمند دوشنبه 1 خرداد 1391 - 22:52:21
      10 9
      شما معلمها دیگه شورش رو در آوردین اینهمه حقوقهاتون اضافه شد مسکن یا وام مسکن گرفتید ساعت کارتون هم در سال یک سوم یک کارمند پالایشگاه نفته سنگینترین شیعی که بلند کردین یه گچ بوده سخت ترین لحظه کار موقعی بود که برق یا گاز یا شوفاژ کلاس 20 دقیقه قطع میشه ساعت کارتون 7 تا 12 صبح است برف بارون آلودگی هوا تعطیل امتحانات تعطیل 20 روز نوروز تعطیل 3 ماه تابستون هم تعطیل و... کلاس خصوصیحاتون هم پا برجاست روز معلم هم که نباید کادو فراموش شه آخرش هم بچه مردم رو بیسواد میفرستی خونه میگید استعداد نداشت! اما یه کارمند نفت جنوب باید با اسید و مواد خطرناک تو گرماسروکار داشته باشه اونهم دور از زن و بچه با 3 برابر ساعت کاری تابستون و زمستون و عید هم تقریبا سر کاره و اقتصاد کشور هم دستشه اما گله هم کمتر میکنه!
    • امید دوشنبه 1 خرداد 1391 - 23:32:16
      7 5
      الحمدلله تو هر اتاقی در هر اداره‌ای میز و صندلی هست و در جاهای گرم کولر گازی شبانه روز روشن است. در هر اداره‌ای شما می‌توانید در اتاقت را ببندی و بزنی پشت در: جلسه داریم! در هر اداره‌ای جسارت نباشد کارکنان دستشان به جاهای مختلفی بند است!! معلم ها را ببرید به جرم بلند کردن اموال بیت المال در کلاس درس!!! به جرم رفتن در روستاهای پرت و یاد دادن به کودکان محروم این کشور! به جرم سر و کله زدن با نوجوانان بعضی مناطق شهر که هیچ روانشناسی از عهده‌ی نگهداری آنان بر نمی‌آید! به جرم درس خواندن و از بهترین دانشگاههای کشور فارغ التحصیل شدن و دم بر نیاوردن! به جرم همه‌ی کسانی که باید به گونه‌ای دیگر تربیت می‌کردند تا الان حال و روزمان این نباشد!! ما از دولت و مردم احترام می‌ خواهیم . همین! خدا را سپاس
    • جمال کیانی دوشنبه 1 خرداد 1391 - 23:49:54
      7 2
      آقای بدون نام من معلمم با سیزده سال سابقه کار در در روستاهای مناطق محروم و مدرک لیسانس کی به تو گفته یک میلیون و دویست تومان حقوق می گیرم ؟حقوق من الان 600 هزار تومانه . با همون بدی آب وهوا که قراره کمش کنن.تازه من تو این سیزده سال منطقه محل خدمتم 200 کیلومتر با شهرم فاصله داره . هر سال باید تو روستا خونه بگیرم . نمیشه که رفت و آمد کنم. اگه تو بودی یک ماهشم تحمل نمی کردی. من شنبه ها ساعت 4 صبح از خوا ب بیدار می شم اقلا ده هزار تومان کرایه می دم تا ساعت 8 صبح برسم به مدرسه اگه تو بودی یک سالشم تحمل نمی کردی.
    • علي سه شنبه 2 خرداد 1391 - 03:03:04
      6 5
      خدا وكيلي خوشبخت تر از جماعت معلم هم هست؟؟؟؟؟؟
  • sasan دوشنبه 1 خرداد 1391 - 18:25:20
    39 0 پاسخ به این نظر
    حالا چه عجله اییه واسه افزایش حقوق!!؟ تازه ماه سوم سالیم..حالا کو تا آخر سال!! حالا گیریم آلوی کیلو ده هزارتومن و لیموترش کیلو 9500 تومن ! هم نخوریم..فدا سرتون..! lانگور کیلویی 11000 تومن رو که ازمون نگرفتن اونو میخوریم!!
  • م.م دوشنبه 1 خرداد 1391 - 17:08:53
    35 1 پاسخ به این نظر
    بدی اب و هوا رو کم کردن و از حقوق این ماه تفاوت دو ماه قبل رو کسر کردن
  • سامان دوشنبه 1 خرداد 1391 - 17:30:44
    29 2 پاسخ به این نظر
    بابا به خدا بدي اب و هوا رو دوباره كم كردند يعني افزايشي كه در بهمن اعمال شد در ارديبهشت امسال كم شد چرا
  • دانشجو دوشنبه 1 خرداد 1391 - 17:36:24
    24 0 پاسخ به این نظر
    آقای معاون برنامه ریزی جنابعالی از افزایش درصدی (بدی آب وهوا) صحبت میکنی که شامل حال همه نشد بلکه دردرصدهای ناچیز برای بعضی شهرها که جدولش رو ارائه داده بودین اعمال شد واین سیاست یک بام و2هوای شما ودولت محترم جز اثبات غرض ورزی شما با کارکنان دولت درسالهای اخیر نبوده است و خداوند همه مارا به راه خیر وسعادت وعدالت رهنمون فرماید انشاءاله
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 18:05:50
    22 0 پاسخ به این نظر
    مهمتر از افزايش حقوق تفاوت حقوق بين سازمان هاي مختلفه كه بعد از نظام هماهنگ هم بهترنشده خبر آنلاين لطفا ي مطالعه تطبيقي بين حقوق كارمندان سازمانهاي مختلف انجام بديد
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 19:07:43
    21 0 پاسخ به این نظر
    میشه لطفا به قیمت اجناس هم بگین فعلا واسه گرون شدن صبر کنن چرا همیشه ملت باید صبور باشن؟؟؟؟
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 19:25:53
    21 5 پاسخ به این نظر
    حقوق اعضای هیات علمی خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برو بابا من 10 ساله هیات علمیم هیچی ندارم مسخره
    • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 22:46:04
      9 0
      چه عضو هیات علمی با ادبی:)
    • بدون نام سه شنبه 2 خرداد 1391 - 17:37:50
      3 0
      هیئت علمی مملکت ما رو باش . حتما دکترای ادبیات هم دارید .
  • ندوشن دوشنبه 1 خرداد 1391 - 18:33:18
    17 0 پاسخ به این نظر
    خداکند به هرحال مثل افزایش بدی آب وهوا نباشد که یه ماه پرداخت میکنن ودر بوق وکرنا میکنن که حقوق کارمندان افزایش یافت وبعد عید هم افزایش پیدا میکندولی طی یک بخشنامه شبانه ابراز میدارند که اشتباه تفسیر شده و باید کسر گردد.خدا به فر یادمان برسدوخدا کند یارانه قطع نشه که پول بنزین نداریم باید پیاده گز کنیم
  • بی زار دوشنبه 1 خرداد 1391 - 18:45:57
    16 0 پاسخ به این نظر
    اخه عزیزم دولت جان ومجلس جان بعداز دوماه بودجه تصویب کردین اینهمه تبلیغ کردین حقوق کارمندان 15درصد افزایش داره چرا زیر ش میزنین .حداقل شایعه نکنین بزارین به ارامی تلف شن !!!!بعدش هم میگید بهروری نیست وفلان ووفلانچیک............. شما که از آخر به اول نگاه میکنیین میخاید چه برسرمملکت بیاد .اقتصاد .................. خوش بحال کسانیکه محتاج دولت کریمه نیستند
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 18:59:39
    14 0 پاسخ به این نظر
    الان 3 ، 4 سالي هست حقوق كارمندها را به اندازه نصف تورم بانك مركزي و نه تورم واقعي افزايش ميدن پس امسال ميزان افزايش حقوق 10.5% است
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 19:02:10
    14 1 پاسخ به این نظر
    شما دولتی ها از همین دولت حمایت می کنید
  • دلسوز ايراني دوشنبه 1 خرداد 1391 - 18:42:16
    13 0 پاسخ به این نظر
    جاي بسي تأسف است دولتي كه دم از عدالت مي زند مي خواهد حقوق عادلانه هم پرداخت كند با دقت در دو سال اخير و اعمال ماليات بر ارزش افزوده كه سالي يك درصد هم افزايش مي بابد و از جيب مصرف كننده دريافت مي گردد و با افزايش بيش از 20 درصد(با قطعيت مسلم عرض مي كنم)بايد در انتظار اما و اگر افزايش حقوق؟ اين بمعناي لگد مال كردن بيشتر نيروي انساني است. كارمندان و كارگران شما سال به سال مي بايست اجير و برده بي چون و چراي دولت و خطاها و بدور از كارشناسي و منطق عمل كردن دولت باشيد
  • مستمري بگير دوشنبه 1 خرداد 1391 - 18:44:54
    13 0 پاسخ به این نظر
    حالا باز زمزمه افزايش حقوق كارمندان رو با تلرانس اعلام كردند ، در مورد بازنشستگان تامين اجتماعي كه الان چند ساليه دولت محترم بر خلاف قانون خودشون تصميم به افزايش حقوقشون ميگيرند كه هنوز هيچ خبري نيست ، خوب ديگه اون وعده هاي همسان سازي هم كه به باد فراموشي سپرده شد ،
  • ناصر دوشنبه 1 خرداد 1391 - 19:41:23
    13 1 پاسخ به این نظر
    اولا" بدی آب و هوا را مجددا" در اسفند ماه از کارمندان پس گرفتید دوما" برای بازنشستگان تسهیلات بدی آب و هوا نمی دهند . احکام بازنشستگان را با 15 درصد بزنید . فکری بحال بازنشستگان داشته باشید.
  • کارمند دوشنبه 1 خرداد 1391 - 18:46:40
    12 0 پاسخ به این نظر
    یه طرحی اعلام شده برای کمک به بهزیستی طرح شکرانه سلامت که قرارشد 4یا5رقم آخر فیش حقوقی را اهداء کنیم خب دولت هم یک طرح بده بنام شکرانه حقوقی که بقیه رقم حقوقی را بهشون اهداء کنیم تا اون 5هزار میلیاردکسری جبران بشه
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 19:11:07
    12 0 پاسخ به این نظر
    با این قیمتها که حقوق به برج 10 هم که نمی رسد تازه معلوم نیست که حقوق کارکنان را اضافه می کنند باشد بر روی چشم به خانواده می گوییم تا اطلاع ثانوی از خرید کردن مواد غذایی و پوشاک و وسایل منزل خودداری فرمایید چون با این حقوق میسر نمی باشد.
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 19:07:00
    11 0 پاسخ به این نظر
    خوب راه اختلاس با این شیوه که حقوق ومزایا به طیف کارمند می دهند باز خواهدشد
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 19:02:31
    10 0 پاسخ به این نظر
    ماکارمندان تامین اجتماعی نفهمیدیم کدام طرفی هستیم خدمات کشوری یا تابع قوانین داخلی
  • کارمند دوشنبه 1 خرداد 1391 - 17:46:58
    9 29 پاسخ به این نظر
    باید دید که بعضی از کارمندان روزی 2 ساعت هم کار مفید انجام نمیدهند بعضی نه همه
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 19:05:19
    9 1 پاسخ به این نظر
    نمایندگان محترم چرا بحث بازنشستگی پیش ازموعد که هم برای کوچک کردن ادارات و هم خروج نیروهای فاقد توان و هم جذب افراد تحصلکرده بهترین گزینه بود به تصویب نرسانند
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 19:28:55
    8 8 پاسخ به این نظر
    خبه که خودتان میگید توان برخی کارکنان مثل هیئت علمی خوبه . شما میتوانید بعضی ها را کمتر افزایش بدهید اساتید بانکها و شرکت نفتی ها که در پول غلت می زنند
  • مهدی سه شنبه 2 خرداد 1391 - 13:32:50
    5 0 پاسخ به این نظر
    با توجه به تورم 40 تا 50 درصدی به نظر میرسد یا مسئولین بالا در بازار نیستند یا واقعا درد کارمندان را نمیدانند . در این زمانه که نمیتوان احتیاجات معمول را با این حقوق برطرف کرد به نظرم افزایش 15 درصدی غیر منطقی می باشد . و در کل قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است
  • جواد سه شنبه 2 خرداد 1391 - 20:03:27
    4 4 پاسخ به این نظر
    حقوق دریافتی معلمهای عزیز نسبت به کارکردشون خیلی بالاست تقریبا نیمی از سال تعطیل هستند انصاف نیست با کارمندی که برای گرفتن چند روز مرخصی مشکل داره یه جور حقوق بگیرند 3 ماه تابستان تعطیل -1 ماه عید تعطیل -برف تعطیل - زلزله تعطیل- باد تعطیل- گرد و غبار تعطیل- موقع امتحانات تعطیل- من فکر میکنم دولت داره به معلمها حقوق سکوت میده--------معلم ابتدائی من از من جوانتر مونده چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • جلیل سه شنبه 16 خرداد 1391 - 15:11:17
      3 0
      اولا اینکه کارمندها سالی 30 روز حق مرخصی دارند اما معلمها ندارند دوما اینکه کارمندها اضافه کاری دارند اما معلمها ندارند اضافه کاریشون هم که فقط چرت زدن وجک گفتنه سوم اینکه معلمها یک سوم حقوقشون خرج کرایه برای رفتن به روستاها میشه چهرم اینکه هیچ تسهیلات وامی ندارند پنچم اینکه شما کارمند بانک رو در نظر بگیرید اکثرشون دارای ماشینهای مدل بالاهستند چرا چون بهشون وام پنجاه میلیونی دراز مدت میدند وماهی پنجاه هزار تومان از حقوقشون کسر می کنند ششم اینکه مقایسه کارمندان شرکت نفت دارایی شهرداری برق جهاد مخبرات کمتریت حقوق وتسهیلات مربوط به معلمهاست کارمندان شرکت نفت رو که نگو که دریافتیشون نجومیه هفتم اینکه کارمندان ادارات در شهرهای مختلف بهترین هتل و دارند اما به معلمها یه کلاس با چند تا پتو میدند
  • جمال کیانی دوشنبه 1 خرداد 1391 - 23:36:04
    3 1 پاسخ به این نظر
    کی میگه معلمها یک میلیون و دویست تومان حقوق می گیرن؟من معلمم با مدرک لیسانس سیزده سال سابقه کار در روستاهای مناطق محروم فقط 600 هزارتومان حقوقمه.محل کار من در روستاها دویست کیلومتر تا شهرم فاصله داره ؟ این دولت هدفش اینه که کارمند بخصوص معلم فقیر بمانند . چرا شما متوجه نیستین؟می خوان یارانه نقدی رو افزایش بدن برای تامین اعتبارش از حقوق کارمندا کم می ذارن. این دولت میدونه که قشر متوسط باهاش میونه خوبی ندارن. بنابراین سعی میکنه تا می تونه از گلوی اونا بگیره بده به طرفدارای خودش. طرفداراش کیان ؟معلومه یارانه بگیر؟
  • بدون نام چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 00:40:45
    3 0 پاسخ به این نظر
    فکر کنم بازنشسته یعنی مرده؟ولی زن وبچه هایشان که زنده اند.البته خودم را می گویم.
  • بدون نام چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 01:08:13
    3 2 پاسخ به این نظر
    امیدوارم اونایی که خیال می کنن حقوق معلم ها زیاده، خدا حتماً قسمتشون کنه بیان معلم شن!!!!!!! آآآآآمین آواز دهل شنیدن از دور خوش است!!!!
  • احمد چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 05:22:17
    3 2 پاسخ به این نظر
    ایا خبر دارید در همین کشورهای خلیج فارس حقوق یک معلم تازه استخدام شده حداقل 4000دلار میباشد یعنی درحدود پنج میلیون تومان ایران پس قضاوت را به شما واگذار می کنیم.
  • محمد چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 07:31:21
    3 2 پاسخ به این نظر
    باباچرایکی به داد نظامیا نمیرسه آخه خدایی انصاف حقوق یه معلم برابرحقوق سرهنگ مملکت باشه
  • بدون نام سه شنبه 2 خرداد 1391 - 12:49:03
    2 0 پاسخ به این نظر
    بنده در یک شرکت زیر مجموعه توانیر مشغول بکار هستم هر وقت بخوان از کارکنان دولت چیزی کسر کنند ما جزء کارکنان دولت هستیم وقتی هم چیزی اضافه کنند ما جزء کارکنان دولت بحساب نمی آییم ضمنا بنده در اهواز با آلودگی گرد و غبار که تقریبا دائمی است و گاهی تا 30 یا 50 برابر استاندارد میرسد کار میکنیم و از حق بدی آب و هوا هم خبری نیست
  • علی چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 17:28:01
    2 0 پاسخ به این نظر
    عدالت یعنی این که کارمند خودم دو و نیم برابر من حقوق می گیرد.اوشاغل است ومن بازنشسته.
  • علي دوشنبه 1 خرداد 1391 - 22:19:58
    1 0 پاسخ به این نظر
    يادش بخير 12سال پيش 95000 تومان حقوق مي گرفتيم خونه بود 1ميليون 30هزار تومان الان 950000تومان حقوق مي گيريم همون خونه شده 1ميليون 500هزار تومان
  • بدون نام دوشنبه 1 خرداد 1391 - 22:31:04
    1 0 پاسخ به این نظر
    این عدالته که برخی حقوق بالا بگیرن وکارمندای ساده باحقوق کم تحت فشار باشن؟
  • بدون نام سه شنبه 23 خرداد 1391 - 19:44:12
    1 0 پاسخ به این نظر
    چرا مقایسه میکنیم ؟معلم یاشاغلین سایر وزارتخانه ها فرقی نمیکند همه ی حقوق بگیران بجز حداقلی خاص بقیه گرفتار گرانی ومشکلات زندگی هستند.چون فقط حقوق بگیر وکسانی که درآمد ثابت دارند طعم تلخ گرانی وتورم را با تمام وجود می فهمند ولاغیر.
  • بدون نام چهارشنبه 7 تیر 1391 - 18:04:05
    0 0 پاسخ به این نظر
    خدا به همه ما کارمندا رحم کنه بنشینیم ودعا کنیم ......
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.