مهر نوشت:

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به «لری پیج» مدیر اجرائی شرکت گوگل، ناخرسندی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از اقدام اخیر گوگل در حذف نام تاریخی خلیج فارس را ابراز و خواستار تجدید نظر در این زمینه شد.
محمد خزاعی در نامه خود با ابراز تعجب از اینکه گوگل از نامی تاریخی که در سطح جهانی به عنوان خلیج فارس مورد شناسائی قرار گرفته، استفاده نمی کند، تصریح کرد: سیاست جدید گوگل نتیجه ای جز تضعیف اعتبار و رویکرد حرفه ای این شرکت ندارد و این امر ناخرسندی یک ملت بزرگ و کسانی که نگران سوءاستفاده های سیاسی از واقعیتهای تاریخی و جغرافیائی هستند را در پی خواهد داشت.
وی تاکید نمود: خلیج فارس تنها نام جغرافیائی واقعی برای حوزه آبی بین ایران و شبه جزیره عربستان است و از آغاز پیدایش تاریخ مورد استفاده قرار می گرفته است و همانگونه که آرشیو رسمی همه موسسات معتبر و مشهور نقشه برداری گواهی می دهند، از زمان نوشتن تاریخ جهان توسط مورخین یونانی این حوزه آبی به نام Sinus Persicusویا خلیج فارس نامیده شده است، نامی که بعدا توسط همه تاریخ دانان و جغرافی دانان معتبر تا قرن 21 و زمان حاضر مورد استفاده بوده است . بنابراین تنها نام متعارف و شناخته شده بین المللی برای این حوزه آبی خلیج فارس است .
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    47 6
    حالا اگه ملتي واحد هستيم بايد به گوگل ضرب العجل بديم تا اسم را برگردونه وگرنه ايرانيا اولين ملتي باشن كه ايميل هاي گوگل و از اين دسته از خدمات گوگل را تحريم كنند
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    34 2
    برای من جالب است که در نقشه گوگل برای آبهای خلیج فارس نامی گذاشته نشده. مثل اینکه از یکی آدرس جایی رو بپرسی که نمی دونی اسمش چیه!! این چه نقشه ای است؟؟!!
  • بدون نام DE ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    9 20
    گوگل یه بیانیه داده گفته ما موندیم چه کار کنیم . هر اسمی بزاریم یه طرف شاکی میشه و دوست نداریم وارد مناقشات سیاسی کشورها بشیم . به همین دلیل فعلا هیچ اسمی روی نقشه نمیزاریم ببینیم چی میشه !!!!
    • بدون نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
      1 0
      گوگل بدون کارشناس که نیست میدونه چی درسته و چی غلطه ولی چون عربها پول خرج می کنن این بازیهارو در میآره . چرا باید حقیقت رو کتان کنه ؟ چرا اعتماد بیننده هاشون سلب می کنه ؟ حق با گوگل نیست که این حرفهارو بزنه اون باید به واقعیت ها عمل کنه
  • دختر ایران IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    35 5
    به نظر من ما به گوگل درخواست دهیم که 1- در ایران به عربستان میگوئیم ایرانستان 2-به قطر و امارات می گوئیم جزایر ایرانی خوب با این تفاصیل و قانونی که در گوگل هست که مردم هر منطقه با نامی خاص جائی را اسم می برند در گوگل مپ اسم عربستان و امارات و قطر را حذف کند تا در جستجوهایمان دچار سردرگمی نشویم نظرتون چیه ؟
  • ایران همیشه پایدار است IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    35 3
    به نظر من به گوگل درخواست دهیم ما هم درایران به کشور عرببستان میگوئیم ایرانستان لطفا به احترام ما هم اسم عربستان را از گوگل مپ پاک کن تا در جستجوهایمان ایرانستان را پیدا کنیم
  • رسول IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    1 0
    مرگ بر گوگل و ایادی آن