عضو کمیسیون برنامه و بودجه می گوید مجلس به منطقی ترین شکل با بودجه سال 91 برخورد کرده است.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون تلفیق مجلس هشتم در واکنش به نامه رئیس جمهور درباره مغایرت بودجه مصوب مجلس با قانون اساسی به خبرآنلاین گفت که هر ساله با این گونه ایرادها از سوی دولت مواجه می شویم و خیلی نباید در این زمینه حساس شد.
رئیس جمهور اولین بار در جمع منتخبان مجلس نهم اعلام کرد: «بودجه سال 91 از نگاه دولت اشکالات زیادی دارد.»
رئیس جمهور پیش از این هم در خصوص برنامه پنجم توسعه، لایحه هدفمندی یارانه ها و بودجه سال 90 هم ایراداتی به مصوبه مجلس داشت.
در حالی که رئیس جمهور در نامه ابلاغی خود به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، بودجه مصوب مجلس را «تورم زا» خوانده است، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق می گوید:« اتفاقا کاری که مجلس کرد این بود که تورم موجود در لایحه را از طریق کم کردن اوراق مشارکت و ساماندهی واگذاری های نهاد های دولتی، کم کرد.
وی محدود کردن سقف دوم بودجه و موضوع فاینانس ها را از دیگر اقدامات مجلس برای کاهش تورم دانست و خاطر نشان کرد: اگر بنا بود ما لایحه دولت را مبنای عمل قرار دهیم، آثار تورمی شدیدی داشت، درحالی که مجلس به «منطقی ترین شکل» با بودجه برخورد کرد و هر جا زمینه بی منظمی وجود داشت، آن را حذف کرد.

وی درپاسخ به اینکه مگر در کمیسیون تلفیق نظرات دولت تامین نشده است که رئیس جمهور این گونه به مصوبه مجلس اعتراض کرده است، تاکید کرد: بیشتر نقطه نظرات دولت در این زمینه پذیرفته شد. البته دولت انتظار افزایش هزینه را داشت که ما آن را محدود کردیم.
قادری که مهمترین منشاء تورم را بی‌نظمی مالی دولت می داند به تعهدات هر ساله دولت در بودجه اشاره و خاطر نشان کرد: هر سال تعهدات دولت بیشتر می شود و ما برای جلوگیری از این رویه نظم و انظباط را به بودجه بر گرداندیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره مغایرت بودجه مصوب مجلس با قانون اساسی هم، گفت: مرجع اظهار نظر در این باره شورای نگهبان است و اگر این شورا ایرادی به بودجه مصوب مجلس داشت قطعا اعلام می کرد.
 27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =