حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، مجلس را بزرگ‌ترین پایگاه مردمی نظام توصیف کرد و از نمایندگان مجلس خواست نفس خود را بکشند و ببینند چه چیزی مطلوب خداست.

نوه بنیانگذار انقلاب در جمع منتخبان مجلس نهم در حرم مطهر امام خمینی (ره)، با اشاره به عرفان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: عرفان یک عارف کامل نمی‌شود مگر اینکه او خلقی را با خود به سوی خدا رهنمون کند و این گام چهارم عرفان امام خمینی بود.
وی افزود: عرفان منفی، جدا شدن از خلق است و دروغ می‌گویند کسانی که مدعی‌اند از عرفان امیرالمومنین تبعیت می‌کنند اما دوری گزیدن از عرفان‌ها را برگزیده‌اند، در واقع عرفان منفی، عرفان گوشه‌نشینی و عرفان مثبت،‌ عرفان با خلق بودن است.
سیدحسن خمینی با بیان اینکه امام خمینی پیش از اینکه مدرس فقه و اصول باشد، معلم اخلاق بوده است،‌ تصریح کرد: انسان‌های خوب به گونه‌ای هستند که کافی است به آنها نزدیک شوید، تا خود به خود آرامش پیدا کنید اما در مقابل کسانی هستند که وقتی نزدیک‌شان می‌شوید گویی تمام وجودتان را به هم ریخته‌اند، انقلاب ما نیز چنین معلم اخلاق بزرگی داشت که توانست جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد به گونه‌ای که چهارگوشه ایران و فراتر از مرزهای ایران تحت تاثیر امام قرار گرفته‌اند.
اهم سخنان نوه امام در ادامه به نقل از ایسنا می‌آید:
  • امام فقیه، فیلسوف، اصولی و انقلابی است اما مهمترین بعد وجودی ایشان این است که خدا باور است، اگر امام شجاعت داشت و وارد عرصه مبارزه شد به این خاطر بود که خداوند گفته مقابل ظلم و انحراف از دین بایستید، نکته مهم این است که این مغناطیس فضای جامعه را به طور مطلوبی تغییر داده بود و فضا را معنوی کرده بود.
  • ‌ روزی امام عنوان می‌کند که اگر کسی فکر می‌کند بهتر از او برای مسئولیتی که در آن قرار دارد وجود داشته این مسئولیت بر او حرام است و پس از سخن ایشان یکی دو نفر از وزرا استعفای خود را تقدیم می‌کنند، نکته مهم این است فردی چنین فضایی به وجود می‌آورد که کسانی از مسئولیت کنار می‌کشند و یا در مقابل کسانی که اصلا به دنبال مسئولیت نبوده‌اند به سمت مسئولیت کشانده خواهند شد.
  • برخی دل بسته بودند که فردای فوت امام، در ایران جنگ قدرت صورت بگیرد اما وقتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این مسئولیت را قبول می‌کنند همه بر آن کانون اشراق جمع می‌شوند. نوع حمایت فرزند امام به عنوان نزدیک‌ترین فرد به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از ایشان را نیز دیده‌ایم در واقع فضایی لمس شد که در آن فضا بوی خدا وجود داشت نه بوی قدرت و ثروت.
  • مجلس بزرگ‌ترین پایگاه مردمی نظام است. امام خمینی (ره)، مجلس را عصاره فضائل ملت می‌دانستند در واقع اعتبار این مجلس بسیار زیاد است و امام بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند، یک واحد از 290 واحد اعتباری مجلس نیز به دست هر کدام از شما نمایندگان است و لازم است نفس خود را بکشید و ببینید چه چیزی مطلوب خداست.
29219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =