در یکی دو هفته گذشته که انتخاب رئیس مجلس نهم به یکی از موضوعات سیاسی و رسانه​ای کشور بدل شده بود، پیامک​های متعددی برای نمایندگان و در فضای عمومی کشور ارسال می​شد.

به گزارش خبرآنلاين، محتواي اين پيامک​ها بعضا از دامنه انصاف خارج شده و لحن اهانت به خود گرفته بود که اعتراض​هايي را از سوي نمايندگان مجلس هشتم در آخرين روزهاي کاري اين مجلس برانگيخت. اعتراضي که به نخستين جلسات مجلس نهم نيز کشيده شد.
مهدي سنايي نماينده نهاوند نسبت به پيامک باران کردن نمايندگان تذکر داد و گفت: در طول يکي دو هفته اخير، پيامک​هاي بسيار زيادي براي نمايندگان ارسال مي شد که به بمب باران کردن نمايندگان بي شباهت نبود. اين اقدام کار کودکانه​اي بود که مصداق تشويش اذهان عمومي بود. اين پيامک​ها يکي دو تا هم نبود و بار عمده​اي را بر تلفن​هاي نمايندگان ايجاد مي​کرد.
وي از رئيس سني مجلس نهم خواست تا هياتي براي بررسي اين موضوع تعيين و مشخص شود که منشا اين پيامک​ها در درون مجلس بوده يا بيرون و اگر بيرون از مجلس بوده، منشا آن تعيين شود. چون اينگونه فشارآوردن بر نمايندگان که جعل گفت​وگوها و تشويش اذهان عمومي بوده، ضربه​اي بر مجلس شوراي اسلامي است.
به گفته سنايي، بايد راه اين موضوع بسته شود تا از اين پس که حوادث متعددي در مجلس رخ مي دهد و راي گيري​هاي متعددي انجام خواهد شد، تکرار نشود. چرا که اگر مجلس با اين رويکردهاي ناروا برخورد نکند، پس از اين در بيرون از مجلس هم نمي​توانيم نظارت کنيم و جلوي اين رويه انحرافي را بگيريم.

عليرضا مرندي به عنوان رئيس سني مجلس در پاسخ به وي گفت: من تذکر شما را وارد مي​دانم. البته بنده يک مدير يکبار مصرف هستم ولي مي​گويم که اين کارها با حيثيت مجلس و نامزدها در تعارض است. از آقاي لاريجاني که تا ساعتي ديگر به اين صندلي بر مي​گردند، مي​خواهم تا تدبيري بيانديشند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =