در شرایطی که این روزها شایعات زیادی در خصوص قطع همکاری پژو با ایران خودرو وجود دارد مدیرعامل سابق ایران خودرو از روزهایی می گوید که قرار بود پژو طراحی مشترک خودرو با ایران را آغازکند.

منوچهر منطقی از روزهایی می گوید که چندان هم از آن نگذشته از زمان مدیریت خود بر شرکت ایران خودرو و مذاکراتی که قراربود به یک تحول بزرگ در صنعت خودروسازی کشور بدل شد اما این مذاکرات و سند رودوبدل شده در زمان مدیریت جدید و برکناری وی مسکوت ماند و مدیران جدید ترجیح دادند به روال گذشته ادامه دهند.
وی در گفت وگو با خبرآنلاین از این تصمیم مدیران جدید انتقادی نمی کند اما در عین حال تاسف در نگاهش موج می زند و تاکید می کند: وقتی روابط ما با پژو 20 ساله شد.طی مذاکراتی ما اعلام کردیم که تاکنون با شما تحت لیسانس کار می کردیم اما الان می خواهیم در قالب تحقیقات مشترک همکاری کنیم.
وی توضیح داد: آنها استقبال کردند و اتفاقا مدل هایی را هم پیشنهاد دادند که می توانست جایگزین پلت فرم سمند،پژو 405 و پژو پارس شود.
وی تاکید کرد: قراربود این خودرو I207 باشد اما به هرحال با تغییرات مدیریتی در ایران خودرو دوباره  ماتحت لیسانس مشغول به فعالیت هستیم.
به گفته منطقی، در آنزمان قراربود پژو برای طراحی مشترک در ایران 22 میلیون یورو سرمایه گذاری کند.
متن کامل این گفت وگو به زودی منتشر می شود.
/22131 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    138 5
    مدیران ایران خودرو در مقابل امکانانی که در ا ختیار دارند خیلی ضعیف عمل می کنند . کاش در قانون تجارت چیزی به عنوان کقایت مدیریتی برای مدیران اقتصادی تعریف شده بود آخه چطور ممکنه مقامات سیاسی کفایت سیاسی شان مطرح باشد ولی مدیران اقتصادی کفایت مدیریتی شان مطرح نباشد!
    • پرویز نصرتی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
      0 0
      ایشان خودش ایران خودرو را به مرز ورشکستگی و بالغ بر هزار میلیارد تومان بدهی رسونذ و رفت
  • بیطرف IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    53 77
    اگر باج کلان به فرانسه نمیدادید! با قراردادهای ترکمان چای گونه به پژو سود کلان نمیرساندید! سارکوزی نمیتونست اینقدر راحت پارس کنه برای ما!!! خبرش هم رسیده همکاراتون تو فرانسه چیکارا کردن!!!
  • بدون نام EU ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    94 8
    یعنی میخواین بگین پژو هم راضی شده یه موتورو رو 10تا پلتفرم سوار کنه به ملت بندازه؟! البته اونا که فقط به فکر جیبشونن این ماییم که باید به فکر مردممون باشیم که ....
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    139 3
    همیشه هر کسی که مسئول نشده و یا شده و برکنار شده حرف های قشنگی میزنه اما نمی دونم چرا در زمانی که مسئولیت را برعهده دارند عملا چیز خاصی از اونها نمی بینیم.
  • بنده خدا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    73 2
    واقعا چرا در مدت زمان طولانی ای که در ایران خودرو بودند ، هیچ کاری نکردند ، حالا که به یکباره بیرون اومدن طرحهای فوق العاده ای رو علنی میکنن که آرزوی هر ایرانی است.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    33 2
    با این قانون تجارت فعلی که خیلی چیز ها مثل نظام راهبری شرکتی و مسئولیت پذیری و پاسخگویی و... در آن جایگاهی ندارد بیش از این نمی شه رشد شرکت ها را انتظار داشت
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    9 33
    وقتی قدر ماشین هایی مثل پژو را نمی دونیم و اجازه می دیدم یه عده که دنبال واردات ماشین هستند در مورد این ماشین ها پرت و پلا بگن همین می شه که مسئولین به این ماشین ها اهمیت نمی دن و هوای تولید شون را ندارن و راحت هم از دستشون می دیم . می خوام بدونم ما که از داشتن یه پژو 206 یا 207 محروم شدیم اینهایی که ماشین های وارداتی سوار می شن هم از ماشین های بی ام و و بنز و تویوتا و ... محروم شده اند؟
  • لقمان IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    57 3
    ببخشید از پیکانتون چه خبر مهندس؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    30 1
    جناب منطقی کاش شما زمانی که می توانستید شرکت ایساکو را می آوردید به بورس
  • بانام! IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    50 0
    تمام مدیران برکنار شده از قرار بود ال بشه قرار بود بل بشه حرف میزنند! خوب بهتر بود ایشون از کارهای مثبتی که در زمان مدیریتشون انجام دادند صحبت میکردند.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    52 1
    حالا که نیستی از گل و بلبلی که می خواستی درست کنی حرف می زنی.
  • امیر IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    34 1
    توجیح های خنده دار شما در مورد سیستم خود آتشسوزی پژو 405 ایران خودرو هنوز تو گوشمه حالا از طراحی مشترک با پژو میگی؟ نه دل من که برای مدیریت شما تنگ نمیشه
  • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    32 5
    تو رو خدا ماشین ایرانی نخرین ، برین مگان ترکیه رو نگاه کنین با مگان ایران مقایسه کنین. آقا جان ماشین رو لخت کردن ، با قیمت دوبله دارن به ملت میندازن!!!!!!!
  • محمد IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    36 1
    حالا چیشد ایرانخودرو با این بازار فروش و تعرفه 120درصدی زیان ده شد؟؟؟؟!!!
  • مجيد IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    1 34
    دوستان اينقدر احساسي نظر ندن. ايجاد و يا توليد تكنولوژي يه چيزه، استفاده از اون يه بحث ديگه است. ما هنوز در زمينه تكنولوژي طراحي به استقلال نرسيديم.البته طراحان ماهري داريم كه تو شركتهاي خودروساز دنيا طراحي ميكنن ولي هزينه مدلسازي از طرحهاي ابداعي و نيز قالبسازي خيلي گرونه وهم اينكه طراحي پلتفرم خودش يك دانش باارزشيه كه فقط خودروساني كه ميتونن در بازار جهاني كار كنن اين دانش را دارن. نميشه اينجوري قضاوت كرد. چون شرايط بايد مهيا باشه. اينكه چند عامل آماده باشه و عوامل ديگه همش تو دست انداز بيافته هيچ شركتي نميتونه موفق بشه. ايشان در زمينه مديريت نقاط ضعفي داشت كه از فرط تكرار تبديل به عرف شد، مديران فعلي ايران خودرو را هم گرفتار رويه هاي غلط گذشته كرده.ولي مديريت اين شركت كار آسوني نيست.
    • امیر DE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
      16 0
      به قول شما استفاده از تکنولوژی. ما طراحی هم نخواستیم. چه تناسبی بین کیفیت و قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپا وجود داره؟ این همه سال و با این منوپولی که راه انداختن تو بازار ایران حداقل انتظار میرفت ازشون خودرو هایی رو که مشترکا در کشور خارجی هم تولید میشد(البته سالها قبل از تولید در ایران) با کیفیت و قیمت مشابه عرضه کنن
    • امیرamir IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
      9 0
      اون وقت که ما تو اسیا کارخونه خودرو سازی داشتیم هیوندایی وجود نداشت. ما اگه این صنعت به دست اهل فنش می افتاد حالا برند میزدیم نه اینکه ماشین 15سال پیش فرانسه رو هی مونتاژ کنیم. من به عنوان یه مهندس مکانیک به همراه صدها هزار نفر دانشچو و مهندس مکانیک دیگه توانایی طراحی اجزا و قالب بندی ریخته گری و ... رو داریم به ما اطلاعات روز دنیا رو بدن علم روز دنیا رو بدن تا ما بسازیم. ما دوبرابر کشورایی که دارای صنعت خودرو سازی معروف هستند مهندس و فوق لیسانس و دکترای این صنعت رو داریم ولی کسی به فکر پیشرفت نیست. ما توانایی نداریم ماشینی مثل پژو که در خارج از ایران 3-4هزار دلار هم ارزش نداره رو تبدیل کنیم به نیسان و تیوتا و هیوندا چون که داریم درجا میزنیم تو خیالات
    • بدون نام NL ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
      2 1
      امیرجان مسئله می‌تواند همین جا باشه که ما صدها هزار نفر دانشچو و مهندس مکانیک داریم اما چند تا کننده‌ی کار داریم... چند نفر از این مهندس و فوق لیسانس و دکترای این صنعت حاضرند با حقوق‌های معقول کار کنند. دیگه باید چکار برای کارخانه‌ها کرد که نشده؟ تعرفه‌های بالا آیا باز هم امکان رقابت سالم را ایجاد نکرده؟ نپرس که دستاورد کشورت برای تو چیست، بیندیش که از تو چه کاری برای خودت ساخته است. کارخانه‌ها اگر رقیب داشته‌باشند و رقابت سالمی در بازار در جریان باشد پیشرفت می‌کنند.
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    35 0
    مدیریت بسیار ضعیف بازار انحصاری همایت گسترده دولت با ایجاد تعرفه 110 درصدی و ... باعس رکود صنعت خودرو سازی شده .
    • بدون نام IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
      6 0
      حمایت گسترده با ایجاد تعرفه گمرکی 110 درصدی باعث رکود
  • علی US ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    25 0
    دکتر جون شما زحمت بکشید اون پزوهایی که آتیش گرفتن و در زمان مدیریت شما پودر شدن را بگید قضیه اش چی بود کافیه.دیگه غصه اضافی نحورین قربونت
  • مادح IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    26 0
    ایران خودرو عزیز و سایپای محترم هیچ فکر کردید که شما به خانواده این همه قربانیان حادثه رانندگی مدیون هستید ؟ ماپولی که به این خودروهای غیراستاندارد شما میدهیم اگر در خاج ار کشور بدهیم بهترین و استاندارد ترین خودرو را صاحب می شویم اما شما چون می دانید ما ایرانیها مجبور به این خودروها هستیم و رقابتی وجود ندارد هرروز بدتر وبدتر میشوید . عزیز دل برادر اینهمه در ایران خودرو بودید چه گلی به سر صنعت خودرو زدید
  • بهمن IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    20 2
    اقای منطقی با مدیریت شما ایران خودرو شده {قطعه بیار منتاژ کن . کیفیت رو خراب کن } حالا کجا را داری مدیریت میکنی؟
  • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    26 0
    از ایشون بپرسید از هواپیماهای پهن پیکری که قول ساخت آنها را در سازمان صنایع هوایی داده بود چه خبر؟؟؟
  • ikco.com IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    27 5
    من از پرسنل ایران خودروام و 12 سال سابقه کار دارم و تا الان باسه مدیر عامل کار کردم ابتدا اقای غروی بود که واقعا کارکنان ایران خودرو بابت زحماتی که برای رفاه انها کشید همیشه به نیکی از ایشون یاد میکنن ...طبق معمول کشور ما و برکناری مدیران موفق ایشون رفتن و اقای منطقی اومدن که دوره ایشون مصادف شد با ساخت سایت های ایران خودرو در کشورهایی مانند سوریه-روسیه-آذربایجان-بلاروس-سنگال-ونزولا ....که فقط برای تبلیغات دولت خدمتگذار بود و میلیاردها دلار از بودجه ایران خودرو و کشور بدون یک درصد سود همینجوری بلاتکلیف مونده بعد از ایشون که اقای نجم الدین اومدن که الان دیگه واقعا وضع تولید و معیشتی کارکنان افتضاحه و به پایین ترین سطح خودش رسیده ... ترا خدا یه کم به فکر ما بدبختا باشین پدرمون درامد..اضافه ک
  • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    14 0
    محصولات ما (خودرو)اگر لاستیک هم نداشته باشند مردم اونها رو میخرن.وقتی طرز فکر یک مدیر اینه سرنوشت اون صنعت بهتر از این نمیشه.
  • علی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    12 1
    اول میگه ما می خواستیم روی تحقیقات مشترک کار کنیم . اخه کسی نیست به این اقا بگه تو که نتونستی یک پلیت فرم را بسازیند چطور می خواستی تحقیقات مشترک را بیاندازید . مثل این است که افغانستان به ایران پیشنهاد تحقیقات مشترک برای طراحی نیروگاه بدهد خوب از افغانستان چه انتظاری در تحقیقات دارید .شما بعداز بیست سال هیچ کاری برای پیشرفت در صنایع خود رو سازی نکردید .وهمان کار مونتاژ پیکان را به مونتاژ سمند پژوه و پارس انتقال دادید و چند قطعه ساز که کارشان ساختن قطعات همین خودروهای مونتاژِ است و هیج برنامه ای برای تولید قطعات طراحی شده ندارد همین
  • بدون نام DE ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    12 4
    من 25 سال در ایران خودرو کار کردم واز نزدیک شاهد همه کارها بودم در یک کلام بهترین مدیر عامل غروی که ایزان خودرو را داشت جهانی میکرد که در گردنه اخر به دره پرتش کردن
  • بدون نام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    8 0
    هميشه تاسف و تاسف. روال و نظم در ايران جايگاهي ندارد. پس هميشه تاسف وجود دارد.
  • بدون نام IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    10 3
    در هر کارخانه اي مرکز تحقيقات آن موسسه قلب تپنده و زاينده آن موسسه اقتصادي است آقا نجم الدين چنان کاري با مرکز تحقيقات ايران خودرو کرد که ديگه بعيد مي دونم اين کارخانه بتونه کمر راست بکنه. بيش از نيمي از متخصصين مرکز تحقيقات از ايران خودرو رفتن . تمام پروژه ها خوابيد و اين کارخانه تبديل شد به يک کارخانه مونتاژ کار محض و پورسانت بده به پژو.
  • بدون نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
    6 1
    آقای منطقی از کره جنوبی یاد بگیر که بجای 20 سال مونتاژ و پوسانت دادن ظرف 10 سال خودروساز حرفه ای شد... کدوم همکاری مشترک با غربی ها نتیجه داده؟..همه یا از اون طرف یا این طرف لغو شده........
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
    2 2
    آقای مهندس منطقی شما چرا یک وب سایت ندارید؟
  • علی IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    0 1
    منطقی جان کاشکی یک طرح تحقیقاتی جهت تعطیلی ایران خودرو میدادی که خیال همه راحت میشد ...همه هم میگفتن دست گلت درد نکنه
  • كاربز IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    جواب اينهمه خسارت مالي و جاني كه از آتشسوزي خودروهاي پژو بر اثر نقص فني بوجود آمده چه كسي مي دهد چرا بجاي مشتري مداري مشتري سواري مي كنند...