۰ نفر
۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

فارس نوشت:

اداره آمار ترکیه اعلام کرد ایران در ماه آوریل 1.2 میلیارد دلار طلا و فلزهای گران‌بها از این کشور خریداری کرد که معادل 80 درصد کل صادرات طلای ترکیه در این ماه بوده است.

 

 

ارزش سهام «کوزال» معدن طلای ترکیه و «گلدز» تولیدکننده جواهرات در این کشور پس از اینکه صادرات ترکیه در فلزهای گران‌بها در ماه گذشته افزایش یافت، رشد کردند.

به گزارش بلومبرگ، ارزش سهام «کوزال» 7 درصد رشد داشت و به 33.70 لیره ترکیه رسید که بزرگ‌ترین افزایش از ماه فوریه 2010 است. «گلدز» نیز با افزایش 1.9 درصدی به 54 قروش ترکیه رسید.

بر اساس گزارش اداره آمار ترکیه، صادرات طلا، جواهر و فلزهای گران‌بها در ماه آوریل 1.5 میلیارد دلار افزایش یافته و بیشتر این میزان به ایران وارد شده است. ایران 1.2 میلیارد دلار طلا و جواهر در این ماه از ترکیه خریداری کرده است که معادل 80 درصد کل صادرات ترکیه در این ماه بوده است.

به گفته برخی منابع با توجه به تحریم های غرب علیه ایران این کشور بخشی از پول نفت صادراتی خود را در قالب طلا دریافت می کند. انجام مبادلات پایاپای و حذف دلار و یورو از دیگر راهکارهای ایران برای مقابله با تحریم های یک جانبه غرب است.

ترکیه سال گذشته در ماه آوریل 282 میلیون دلار طلا و فلزگران‌بها صادر کرده است.

 

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =