ایسنا نوشت:

مدیر سینما «آزادی» گفت: «ما سال‌ها برای خانوادگی کردن محیط سینماها زحمت کشیده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم تنها در عرض چند روز با ورود مجردها تمام زحمات‌مان بر باد رود.»
 
رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی، با تاکید بر اینکه «در صورت صادر نشدن مجوز ورود بانوان به سینماها برای نمایش مسابقات فوتبال، چنین برنامه‌ای اجرایی نخواهد شد»، اظهار کرد: «ما سال‌ها روی این موضوع کار کردیم که خانواده‌ها بتوانند در یک محیط کاملا سالم فرهنگی به سینماها بیایند و در کنار یکدیگر بدون شنیدن توهین فیلم ببینند.»
 
وی ادامه داد: «ما می‌خواستیم چنین فرآیندی را برای نمایش فوتبال‌ها در سینماها هم داشته باشیم تا خانواده‌ها با احساس امنیت بتوانند برای دیدن مسابقات به سینماها بیایند.»
 
مدیر سینما «آزادی» با بیان اینکه حضور خانواده‌ها در سینما باعث تامین امنیت اخلاقی سالن‌ها به هنگام نمایش فوتبال می‌شود، بیان کرد: «از دید ما حضور بانوان و خانواده‌ها در سینما به هنگام نمایش فوتبال باعث می‌شود که امنیت اخلاقی سالن تامین شود؛ چرا که افراد به احترام حضور خانم‌ها مشکلی را ایجاد نمی‌کند.»
 
سعیدی‌پور در عین حال تصریح کرد: «حال، اگر نیروی انتظامی می‌خواهد تنها ورود آقایان به سالن سینما برای نمایش فوتبال را مجاز بداند ما خودمان از نمایش مسابقات یورو 2012 در سینماها انصراف داده و ترجیح می‌دهیم با ورود مجردها به محیطی که سال‌ها برای خانوادگی کردن آن زحمت کشیده‌ایم دوباره به سال‌های قبل بازنگردیم و محیط خانوادگی سینما را ناامن نکنیم.»
 
وی در پاسخ به این پرسش که «سردار کارگر ـ معاون اجتماعی نیروی انتظامی ـ می‌گوید هیجان حاصل از فوتبال در سالن سینما مانند استادیوم‌ها می‌تواند باعث بروز برخی توهین‌ها شود»، گفت: «معتقدیم این که افراد با خواهر، مادر و به عبارتی خانواده‌شان برای دیدن فوتبال به سینما بیایند امنیت سالن تضمین می‌شود. حتی اگر در میان خانواده‌ها، چند جوان مجرد نیز حضور داشته باشند، آنها هم به احترام حضور خانواده‌ها و بانوان مسایل اخلاقی را رعایت خواهند کرد.»
 
این سینمادار تاکید کرد: «در آن صورت، طبیعتا آن توهین‌ها و سخنانی که در استادیوم‌ها شنیده شده و گاها از تلویزیون هم پخش می‌شوند، در محیطی مانند سینما به دلیل حضور بانوان بروز نخواهد کرد.»
 
رضا سعیدی‌پور در پایان سخنانش تصریح کرد: «تصور ما درباره حضور بانوان در سینما در هنگام نمایش مسابقات فوتبال دقیقا بر عکس آقای سردار کارگر است. ما شدیدا با ورود مجردها به محیط خانوادگی سینما مخالفیم و از آنجا که زحمت زیادی برای خانوادگی شدن محیط سینما کشیده‌ایم، ترجیح می‌دهیم در این شرایط از خیر نمایش فوتبال در سینما بگذریم.»
 
 در چند روز گذشته صحبت‌های مختلفی درباره دریافت مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی برای نمایش مسابقات فوتبال یورو 2012 در سینماها شنیده‌شده است و اغلب افراد معتقد بودند سینماداران در اخذ مجوز نمایش فوتبال مشکلی ندارند؛ این در حالی است که شب گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی اعلام کرد که تنها برای نمایش فوتبال در سینما مخصوص آقایان موافقت کرده است.
 
همچنین سردار کارگر ـ معاون اجتماعی نیروی انتظامی ـ صبح امروز (21 خرداد‌ماه) در جمع خبرنگاران تاکید کرد که هیجان حاصل از فوتبال در سینما باعث می‌شود مسایلی که در استادیوم می‌بینیم در سینما نیز بروز کند و به دلیل حرمت خانم‌ها ترجیح دادیم آن‌ها در سالن حاضر نشوند.
 
در پی این تصمیم نیروی انتظامی، مدیر موسسه «تصویر شهر» که مسئولیت پردیس‌های سینمایی شهر تهران و سالن ایوان شمس را بر عهده دارد، ظهر امروز اعلام کرد که از نمایش مسابقات جام ملت‌های اروپا صرف نظر کرده است به دلیل آنکه فقط آقایان می‌توانند در سالن‌ها حاضر شوند.
 
57246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    مگه مجردها قاتل هستند؟ واقعا متاسفم.
    • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
      3 38
      نه خیر منظور ایشون این بود که با این قانون که فقط مجردها (آقایان) میتوانند وارد سالن سینما ها شوند مخالفند بسیار هم نظر خوبی دارند ما باید به جوانان و نوجوانان خود کمی اعتماد کنیم و آنها را مخرب و مجرم به حساب نیاوریم
  • بدون نام SE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    108 2
    والا من سال 2010 تو سینما آزادی فوتبالا رو دیدم، خیلی هم جوش مثبت بود.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    یه جوری در مورد مجردها حرف میزنه انگار داره در مورد طاعون صحبت میکنه
  • بدون نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    جوری از مجرد ها تو این مملکت حرف میزنین که انگار جزیی از مردم نیستند هر جا میری نوشته از ورود مجرد ها معذوریم
  • سودا CH ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    63 6
    نه اقا اینا همش بهانه است
  • یاسی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    119 2
    اگه ورود خانما به استادیوم رو ازاد کنید این ناهنجاریای فرهنگی خیلی کم میشه...بابا آخه تا کی حسرت بخوریم ما خانما؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    103 5
    مجرد و متاهل نداره،آدم های متاهل دیدم که از 100 تا مجرد بدتر رفتار میکنه،حتی جلوی خانواده اش،در ضمن میتونه بدون خانواده اش بیاد که بی قید و بند باشه و هر چی دلش خواست بگه،لطفا این قدر به ما جوانان مجرد توهین نکنید،جوری صحبت میکنید که انگار همه ی ما مجرم و لولو خور خوره اییم،هر چند قبول دارم که که بعضی از ما مجرد ها بد رفتار می کنند،ولی درصد بسیار کمی را شامل می شوند.
  • رامین EU ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    104 7
    آقایان میشه تقویم را یکبار نگاه کنید. ما داریم در سال 2012 زندگی می کنیم
  • بدون نام DE ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    5 0
    من موقع جام جهاني يك بار رفتم قوتبال تو سينما . جو اونجا با استاديوم قابل مقايسه نبود . همه فقط تشويق مي كردند و شادي و خيلي كم فحش داده مي شد. جو شاد را كاملا مي شد احساس كرد . بعد همه با خوشحالي فارغ از اينكه تيم برده باشه يا باخته از سينما بيرون اومدند . در شرايطي كه جامعه به چنين جاهايي شادي نياز داره و كمترين حد مي تواند همين سينما ها باشد . اين مقدار نيز از مردم دريغ مي شود .
  • بدون نام TH ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    0 6
    خوب یک سینما ویژه بانوان باشه ،یکی برای آقایان.
  • علی IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    5 1
    این جناب اول بفرمایند به چه حقی و بر اساس کدام قانون عده ای از شهروندان را از حق قانونی خود محروم کرده اند؟ مجرد بودن بر اساس قانون جرم نیست،و کسی حق ندارد بر اساس آن "زحمت بکشد" و درصد بزرگی از جمعیت را بخاطر "خانوادگی کردن" جایی که متعلق به بیت المال است،مورد تبعیض قرار دهد.همین کارها را میکنید که جوان محلی برای تفریح سالم پیدا نمی کند و در بهترین حالت به سراغ ماهواره و در بدترین حالت بدنبال مواد و خلاف میرود.مسئولان بالا که دائم تاکید میکنند باید برای جوانان امکان تفریحات سالم فراهم شود،لطفا نگاهی به زحمات این افراد بیاندازند و از آنها یا تقدیر کنند یا جلویشان را بگیرند!
  • بدون نام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    15 1
    نميدونم جرا منظور از مجردها ما بسرهاي بيجاره ايم!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    10 0
    سال 2024جام یورو2024وسردار عزیز میفرمایند سالنهای 4 بعدی سینماما بخاطر ایجاد هیجان بیشتر بخاطر پخش 4بعدی سالن های سینماکشورمان از ورود خانمها جلوگیری میشودو سالن داران سینما کشورمان هم میفرمایند از انجایی که مجردها جنبه دیدن فوتبال 4 بعدی را ندارند و ما به هزار زحمت سالنهای 4 بعدی سینما را خانوادگی کردیم از پخش ان صرف نظر میکنیم.
  • بدون نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    22 3
    دوستان یه کم اگر عمیق تر به این بحث دقت می کردین می دیدن منظور آقای سعیدی پور اتفاقا کاملا خلاف ِ نظرِ سردار کارگر بود ! ایشون دقیقا به خاطرِ نشون دادنِ اعتراضشون مبنی بر عدمِ اجازهِ نیروی انتظامی به خانم ها برای دیدن مسابقات فوتبال در سالنهای سینما این تصمیم رو گرفتن. در عمل مشکلشون با مجردها نیست مشکل غیرمنطقی بودنِ این پیش شرط بود که در صورتِ حضور خانم ها با این مسئله برخورد می شه! اتفاقا من کارِ این آقا رو تحسین میکنم . این کار در این راستا میخواست صورت بگیره که زن و مرد و پیر و جوون همه کنارِ هم از تماشای یه مسابقه لذت ببرن...که متاسفانه کلا مسئله منتفی شد...
  • سالار IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    2 9
    مجردهای عزیز! چرا بهتون بر میخوره؟! قبول کنید که هر جا جو خانوادگی داشته باشه سالمتر و ایمن تره. بپذیرید که ما امروز، یعنی در سال 2012 پارک هایی را در تهران داریم که خانواده ها جرات رفتن به آنها را ندارند! همین طور تا همین چند سال پیش هم بعضی ها بخاطر مسائلی که مجردها در سینما رعایت نمی کردند قید رفتن به سینما رو هم زده بودند. الان هم بیشتر منظور آقای سعیدی پور نه دشمنی با مجردها بلکه اعتراض بود. وگرنه که مجردها همچنان آزادند به هر مکان تفریحی که دوست دارند بروند .
  • بدون نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    4 0
    پيش به سوي اعتدال!
  • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    5 0
    شما وقتی به جوانان هم میهن خودت انگ مجردی بر پیشانی شان می چسبانی و بی احترامی می کنی، چه انتظاری داری که اعتماد عمومی میان انها و شما شکل بگیرد؟ این آقا مثل اینکه خودش مجرد نبوده و بچه هاش هم مجرد نبوده اند. خانه مجردی نداریم! این بی ظرفیتی تا کی؟ رستوران مجردی نداریم! سینمای مجردی نداریم! شهربازی مجردی نداریم! فقط قبر مجردی داریم.
  • مژده IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    10 0
    حضور زن و مرد در یک فضای عمومی اون جا رو تلطیف میکنه- دقت کنید حوادثی هم چون هتاکی و ازدحام خطرناک عموا در محیط های تک جنسی رخ میدهد. حوادثی از قبیل ازدحام در استادیوم ها هنگام خروج مردم و یا حادثه ای که در برنامه خاله شادونه پیش اومد( اونجا ها ورود اقایان ممنوع بوده)