حاشیه‌های اکران فیلم‌ها در سال 1391 همچنان ادامه دارد.

 بهناز شیربانی: ظاهرا قرار نیست حاشیه‌ها دست از سر اکران فیلم‌ها در سال ۱۳۹۱ بردارند؛ اکران جنجالی بهار سایه‌اش همچنان روی سینماهای ایران هست و هر از گاهی خبری از گوشه و کنار در مورد سرنوشت فیلم ها شنیده می‌شود.

 

بهار امسال با اکران دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» به فصل جنجالی نمایش فیلم ها در سینما ها معروف شد. اعتراض به نمایش این دو فیلم بالا گرفت و پیش از ان که ارشاد اکران این فیلم ها را متوقف کند، شهرداری تهران و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گرفتند از نمایش این دو فیلم در سینماهای تحت امرشان جلوگیری کنند.

 

 این ماجرا اما محدود به این دو فیلم نشد و چندی بعد حوزه هنری اعلام کرد که تعدادی از فیلم های درنظر گرفته شده برای نمایش در سال 1391 را در سینماهایش اکران نمی کند. 

 

فیلم سینمایی «پس کوچه‌های شمرون»به کارگردانی کامران قدکچیان حالا اولین فیلمی است که به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش  حوزه هنری و شهرداری باعث اکران نشدن آن شده اند.


حبیب کاوش در این باره به ایسنا گفته است: «در حالی ‌که همه کارهای فیلم «پس کوچه‌های شمرون» انجام شده بود تا فیلم به نمایش درآید، اما مدیران میانی حوزه هنری و شهرداری بدون آنکه فیلم را ببینند تصمیم گرفتند فیلم را در سالن‌های سینمای خود پخش نکنند.»


این فیلم سینمایی که قرار بود روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه اکران شود داستان دو جوان را روایت می‌کند که به تازگی ازدواج کرده‌اند و به دلیل شرایط، قادر به ادامه زندگی با همدیگر نیستند. آن‌ها قصد جدایی دارند، اما در طول مسیر با ماجراهایی مواجه می‌شوند.


عبدالله علیخانی تهیه کننده فیلم سینمایی «پس کوچه‌های شمرون» در پاسخ به این عمل حوزه هنری و شهرداری به خبرآنلاین گفت: «تصمیم حوزه هنری و شهرداری خودسرانه بوده و خوب است که این دو نهاد بدانند که سینما برای مردم است و تصمیمشان به هیچ وجه فرهنگی نیست. کپی‌های این فیلم برای اکران در روز ۲۴ خردا آماده بود که با تصمیم این دو ارگان تمام برنامه‌های ما به هم ریخت.»

 

حبیب کاوش سخنگوی شورای نمایش اما معتقد است که: «این نوع برخورد‌ها در شرایط فعلی سینمای ما اصلا صحیح نیست و اگر این روند ادامه یابد شورای صنفی نمایش مجبور است تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نماید.»


علیخانی هم درباره واکنش به تصمیم این دو ارگان می افزاید: «اولین اقدام عوامل این فیلم در پاسخ به این عمل مطرح کردن این قضیه در شورای صنفی تهیه کنندگان است تا به این قضیه رسیدگی شود.»


در فیلم سینمایی «پس کوچه‌های شمرون» اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، شاهرخ استخری، حدیث چهره‌پرداز، زهره حمیدی، اسماعیل‌ پوررضا، رامسین کبریتی، مختار سائقی، حسن قورچی، جلیل ملک‌زاده، مهدی انجم‌روز و صدف طاهریان به ایفای نقش می‌پردازند.

حالا باید منتظر ماند و دید که این ماجراها همین طور ادامه می‌یابد یا خیر؟

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =