محمد کوثری و عوض حیدرپور نمایندگان تهران و شهرضا در مصاحبه با یالثارات خواستار یاری رساندن به ملت سوریه شدند.

به گزارش خبرآنلاین، این هفته نامه در گزارشی با عنوان "حمایت جمهوری اسلامی از سوریه تمام عیار است " با دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مصاحبه کرده است.

محمد کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم درباره حمله احتمالی نظامی به سوریه گفت: با حمله نظامی و حتی پول و دلار‌های قطر و عربستان افراد را اجیر می‌کنند تا به سوریه بروند و علیه مردم سوریه جنایت انجام دهند و وحشت ایجاد کنند تا بتوانند نظام سوریه را از پای در بیاورند. خود همین جنایت‌های وحشیانه قطعا و یقینا دامن صهیونیست‌ها را خواهد گرفت. اینطور نیست که کسانی که از طریق فشار و زور و ظلم و اینطور حرکات جنایت‌آمیز بتوانند ماندنی باشند.
این نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به سخنان علی لاریجانی درباره مساله سوریه تاکید کرد: حتماً با جنایت‌های صهیونیست‌ها و کشور‌های دیگر دود این جنایت‌ها به چشمان خودشان می‌رود؛ چون مردم سوریه و جهان حقیقت را می‌بینند. مانند گذشته نیست که کسی از اوضاع منطقه اطلاعی نداشته باشد. در حال حاضر لحظه به لحظه خبر‌ها و واقعیت‌ها پخش می‌شود.
کوثری در پایان سخنان خود درباره آینده سوریه اظهار داشت: ملت سوریه و نظامشان و مخصوصا بشار اسد باید این مقاومت را ادامه دهند و با مقاومت و ایستادگی خودشان یقینا به موفقیت بزرگی خواهند رسید. چون قطعاً آدم‌هایی که پول می‌گیرند و اجیر می‌شوند و می‌آیند جنایت می‌کنند زیاد دوام نخواهند آورد؛ چرا که به پول وابسته هستند. لذا در اینجا ایستادگی مردم سوریه می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند و باید جانانه ایستادگی کنند و به یاری ارتش سوریه و نیرو‌های امنیتی و نظامی بشتابند تا در نهایت جنایتکاران و تروریست‌ها از بین بروند و سرکوب شوند.
همچنین عوض حیدر‌پور دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شیعیان علوی سوریه مشهور است که از قدیم جزء هم پیمانان جمهوری اسلامی بودند و از مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان همیشه پشتیبانی کردند. حمایت از مقاومت لبنان و فلسطین جزء آرمان‌ها و اهداف جمهوری اسلامی است و ما موظفیم همه کسانی را که در صدد پشتیبانی از مقاومت فلسطین و لبنان هستند پشتیبانی کنیم و به آن الزام داریم. هم در جهت دفاع از شیعیان سوریه و هم در جهت دفاع از مقاومت لبنان و فلسطین و مثل گذشته در کنار ملت سوریه باشیم.
نماینده شهرضا در ادامه درباره دفاع ایران از کشور سوریه در برابر غربی‌ها و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ضمن تاکید بر حمایت از مردم و دولت سوریه، خاطرنشان کرد: سوری‌ها دشمنانی دارند که دشمنان ما هم هستند و به طور طبیعی ملت سوریه فریاد آزادی‌خواهی و مطالباتی دارند که ممکن است کشور‌های بیگانه از این جریان سو‌استفاده کنند. ما در اینجا وظیفه داریم کاملاً در برابر کسانی که آنها را جزء جبهه استکبار و کفار می‌دانیم با حمایت از دولت سوریه، ایستادگی کنیم.
وی افزود: بنده به عنوان جزیی از ملت و به عنوان یک نماینده مردم عرض کنم که ملت ایران با ملت سوریه به دلیل دوستی‌هایی که آنها با نام جمهوری اسلامی دارند و پشتیبانی‌هایی که از انقلاب اسلامی داشتند و دارند، دوست هستند و هر کجا که لازم باشد ملت سوریه به یاری ملت ایران خواهد شتافت. می‌توان گفت در صورت درخواست ملت سوریه، ملت ایران هم به صورت جدی از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

حیدر پور در پایان تاکید کرد: یکی از راه‌های پشتیبانی، مقابله با رژیم صهیونیستی است، چون این رژیم هم‌پیمان استکبار است و اخیرا هم نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهار‌نظری مجددا بحث محور شرارت را که زمانی بوش مطرح کرده بود، عنوان کرد. مواضع ما مشخص است و اگر استکبار و رژیم صهیونیستی بخواهند جنگی را آغاز کنند ما به همه دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی خواهیم تاخت.

/29214
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    5 1
    "اینطور نیست که کسانی که از طریق فشار و زور و ظلم و اینطور حرکات جنایت‌آمیز بتوانند ماندنی باشند."....