اعتراضها برای اعلام نتایج آزمون دکتری ادامه دارد و دیروز هم برخی از آنها در مقابل وجلس تجمع کرده بودند.

زهرا تالانی: قرار بود کمیسیون آموزش و تحقیقات، ابراهیم خدایی، رئیس جدید سازمان سنجش را برای پاسخگویی به این موضوع دعوت کند.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است در آزمون دکتری تخلفی نشده و مشکل بیشتر در عدم اطلاع رسانی است.
گفت و گوی خبرآنلاین با رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را می خوانید:


دانشجویان آزمون دکتری نسیت به نحوه معرفی پذیرفته شدگان برای مصاحبه اعتراض دارند. شما در کمیسیون به این اعتراضها رسیدگی کردید؟
بله و برای همین از رئیس سازمان سنجش دعوت کردیم تا حضور یابد اما بررسی‌های ما و پاسخ‌های سازمان سنجش نشان می دهد که تخلفی درآزمون دکتری صورت نگرفته است.


یکی از ادعاهای داوطلبان این است که سال گذشته برای کد رشته، 10 برابر ظرفیت اعلام کرده بودند که امسال این کار انجام نشده است؟
بله اما تناقضی با آنچه در دفترچه آمده، ندارد .


اما داوطلبان می گویند چرا مطابق کد رشته‌ها، نفرات را چند برابر اعلام نکرده‌اند ؟
در دفترچه هیچ وقت اعلام نشده است که نفرات را چند برابر معرفی می‌کنیم.سازمان سنجش گفته بود که مطابق ظرفیت رشته و دانشگاه چند برابر اعلام می‌کنیم که همین کار را هم کرده‌اند ، بنابراین این‌ها اختلاف برداشتی بوده است که داوطلبان داشته‌اند. شاید اگر اطلاع رسانی دقیق تری راجع به این مفاهیم صورت می‌گرفت و واژه‌ها به درستی و به موقع تبیین می‌شد این مشکلات به وجود نمی‌آید.


بنابراین شما این اعتراضها را منطقی نمی دانید؟
سازمان سنجش مطابق با‌‌ همان دستورالعمل‌ها و اطلاعیه‌هایی که صادر کرده بود عمل کرده است البته ابهامات به مسئولان این سازمان اعلام شد.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    32 1
    سازمان سنجش برای آزمون کاردانی به کارشناسی داره از مردم پول زور میگیره . دو تا رمز میده 24000 تومن. تازه دفترچه ای هم در کار نیست . نمیدونم کجا باید بگیم . صدامون به جایی نمیرسه . . .
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    33 0
    خوبه خود شما هم قبول کردید اطلاع رسانی صحیح نبوده!!! بزرگوار، ما داوطلبین بر مبنای همین اطلاع رسانی برنامه ریزی و اقدام میکنیم. پس الان مسئول این اتفاق سازمان سنجش است. فکر نکنید فقط چون مطلع نبودیم اتفاقی نیافتاده است بعنوان مثال چنانچه از پیش میدانستیم مصاحبه تاثیر ثانویه دارد مطمئن باشید من خودم بسیار بیشتر درس میخواندم تا رتبه ام بالاتر شود. یعنی از پیش بی جهت به رزومه ام اتکا نمیکردم. درست است؟؟!!! پس مسئول هستید.
  • رسول IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    28 0
    رتبه 25 ارتباطات شدم در مجمع 16 نفر پذیرش داشت که متاسفانه به هیچ جایی دعوت نشدم این یعنی چند برابر ظرفیت؟ خوب حالا شما عادل ، چرا رئیس سازمان سنجش برکنار شد؟ این سیاست یعنی تشدید فرار مغزها
  • عارف IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    19 1
    قسم حضرت عباس خدائی رو باور کردی ولی دم خروس مصاحبه و برکناری سرورالدین رو چی میگی اقای دکتر. ما کسانی که اعتقاد داریم حق مون تو این نحو گزینش سنجش پایمال شده، و بخاطر همین موضوع مطمئنا مسیر زندگی مون هم عوض میشه، همین دنیا، اگه از دستمون بیاد و الا اون دنیا از تون بازخواست خواهیم کرد. لطفا منتشر کن، این درد دل 20000 نفر از افراد فرهیخته این مملکته!
  • بدون نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    20 0
    جناب اقای زاهدی شایسته نیست اینطوری برخورد شود ما کارمون را از مراجع ذی صلاح پیگیری میکنیم فقط به 2مورد پایین دقت شود مشخص می شود چه خبر است: 1-در صفحه‌ی یک دفترچه¬‌ی راهنمای انتخاب رشته¬‌ی آزمون مزبور، «گزینش نهایی از بین داوطلبینی که بر اساس اعلام نتیجه¬‌ی مرحله¬‌ی اول مجاز به انتخاب رشته می¬‌باشند، پس از معرفی به عنوان چند برابر ظرفیت در کدرشته و......صورت خواهد گرفت». که واضح گفته شده چند برابر ظرفیت کد رشته!!!!!!!!!!!!! 2- جناب اقای سرورالدین هم در مصاحبه گفته بود که برابر با هیچکدام از بخش نامه ها و اطلاعیه ها عمل نشده است آقای زاهدی ناامیدمون کردید برای خودم واقعا متاسفم متاسفم متاسف
    • ب EU ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      10 0
      با نظرت خیلی موافقم. اگه به جایی دسترسی داری حتما پیگیری کن
  • ب EU ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    7 0
    سلام خبر آنلاین! لطفا پیگیر باش. حداقل در مورد غلط بودن این سیستم گزینش برای دکتری، افراد متخصص در سرویس فرهنگ، آموزش باید یک مقاله منتشر کنه. فقط ارسال نظر کفایت نمیکنه. چرا جرات تحلیل ندارید!؟ لطفا این کار رو بکنید و به اصلاح این سیستم کمک کنید. ممنون از خبررسانی شما و به امید اقدامات حرفه ای تر شما در زمینه ی تحلیل خبری
  • داوطلب دکتری IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    13 0
    ای کاش یا این آقای زاهدی مطلب رو می خوند یا اون فردی که الان پستش شده رییس سازمان سنجش. آخه عزیزم ندیدی که گفتند به سه جا دعوت میشید ولی بعد به چهار جا هر فردی معرفی شد. شما این رو ندیدین؟ خوبه نماینده ملت هستین و اینقدر حق ما رو دارین ضایع می کنین. نکنه داستان بده و بستانی در کار است جناب آقای زاهدی؟؟؟؟؟؟
  • محسن IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    13 0
    جناب آقای دکتر لطفا به سئوالات زیر جواب دهید: 1-قرار بود هر نفر حداکثر به 3 دانشگاه معرفی شود چرا به 4 دانشگاه معرفی شد(سئوال بسیار روشن می باشد ولی چرا کسی پاسخگو نیست). 2- گفته بودند که آزمون دکتری یک غربال اولیه است و ضریب وزنی مصاحبه 2 برابر آزمون است در حال حاضر تعداد کل افراد معرفی شده در هر رشته تقریبا برابر یا کمتر از ظرفیت اعلام شده می باشد این به معنی غربال نیست یا اینکه معنی غربال را ما نمی دانیم. 3- در گرایش عمران-سازه 400 نفر مجاز شده اند و حدود 100 نفر به مصاحبه معرفی شده اند چرا این همه افراد را مجاز اعلام کرده اند. 4- اگر واقعا ابهامی در کار نیست چرا این همه به نتایج اعتراض شده است یا صحبتهای مسئولین سازمان سنجش برای شما مهمتر از این همه اعتراض و دادخواهی مردم می باشد!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    5 0
    تمام کارهای شما نادرست است . وسلام