معاون آموزشی وزیر علوم گفت: وزارت علوم نتایج آزمون دکتری را تایید کرد، اما هر کس که فکر می‌کند بر اساس چارچوب آزمون دکتری و نه انتظارات خودش، حقی از وی ضایع شده است می‌تواند از طریق سایت سنجش شکایت خود را پیگیری کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ حسین نادری‌منش گفت: اگر سازمان سنجش پاسخ اعتراضات داوطلبان را ندهد راه‌های قانونی دیگری نیز همچون خود ستاد وجود دارد که موارد بررسی و پاسخ داده می‌شود.

او امروز در حاشیه همایش ملی تحول و بازنگری در آموزش فنی مهندسی که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با تشریح و تایید فرایند اجرا و پذیرش در آمون دکتری 91، در این زمینه به حضور سرپرست سازمان سنجش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اشاره کرد و گفت: مطابق گزارشات ارائه شده، اعضای کمسیون آموزش مجلس نیز از توضیحات ارایه شده درباره صحت فرایند برگزاری آزمون دکتری قانع شده‌اند.

او گفت: در آزمون دکتری امسال بر اساس ارزیابی‌ها و آیین‌نامه‌ها، افراد با اولویت و نمره برتر به ترتیب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند.

نادری منش درباره برخی مشکلات ایجاد شده در خصوص اعلام ظرفیت در برخی رشته‌هایی که ظرفیتی برای آن در دانشگاه‌ها پیش‌بینی نشده است، گفت:‌ در موارد اندکی که یک رشته منحصرا مربوط به یک دانشگاه است اگر دانشگاه مربوطه ظرفیت خود را صفر اعلام کند، طبیعتا مشکل رخ می‌دهد که امسال این مشکل پیش آمد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه سازمان سنجش باید قبل از اعلام اسامی معرفی‌شدگان برای انجام مصاحبه به دانشگاه در رابطه با تک رشته‌ها مذاکره می‌کرد، گفت: منطقی‌ترین کار برای ما این بود که در زمان انتخاب رشته، این رشته‌ها را ببندیم اما به علت رعایت حال دانشجویان، سازمان سنجش طی تعامل با دانشگاه‌ها این مشکل را حل کرد اما ممکن است تنها در یکی دو رشته این اتفاق افتاده باشد که مطمئنا سازمان سنجش و دانشگاه مربوطه این مشکل را طی تعامل حل می‌کند.

دیروز ابراهیم خدایی، سرپرست سازمان سنجش اعلام کرد که در دفترچه آزمون دکتری ذکر شده که پس از انتخاب رشته داوطلب با توجه به ظرفیت هر کد رشته محل دانشگاه‌ها، بر اساس اولویت کدرشته محل انتخابی و نمره علمی آزمون و سایر ضوابط مثل سهمیه‌ها، از بالاترین نمره برای مصاحبه دعوت می‌شوند اما برخی داوطلبان از این مساله که 50 درصد ظرفیت آزمون دکتری به سهمیه ایثارگران و مربیان تعلق دارد، غافل بودند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب EU ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    9 0
    از چه راهی؟ مجلس مثلا؟ 3 برابر چرا شد 4 برابر؟ آقای نادری منش! شما برای 4 برابر تو مصاحبه های قبلیتون یه دلیل عالی آوردید!!!! این پیگیری از رههای دیگر خیلی بهتره!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    8 0
    ببخشید، تیتر رو خوندم فکر کردم سایت جکه. اشتباه اومدم .
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    7 0
    از نظر وزارتخانه صحت داشته اما رئيس سازمان سنجش به عدم صحت آن اشاره كرد كه عوض كردند. مفهوم صحت را فهميديم.