شرق نوشت:

در حالی که اکثر پزشکان با وجود شرایط دشوار اقتصادی به الزامات اخلاقی و سوگند حرفه‌ای خویش پایبند هستند و در مواردی به بیماران کم‌درآمد تخفیف می‌دهند یا هزینه درمان دریافت نمی‌کنند؛ نان معدودی از پزشکان تهرانی با دریافت هزینه‌های گزاف از مردم در روغن افتاده است.

بی‌رمقی بیمه‌های درمانی در قبال انجام کامل تعهدات خود، کاهش کیفیت خدمات در بیمارستان‌های دولتی و اقبال بیمارستان‌های خصوصی در جذب پزشکان حاذق و مردمی که نمی‌توانند برای سلامت خود صرفه‌جویی اقتصادی کنند، آشفته‌بازاری ایجاد کرده است. هم‌اکنون از بیمارستانی در تهران خبر می‌رسد پزشکی در قبال ویزیت یک‌ساعته و حضوری بیمار خود که برای ادامه درمان به بیمارستان دیگری منتقل شده، 10‌میلیون تومان طلب کرده است.

به گفته یکی از بستگان این بیمار، پزشک معالج پیش از این برای کشیدن «آب ریه» از طریق «جراحی سرپایی» در یکی از بیمارستان‌های خصوصی هشت‌‌میلیون تومان وجه دریافت کرده بود که پس از انتقال به بیمارستان دولتی و اعلام بیمارستان خصوصی مبنی بر ناتوانی برای ادامه درمان، بنا شد بیمار خود را در بیمارستان دیگری ویزیت کند. در ادامه با توجه به شرایط اورژانسی بیمار و عدم حضور جراح توراکس در بیمارستان دولتی این متخصص اعلام کرد فقط در قبال دریافت 10‌میلیون تومان حاضر به ویزیت بیمار خواهد بود. وی این امر را هم منوط به پرداخت پیشاپیش مبلغ کرده بود.این مساله البته مختص به این پزشک نبوده و ظاهرا مساله‌ای است که شواهد و نمونه‌های بسیار زیادی در سیستم درمانی کشور دارد.

 یکی از اعضای خانواده بیمار  ضمن اشاره به اینکه «در طول یک سال بیش از 100‌میلیون تومان برای معالجه بیمار خود پرداخته‌‌ایم»، می‌گوید: مادر ما از بازنشستگان آموزش‌وپرورش است که برای بار دوم قرار بود تحت عمل جراحی تعویض «دریچه میترال»، «آئورت» و «‌تری کوسپید» قرار بگیرد. در ابتدا برای درمان نزد یکی از جراحان مشهور قلب رفتیم. جراح پس از قبول انجام این عمل، حق‌الزحمه 40‌میلیون تومانی را طلب کرد که پس از آن به گرفتن 30‌میلیون تومان قانع شد و البته این حق‌الزحمه جدای مبلغی بود که باید به بیمارستان داده می‌شد.

 البته حق‌الزحمه «آقای دکتر» ‌در هیچ سندی هم ثبت نمی‌شود. او با اشاره به دریافت هزینه‌های جدای از تعهدات بیمه از سوی بیمارستان عنوان کرد: بیمار ما در زمان جراحی که در شهریور 90 انجام شد، تحت پوشش بیمه تکمیلی یکی از بیمه‌ها بود و این بیمه، چهار‌میلیون و 800‌هزار تومان پرداخت کرد. خود بیمارستان جدا از پول پرداختی بیمه، 15‌میلیون به صورت علی‌الحساب از خانواده بیمار گرفت و بیمار بستری شد.

 او می‌افزاید: «دو روز به انجام عمل، اعلام شد برای اثبات اینکه خود جراح بیمار را عمل می‌کند، از لحظات عمل جراحی فیلمبرداری می‌شود و شما برای انجام این کار باید علاوه بر آوردن دوربین فیلمبرداری، مبلغ 300‌هزار تومان هم پرداخت کنید.»

به گفته دختر این بیمار، خانواده با این فیلمبرداری مخالفت کرده اما مشاوران تبلیغاتی جراح قلب این فیلمبرداری را شرط عمل اعلام کرده‌اند که خانواده به ناچار پذیرفتند. بعد از اتمام دوران نقاهت بیمار که حدود 30 روز به طول انجامید، بیمار با پرداخت هشت‌‌میلیون دیگر از بیمارستان مرخص شد. اما آن پایان ماجرا نبود و بیمار دو هفته بعد برای گذاشتن باطری به بیمارستان مراجعه کرد و در قبال انجام عمل آقای دکتر و هزینه‌های بیمارستان 20‌میلیون پول پرداخت شد.

اما باز هم حکایت به اینجا ختم نشد. عضو خانواده این بیمار با اشاره به اینکه «پس از دریافت این مبالغ سنگین بیمار به جای آنکه روند بهبودی خود را طی کند، دچار ضعف جسمانی، تنگی‌نفس شدید و عدم تنظیم ضربان‌قلب شد»، اظهار داشت: «پس از مراجعه به آقای دکتر و به پیشنهاد او برای کشیدن «آب ریه» که به دلیل عدم پمپاژ صحیح قلب ایجاد شده بود، به‌مدت یک‌هفته در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری شد و بیمارستان که با هیچ بیمه بیمار قرارداد نداشت، بابت این یک هفته، چهار‌میلیون و 850‌هزار تومان دریافت کرد.»

او ادامه می‌دهد: «تا اینجا حدود سه ماه از عمل جراحی بیمار گذشته بود و او هنوز توانایی بازگشت به زندگی را پیدا نکرده بود. پس از مراجعه به پزشک قلبی که بعد از عمل به او معرفی شده بود مجددا در بیمارستانی که عمل شده بود به مدت دو هفته بستری شد. در این زمان بیمار تحت پوشش بیمه طلایی قرار گرفته بود و هزینه‌های او به مقدار قابل توجهی کاهش یافت و تنها 20‌درصد فرانشیز را پرداخت کرد که چیزی حدود دو‌میلیون تومان شد.»

وی با بیان اینکه «بازهم بیمار روند بهبودی را طی نکرد و تا پایان سال 90 دو مرتبه به مدت یک‌ماه در بیمارستان بستری شد، اضافه کرد: «بستری شدن دوباره در شرایطی بود که جراح بزرگ قلب مسوولیت این مساله را نپذیرفت و اعلام کرد جراحی به خوبی انجام و مشکل مکانیکی قلب حل شده و بیمار نارسایی بطن راست قلب دارد و امیدی به بهبود وی نیست. این در حالی است که هنگام عمل دکتر عنوان کرده بود هرچند شانس زنده ماندن بیمار بسیار پایین است، اما در صورت زنده ماندن می‌تواند زندگی عادی خود را از سر بگیرد.»

این بیمار اواسط فروردین سال‌جاری مجددا با تنگی نفس شدید به بیمارستان مراجعه کرد و به مدت 10 روز در آنجا بستری بود. پزشک وی عنوان کرد مشکل قلبی ریوی بیمار به قدری شدید است که باید به این زندگی عادت کند. او پس از 10 روز به خانه بازگشت و چهار روز بعد دوباره به مدت 45 روز در بیمارستان بستری شد و به دلیل مشکلات بیمه‌های درمانی بیمار با هزینه شبی یک‌میلیون تومان در بیمارستان هتل‌مانند باقی ماند.

عضو خانواده این بیمار در ادامه می‌افزاید: در این 45 روز آزمایش مغز استخوانی از بیمار به عمل آمد که هزینه آن حدود یک ‌میلیون تومان بود و پس از انجام آن پزشک قلب اعلام کرد که بیمار باید با یک جراحی سرپایی، آب ریه‌اش توسط یکی از جراحان سرشناس قفسه سینه خالی شود. 24 ساعت بعد جراحی بیمارستان اعلام کرد که برای دریافت جواب مثبت مالی و قبول جراحی توسط‌ آقای دکتر باید 18‌میلیون تومان به حساب بیمارستان واریز شود. تهیه این هزینه در مدت 24 ساعت تقریبا غیرممکن بود و خانواده بیمار با تامین 14‌میلیون به بیمارستان مراجعه کردند اما حسابداری با عدم پذیرش پول اعلام کرد تا زمانی که هزینه به طور کامل پرداخت نشود بیمار تحت عمل جراحی قرار نخواهد گرفت. این اتفاق یک هفته بعد مجددا تکرار شد و بیمارستان اعلام کرد که بیمار باید برای تخلیه ریه سمت راست نیز مجددا به اتاق عمل برود و 10‌میلیون تومان دیگر پرداخت کند.»

بعد از انجام عمل دوم و پس از گذشت یک هفته و پرداخت 12‌میلیون دیگر توسط خانواده بیمار، بیمار با شرایط جسمانی نامناسب به خانه منتقل شد و یک هفته بعد به بیمارستانی دولتی که به پیشنهاد جراح انجام شده بود، منتقل شد.

پزشکان این بیمارستان از خانواده بیمار درخواست کردند جراح قفسه سینه که در بیمارستان خصوصی مداوای وی را بر عهده داشته، به بالین وی بیاید. ابتدا پزشک معالج از این کار امتناع کرد و بعد از خواهش‌های مکرر خانواده بیمار و همچنین نامه‌های بیمارستان دولتی، در قبال 10‌میلیون تومان بابت ویزیت بیمار به بیمارستان آمد. در حال حاضر شرایط جسمانی بیمار وخیم است.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 67
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    125 0
    از كرامات شيخ ما نه عجب. تبريك مخصوص خدمت تمام مسولين محترم
    • بدون نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      43 0
      من هم به وزارت محترم بهداشت و مسئولین نظارت و بازرسی و از همه محترم به وجدان آن پزشک محترم تبریک عرض می کنم . به امید بیداری وجدان های همه
    • مهندس IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      6 23
      من هم معتقدم انصاف چیز خوبیه ولی همه اقشار جامعه اینجوری شده ایم. فکر میکنید این آقای دکتر که جان ما و مادران ما را نجات میده و سلامتی که بزرگترین نعمت هست رو به ما برمی گردونه کمتر از یک بساز بفروش حق داره؟ همین آقای دکتر اگه بخواد یک خونه ی 3 خوابه در شان خودش در یک محله متوسط تهران بخره چند صد میلیون تومان باید هزینه بده؟
  • زرتشت IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    125 4
    بازم خدارو شكر يه همچين پولي رو داشتن بدن ما كه تو قسط و اجاره خونه مونديم چيكار كنيم؟
    • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      76 1
      هیچی! ما حق بیمار شدن هم نداریم. اگر بیمار شدیم مستقیییییییییییییییییییییییییییییییییم باید تشریف برده شویم به آرامگاه ابدی
    • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      68 0
      فکر کردین به همین سادگی میشه تشریف برد آرامگاه ابدی؟؟ بد نیست به نگاهی به نرخ قبر توی بهشت زهرا بندازین ;)
  • بي پول IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    117 2
    توي اين مملكت اگر آدم پول نداشته باشه بايد بره بميره .واقعا متاسفم براي اين جامعه و اين قشرهاي تحصيل كرده كه مثلا سوگند هم مي خورند
    • علیرضا IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      36 2
      عزیزم مردن هم خرجش کم نیست یه قبر زپرتی تو قطعه N بهشت زهرا 8-9 میلیون قیمت داره. فقط قبر بقیه ماجرا بماند...
  • محمدرضا IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    9 92
    نوش جونت آقای پزشک!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      53 0
      امبدوارم کارت پیشش گیر کنه تا بفهمی یعنی چی!
    • فارس IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      5 1
      ممد رضا جون صدات از جای گرم بیرون میاد .آره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • فارس IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      4 1
      تو شهرستان ما هم ارتوپد نیست باید انتقالش بدن استان اونوقت میگه2 میلیون رشوه بده بیام معاینش کنم
  • بدون نام GB ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    62 51
    من یک پزشک مطب دار هستم.باور کنید بعضی اوقات کمتر از تعرفه دولتی پول می گیریم.این مطلب مورد اشاره شما وجود داره ولی به کمتر از نیم درصد پزشکان(بخصوص بعضی جراحها)مربوط میشه که اسم بقیه رو خراب کردن.از 100هزار پزشک کشور 80 هزار نفر پزشک عمومیند که اصلا زیر میزی براشون معنا نداره.از 20 هزار متخصص هم شاید چند نفر جراح دست به این کارا میزنن که معمولا جراحهای قدیمی و اسمی هستند.پزشکهای جوان اصلا به سمت این کارها نمیرن.این کار غلط پزشکان البته علتهایی هم داره مثلا عدم تعیین تعرفه های سال 91 که باید دولت پاسخگوی ضرر کل پزشکان باشه.ولی در کل اکثر پزشکان این حرکات رو تقبیح می کنند
    • مشهدی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      79 0
      خداییش مادربزرگ من در مشهد در بیمارستان تخصصی جراحی قلب باز انجام داد (توسط یکی از بهترین جراحان مشهد) و دکتر گرامی کوچکترین هرینه اضافی هم درخواست نکرد. که نشون دهنده اینه که حتی در بین جراحان قدیمی و نامی هم تفاوت هایی در وجدان و انسانیت وجود داره...
    • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      32 3
      جناب اقای دکتر در بین پزشکان و جراحان استثناء هم وجود دارد که پول اضافه درخواست نمی کنند و کمک حال بیمار هستند خداوند خیرشون بده ... اما تجربه من چیز دیگری می گوید برای عمل رحم همسرم پیش 4 دکتر متخصص زنان برای انجام عمل رفتیم هر 4 تای آنها خواستن حداقل 2 میلیون تومان جدا از هزینه و صورتحساب بیمارستان مستقیم بخودشون تقدیم کنیم در صورتی همسر من بیمه خدمات درمانی و تکمیلی تا سقف 10 میلیون تومان بود !
  • قلب IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    16 31
    مجبورید بری بیمارستان خصوصی ؟ برید بیمارستان قلب تهران هم فوق تخصصند وهم شیک وتمیزه
    • سارا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      41 4
      نه کسی مجبور نیست بره بیمارستان خصوصی ولی اگه مقداری دقیق تر از اوضاع بیمارستان های دولتی با خبر بودی این حرف رو نمی زدی ،اگر تو بیمارستانهای دولتی(که یکیش همونیه که نام بردی) آشنا نداشته باشی امکان نداره ATTEND (استاد متخصص یا فوق تخصص) وارد اتاق عملت بشه و در حقیقت مریض موش آزمایشگاهی است برای کسب تجربه و آموزش رزیدنت ها وفلوشیپ ها،تا با تجربه هائی که بر روی این مریض های بدبخت کسب کردند فردا در بیمارستان های خصوصی دقیقا مثل استادانشان هزینه های نجومی در یافت کنند،واقعا فکر می کنی که در کشور ما امکان دارد که با پرداخت 5/1 تا 10/1 هرینه اصلی خدمات درستی دریافت کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    44 2
    خدا رو شکر اگر ماهی 750 هزارتومان کرایه میدیم و 1 میلیون درآمد داریم هنوز سالمیم ... آیا با این آلودگی هوا و این استرس زندگی میتونیم 10 سال دیگه سالم بمونیم ؟ فقط ورزش و دعا میکنم...
  • بدون نام EU ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    42 1
    به امید روزی که همه ما مانند یک انسان زندگی کنیم
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    36 3
    اتفاقا این امر در میان جراحان بسیار بسیار شایع است. جدیدا هر کس اطرافم کارش به جراحی کشیده دکتر جراح قبل از عمل درخواست پول نقد در مطب کرده است. نکته جالب اینکه هیچ جا این پول ثبت نمی شه چون حتی شماره حساب یا کارت اعلام نمی کنند و فقط به اسکناس نقد رضایت می دهند. فقط کارمند بیچاره باید تو این مملکت مالیات بده چون همه درآمدش شفافه !!!
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    35 5
    ما هم وقتی برای عمل جراحی مادرم به دکتر مراجعه کردیم دکتر چهار میلیون تومان پول اضافه از ما گرفت ولی به ما گفت پول را به شماره کارت یکی از آشنایان ایشان واریز کنیم،فکر کنم به این خاطر که ما نتونیم از ایشون شکایت کنیم،به هر حال پزشکی امروز تبدیل شده به بزرگترین کاسبی
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    14 24
    از همون اول باید می رفتین بیمارستان دولتی، به خدا ایجوری هم که می گن وضعشون بد نیت فقط باید بدونین که برای هر مریضی کدام بیمارستان برین اینم با کمی پرس و جو بدست میاد
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    35 2
    مطمئنید که اون خانم کارمند آموزش و پرورش بوده ؟ والا من که پول خرید یه قبر رو هم ندارم چه برسه به تأمین هزینه های میلیونی درمان !!!
  • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    31 56
    لا اقل یک دروغی بگین که قابل قبول باشه. نمیدونم گوینده این مطالب چه خصومتی با پزشکان داره؟ در ضمن وقتی دیه انسان 120 میلیون باشه .در خواست مبلغ 30 میلیون برای عمل جراحی چند دریچه قلبی مبلغ زیادی نیست. ولی پذیرش ویزیت 10 میلونی ممکن نیست
    • mory IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      28 1
      کجاش دروغه عمو..پدر من برا یه عمل سر پایی تو یه بیمارستان دولتی ۴۰۰ تومن زیر میزی داد به دکتر.
    • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      6 0
      یعنی چی... بچه هاش پولدارن...
    • بدون نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      15 2
      mory جان!!400 تومن با 10 میلیون خیلی فرق داره...400 تومن منطقیه با عقل جور درمیاد ولی ویزیت ده میلیونی یک چیز کاملا غیر منطقیه....یا دروغه یا اینکه اقای دکتر هم ویزیت کرده بیمار رو هم جراحی تخلیه اب ریه و 10 میلیون هزینه جراحی و ویزیت با هم بوده...درسته که در جامعه پزشکان از این کارها زیاد میشه ولی دیگه دروغ به این بزرگی گفتن هم خداوکیلی انصاف نیست..این خانوم میتونست بگه اقای دکتر بابت اومدن به یک بیمارستان دولتی و تخلیه اب ریه از ما 10میلیون گرفت که خودش به اندازه کافی بی وجدانی دکتر رو نشون میده دیگه لازم نبود شورش کنه و همچین حرف غیرمنطقی رو بزنه(که 10 میلیون فقط واسه ویزیت گرفت)اینجوری صحت همه حرفهای خودش رو هم زیر سوال میبره
    • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      1 0
      دو سال پیش مادرم تصادف کرد(عابر بود)مفصل زانوش خرد شد ارتوپد های شمال یکی از یکی بدتر بودند بماند بیمارستان رودسر چه بلای سر این زن بیچاره آورد تا اینکه بردیم بیمارستان خصوصی لاهیجان ،اونجا هزینه اش قابل قبول بود برام سئوال شد چرا آقای دکتر حسینی ارتوپدلنگرود دستمزد عملش اینقدر توی رسید بیمارستان پایینه !!!!!!!!!!!!!پدرم گفت :آخه 900هزار تومان با قرض وقوله جور کردیم و بردیم تو مطب بهش دادیم تا بیاد مریض ترخیص کنه !!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    44 0
    همه اینها در یک جمله خلاصه میشه اینجا ایرانه....
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    13 35
    بنظرم غیر قابل باور است لطفا نام پزشک را معرفی و به نظام پزشکی اطلاع دهید گر چه اکثریت پزشکان این مرز و بوم انسانهای شریفی هستند نباید اجازه داد قلیلی اینگونه وجه این صنف را آلوده نمایند
    • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      12 4
      با توجه به اینکه نقل کننده مطلب عنوان کردند که این پزشک از جراحان حاذق تهرانه و مهارت ایشون در حدیه که یک بیمارستان دولتی برای یک عمل جراحی چندین بار به ایشون نامه میده و ازشون درخواست میکنه این عمل رو براشون انجام بده پس مطمثن باش این ادم اولا اصلا به نظام پزشکی اهمیتی نمیده که تازه بخوان باهاش برخورد هم بکنند ثانیا در صورت هرگونه برخورد از سوی هر سازمانی ایشون با تخصص و تبحری که داره مطمئنا بیخیال کار در ایران شده و به خارج مهاجرت میکنه ثالثا پول در قبال سلامتی اهمیت نداره فرض کن نظام پزشکی با این اقا برخورد کرد و ایشون هم از ایران رفت اگر خدای نکرده مادر من یا شما به این مشکل دچار شد و کسی نبود که بتونه مثل این پزشک حاذق عملش کنه خداوکیلی حاضر بودی چند میلیون بدی تا همین دکتر بیاد بالاسرش
  • mory IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    40 11
    بابا اینها که مهم نیست...به داد اون خانومی برسید که یه فروشنده تو امریکا بهش گوشی اپل نفروخته..این جیگر ادم رو اتیش میزنه!!
    • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      12 5
      MORRY عزیز به خدا به این شوری که می گن نیست من تمام اقوامم تو آمریکا زندگی مکنند خودمم چندین بار رفتم،گوشی اپل هم رو 3 ماهه پیش از نمایندگی اپل Orange county گرفتم فروشنده هم فهمید ایرانی ام چون با خواهرم فارسی حرف می زدیم ولی نه تنها بهمون فروخت کارت خرید با 50% off از فروشتگاه stain mart هم بهم داد،چرا هر چی می شنوید باور می کنید مگه می شه یک کشوری که سالانه چند هزار نفر از مردم کشور ما رو فقط با یک قرعه کشی به کشورش می پذیره و بهشون 'گرین کارت میده بعد دستور می ده به اینا اپل نفروشین!!!!!!!؟؟؟؟
    • mory IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      3 0
      بی نام جان ..این حرفتو قبول دارم
    • mory IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      2 0
      عزیزم ساده ای..میدونم اینها رو که میگی....یه شوخیه تلخه...
    • بی نام (سارا) IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      2 0
      mory جان میدونم که می دونی، ولی گاهی وقتها بهتره به در بگی شاید دیوارها بشنوند
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    28 8
    والا به منم میگن دکتر !!!!!این پولهایی که این بابا گرفته درامد یک عمر من متخصص اطفاله که لااقل هزارها نگیم صدها کودک مردمو از مرگ نجات دادم.
    • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      20 4
      دکتر جون دمت گرم
    • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      4 2
      حالا مثلا اون ادمهایی که به این نظر منفی دادند منظورشون چی بوده؟!!حسادت هم حدی داره!!حالا چون یک نفر متخصص اطفاله و ظاهرا هم انسان شریفیه و جون بچه های من و شما رو نجات میده فقط چون پزشکه باید بهش حسادت کنی و به نظر منطقیش منفی بدی؟مطمثن باش این پزشک محترم اگه میخواست کلاه مردم رو برداره و پولهای میلیونی ازشون بگیره حتی یک ثانیه از وقتش رو هم تو اینترنت تلف نمیکرد و دنبال همون قضایا بود
  • نینا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    23 2
    دیگه چه خبر ؟؟؟؟؟ خبرهای ایران مثل داستان های باورنکردنی میمونه... امیدوارم گذر هیچ آدمی به بیمارستان و این دکترا نخوره که از عذاب قبر هم بدتره
  • نینا IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    9 2
    دیگه چه خبر ؟؟؟؟؟ خبرهای ایران مثل داستان های باورنکردنیه... کاش میشد اسم این دکتر ها رو که هم من هم خیلی از شماها برخورد داشتیم عنوان کرد
    • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      1 2
      اگر همین پزشک حاذق که حالا همه دارند بهش میتوپند بد وبیراه میگند دست از عمل کردن بکشه یا از این مملکت بره اونوقت میبینیم چقدر ادم حاضرند چه پولهایی بدند تا همین دکتر برگرده و همینجا تو مملکت خودشون عملشون کنه....جون ادم ارزشش بیشتر از این پولهاست....حاذق باشه کارشو بلد باشه بمونه همینجا جون مردم رو نجات بده پولش رو هم بگیره من حاضرم این پول رو بدم ولی یک پزشکی که سرش به نتش بیارزه عملم کنه و جونم رو نجات بده نه یه پزشکی که تعهد داره ولی تخصص نداره و خدا میدونه از چه راههایی وارد دانشگاه شده و واحدهای درسیشو پاس کرده!!به خدا قسم دانشچوی پزشکی میشناسم(نمیگم از چه طریقی وارد دانشگاه شده)که 14 ساله داره دوره پزشکی عمومی رو میگذرونه!!وقتی هم اومد بیرون کسی نمیدونه این اقا چجوری دکتر شده
  • بدون نام US ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    27 7
    من يه پزشك هستم تو رو خدا يه كم منصف باشيم اين شامل انگشت شمار پزشكاني هست كه تو شهراي بزرگ زندگي ميكنند ما تو بيمارستان دولتي ٢ ماه مريض بستري ميشه ٣٠٠ هزار تؤمان هم هزينش نميشه به خدا يه شب بيخوابي تا صبح و حسرت يه لحظه نشستن با اون همه درساي سنگين كه پزشكا بايد بخونن رو كمتر كسي ميتونه توي محيط غمگين بيمارستان تحمل كنه هيچكس به يه ارايشگر كه واسه يك ساعت كار عروس ٢ تا ٣ ميليون پول ميگيره أيرادي نميگيره ويزيت يه پزشك از ارايشگر خانم خيلي كمتره ولي همه به سختي پول پزشك ميدن حقوق يه پزشك عمومي با كلي كشيك اورژانس به زحمت به ١ ميليون ميرسه در ماه هيچ نظارتي هم واسه ارايشگر ها نيست
    • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      16 11
      هزینه بیمارستانها بالاست. جناب دکتر! کی میگه درسهای پزشکی سنگینه! درسهای پزشکی فقط و فقط خواندنیه! بیا دوتا واحد مهندسی پاس کن! بعد بگو درس سخته! یک مهندس مکانیک با مدرک کارشناسی ارشد که پدرش صلواتی میشه تا مدرک بگیره از لحاظ زمان تحصیل با یک پزشک عمومی برابره! ولی حقوقی که به این مهندس میدن ماهی 400 تا 500 تومنه. یک پزشک عمومی حداقل ماهی یک میلیون رو داره!
    • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      5 4
      اقای مهندس مکانیک که ادعا داری درسهای شما سختتر از پزشکیه...نمیگم بیا درسهای پزشکی رو بخون تا بفهمی چقدر سخته فقط اسم مثلا یکی از عضله های بدن رو من میگم ببینم میتونی فقط تکرارش کنی یا نه؟!!وقتی در مورد چیزی اطلاعات نداری لطفا اظهار نظر نکن..میدونی در کل بدن چند تا ماهیچه هست؟استخوان هست؟سرخرگ؟سیاهرگ؟مویرگ؟عصب؟میدونی چه تعداد بیماری شناخته شده؟میدونی راه درمان هر کدوم چیه؟حالا فکرش رو بکن باید اسم تمام این ماهیچه ها،سرخرگها،اعصاب،بیماریها،راههای درمان بیماریها و....همه رو بلد باشی چیزهایی که تو حتی نمیتونی اسم یکیشون رو تکرار بکنی...درسهای مهندسی هم اسون نیست ولی فرمولهای ابداعی انسانیه...واسه هر مطلب فرمولش رو بلد باشه همه مشکلاتت تو اون بخش حله..
    • مهندس IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      7 5
      درسته. این که می‌گویند درس های پزشکی سخت است واقعاً غیر قابل قبول است. تنها قبولی در کنکور در رشته ی پزشکی است که سخت است آن هم به خاطر تعداد پذیرش کم است و نه سختی درس های تجربی. ولی از نظر سختی سختی درس‌های مهندسی به مراتب بیشتر از دروس پزشکی است اما چون تعداد مهندسان کشور بسیار زیاد است آنها وضعیت درآمد خوبی ندارند و حقوقی که به این مهندس میدن ماهی 400 تا 500 تومنه. در حالی که درآمد یک پزشک عمومی حتی به مراتب بیشتر از درآمد دو نفر مهندس روی هم است. درست است درآمد متخصصان زیاد است، و باید هم باشد چون واقعاً سال‌ها باید تحصیل کنند و از آن طرف نمی‌توان ضرفیت تخصص را زیاد کرد چون کیفیت پایین می‌آید اما وقعا چرا تعداد پذیرش دکتری عمومی زیاد نمی‌شود تا کمبود پزشک نداشته باشیم؟
    • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      7 5
      حسود هرگز نیاسود جناب مهندس.چند تا واحد مهندسی پاس کردی در صورتی که همیشه تعطیلات عید و شبها و تابستونا در اختیار خودت بودی.نه مثل پزشکا که از سال 5 کشیک شب دادیم و هیچ تابستون و عیدی تعطیل نبودیم....هر وقت تونستی شب تا صبح بیدار وایسی داد و فریاد مریض تحمل کنی و مریض تصادفی ویزیت کنی اونوقت توقع خقوق بیشتر داشته باش
    • بدون نام JP ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      3 0
      دوستان دعوا نکنید. هر دو رشته سخت و دشوار است و هیچ دستاوردی بدون مرارت حاصل نمی شود. اما هزینه درس و دشواری دروس پزشک را که نباید بیمار بدبخت بپردازد. بیمار به خاطر وضعیت اضطراری نیازمند توجه است و حاضر به پرداخت هر هزینه ای ولی نباید از این وضعیت فرد بیمار سو استفاده کرد. اینجا بحث بی قانونی و بی وجدانی است...
    • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      1 5
      درسهای رشته پزشکی فقط خواندنیه و حافظه قوی میخواد! مثلا باید بدونی اگه سر درد گرفت مشکل چیه! این دیگه کاری داره! بدن چندتا عضله داره 200 تا شاید 200 هزارتا! دکتر جان یک مهندس اصول رو یاد میگیره که چیزایی جدید بوجود بیاره! پیشرفت علوم و بالا رفتن سطح زندگی و ابزارهای مختلفی که در چندسال اخیر وارد زندگی مردم شده حتما از فواید علم پزشکیه! نه عزیز مهندس مکانیک و مهندس برق باید پدرشون در بیاد تا شما سوار ماشین مدل بالا بشید. میدونی فرستادن یک انسان به ماه و برگردوند اون یعنی چی؟ میدونی ضریب اطمینان وسیله ای مثل هواپیما چنده! میدونی سالانه تعداد افرادی که به خاطر تشخیص اشتباه دکترها کشته میشن بیشتر از تعداد کشته شدگان سقوط هواپیماست. درسهای مهندسی ابزار برای ساختن ابزارهای جدیدتر.
    • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      1 3
      یه مهندس بیل مکانیکی میسازه که اون کارگر بیچاره به غضروفهای مفاصلش فشار نیاد. دکتر فقط قرص میده درمان نیمکنه! جناب دکتر میدونی مهندسی مکانیک گرایش بیومکانیک چیه! دستگاههای دندانپزشکی رو که میسازه! اما جواب کسی که گفته چند واحد پاس کردی! من 200 واحد پاس کردم و حسود هم نیستم . من مخالف اینم پول مفت به کسی بدن! چه معنی داره یک دکتر در روز 200 نفر رو ببینه! من دارم از این کشور میرم شما باید حسود باشید. اونور هم خوب حقوق میدن و هم کار و مسیر برای تحقیقات فراهمه! تحقیقاتی که باعث آسایش و راحتی انسانها میشه! از جمله کولر گازی! یخچالهایی که اعضای بدن رو برای پیوند آماده میکنن و هزارتا وسیله دیگه که اگه خوب دقت کنی میبینی وجود مهندس برای دنیا لازمه!
    • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      3 0
      اینکه بگین مطالعه بدن انسان و فهمیدن مشکلش و درمانش آسونتر از درست کردن وسایل مکانیکی و تعمیر و نگهداریشونه مثل اینه که بگید چیزایی که مهندسا میسازن به مراتب بهتر از ساخت انسانه ...یعنی مطالعه آفرینش خدا سختتره یا ساخته دست بشر؟ البته این اصلا به معنای ایجاد حق برای چاپیدن بیمارا نیست
  • ناشناس IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    26 0
    I من پدرم بابت جراحي قلب باز در بهمن 90در بيمارستان شهيد رجايي جراحي شد كه جا داره از دكتر جراحش دكتر حسيني كه بدون هيچگونه چشمداشت مالي اقدام به جراحي كرده تشكر كنم حتي بعداز عمل نيز در صورت نياز بصورت تلفني جوابگوي ما نيز بوده .انشاء ا.. هر جا كه هست خداوند پشتيبانش باشه و هميشه سلامت باشه.
  • مصیب IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    11 16
    وقتی دانش آموز بودیم بیشتر مواقع موضوع انشاء این بود ، در آینده می خواهید چکاره شوید؟ خیلی ها شغلهایی می گفتن و می نوشتن تا به محرومین کمک کنیم از جمله پزشکی ، من میخواهم دکتر شوم تا به مردمم خدمت کنم تا به روستاهای محروم کمک کنم تا به ... یاد آن روزها به خیر اما حالا دکتر شدم من همان شغلی که آرزو داشتم تا با آن به مردم خدمت کنم اما من درس خواندم 8سال یا 12سال یا بیشتر من زحمت کشیدم و حالا وقت آن است که مزد زحماتم را بگیرم خدمت به محرومین سیری چند ؟ اونا هم میخواستن درس بخونن یا اینکه آشنا داشته باشن یا اینکه پول دار باشن به من وامثال من چه که اینها همان محرومین دروز هستند.
    • cybercomment US ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      20 0
      من هم مثل تو یک پزشک هستم و همونطوری که گفتی‌ ۷ سال درس پزشکی‌ عمومی و ۴ سال درس تخصص پزشکی‌ خوانده ام.به نظر من اگر یک پزشک توی یک خانواده درست و حسابی‌ بزرگ شده باشه و برای ورود به دانشگاه از سد کنکور با سهمیه منطقه یک گذشته باشه و برای ورود به دوره رزیدنتی هم بدون تقلب و استفاده از سهمیه،با سهمیه آزاد و فقط با استفاده از معلوماتش اقدام کرده باشه،کمتر مثل تو و خیلی‌ دیگر از همکاران به ظاهر پزشک در مادّیات غرق میشود.یک پزشک باید تا موقع مرگش مطالعه کنه نه اینکه پول بشماره.البته وقتی‌ که اساتید دانشگاه هم از همون قماشی باشند که در بالا اشاره کردم دیگر کسی‌ باقی‌ نمیماند که این چیزها را در دانشگاه به دانشجویان پزشکی‌ آموزش بدهد.
    • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      4 1
      واقعا ادم از این افکار پوچ و بی معنی خندش می گیره پس درس می خونید که پول مردم و بچاپید . واقعا این جا ایرانه .وجدان و اخلاق باید از مردم کشورهای غربی یاد بگیریم.
  • حسن IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    2 0
    بابا قیمت مرغ اون طور ماهیانه ها هم یه گرون دو هزاره دلار و طلا هم کمر ادمو میشکنه تحریم هم که هستیم این حرفا رو گفتم دیگه به تنق اومدم رفتم قیمت یه قبری واسه خودم تو بهشت زهرا بخرم و خود کشی کنم قیمت ها رو که شنیدم دیگه از خیر خود کشی هم دست برداشتم دیگه خود کشی هم نمیشه کرد
  • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    5 1
    ادم هم ادم قدیم عزت زیاد
  • بدون نام US ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    14 1
    یعنی فقط همون یک پزشک کار بلد بود خوب میرفتین پیش یکی دیگه .لابد پول داشتین که دادین وگرنه چیزی که تو این مملکت فراوونه دکتر همه نوعش تخصص فوق تخصص.......همشونم اون طور که شما میگی نیستن
  • آدم برفی IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    10 2
    به دکتر مربوط نمیشه که ده میلیون میشه 5000 دلار ما باید بریم یه فکری برای حقوق ماهی 200 دلار بکنیم
  • حجت IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    1 2
    از خواندن مطلب داغ شدم.از انسان صحبت کنیم یا از روبوت .او ابتدا باید قلب خود راعمل کند و پالیش بزند.چون قلبی در سینه ندارد پس عاطفه ندارد شرف ندارد به عبارتی انسان نیست.
  • بدون نام EU ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    3 2
    چرا بیمه ها درست نمی کنید تا ارتباط مالی پزشک با بیمار قطع بشه . اصلا بعد اینکه بیمه ها درست کردید دریافت وجه از بیمار را ممنوع کنید و براش جریمه هم بگذارید.
  • بدون نام EU ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    4 2
    وقتی همه چیز را می سپارید به نظام صنفی پزشکان بهتر از این نمی شه
  • amir A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    2 0
    دوستان من همه حرف های شما در یک جمله خلاصه میشه:سیاست گذاری های سیستم ما غلطه
  • mehdi from qazvin IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    4 2
    دیروز به مطب دکتری در تهران رفتیم و 25000 تومان ویزیت دادیم . وقتی بهش گفتیم برای چه مشکلی امدیم آدرس یه خانم دکتری را را به ما داد . آیا انصاف است که بدون معاینه و بدون هیچ تشخیصی فقط برای آدرس دادن این مبلغ را از ما بگیرند ؟ کاش حداقل نبضمون را میگرفت که بگیم کاری کرده !. کسی چه میدونه شاید خانم دکتر هم به بیمارانش آدرس آقای دکتر را میده !!!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    2 0
    متاسفانه بعضی از بیمارستان ها ی خصوصی حتی دستگاه کارت خوان جلوی دست بیمار نمی گذارند که پول را نقد بگیرند و فساد شان معلوم نشود
  • sadegh - kashan IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    1 1
    ما یه بیمارستان تو کاشونمون داریم دولتیه-هرکی بخواد مرخص شه مستقیم میبرنش اونجا-و ظرف 24 ساعت هم مراسم تشیع جنازه برگزار میشه و دیگه نه غصه مرغ 6500 داره و ......... آســــــــــــــــــــــــــــــــــــوده بخوابید هم وطنان........شهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر در امـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن و امــــــــــــــــــــــــــــــان است
  • بدون نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    1 1
    این ها همه نمونه های دزدی در شهری است که باید قوانین بهتری داشته باشد که کسی جرات نکند از این سوء استفاده ها کند