بعد از کشمکش‌ها وشکایات متعدد از سوی اپل علیه سامسونگ، بالاخره دادگاهی در آمریکا به شرکت سامسونگ دستور توقف کامپیوتر تبلت گلکسی 10.1 اینچی‌اش را صادر کرد.

 در واقع، این دادگاه ادعای اپل را مبنی بر اینکه سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی به طور غیر قانونی از طراحی آی‌پد، تبلت محبوب اپل کپی‌برداری کرده، تایید کرد. لوسی کو، قاضی ایالتی آمریکا اعلام کرد که به نظر می‌رسد اپل از این دعوی حقوقی پیروز از میدان درخواهد آمد.

 وی افزود: اپل استدلال متقاعد کننده را در این دادگاه ارایه داده که باعث شده دادگاه به نفع این شرکت رای دهد. گفتنی است که ممنوعیت اعمال شده توسط این دادگاه شامل مدل جدید تبلت سامسونگ، یعنی گلکسی 10.1 II نخواهد بود. علاوه بر این، براساس حکم دادگاه، این ممنوعیت فروش تا زمان حل اختلافات دو شرکت ادامه خواهد یافت.

این دادگاه برای رسیدگی نهایی به شکایت اپل در 30 ماه ژوییه آینده در کالیفرنیا تشکیل جلسه خواهد داد. البته ناگفته نماند که براساس حکم دادگاه، اپل نیز در مقابل باید یک ضمانت‌نامه 6/2 میلیون دلاری به شرکت سامسونگ ارایه دهد تا اگر زمانی تایید شود که ادعای اپل بی‌اساس بوده و اجرای این حکم ضرورتی نداشته، ممنوعیت فروش تبلت سامسونگ ضرری به این شرکت وارد نکند. قاضی کو همچنین اعلام کرد: «درست است که سامسونگ حق رقابت را در این بازار دارد، اما رقابت باید با رعایت حقوق مالکیت معنوی انجام شود».

از سوی دیگر، سامسونگ نیز اعلام کرد که برای مقابله با شکایت اپل در دادگاه تمام تلاش خود را کرده و اقدامات حقوقی لازم را انجام خواهد داد. به نظر می‌رسد که شکایت‌های پی در پی اپل علیه سامسونگ به این دلیل است که اپل تبلت گلکسی تب را رقیب جدی برای آی‌پد خود می‌بیند و سعی می‌کند که از این راه رقیبش را از میدان به در کند.
گفتنی است که سال گذشته نیز فروش این تبلت در آلمان ممنوع شده بود و سامسونگ مجبور به طراحی مجدد این تبلت برای بازار آلمان شد.
cnet/نسترن صائبی

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد- ش IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    41 23
    اپل حسود
    • بدون نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      12 30
      ایول اپل . . . بالاخره حق به حقدار رسید .
    • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
      7 13
      فقط بخاطر قیمتی که داره اینقدر از سامسونگ دفاع می کنین ؟؟؟؟؟؟؟؟ همه میدونن اپل با هیچ محصول دیگه ای اصلا قابل مقایسه نیست . . . .
  • امین IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    47 15
    این تفکر مونوپلی ریشه در تفکرات استیو جابز داره.. واقعا مدیر عامل سامسونگ حرف خوبی زده بود که اپل فکر می کنه تمام دنیا امریکایی هستند و نحت تاثیر برند اپل!!! با وارد شدن مایکروسافت و گوگل به بازار تبلت ها بازار اپل حتی در امریکا در خطره
  • am IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    28 28
    قبلا هم این نظر رو دادم.اپل فقط داره گول اسمش رو میخوره.میتونم بگم اپل در برابر مایکروسافت,گوگل,سونی هیچه شایدم از هیچ کمتر.اما متاسفانه ملت چشمشون به ظاهره قضیه هست. خلاصه یه روزی اپل سقوط میکنه.
  • اشکان DE ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    29 16
    اپل با این کاراش جز اینکه تنفر مردم رو نسبت به برندش بیشتر کنه، کار دیگه ای نمی کنه چشم نداره بالاتر از خودش رو ببینه که دارن پیشرفت میکنن
  • بدون نام GB ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    15 17
    به نظر میاد اپل رو با سیب اشتباه گرفتی!!
  • ارش IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    6 4
    وقتی بلوندها در مقابل چشم بادامی ها کم می آورند!!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    2 5
    انحصار طلبی اپل و تیم آشپز و سیب گاز خورده و دیگر هیچ
  • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    1 2
    نکنه دو روز دیگه سطح مایکروسافت (نام فارسی محصول) تقلیدی از آیپد جدید (که فقط صفحه و کمی پردازندش بهتره) خطاب میشه
  • علیرضا IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    5 0
    رقیب برای رقیب ایه قران نمیخونه !! چه برسه به اینکه چشم به پیشرفتش داشته باشه !
  • ب IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    2 2
    کلا اپل فکر میکنه همه دنیا باید دست بسته بشینن تا اون با انحصار طلبی قرون وسطایی خودشکل دنیا را بدوشه نمونه زیاده اما این دعواها و لجبازیهای کودکانه که یکی یکی هم شکست میخوره نمونه اخرشدر استرالیا نشون میده بد جور از حریف(سامسونگ)ترسیده(قرخیده!!!) ای وول به سامسونگ.طرفداراشم فقط ادمهای مرفه بی دردی هستند مثل خود اپلی ها میگن طرف اگر زد هم تو سرمون پشتیبانی نکرد اهانت کرد ایران و ایرانی را ادم حساب نکرد حق داره!!!!اما اینطور نیست سامسونگ غیر از فناوری و قیمت پشتیانی کاملی از ایران و ایرانی میکنه...
  • آرزو IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    2 4
    آفرین به اپل. هیچکس نمیتونه رو دست اپل بلند بشه.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    3 1
    آفرین به کره ایها که با سامسونگ توی آمریکا برای اپل رقیب سرسختی شدند و اپل از ترس مغلوب شدن دست به حاشیه سازی میزنه
  • انفرادی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    1 1
    ios سیستم عامل جهانی . هم از لحاظ قدمت و هم کارمنداش واقعا فوق العاده اس سامسونگ تا قیامت هم به اپل نمیرسه . علت رشد سامسونگ کار کرد باتریشه مشکل کاربران که نمیدونن قطعات اپل با سامسونگ قابل مقایسه نیست معلومه با کارت گرافیکی که اپل رو دستگاه هاش میذاره باید هم نصف سامسون کار کنه ! ولی واقعا باید قبول داشت تکنولوزی تو دست غربی هاس چشم بادمی ها همیشه تقلید گر بودند.