مهاجرت پرستاران به خارج از کشور، از سالها پیش و به عنوان یکی از راه های مقابله با بیکاری این قشر شناخته شده است.

زهرا تالانی: هرچند وزارت بهداشت تلاش کرده با استخدام پرستاران کمی از این مهاجرت پیشگیری کند، اما جدیدترین آمارها نشان می دهد که روزانه 40 پرستار متقاضی اعزام به خارج از کشور هستند. به همین دلیل وزارت بهداشت از افزایش مهاجرت پرستاران احساس نگرانی می کند.


پرستاران چقدر حقوق می گیرند؟
صدیقه سالمی معاون فنی سازمان نظام پرستاری کشور حقوق 7 سال پیش پرستاران آمریکایی با حقوق فعلی پرستاران ایرانی را مقایسه می کند و می گوید: "یک مدیر پرستاری در کالیفرنیا سالانه 186 هزار دریافتی داشته است و کمترین میزان درآمد مربوط به پرستار با مدرک دیپلم بهیاری است که در سال 42 هزار و 500 دلار بوده است. اما در ایران یک پرستار با 41 سال سابقه کار ماهی 780 هزار تومان حقوق می گیرد."

به عقیده سالمی دولت متوجه قضیه شده و وزارت بهداشت هم خطر را احساس می کند. هرچند حقوق پرستاران کم شده است. او دراین باره به مهر می گوید: "در دانشگاه تهران در اسفند سال 87 حقوق دریافتی یک پرستار تازه استخدام شده، 470 هزار تومان بوده است. در حالی که در سال 88 تا همین زمان، این رقم به 370 هزار تومان رسیده است. یعنی همین عامل باعث شد بسیاری از پرستاران تازه استخدام‌شده، ترک کار کنند.

معاون فنی سازمان نظام پرستاری همچنین می گوید: "در حال حاضر بیشتر پرستاران ایرانی به آمریکا، کانادا و استرالیا رفته و در آنجا حقوقی به مراتب بالاتر از ایران دریافت می‌کنند. به‌طوری که متوسط حقوق پرستار در ایران که حدود 500 هزار تومان است، در همین کشورها، حداقل 3 تا 5 میلیون تومان دریافت می‌کند.
طبق آخرین اطلاعات ماه می 2010، کمترین حقوق پرستاران با کمترین میزان تحصیلات در آمریکا، 52 تا 55 هزار دلار در سال است و بالاترین آن 186 هزار دلار در سال."

او همچنین به تفاوت حقوق پرستاران و پزشکان اشاره می کند و می گوید: "حداکثر حقوق 186 هزار دلاری پرستاران در سال در حالی است که نسبت به حداقل حقوق پزشک که 117 هزار دلار در سال است،بیشتر است. یعنی در بعضی از بخش‌ها گاهی پرستاران حتی بیشتر از پزشکان دریافت می‌کنند."

سالمی همچنین درباره تفاوت استانداردهای مراقبتی بیمارستانی جهان و ایران می گوید: "استانداردهای جهانی نشان می‌دهد در بخش داخلی و جراحی، هر 4 تا 6 بیمار باید یک پرستار داشته باشند. در ایران، هر 12 بیمار یک پرستار دارند. در زایشگاه برای هر 8 مادر و نوزاد، یک پرستار لازم است. در بخش ICU و CCU، هر 1 یا 2 بیمار یک پرستار دارند."

او درباره میزان کار پرستاران در ایران و دیگر کشورها می گوید: "میزان ساعت کار که متوسط جهانی آن 35 ساعت است، رعایت می‌شود. البته ساعات روزهای تعطیل،‌ بین 1.5 تا 2 برابر یا شب‌کاری 1.5 برابر یا زمان تعطیلات سال نو و اعیاد مهم، همگی 2 برابر حساب می‌شود، اما در ایران هیچ تفاوتی میان ساعات کاری روز تعطیل و غیرتعطیل پرستاران وجود ندارد و حقوق پرستاران بسیار کمتر از استانداردهای جهانی است."

 

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در پنج سال پیش در 13 تیرماه 86 در صحن مجلس با اکثریت آراء تصویب شد و به صورت قانون در آمد و برای تهیه آیین نامه اجرایی به دولت ابلاغ شد. طبق تبصره 2 از ماده واحده قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، آیین نامه اجرایی این قانون می بایست در مدت 6 ماه پس ازتصویب، با همکاری مشترک وزارتخانه های رفاه و بهداشت و سازمان نظام پرستاری، تهیه و پس از تایید شورای بیمه خدمات درمانی، به تصویب هیئت وزیران می رسید اما در در پایان مهلت مقرر (13/10/86) چنین اتفاقی نیفتاد.

سازمان نظام پرستاری معتقد است در صورت عدم اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پرستاران متقاضی کار خارج از کشور تعدادشان زیاد می شود، اما با اجرای این قانون، انگیزه کافی برای پرستاران برای خدمت رسانی به هموطنان به بالاترین حد خود خواهد رسید.

شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار در گفت وگو با خبرآنلاین آماده نشدن آیین نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را، ناشی از کوتاهی وزارتخانه های بهداشت و رفاه می داند و می گوید: با ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که طی آن بیش از 400 نوع خدمت (تخصصی و عمومی) برای پرستاران تعریف شده که علاوه بر احیاء خدمات فراموش شده، باعث می گردد با پرداخت هزینه آن خدمات، پرستاران از انگیزه دوچندان برای خدمت بیشتر به بیماران برخوردار شوند.
وی می گوید که با اجرای این طرح حقوق یک پرستار کمتر از 15 میلیون ریال در ماه نخواهد بود.


پرستاران ایرانی کجا می روند؟
مقصد اول برای پرستاران مهاجر کشور کاناداست زیرا در این کشور آنها حقوق بالا و ساعت کاری پایین دارند.مقصد بعدی استرالیا، کشورهای اروپایی و آمریکاست. البته سال گذشته 2 هزار پرستار ایرانی به کشور ترکیه مهاجرت کردند.

احمد نجاتیان، معاون فرهنگی، روابط عمومی و بین الملل سازمان نظام پرستاری گفته پرستاران ایرانی پس از مهاجرت به کشور باز نمی گردند.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 157
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    نه فقط پرستاران می روند!اگر این روزها سری به موسسات آموزشی زبان انگلیسی و فرانسه بزنید ،می بینید که تقریبا اکثر مهندسین رشته های مختلف،پزشکان و افرادی که توانایی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را دارند ،یا رفته اند!و یا در حال گذراندم مراحل مهاجرت به کانادا ،استرالیا،امریکا و...هستند.ایران با توجه به جمعیت 75 میلیونی بالاترین نرخ مهاجرت در دنیا را دارد !!!!!
  • محمد IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    در سایر مشاغل هم اگر بقیه امکان مهاجرت داشته باشند همین کار را می کنند. دخلمون به ریال خرجمون به دلار
  • محسن IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    من پرستار نیستم اما اگه بودم با این توصیفاتی که شما کردید حتما می رفتم خارج از کشور کار میکردم ماهی 750 تومن کجا، ماهی 15.5 هزار دلار معادل حدود 30 میلیون تومن کجا ! اگه میدونستم حقوقش تو خارج اینقدره میرفتم پرستاری میخوندم !
    • کارشناس ارشد پرستاری US ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
      اخه اقای محسن شما الان برید کنکور بدید ببینید پرستاری قبول میشید یا نه؟ شما فکر میکنید قبول شدن تو رشته پرستاری راحته ؟ نه عزیزم خیلی درسهای سختی داره درسهای پزشکی رو میخونه
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    يه مرتبه ماهي دو ميليون بهشون بدبد و بگبد از خونه بيرون نيان كه مشكلي براشون پيش نياد. همين كارگرآ با ماهي 389 هزار تومن همه كار براتون مي كنن. هزينه پرستار رو هم بايد بيمار بده؟ خدا به داد مريضاي اسلام برسه
    • بدون نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      نه عزیزم شما راست میگی تو این مملکت دکتر وپرستارروظیفه دارن شبانه روزی کارکنند وهرچندماه حقوق بگیرندواز همه فحش بشنوند
    • مجتبی IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      دوست عزیز ظاهرا شما کار بیل و کلنگ زدن کارگر رو با کمک به نجات جان یک انسان یکی می دونید؟
    • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      96 16
      وا این حرف یعنی چی!؟؟! هرکسی تو هر فیلدی کار کنه باید و حقشه که حقوق بگیره! شما خودتون در راه رضای خدا مجانی کار میکنین؟!؟!؟ متاسفانه تو ایران به خاطرِ اینکه اکثریتِ مردم حقوقی منصفانه نمیگیرند به اندازه ی توان هم در اون کار از خودشون مایه نمیذارن. من این کار رو تایید نمیکنم اما وقتی دلخوشی نباشه و بدونی حقوقی که میگیری کفاف یه هفته ت رو هم نمیده دلسرد میشی. حاضرم باهاتون شرط ببندم این پرستاران به محض خروج از کشور بهترین پرستارای دنیا میشن . چون اونجا اهمال و ندانم کاری در کار معنا نداره. حقوق خوب میگیری پس باید درست کار کنی... برعکسِ اینجا که نصف حقِ خودت رو هم نمیگیری اما...
    • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      پسر جان اطلاعات نداری نظر نده تو پرستار رو با کارگر مقایسه میکنی؟ نکنه کارگر هم لیسانس کارگری داره ما خبر نداریم؟ هر کس سر جای خودش با حقوق مربوط به خودش
    • آرش IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      عزیز دل برادر یه روز بیا بیمارستان اون موقع ببین پرستاری سخت تره یا کارگری؟!
    • مصطفی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      اون کارگر ساده هیچ تخصصی نداره ولی اون پرستار برای اینکه پرستار بشه کلی زحمت کشیده
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      99 12
      من به همه ی اقشار جامعه احترام میزارم ولی ایا به نظر شما اون کارگر اینقدر درس خونده؟؟ یا این همه سختی تحصیلی که تو ایران هستو کشیده؟؟؟ این از بیچارگی مملکته که حقوق پرستارش با حقوق کارگرش یکی باشه وای به حال بقیه
    • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
      33 57
      جوری میگن حقوق پرستارا کمه انگار بقیه بیشتر میگیرن من با فوق لیسانس ریاضی به زور بانداره پایه حقوق لیسانس پرستاری حقوق میگیرم
  • نادان IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    مقاسيسه حقوق و دستمزد در كشورها به هيچ عنوان عادلانه و عاقلانه نيست زيرا حقوق و مزايا بر اساس هزينه ها بايد سنجيده شود.بايد درآمد سرانه ملاك باشد.اگر پرستاري 3 تا 5 ميليون دريافت ميكند چقدر هزينه ماهيانه دارد و چقدر برايش ميماند.اين مقايسه را هر قشري ميتواند انجام دهد و با توجه به پائين بودن ارزش ريال در برابر دلار هميشه اين اختلاف فاحش است.اما اگر هزينه ها را هم در كنارش محاسبه كنيم و ببينيم چند درصد از درآمد بابت هزينه ماهيانه خرج ميشود آنوقت نتيجه معلوم ميشود.البته اينكه در كشورهاي پيشرفته اروپايي و آمريكايي رفاه اجتماعي و خدمات شهري بسيار مطلوب و پر جاذبه است بحثي نيست اما مقايسه درآمد مانند محاسبه اعلام قيمت جهاني بنزين و درآمد كارمندان ايرانيست.هرچيزي سر جاي خودش بايد قياس شود.
    • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      دوست عزيز اگه انصاف داشته باشي ميري چند قلم از هزينه ها مثلا هزينه مسكنو مقايسه مي كني و مي بيني كه خيلي تفاوت فاحشي تو هزينه ها وجود نداره
    • علیرضا IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      153 8
      دوست من مطمئن باش خرجش از ایران کمتره و حقوقش کفاف یک زندگی معمولی رو به رشد رو میده نه مثل ما که تو ایران ریال درآمد داریم دلار مخارج
    • بدون نام US ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      1. درآمد یک مهندس در استرالیا حداقل 80 هزار دلاره. 2. در خیلی از شهرهی استرالیا با 400-300 هزار دلار هم میشه خونه خرید. 3. اگه یک سوم پول خونه رو داشته باشین بقیشو دولت وام میده. نتیجه گیری: بایکی دو سال کار کردن صاحب خانه میشوید.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      84 2
      هفته پیش با یکی از دوستان فیسبوکی توی امریکا بحث هزینه خوراک بود میگفت الان اونجا مرغ کیلویی 2.5 دلار است میشه 5000 هزار تومان و من وقتی حساب کردم دیدم در ایران قیمت بالای 6000 هزار تومان است ... پس وقتی یک پرستار آنجا 4 الی 5 میلیون بگیرید خیلی شاهانه میتواند زندگی کند و این همه استرس شغلی و اجتماعی هم نخواهد داشت
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    اگه همراه نباشه تو بیمارستان که همه بیمارا میمیرن به نظر من پرستارای ایران به اندازه همون پولی که میگیرن هم کار نمیکنن.همه کارا به دوش همراه بیمار هست
    • ستاره IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      اگه همراه بیمار اینقدر کار درمان را بلده چرا تو خونه مریضشو نگه نمی دارد؟پرستاری یک شغل تخصصی است
    • بی نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      91 6
      میدونی اگه تو بخش یه پرستار 10 بیمار داشته باشه یعنی چی؟
    • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      73 20
      من پرستارم...خدایش دیگه نمیکشه.هرچی درمیاریم باید خرج دوا درمونمون کنیم...
    • نرس US ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
      56 8
      عزیزم کار همراه رو کمک بهیار انجام میده نه یک کارشناس پرستاری اینارو به کمک بهیارها بگید لطفا زود قضاوت نفرمایید
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    فقط پرستاران نیستن که 5 میلیون میگیرن همه شغل ها به همین شکل ان
  • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    پزشک های عمومی هم دارن میرن
    • ندا IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      خوب برن خیلی کارشون خوبه؟؟؟
    • منیره IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      86 7
      خوب وبد بودن کار و کسی تعیین میکنه که کار بلده. من فشار مریض و می کیرم میگم فشار ت خوبه میگه بلد نیستی فشار بگیری. مشکل ما این که عادت کردیم خودمون رو همه کاره بدونیم. در ضمن مطمئن باشید ما هم اکه وابستگی عاطفیمون نبود می رفتیم
  • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    اگر اینطوره هرکی اینجا بمونه یه تخته اش کمه
    • علیرضا RU ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      66 11
      ایول . من خودم ترم 3 برستاری هستم اولین روزی ک تموم کردم مستقیم میرم ترکیه چون هم حقوقش عالیه وهم اینکه دنیای ک بشه زندگی کرد ترکیه است
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    لااقل دانشگاه آزاد را توسعه دهید همه بریم پرستاری بخونیم
  • SADEGH IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    155 8
    من درسم تموم بشه رفتم
  • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    فوق لیسانس نفت تو استرالیا بدون سابقه سال اول 75 هزار دلار در سال (به پول ما ماهی 11.5 میلیون تومان) فوق لیسانس نفت تو ایران بدون سابقه یا بیکاره یا خیلی خوش شانس باشه ماهی 700 هزار تومان (مناطق عملیاتی)
    • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      31 3
      من دوست خودم عمران نقشه برداریه با لیسانسش اونجا داره ماهیانه 18هزار دلار میگیره
  • بدون نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    البته اکثر پرستاران عزیز کشور مان صبور و مهر بان هستند ولی قابل توجه ان چند نفر بداخلاق عرض کنم انجا بی ادبی و توهین به بیمار از گناهان کبیره است یادتان نرود لطفا بروید به سلامت و خوش بگذرد
  • بدون نام US ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    153 9
    منم کارشناسی ارشد دارم و برای دکترا سکونت در خارج از کشور در حال آماده شدنم. زندگی داره به بدترین وضع میگذره هیچ مسئولی هم پیگیر معاش مردم نیست
  • بدون نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    قياس مع الفارق
    • آزادی A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      17 5
      سلام لطفا منو راهنمایی کنین چطور میشه رفت کانادا ،استرالیا یاترکیه.
  • یک مامای بیکار IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    متاسفانه ماماها را نمی خواهند وگرنه الان سی و پنج هزار مامای بیکار نداشتیم و حداقل ده هزار نفرشان رفته بودند و آمار بیکاری هم پایین می آمد. با این حال اگر کسی خدمت من ماما را که از دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارغ التحصیل شده ام و بیکارم را بخواهد حتما مهاجرت خواهم کرد. خدا را شکر که وضعیت پرستاران مثل ما نیست.
    • بدون نام GB ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      82 30
      بابا ها هم بی کارند:)
    • شیوا عبدی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      23 9
      سلام خوبین میگن توی کشور عراق به ماماها حقوق خوبی میدن
  • asal IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    دیگه حالم از این خبرنگارها و گزارشگرها و نویسنده هایی که فقط پرستارا رو میشناسن به هم میخوره بابا من علوم آزمایشگاهی هم با هزارتا مریضی که اصلا نمیفهمیم دردشون چیه ایدز و هپاتیت دارند یا نه سر و کله میزنیم حقوقمونم 300 هزار تومنه تازه به زورم بیمه مون میکنند خیلی هم زرنگ باشیم بریم خصوصی ها سر کار که هی بزنند تو سرمون و بگن کار نمیکنید در حالی که داریم جون میکنیم..یکی نیست بگه ما چجی بگیم بابا دوستم از ترم دو رفت نروژ داره دکتری میگیره الانم تو ازمایشگاه بین المللی نروژ سر کاره اون وقت ما اینجا نشستیم امید دولت و مملکتمون...بابا با په فریادی و زبونی بگیم ما هم آدم هستیم ما هم داریم زحمت میکشیم ما هم درس خوندیم جون کندیم گناهی کردیم روز نداریم نظام نداریم..
    • بدون نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      شما یکم تربیت و نحوه صحبت کردنت رو درست کن بعد واسه حقوق بالا و شرایط کار عالی داد و بیداد کن..
    • بدون نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      نحوه صحبت كردن ايشون چه مشكلي داشت؟؟!!! شما برو خودتو درست كن
    • بدون نام BE ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      حرف راستو زده دیگه ! هر کی خلاف میل شما حرف بزنه معلومه از گفتارش خوشت نمیاد !
    • امیر IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
      74 17
      واقعا درکت میکنم گلم . ولی اون پولت حلاله و تماما پربرکت غصه نخور درست میشه. موفق باشی.
    • امیر IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
      24 16
      ارش خان به من نگو بی اطلاع کم پرستار تو فامیل نداریم و امار کارشون رو دارم . موفق باشی گلم
  • amin IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    122 7
    الان که بحران مالی دارن خارج ببینید چطوره وای به حال اون روز که بحران نبود لابد 12 میلیون حقوقشون بود
  • بدون نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    14 78
    اگه وضع انقدر خوبه چرا خیلی ها درس نمی خوانند برند برای خودشان آنطرف ها پول در بیارند؟
  • اذری IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    28 97
    به نظر بنده پول فقط یکی از علل مهاجرتهه دلایل دیگه هم هست که به نظرم مهمترند اما مهمترینش (شاید آدم های اونجا قشنقترند)
    • رستمی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      70 23
      کافر همه را به کیش خود پندارد
    • اذری-ارومیلی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      16 34
      اقای رستمی عزیز باور کن راست میگم. من رفتم و دیدم
  • .جواد IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    76 6
    هزینه تربیت یک متخصص برای کشور یک میلیون دلار است همین امار 40نفر را هم حساب کنیم میشود سالی 1.5 میلیارد دلاربقیه رشته ها را هم همین حدود در نظر بگیریم .متوجه میشویم به اندازه در امد نفت نیروی متخصص از ایران میرود .
  • هستي CH ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    86 5
    در ايران افراد كمي درامد خيلي خيلي بالا دارند و بيشتر مردم درامد خيلي پايين دارند و اين واقيعت اين مملكت است.آيا اين امر نشانه سؤ مديريت نيست ؟
    • باران A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      9 58
      درست است حرف شما:-)اگرعاشق خاک سرزمين. نياکانمان نبودمهاجرت بهترين راه حل ببودولی حاضريسختی هارابه جان بخري مودرکشورارياییمان بمانيم
  • صمیمی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    46 28
    چرا فقط پرستاران را می گویید؟ ما که معضل پرستار نداریم. سایر مشاغل را در نظر بگیرید که چقدر مهاجرت در آنها زیاد شده است.
  • بدون نام DE ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    87 2
    بزرگترین مشکل مملکت ما اینست که همه چیز در دست دولت است، او کشورهائیکه نامبرده شد دارای اقتصادی خصوصی و مردمی دارند و کارفرما دنبال کار خوب هستند و برایش خوب هم پول پرداخت می کنند و چون بر اساس آمار برای آینده برنامه ریزی می شود دانشگاهها نیز که عمومآ توسط سیستم اقتصادی اداره می شوند که درنتیجه باید برای این اقتصاد نیروی انسانی تربیت کنند نیروهای لازم را آماده می کنند در نتیجه نیروی متخصص و آماده کار هیچکاه بیکار نمی ماند و براساس نیاز و هزینه های زندگی خوب هم در آمد دارد و باتوجه به میزان تولد که در این کشورها زیر 1 است نیاز به متخصص وجود دارد که از کشورهای دیگر وارد می شود. در کشور ما اقتصاد کاملآ دولتی و بدون برنامه می باشد در صد متخصص هائیکه مجبور هستند کاری را انجام که تخصص آنرا ندارند
  • بدون نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    87 5
    در جواب دوستی که نوشته اگه همراه نباشه مریضا می میرن ایا نسبت تعداد پرستار به مریض روهم سنجیده
    • ستاره IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      67 3
      موافقم.وقتی یه پرستار مسئول 20 بیمار میشه.اونوقت ما هر روپوش سفیدی را که تو بیمارستان می بینیم فکر می کنیم پرستاره(ازآشپز تاخدمات وبهیار وکمک بهیار و....)ومیگیم یه عالمه پرستار بودند وبه مریض ما نرسیدند.چرا نروند خارج که هر بیمار یه پرستار داره و نیاز نیست 192 ساعت موظفی با100 ساعت اضافه کار اجباری در ماه داشته باشند
  • اسما IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    72 10
    بازم خوش به سعادت پرستارها که از درس خوندن نتیجه گرفتن و تونستن کار پیدا کنن. ما ها که مدرکمون داره خاک میخوره چی بگیم؟؟ کاش یه مقایسه بین فرصت های شغلی برای رشته های علوم پایه تو ایران و خارج از ایران بکنید اون وقت میفهمید که بهترین شغل ها با بالاترین درآمدها مختص رشته های علوم پایه است که اگر حذف بشن تمام مشاغل نابود میشن اون وقت نه دکتری وجود داره، نه مهندسی و نه پرستاری. اما توایران چی فارغ التحصیل های این رشته ها همگی دچار افسردگی شدن. من ارشد هواشناسی دارم و آرزو دارم استخدام بشم حتی با حقوق ماهی 400 تومن.
    • بدون نام IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      39 4
      منم دقیقا مشکل تو رو دارم کارم شده مرور درسهای دوره کارشناسی
  • علی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    85 8
    جامعه ای که برای متخصصانش ارزش قائل نباشد،به همین سرنوشت دچار میشود.خودم مهندسی شیمی خوانده ام،ولی 17 سال است برای دولت به صورت قراردادی کار میکنم و حقوقم 650 هزار تومان است.از استخدام و وام مسکن و ازدواج و... هم خبری نیست.ولی آبدارچی ای که برای رئیس بنده چای میبرد،بالای یک میلیون میگیرد! و ایشان هم میگوید حاضر است 3 نفر از ما کارشناسان را با یک نفر مثل او عوض کند! به هر دری برای مهاجرت زده ام و موفق نشده ام.اگر به لطف خدا موقعیتی فراهم شود،لحظه ای هم درنگ نمیکنم.
    • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      راه بازه جاده دراز ....خیر پیش
  • سید اصغر IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    73 15
    همسر من پرستاره.با هفت سال سابقه با دویست و خورده ای ساعت کار در هفته ( نزدیک 100 ساعت بیشتر از متوسط جهانی ) ماهی 550 تومان تازه با کلی منت.دوستش تقریبا با 6 ماه سابقه در ایالت کبک کانادا ماهی 120 ساعت کار با حقوق ماهی 10000 دلار منزل سازمانی مجانی تو کانادا.این یعنی هزینه فقط خوردو خوراک.اونوقت من باید به فکر رفتن باشو خداییش ؟
    • بدون نام TR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      40 35
      دوست گرامی هفته ای دویست و خورده ای ساعت می دونی یعنی چی؟ یعنی روزی 30 ساعت! کل شبانه روز 24 ساعته داداش. آقا اینقدر هم مبالغه نکن دیگه! راستی کجای کانادا ماهی 120 ساعت کار می کنند؟ تعطیلات آخر هفته رو قلم بگیریم ماهی 120 ساعت می شه روزی 5.5 ساعت! بابا انصاف هم خوب چیزیه
    • سید اصغر IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      48 7
      منظور در ماه بود عزیزم.اگه خواستی ایمیلتو بده بزار برنامه ماهانشونو برات بفرستم.شما بهتره یه تحقیقی راجع به شیفت بندی پرستارا بکنی اول .تو کانادا پرستارا در هفته چهار روز در هفته موظفیشونه.البته اگه به شما برنمیخوره...
  • شایان IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    38 1
    الان دانشجوی دکتری هستم 5 سال دارم دنبال کار می دوم - بورسیه هم که شرایط بند ... رو ندارم (پ) - درس تموم بشه میرم - خدایا کمک کن به همه
  • مسعود IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    63 11
    اقای ناشناسی که میگی همه کارها رو همراهان بیمار میکنه لازم است دقت کنی واسه هر کشیک فقط 2 نفر پرستار لیسانس میزارن برای حدود 30 نفر بیمار تو که واسه یک نفر بیمارت که جگرگوشتم هست اینهم از رسیدن بهش خسته میشی پرستار مثل تو ادم نیست فقط دارو دادن نیست که پرونده نویسی داره رسیدگی داره دارو درمانی داره هماهنگی با واحدهای دیگه داره اونم واسه 30 بیمار.خواهشا چیزی نمیدونی حرف نزن
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    26 46
    پرستارا خدا رو شكر كنن كه كار دارند. يه عده اي به همين حقوق كم راضيند ولي كو كار؟
  • محسن IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    55 3
    من یک پرستار در بخش اورژان 115 هستم با توجه به اینکه استخدام شدم اما باز هم مشکل حقوق پایین و اختلاف حقوق با پزشکان خیلی زیاد است. در حال حاضر با توجه به نسبت تخت به پرستار ، کمبود زیاد نیرو حس میشه و مهاجرت پرستار ها هم در حال افزایشه خود من اگه استخدام نمیشدم میرفتم . . .
  • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    36 7
    آقایان خانم ها و کلا دوستان! خدا وکیلی هر کی فکر میکنه بره خارج درآمدش بیشتره و زندگیش بهتر میشه بره. هم خودش خوشبخت میشه هم جا واسه بقیه باز میشه. تازه ممکنه به عنوان یه نخبه جهانی شناخته بشه و باعث افتخار ما هم بشه. من نمی دونم فوق لیسانس کامپیوتری که توی دانشگاه های خارج تدریس می کنه چقدر حقوق میگیره اما اگه اینقدر هر سال فوق این رشته رو بیرون نمی دادند یا اونایی که بیرون اومدند میرفتند خارج الان بنده هیات علمی شده بودم و به جای متوسط ماهی 500 با دو روز کار ماهی 1500 می گرفتم. بدبختی فوق میگیرن میرن خارج با دکترا بر می گردن وضعیت رو بدتر هم می کنند.
    • میگ میگ IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      28 2
      خدا به دادمون برسه اگه اینطوری که شما می فرمایید بشه دیگه هیچ استاد درست حسابی تو دانشگاه نمیمونه و نسل به نسل کم دانش تر خواهیم شد چون که اساتید با دانش علمی کمتر جای نخبه هارو می گیرند. همین الانشم کلی مشکل داریم چه برسه به اون موقع !!!(درضمن مثبتم بهت دادم که ناراحت نشی) :-)
  • سارا IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    90 6
    سلام . من یک پرستار هستم.در کشورهای دیگه به این دلیل حقوق پرستاران بالاست چون بهشون سختی کار تعلق میگیره. شغل ما دومین شغل سخت دنیا است و قابل مقایسه با سایر شغل ها نیست. کار در محیطی مانند بیمارستان ودر ارتباط بودن با انسانها زمانی که در بدترین شرایط روانی-جسمی قرار دارند و انجام کارهایی که جان بیماران به آنها وابسته است نیاز به تخصص علم وهنر داره.البته یک کشور برای پیشرفت به تمامی مشاغل نیاز داره. ولی متاسفانه در ایران به سختی کار و مسائلی اینچنینی توجهی نمیشود.شاید بتونم بگم 1 ساعت کار پرستاری به اندازه 5 ساعت کار در سایر مشاغل انرژی می بره.همگی موفق باشید.
    • مهدي A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      59 3
      من پرستار نيستم كارمند اداري بيمارستانم ولي خداييش قبول دارم كه پرستارا بايد حداقل 3برابر من كارمند حقوق بگيرن(البته خودم هم حقوقم در جاي خودش نسبت به كار تخصصيم كمه).چون هم با بيمار و همراه بيمار كلنجار ميرن، هم استرس شغلي خيلي بالايي دارن،هم خطرات شغلي خيلي بالا ، هم فرسودگي شغلي خيلي بالا به خاطر شيفت هاي فشرده و بحث رواني بيماران ، خدايي داره بهشون ظلم ميشه
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    34 2
    یکی از هم کلاسی های دانشگاهیم با مدرک مشابه من توی قطر داره ماهی 3-4 میلیون ماهی حقوق دریافت می کند ولی من توی کشور خودم یه چهارم اون دریافتی ندارم
  • ذاکر IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    43 5
    اونایی که تو این زمینه چیزی نمیدونن قضاوت الکی نکنن من یه پرستارم وبااین حجم کاری وساعت کاری این حقوق سهله دو سه برابرشم کمه
  • امیر IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    11 32
    بزار برن تا برای کشور منفعتی داشته باشند اینجا 45درصد واقعا کار رو با وجدان انجام میدن مابقی .... لااقل اینجا کاری برای کشوربکنند و پولی بیارن و خرج کنند همه چی شده پول . .....
  • یک بنده ی خدا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    46 3
    شما که خودتون میدونید انقدر کار پرستارا سخته پس چرا یکم به فکر اینا نیستید. چه دلیل داره که از ایران میرن ؟؟؟برای اینکه توجه ای به اونا نمیشه ..... چه مزایایی به اونا دادید واقعا کاری که اونا میکنن هیچ کس نمیکنه تو روخدا با کشورای دیگه مقایسه کنید خودتونو.ونا بیشتر اوقات از کنار خانواده محرومن خیلی کم اونا رو میشه دید یک نمونه پدر خودم تو هر مراسمی تو هر روز مهمی تو کنارمون نیست حتی سال تحویل بیمارستان بوده داشته کار میکرده دست اخر چی هیچو پوچ.ولی خوب بود خودتون گفتید این کار جزو کارای سختو زیان آوره بابا دمتون گرم یکم به فکرشون باشید تو رو خدا.
  • Elahe IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    73 7
    سلام من دانشجوی پرستاری ام . دوس دارم برای هموطن خودم کار کنم! ولی با این حقوق نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • محمد IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      37 1
      منم بانظر شما موافقم
  • arz IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    21 17
    من میخاستم برم رشته ی پرستاری ولی با تعریفات شما!!!!منصرف شدم
    • بی نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      27 6
      چرا انقدر حقوق پرستاری کم دست میگیرید من از استادامون شنیدم از رشته های دیگه خیلی بهتره و خیلی ام جایگاهش رو بع پیشرفت مطمن باشید با همه این حرفا از خیلی رشته ها بهتره
  • محمد IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    32 15
    کارشناس بیهوشیم فکر نمیکنم هیچ کاری استرس و سختی این کارو داشته باشه (هر اشتباه=خطرافتادن جون بیمار)دیگه بماند نیروی کم و ساعت کار زیاد .حقوقش واقعا کم و ناعادلانست
  • سمیرا IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    22 20
    من دانشجوی پرستاری هستم واقعا رشته سختی انتخاب کردم.البته کارگرا هم کارشون خیلی سخته ولی اینو بدونین ما ترمی دومیلیون شهریه میریزیم وکارمون سخته چون باید هرجور آدمی روباید تحمل کنیم درضمن مدرک تحصیلی میگیریم اما کارگرا چی بدون اینکه درس بخونن یا شب ها شیفت وایستند پول در میارن البته اونارو هم درک میکنم تواین زمونه خرجی زیاده.به قول ذاکر بااین کارایی که پرستارا انجام میدن این پول کمه.
  • شیما A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    34 5
    منم دانشجوی پرستاری هستم شغلمو خیلی دوس دارم اما از الان دارم سختیشو حس میکنم... حقوقش حداقل باید دو برابر بشه تا حداقل ی انگیزه ی کوچیک واسه شب کاریا داشته باشی..
  • مهران A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    60 1
    من کارشناس پرستاری و دانشجوی کارشناس ارشد پرستاری هستم.واقعا برخورد بعضی از همراه بیماران طوریه که فکر میکنن ما اصلا سواد نداریم،غافل از اینکه کاری ک ما بالین بیماران انجام میدیم 10 درصد علم پرستاریه.لطفا با پرستارای دلسوز درست برخورد کنید تا این فرهنگ جا بیوفته.
  • سعید از بانه A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    17 5
    من لیسانس علوم آزمایشگاهی دارم و در مقطع ارشد ایمنولوژی میخونم. بعد از پایان تحصیلات به اقلیم کردستان عراق مهاجرت خواهم کرد چون در ایران حقوق لیسانس و و فوق لیسانس آزمایشگاه تقریبآ مساوی هست و بیشتر از 800 هزار تومن نیست. امیدوارم همه ی جوانان ایرانی هر جای دنیا که هستن شادکام و مفید باشن.
  • تنها A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    50 2
    منم پرستارم واقعا ارزشی قایل نیستن براپرستار درحالیکه خیلی کارهاروپزشک نمیتونه ووابستست به پرستار
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    13 2
    فقط یکی اطلاعاتی در مورد حقوق.لیسانس پرستاری.فوق ودکتری به من بده
  • رحیم IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    29 3
    سلام.اینکه هر شغلی سختی خودشو داره درست ولی پرستاری بعد شغل معدن دومین شغل سخت دنیاست چه از لحاظ جسمی و چه روحی وبا این حقوق پایین الفاتحه
  • مریم EU ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    6 6
    سلام لطفا اطلاعاتی از رشته اتاق عمل و حقوقش به من بدید واینکه با چه رتبه ای می توان رفت.ممنون
  • مجید IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    16 2
    حق دارن ک برب
  • بی نام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    43 2
    سلام به دوستان گرامی -من یک پرستار هستم با 8 سال سابقه کاری -من به خاطر سختی کار پرستاری دچار کمردرد شدید شدم طوری که نمی توانستم شیفتهای خودم را وایسم اما بیمارستان نه تنها حمایتی از لحاظ هزینه ها وشیفتها نکرد بلکه به من به عنوان فرد علیل که سربار بیمارستان شده نگاه کرد بماند مشکلاتی که در زندگی زناشویی خودم ایجاد شده کسی هم جوابگو نیست دیگه نمی گن باید اضافه کاری اجباری وایمیسادم شما که میتونید بروید خوشبحالتون ما اینجا چکار کنیم که نمی تونیم بریم
  • شمیم IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    45 2
    به نظر من خوب کاری میکنن میرن خارج 5 میلیون در میارن ./اینجا جونشون باید به لبشون برسه سر ماه حقوق که دلشون نمیخوادو بگیرن والااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • pouya A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    26 11
    من تازه کنکور دادم بااین اوصاف باید پرستاری رم ببوسم بذارم کنار.......!
    • hamid IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      31 3
      نگران نباش پویا،وضعیت پرستاری برای مردان تو ایران بازهم خیلی بهتر از رشته های دیگه اس
    • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
      39 1
      من امسال کنکور دادم به نظرتون کدوم یکی از این رشته ها رو بخونم بهتره؟پرستاری,مامایی یاهوشبری؟ممنون
  • دانشجوي پرستاري91 IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    19 3
    واييييييييييييييييي كه دارم از رشته ام تنفر پيدا مي كنم مي خواستم هيچ وقت خارج نرم اما با اين اوضاع نمي دونم چيكار بكنم
  • بابک A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    15 19
    سلام من تو کنکور 92 رشته پرستاری قبول شدم و با وجود تمام مشکلاتی که دوستان میگن با علاقه میخام برم دنبال این رشته .لطفا به این نکته توجه کنید که درسته رشته سختی هستش ولی بازار کار خوب اون را هم در نظر بگیرید .
    • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
      43 7
      وقتی بری تو محیط و چار تا فحش بشنوی و از خستگی کار نتونی جواب بدی بعد میگی چه بازار کار خوبی
  • جهان A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    18 3
    من پرستار هستم و 15سال سابقه دارم و به مهاجرت دارم فکر میکنم با این حقوق فعلی 1300000تومانی من در خرج ودخلم موندم و با این همه تجربه کاری متاسفم که باید برای یک غیر ایرانی صرف شود.
  • سمیه A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    19 6
    سلام،من رشته پرستاری رو از بچگی دوست داشتم،ولی انگار که نمیتونم باهاش اینده خودمو تضمین کنم چون حقوقش کمه،پس ممکنه قیده علاقمو بزنم و برم رشته دیگه...
  • عسل A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    2 2
    منتت
  • الهه US ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    22 4
    من پرستار بیمارستان میلاد هستم با توجه به حجم کاری بالا در این بیمارستان و حقوق و در امد پایین:از اضافه کاری پرستار مالیات کم میشه
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    23 2
    من دانشجوی رشته پرستاری هستم با این اوصافی که خوندم از الان به فکر مهاجرت افتادم جای تاسف داره تو کشور ما به این اندازه جایگاه پرستار پایینه در حالی که در کشورای دیگه برعکس اینه تعجبی نداره که پرستارهای کشورمون انقدر ناراضی اند حجم کار 10 برابربیشتر حقوق یک دهم پرستارهای دیگر کشور ها
  • کامران A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    8 18
    همون رزقی خدا تعیین کرده همون نسیبت میشه پس فکرای بد به سرتون نزنه مقایسه خیلی مشکلات به وجود میاره از جمله بیماری روانی و غافل از خدا
  • مهدی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    7 13
    من هم کنکور امسال ÷رستاری قبول شدم ولی با این اوضاع داره نظرم عوض میشه
  • احسان A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    12 17
    دانشجوی پرستاری هستم میخوام انصراف بم چون دوستم دیپلم داره ماهی 1.300000میگیره دیوونه شدم چهارسال درس بخونم این همه خرج کنم تازه پرستارشم اونم شغلی که این همه استرس داره حقوقشم پایینه
  • فرزانه A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    42 6
    ارشد پرستاري خوندم با بهترين رتبه تو دانشگاه اصفهان اما هنوز دارم ماهي 11 تا شبكاري ميرم.تدريس تو دانشگاه كه پارتي ميخواد دكترا گرفتنم تمام عمرم هدر ميره ودر آخر چون پارتي ندارم هنر كنم سوپر وايز بشم كه اونم استرساي خودشو داره. كسايي كه پرستاريو با كارگري يكي ميدونن دوست دارم فقط 1شب بيان تو بيمارستان بيدار بمونن اصلانم نميخوام كاري كنن ببينم وقتي يه پرستار با 15-20 مريض هست چي ميگن؟؟ با اين مردم پر توقعي كه همه مشكلاتو از چشم پرستار ميدونن اما پزشكي كه با آزمون و خطا بيمارشونو درمان ميكنه و ماهي 30 ميليون فقط كارانشه قابل احترامه!!! وقتي نه تو جامعه احترام واسم قائل هستند نه تو خونه 1000 تا استرسم بايد تحمل كنم از مرگ مريضا تو هر هفته تا ساعت كاري زياد و شبكاري با حقوق 900 تومن مجبورم ..
  • صادق A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    19 14
    با سلام خدمت تمامی پرستارای ایران و خصوصا کرمان.....پرستاری خیلی هم خوبه من که راضی ام حقوقش داره بهتر میشه و الان پر بازار کارترین رشته در ایران شده به خاطر همین خیلی ها رجوع کردن به این رشته.....تنها رشته ای هست که از دوران دانشجویی میشه شروع به کار کرد من خودم از ترم 6 دارم کار میکنم....البته رشته سختیه باید خوب بخونی تا حرفه ای بشی چون با جون مریض سروکار داری.........
  • بی نام A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    8 20
    سلام به همگي عزيزان هم وطن !!!شايد در ايران حقوق پايين باشه ولي با كمي برنامه ريزي دخل و خرج به هم ميخوره أما در كشور هاي ديگه با حقوق بالا هم بايد برنامه ريزي كرد چون حقوق بالاست و خرجم ٢برابر حقوق اونجا بالاست اونايي كه خارج إز ايران زندگي كرده باشن حتما مي فهمن واما عزيزي كه تجربه نداري حتما با تحقيق إز ايران خارج شو ..
  • سارا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    45 1
    سلام منم امسال از پرستاری سراسری قبول شدم .ارزوم این بود که بتونم به مملکتم خدمت کنم اما.....الان دیگه نظرم عوض شد مجبورم به مردم کشور بیگانه خدمت کنم.راستی حالا میفهمم که چرا انقد پرستارای ایرونی عصبین البته نه همشون به پرستارای زحمتکشمون بر نخوره.از اینکه پرستار با کارگر مقایسه شد واقعا عصبانی شدم .
  • شمیم IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    17 25
    سلام من ورودی سال 92 هستم پرستاری شهید بهشتی من راجع به سختی های پرستاری شنیده بودم ولی با این حال با علاقه وارد این رشته شدم به نظرم ما نباید همش به این دنیا فک کنیم رشته ی پرستاری عاقبت اخروی خوبی داره و پرستاران پیش خداوند جایگاه خوبی دارن انقد به فکر پول و مادیات نباشیم و به داشته هامون قانع باشیم
    • گیتی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      42 1
      شمیم عزیز من ورودی 72 هستم و 20 سال قبل دقیقا مثل شما فکر می کردم . خیلی مطالعه داشتم و واقعا علاقمند بودم ولی اوضاع دقیقا چیزی است که همکاران با سابقه کامنت گذاشتند . موفق باشید.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    18 5
    سلام.منم دانشجوی رشته پرستاریم راستش تا الان فکر میکردم حقوق پرستارا حداقل ماهی یک ونیم میلیون هست! آخه از یکی از بستگان شنیدم ولی وقتی این صفحه رو. خوندم یدفه بد جور جا خوردم.
  • محسن IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    16 5
    من خودم دانشجوي پرستاري هستم ولي با اين توصيفات واقعا پشيمون شدم.آخه ماهي750تومن هم شد پول؟واقعا بايد به اين مساله رسيدگي بشه تاحق اين قشر ضعيف ضايع نشه.
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    12 4
    من واقعا نمیدونم چی بگم تازه از ماه بعد می خوام برم دانشگاه رشته ی پرستاری البته دانشگاه دولتی ولی با این حرفا دچار استرس شدم
  • reza241 IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    12 4
    سلام دوستان...بااین شرایط عالی که میگن من همین فردا اقدام میکنم..
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    25 2
    افشین 80درصد درمان بیماران تودست پرستاریه ولی متاسفانه کسی کار پرستارو نمیبینه واصلا تو دید نیست پرستاری تو کشور ایران یه نوع بیگاری حساب میشه
  • ارام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    26 4
    من دانشجوي پرستاري ام خيلي رشته ام رو دوست دارم چرا اينطوري ميگيد كه ادم از رشته اش متنفر بشه.ما خودمون فاميل پرستار داريم خيلي از حقوقش راضيه و ميگه اينطوري هم كه ميگن كم نيست.درسته شغل سختيه اما بازار كارش از رشته هاي ديگه خيلي بهتره....
  • پیمان A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    21 2
    سلام،من دانشجوی پرستاری ام قبلا فکر میکردم حقوقش خوبه و زیاد سخت نیست ولی الان که واسه کاراموزی میرم بیمارستان دارم به این نتیجه میرسم اشتباه کردم و گاهی فکر تغییر رشته به سرم میزنه کاش یکی بود یه فکری به حال پرستار ها میکرد... خدایی اش انصاف نیست این کار سخت با درامد اندک ...
  • رعنا A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 9
    میشه درمورد رشته های هوشبری واتاق عمل وبینایی سنجی اطلاعات بهم بدینواینکه حقوقاشون چقدره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امین IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    8 10
    الان متوسط حقوق دریافتی یه پرستار چنده؟
  • دانشجوی پرستاری IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    37 2
    من عاشق رشته ام هستم ولی تو ایران حتی اگه یه پرستار هم رفتار خوبی داشته باشه مردم رفتار خوبی باش ندارن احمقانه است اونو یه آمپول زن میدونند ! بره اونور بهتره اینجا مردم با اینکه اسمشون مسلمونه رفتاراشون نگاهاشون طرز برخوردشون حال آدمو به هم میزنه .اگه واقعا یه پرستار اون کارایی رو که باید انجام بده انجام بده این حقوقی که میگیره اصلا حقش نیس.من که تو بخش مردان بودم هر هفته یا هرچن روز یه زندونی یا یه معتاد اونجا بود ما باید با همه ی اینا سر وکله بزنیم که معلوم نی چه بیماریهایی ندارن شغل ما بعضی وقتا واقعا خطرناکه هر چقد هم حقوقمان رو زیاد کنن بازم کمه به خدا کمه . به اون علوم آزمایشگاهیایی که از افزایش حقوق پرستارا ناراضین بگم که شما موقع انتخاب رشته میتونستی پرستاری رو انتخاب کنی!
  • شیوا IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    14 3
    من یه پرستاره یک سال سابقه ام و با 167ساعت موظفی و120ساعت اضافه کار ماهی متوسط 1350حقوق میگیرم
    • یه پرستار دیگه A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      11 11
      این ساعتایی که تو گفتی رو خودت یه بار جمع و تفریق کن بعد بگو.به نظرت خیلی اغراق نکردی دوست عزیز
  • میثم A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    19 2
    رشته پرستاری علاقه میخواد چون هم شغل سختیه هم اوضاع خوبی تو ایران نداره
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    8 2
    ممنون از نظرهای همگی
  • علوم آزمایشگاهی IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    14 21
    بابا چرا انقد درباره ی حقوق پرستاری بحث می کنین ما که علوم آزمایشگاهی خوندیم درسامونم خیلی سخت تر از پرستاریه پدرمونم درومد هم جا واسه کار کردن کم تره هم درامد تازه صنف هم نداریم پاتولوژیستا حقمونو می خورن حالا اینجا دنبال انصاف بگردید انصافا این انصافه؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    11 21
    چرا همیشه حرف از افزایش حقوق پرستاران بابا علوم ازمایشگاهیان هم سختی کار دارن با افراد بیمار و انواع نمونه های بیماریزا سر و کار دارند ما هم درسهای سختی را در دانشگاه گذروندیم از مسوولین محترم تقاضا داریم که افزایش حقوق در مورد این قشر مظلوم و زحمتکش اعمال شود
  • خانم سرگردان A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    6 11
    سلااااااااااام من اول دبیرستانی ام به خودم گفتم اگه برم تجربی فقط واسه پرستاریش اما الان فکر کنم بایدبرم ریاضیییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تازه اونم به درد پسرا میخوره واااااااای
  • دانشجوی پرستاری US ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    25 3
    وضعیت حقوق پرستاران به نسبت کار و مسئولیتشون واااااقعا کمه در حالی که حقوق چند ده میلیونی پزشکان در حال افزایش...
  • ندا IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    10 13
    من دانشجوی ترم 2 پرستاری ام با این توصیفات من خیلی ناامید شدم
    • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      8 15
      دقیقا منم همین طور با این همه نظرای بد منم نا امید شدم...........................
  • آیلار A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    27 0
    با سلام به همه ایرانیان گل من 21 سالمه 5 بار به فاصله 4 ماه به 4 ماه ترکیه زندگی کردم اونجا حقوق کارگر ها از ماهیانه 4 میلیون به بالا هستش و حقوق پرستارا بالای 5 میلیون هست یعنی مردم اونجا ساعت کاریشون کمه بنظر من ایرانیا واقعا زحمتکش هستن چون ساعت کاری در ایران بالا و حقوق کم هست البته قیمت مواد خوراکی در حال حاضر در ایران گرونتر از ترکیه هست مثلا مرغ کیلویی 6000 در ایرانه اما اونجا بهترین مرغ کیلویی 4500 هست و میوه و فلان پس با این حساب بنظر من عاقلانه نیست همه مهاجرت کنن بلکه باید یک تغییر کلی در سیستم اقتصادی کشور بوجود بیارن با تشکر فراوان
    • زهرا A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      3 5
      منم میخوام برمک ترکیه
  • در جستوجوی خخخخ... A1 ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    18 2
    شاغل شدن با حقوق خوب برا جوانان رویاست
  • بهناز A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    8 6
    بچه ها من اصلا روحیه پرستاری ندارم 2روز دیگه بیشتر برا انتخاب رشته وقت ندارم علوم ازمایشگاهی رو دوست دارم ولی شنیدم بازار کارش خوب نیست چیکار کنم
  • بهناز A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    22 6
    سلام بچه ها من امروز رفتم مشاوره کنکور اونتم بهترین مشاور تبریز ایشون گفتن بهترین وضعیت و فعلا پرستاری داره منخودم شهرستان میشینیم درمورد حقوقوش شپرسیدم گفتن توخود تبریز3 تومن پس دروغ نیس رشته خوبی هم هس ایندههم داره با ی تاهای
  • پری سرگردون IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    11 6
    وای بچه ها من که کلی ترسیدم میخواستم برم پرستاری ازاد بخونم ولی الان دو دل شدم میترسم برم و بعد تو بیمارستان نتونم و ولش کنم
  • جواد A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    3 9
    سلام بچه ها من امسال میرم سوم تجربی میخوام ببینم حقوق پرستاری چقدره آیا ارزش لیسانس رو داره یا نه اگه راهنمایم کنید ممنون میشم
  • 77 A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    6 2
    سلام پرستاری دانشگاه آزاد ترمی چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • وحيد A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      8 3
      باسلام من دانشجوى پرستارى هستم بستگى به تعداد واحد وتعداد واحدهاى کلينيکى داره اما ميانگين850تا900هزينش ميشه
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    4 16
    ننه جون من باز نشسته برستاری مجرد هستم بعد از 20 سال سابقه کار نه مسکن شخصی دارم ونه حقوق بدرد خوری هنوز ساکن خانه بدری و20 سال به عقب رفتن حالا خود دانید در این رشته بمانید یا نه این رشته فقط بدرد ادمای چابلوس و دستمال بدستو جاسوس و حقه باز میخوره بس تا دیر نشده حساب کار خودتونو بدونید.
  • کوثر IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    16 9
    سلام به نظرمن هرکس شرایطشوداره بره خارج ازکشور درسشوبخونه بعدم برگرده کشورخودش وخدمت کنه منم میخوام پرستاری آزادبخونم شنیدم میشه برای اثامش آزمون بدی برای پزشکی ولی لامصبا انقدر سخت میگیرن که آدم وپشیمون میکنن مثلا نمره معدل دیپلمت بایدبالی17 باشه ونمره کارشناسیت بالای18 باشه حالاشایدبشه کارشناسی بامعدل خوب قبول شد ولی معدل دیپلم روکجای دلم بذارم؟؟؟؟من سوم دبیرستان که بودم مشکل داشتم مریض شدم معدل کلم شد12 آخه گناه بعضیاکه نتونستن معدل دیپلموشونوبالابگیرن امادرعوض واسه کنکورخوب خوندن ومعدل کارشناسیشون بالای 18 شده چیه؟؟؟یعنی موقع مرگم عزراعیل اول میادمیپرسه نمره
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    5 14
    من می خوام برم پرستاری یا کمک بهیاری لطفا راهنماییم کنید
    • مهدیس A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      6 12
      اول شما منو راهنمایی کنید راجب رشته ی حساب داری
    • نگار A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      14 3
      به نظر من پرستاری بهتره
  • گلناز IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    17 9
    من هم یکسال دیگه درسم تموم میشه قصد رفتن به ترکیه را دارم.با درامد ماهی ۷میلیون.
  • ببیی A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    23 10
    زنده باد پرستاران کانادایی
  • کمال EU ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    32 21
    من ترم4 پرستاریم وقتی کارآموزی میرم بیمارستان میبینم پرستارا واقعا حال میکنن کارشون فقط پانسمان وتزریق دارو...بیشترم ک بیکارن بیشتر کاراهم ک دانشجوها انجام میدن راضیم ک اومدم این رشته مخصوصا سوپروایزرو سرپرستار چ حالی میکنن...حقوق پرستاراهم ک داره بالا میره...کلا خوووووبه.ی چیز دیگه بگم دلشو دارین برین رشته های پزشکی فداییی داریییین
  • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    8 59
    چرا خودتون رو با پزشک ها مقایسه میکنید شما چهار سال میخونید میشید پرستار پزشک هفت سال میخونه چهار سال واسه تخصص جوونیش پای درس میره حالا هر دفعه هم یه مدت کاراموزی کلی سختی میکشن عمل های سخت جراحی جوابگویی برای مردن هر مریض گاهی اوقات با وجود امضای رضایت نامه ازش پزشک ها شکایت میشه خانواده نمیبینن همیشه نصف شب روزای تعطیل یه دفعه ای ازشون میخوان برن بیمارستان کارشون سخته اقایون خانوم های گرامی درس هایی که میخونن سختی هایی که میکشن در مقابل مالیات باید بدهند کلی حق فوتی و این جور چیزای احتمالی باید پرداخت کنن این حقوق در برابر پرداختی های ماهیانه و سالیانه شون چیزی نیست هر شخصی تو هر رشته ای سختی های خاص خودشو میکشه ولی حق نداره دیگران رو خیلی راحت و اسوده نشون بده وارد جامعه پزشکی بشید
  • hnr EU ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    11 20
    من دانشجوه رشته ی علوم ازمایشگاهی هستم واحد هایی که ما باس میکنم جیزی از بزشک عمومی کم نداری ولی باکلی بدبختی که کار بیدا بشه 750هزار تومن حقوق میگیریم اونم باکلی سختی کار درسای برستاری بیش ماهیجه تازه لااقل اوناکار شو دارن
  • محسن خراطها. IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    16 5
    من دانشجوی پرستاریم .تو هین دانشجویی تو در مونگاه هم کار میکنم .یه جا ساعتی دو دویس یه جا ساعتی چارتومن.صبح وشب هم که شیفت بگیرم که گیرم نمیاد دوتا درمونگاه هفتصد کار مکنم تو ماه .مث سگ هم شب و صبح باس سر بزنم بمارستانبمارستانبرم خوب میشه اما خیلی بشه مشه ساعتی شش تومن.چه فایده.انشاا. کارم درست بشه میرم ازاینجا.نامزدم هم بخاطر نداریم دیگه تو سرم نمیزنه.رفتنی هستم
  • مریم A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    9 9
    نمیگن ما برستارا باید از خوابو زندگیمون بگذریم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    10 8
    شوهر من لیسانس داره ولی با این وضع کار داره کارگری میکنه.
  • فرهاد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    28 8
    به نظرمن پرستاری وپرستاربودن با این حقوقهای کم چیزی جزفرسودگی تن ووقت تلف کردن نیست
  • بهزاد A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    4 31
    فقط پزشکی باید خوند من پارسال دارو آوردم ولی نرفتم