+ A - چهارشنبه 21 تیر 1391 - 22:59:00 چاپ
امتیاز به مطلب 45 نفر

کمر کشتی یونانی شکسته است /وداع قریب الوقوع کیش با کشتی + عکس

جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - کشتی یونانی یکی از نشانه های یادآوری جزیره کیش است در واقع شاید حتی به نماد این جزیره نیز تبدیل شده باشد.نمادی که رو به نابودی می رود.

هادی معیری نژاد-این کشتی در چهارم مردادماه سال 1345 در نزدیکی روستای باغو به گل نشست. این کشتی در سال 1322 توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شد. وزن کشتی در هنگام ساخت 7061 تن و طول آن 136 متر بوده است. نامهای قبلی کشتی، به ترتیب، «شیپور امپراطور»، «ناتورالیست»، «سیروس فارس»، «همدان» و در هنگام به گل نشستن «کولا» بوده‌است. علت به گل نشستن کشتی همچنان در پرده‌ای از ابهام است.


کشتی یونانی دهه هشتاد
اما چندی پیش خبرگزاری میراث فرهنگی خبر داد که کمر کشتی یونانی شکسته است و مسئولان سازمان میراث فرهنگی و مناطق آزاد کیش هیچ‎ پاسخی در برابر این اتفاق ندارند و حتی ارزش خاصی هم برای این کشتی قایل نیستند که خود را پاسخگو بدانند.


کشتی یونانی سال 91
این در حالی است که اگر وضعیت کشتی یونانی به همین صورت ادامه پیدا کند، بیش از چندماهی دوام نیاورده و ساحل کیش باید غزل خداحافظی با یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه آزاد را برای همیشه بخواند.
 

45301

کلید واژه ها: گردشگری - جزیره کیش -
نظرات 14
  • بدون نام پنجشنبه 22 تیر 1391 - 00:23:00
    97 16 پاسخ به این نظر
    هرچی که هست چون جذب گردشگر می کنه باید در حفظش کوشا بود
  • بدون نام چهارشنبه 21 تیر 1391 - 23:20:33
    80 320 پاسخ به این نظر
    مسخره نیست این کشتی کوچک شده جذابیت گردشگری؟ این همه دولفین و صخره طبیعی و ...کافی نیست؟ گیر دادیم به یک ساخته دست بشر؟ بابا دو روز می ریم سفر از دست این بشر خلاص بشیم!! این کشتی یک کشتی کوچک در عرف دریانوردیه و عمر نوح که نداره! فولاده و در محیط آب دریا !! توقع دارین سازمان کیش در ویترین بگذاردش؟ اگر می شد کاری کرد که برای رافائل عزیز می کردن که در آبهای کم عمق بوشهر خفته است. عروسی که حتی بزرگتر از تایتانیکه و هنوز سالمه چون جنسش زنگ نزن است.
    • man جمعه 23 تیر 1391 - 01:58:44
      24 5
      واقعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا برات متاسفم با این طرز فکر محدود.
  • امید پنجشنبه 22 تیر 1391 - 07:12:46
    18 70 پاسخ به این نظر
    این آشغالو از دریای به اون زیبایی بیرون بندازند زیباتر میشه .نمی دانم تا کی باید به کهنگی و قدیمی وفرسوده افتخار کنیم .باید تلاش در جهت به روز بودن نو بودن وساختن تکنو لوژی باشد.
  • مهدی ر جمعه 23 تیر 1391 - 16:03:19
    14 1 پاسخ به این نظر
    کاش به کشتی بهتر از این میرسیدن که کمرش نمیشکست و همیشه پا برجا میماند
    • دريا پنجشنبه 23 شهریور 1391 - 23:21:25
      4 2
      با نظرت خيلي خيلي موافقم
  • ALi جمعه 24 شهریور 1391 - 16:14:00
    7 3 پاسخ به این نظر
    من طرح بسیار جالبی برای ین کشتی دارم و میتونم اون را بازسازی کنم مثل عکس واقعی اون من راجب به اون کلی مطالعه کردم طرحی که من دارم باعت میشه که بهترن جازبه گردشگری کیش بشه با کمترین خرجی ولی متاسفانه من در ایران نیستم .کارشناس برق وتکنولوژی کشتی سازی.
    • سجاد پنجشنبه 28 آذر 1392 - 01:53:04
      1 0
      علي آقا اگر طرحي داريد و واقعا اعتقاد بهش داريد، آنرا در يك سايت تاريخ دار (مثل خبرگزاريها) مطرح كنيد.
  • rizza289@gmail.com شنبه 25 شهریور 1391 - 10:11:21
    6 2 پاسخ به این نظر
    نشستن به تماشای غروب یکی از جازبه های گردشگری در دنیا هست.پس وبا اون تماشای غروب زیباست وهمونطور که معروفه .نه اینکه اونو تبدیل کنیم به رستوران یا چیز دیگری که تو کیش فراون هست .
  • اني یکشنبه 22 بهمن 1391 - 03:29:45
    5 1 پاسخ به این نظر
    اين كشتي واقعاجاذبه خاص و قشنگيه هنگام غروب هم يه چيز ديگس اگه ازنزديك نديدينش پيشنهاد ميدم ازش ديدن كنين عاللللللللللللليه
  • شهرام پنجشنبه 22 تیر 1391 - 17:12:44
    3 7 پاسخ به این نظر
    عیب نداره میدیم یه نو شو بذارن که توش شهر بازیم داشته باشه
  • امین جمعه 23 تیر 1391 - 16:27:42
    3 12 پاسخ به این نظر
    طبیعیه هر چیزی بعد از مدتی از بین میره ،بهتره جای دیگه هزینه بشه برا جذب گردشگر
  • علی سه شنبه 8 مرداد 1392 - 05:24:42
    3 1 پاسخ به این نظر
    بابا بی خیال کشتی یونانی اثار باستانی که نیست اهوای بیچاره جزیره دارن از بی ابی ممیرند هیچکس از مسافرا را برای بازدید اهوا نمیبرن خدایش تور بازدید از اهوای جزیره بزارند خیلی قشنگن
  • جواد جمعه 9 خرداد 1393 - 12:21:08
    2 0 پاسخ به این نظر
    واقعا جای تاسف داره حیفه نمادیه واسه خودش باید بازسازی شه
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.