هنوز چند ماهی از حادثه دلخراش و تاسف بار برنامه ای که ویژه کودکان تدارک دیده شده بود نمی گذرد که حادثه ای دیگر اما با ابعادی کوچکتر در یک برنامه دیگر از همین قبیل و این بار در برنامه عموهای فتیله ای تکرار شد.

عصر پنج شنبه ورزشگاه انقلاب کرج میزبان کودکان و والدین همراهشان برای شرکت در برنامه شاد عموهای فتیله بود. این برنامه با استقبال زیادی از کودکان و خانواده های همراه مواجه بود به طوریکه چندین هزار نفر ساعاتی را برای آغاز برنامه چه در صف ورودی و چه در سالن بسیار گرم ورزشگاه انقلاب به انتظار ایستادند. برنامه هایی در قالب عموها و خاله ها و دایی ها که این روزها تعداد آنها از انگشتان دست هم تجاوز می کند، برنامه هایی شاد و موزیکال هم برای کودکان و هم برای خانواده آنها است و در بعضی موارد نیز شاید این برنامه ها از حیث شادی به نام کودکان و به کام والدین باشد. بنابراین همواره استقبال بسیار خوبی از این دست برنامه ها به عمل می آید.

عصر دیروز و در برنامه عموهای فتیله ای ایمن نبودن سن و عدم استاندارد سازی آن از جانب تهیه کنندگان سن، باعث فروریختن و از وسط دو نیم شدن سن درست در زمانی که مادران برای شرکت در مسابقه به روی سن دعوت شده بودند شد. سقوط سن درست زمانی اتفاق افتاد که مجری برنامه با یادآوری ماجرای تلخ برنامه خاله شادونه هشدار داد که تا این اتفاق اینبار برای مادران نیفتاده از شمار کسانی که خواهان شرکت در مسابقه هستند کم شود و این جمله نشان از آن دارد که دست اندرکاران برنامه خوشبختانه ماجرای تلخ قبلی را هنوز فراموش نکرده اند. دو نیم شدن سن موجب سقوط بیش از 15 زن و وسایل و دکور آماده شده روی سن بر روی یکدیگر شد که خوشبختانه و به لطف خدا اتفاق حادی برای کسی نیفتاد و تنها چندنفر در ناحیه دست و پا احساس درد می کردند. ضمن آنکه این اتفاق وحشت و خاطره ای تلخ را برای فرزندانی که همراه مادران خود آمده بودند تا لحظات خوشی را تجربه کنند به ارمغان داشت.

درست چند دقیقه قبل از دعوت از مادران برای حضور بر روی سن بالغ بر 15 کودک هفت یا هشت سال برای شرکت در مسابقه صندلی بازی روی سن جمع شده بودند و تنها خدا می داند اگر سن در آن لحظه و زمانی که بیش از 15 – 16 صندلی و پایه های فلزی در میان کودکان بود سقوط می کرد چه حادثه ای رقم می خورد؟ 

 کاش مسئولان برگزاری این قبیل برنامه ها به همان اندازه که به فکر افزودن بر جمعیت حاضر در برنامه چه از حیث مادی و چه به لحاظ شهرت و محبوبیت هستند، به فکر تامین امنیت و ایمن سازی هرچند با صرف هزینه ای بیشتر باشند.

عکس ها: حبرگزاری مهر

45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم PL ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    54 3
    خدایاشکرت به خیرگذشت.
  • rezvan IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    53 2
    واقعا باعث تاسفه
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    85 2
    تنها چیزی که برای هیشکی این روزا مهم نیست ، جان مردم مظلوم و بی گناه هست
    • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
      17 2
      البته مردم ایران نه سایر کشورهای دنیا
  • رضا IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    68 4
    و این داستان همچنان ادامه دارد...
  • pourmehr IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    53 1
    این حوادث و سهل انگاری هایی از این دستت که ناشی از ولنگاری در انجام مسئولیتهای افراد نا مسئول رخ میده من رو یاد این شعر بگمانم ژاپنی انداخت ای کاش درس می گرفتیم و ای کاش جان و زندگی آدم ها برایمان مهم می بود "کاش فقط ای کاش" میخی گم شد به خاطر این میخ نعل اسبی افتاد بخاطر این نعل اسبی راهوار از رفتن باز ماند بخاطر این اسب جنگحویی نتوانست بجنگد بخاطر این مرد جنگی ، جنگ مغلوبه شد بخاطر این جنگ ، کشوری از دست رفت همه اینها بخاطر میخ نعل اسب بود
  • بدون نام IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    45 6
    منتظر اظهار نظرهای آقای معتضد هستیم!
  • بدون نام US ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    21 52
    ای کاش فیلم لحظه سقوط رو میذاشتین یه کم میخندیدیم
    • سجاد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
      24 3
      یعنی برات متاسفم . . . آدم خوبی نیستی که با دیدن ناراحتی و استرس مردم و همنوع هات میخندی . . . . اگه اینجوریه منم بگم ای کاش یکی از اونا مادر یا خواهر خودت بود اون وقت بازم خنده داشت . . . .
    • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
      13 1
      احیانا اگه کسی هم میمرد خوشحال تر نمیشدی؟ متاسفم
  • بدون نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    65 2
    تمام اين اتفاقات به خاطر نبود برنامه‌هاي شاد و كمبود شادي و سرگرمي در كشور ما مي باشد.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    74 2
    از بس که هیچ برنامه شادی و تفرحی برای مردم ایران چه کوچک و چه بزرگ تو ایران وجود نداره همین میشه دیگه. بازم الکی بیاین شعار بدین فقط
  • مهنام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    9 3
    چقدرپدرومادرهای بی مسئولیتی داریم که ازبرنامه خاله شادونه عبرت نمی گیرند وقتی هیچ تفریحی درجامعه وجودنداردقرارنیست بچه هایمان رابه مکانهایی که ازنظرامنیتی سالم نیستندببریم. کودکانمان رامی توانیم به پارکهایی که نظارت داریم ببریم مگرتفریح همینه که هزاران نفردریک محیط ناامن جمع شوند؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    7 1
    نرند مگه مجبورند وقتی که می بینند شلوغه نرند
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    4 2
    پيشنهادي داشتم براي حل معضل اين اتفاقات تلخ ولي نميگم چون گوش شنوا وجود نداره اقايون دست اندركار هر كاري كه خودشون دوست دارن انجام ميدن و به حرف كسي گوش نميدن وگرنه اينگونه اتفاق هارو به راحتي ميشه به صفر رسوند. منم به عنوان اعتراض سكوت ميكنم. خدا بعدي رو بخير كنه.
  • بدون نام EU ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    7 1
    من پیشنهاد می کنم شرکت های بیمه پیشاپیش مبالغی را به این هنرمندان تور گذار صدا و سیما بصورت سالیانه بدهند تا اینها بیخیال برنامه هایشان شوند هم کسی طوریش نمی شود و هم این هنرمندان بی همتا ! به نوایی می رسند و هم شرکت های بیمه کمتر خسارت پرداخت می کنند
  • بدون نام GB ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    4 10
    الان چرا عكساش رو نذاشتين؟ من خودم اونجا بودم و اصلا اتفاقي نيفتاد. اين يه خبرسازي مسخره است كه رسانه هاي ايراني توش استادن. پيگيري كنين ببينين كي واقعا مصدوم شده؟
  • حامد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    9 3
    دوستان در نظر داشته باشید که غرور چیز خوبی نیست و خداوند دماغ انسان متکبر رو به خاک می ماله , همین چند وقت پیش که حادثه خاله شادونه اتفاق افتاد عموهای فیتیله ای تا تونستند از آب گل آلود ماهی گرفتند : "ما گروه خوبی هستیم , ما کارشناس داریم , ما روانشناس داریم , کار رو باید به کاردان سپرد" و کارهایی از این دست. حالا بیان و پاسخگو باشند !
  • بردیا IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    10 1
    از چی بگم برات
  • بدون نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    4 1
    به نظر من نبايد خشک و تر با هم بسوزند وقتي چنين حوادثي اتفاق ميافتد مسئولين برنامه ريزي مقصر هستند نه مجريان برنامه و نه افرادي که ميخواهند فرزندانشان چند دقيقه اي خوش باشند و لبخند بر لبشان باشد. مشکل اينجاست که وقتي چنين اتفاقاتي ميافتد با مسئولين برنامه ريزي برخورد شديد نميشود که باز هم اين داستانها به صورت سريالي ادامه پيدا ميکند.
  • مصطفی IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    5 1
    احتمالا مثل ماجرای قبلی میندازن گردن مجری.
  • ایرانی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    4 1
    بلاخره کی میخواهیم به انسان ها احترام بگذاریم و فقط به فکر پرکردن جیبمان نباشیم.