رئیس مجلس گفت: موضع‌گیری غربی‌ها در موضوع سوریه یک بغض قدیمی است و پیش‌بینی می‌شود که در منطقه به غیر از حوادث کنونی اتفاقات جدیدی هم به‌وجود می‌آید.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در دیدار با آیت‌الله یزدی که امروز ظهر انجام شد، با بیان اینکه تاکتیک و سیاست‌های کشورهای استکباری علیه ایران تغییر پیدا کرده، تصریح کرد: در 2 سال اخیر سیاست این کشورها افزایش فشار اقتصادی بر ایران و به تبع آن بر مردم بوده است.
گزیده سخنان رئیس مجلس را به نقل از خانه ملت مطالعه فرمایید:
• هم‌اکنون کشورهای استکباری از تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای خود علیه ملت ایران استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه اینگونه کشورها اقدامات زیادی علیه ایران انجام داده‌اند، اما مغلوب شده‌اند.
• موضع‌گیری غربی‌ها در موضوع سوریه یک بغض قدیمی است و پیش‌بینی می‌شود که در منطقه به غیر از حوادث کنونی اتفاقات جدیدی هم به‌وجود می‌آید.
• مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور گسترده‌ای داشتند و وجود دو جبهه پایداری و اصولگرایی و نقش مراجع عالی عظام به طور حتم در پرشورتر بودن انتخابات تاثیرگذار بوده است.
• خوشبختانه نمایندگان دوره جدید از نظر تعهد، دینداری، تجربه و تخصص در شرایط خوبی قرار دارند و به طور حتم می‌توانند به مجلس کمک کنند.
• خوشبختانه مجلس با تصویب مصوبه جدید روحیه کارشناسی‌تری به خود گرفت، اما متاسفانه در انتخابات ریاست جمهوری هیچ الزامی وجود ندارد بلکه علم خواندن و نوشتن کافی است.
• به دلیل اینکه ما در کشورمان حزب مشخصی نداریم، تمام مشکلات به شورای نگهبان منتقل می‌شود اما اگر بتوانیم با برنامه گروهی را برای تایید داوطلبان در حوزه انتخابیه‌ها مشخص کنیم و همچنین نقش احزاب را افزایش دهیم، می‌توانیم در موضوع انتخابات پیشرفت مناسبی داشته باشیم.
• مقام معظم رهبری چندی پیش دستور تصویب سیاست‌های کلی قانون انتخابات را به مجمع تشخیص مصلحت نظام داده‌اند و به طور حتم اگر تعیین و تصویب این سیاست‌ها صورت گیرد، کار مجلس برای تغییر قانون انتخابات تسهیل می‌شود.

همچنین آیت‌الله محمد یزدی در این دیدار با تاکید بر اینکه مجلس باید تمرکز خود را بر تغییر قانون انتخابات بگذارد، گفت: در انتخابات مجلس که چند ماه پیش برگزار شد، از اول تا آخر مراحل نواقصی دیده شد که باید این مشکلات برطرف شود.
این عضو شورای نگهبان قانون اساسی ادامه داد: متاسفانه به علت نبود قوانین مناسب انتخاباتی، دیده شده است که نمایندگان بعد از حضور در مجلس زمانی که درباره موضوعات اظهارنظر می‌کنند مسائل شخصی خودشان را هم در نظر می‌گیرند.
آیت‌الله یزدی نیز خواستار ارائه طرحی کارشناسی از سوی نمایندگان یا مرکز پژوهش‌های مجلس شد و افزود: هم‌اکنون قانون انتخابات با وجود الکترونیکی شدن نواقص بسیاری دارد، از این‌رو تغییر و اصلاح قانون امری ضروری است.
/29295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =